.

Isnin, 11 September 2017

PUNAT HAJI HADI




APA DIA

PUNAT HA HA


ZAMAN NABI ADA RAJA




ZAMAN NABI
Itu la kau tt tak tau pasal ilmu sains sejarah. Kalau kau kaji sains sejarah, kau tau la nabi dan ajaran Islam hanya wujud lebihkurang 1500 tahun dulu, dan kau akan ternganga bila dapat tau peradaban india tu dah wujud lebihkurang 5000 tahun dulu iaitu beribu tahun lebih awal dari zaman nabi. 

ADA RAJA

Jadi balik pada soalan kau, ada ke raja masa zaman nabi, jawapnya mesti la ada! Rajagopal, rajasegaran, rajasingam, rajapathi, dan bermacam raja lagi kat india kahkahkah on
 SAUDI MAKIN KACAU
Publish | Delete | Spam
Anonymous
at 5:42 PM






---------------

CILAKO TUKAT TIUB









CILAKO

Cilako kau TT! Malaysia ni negara aman. Malaysia negara berbilang kaum. Malaysia kaya dengan berbagai sumber asli. Malaysia ada kepelbagaian bio. Malaysia ada masyarakat majmuk. Malaysia ada rakyat yang peramah. 

TUKAR TIUB

Cubo kau pergi negara lain, ada semua tu? Kau mano tau, kau bukan dapek pergi ke luar negara pun, itu la lain kali jangan bagi paspot kau kena cop sijil haram! on 
KETUM BAIK UNTUK ANDA
Publish | Delete | Spam
Anonymous
on 9/11/17







---------------

AL-FATIHAH












--------------------

MELAYU KAKI RASUAH







MELAYU KAKI 

RASUAH

rilek bro..jgn marah2..cina jadi kurang ajar sb melayu terkenal dgn perangai makan rasuah, jual agama..cina tak dpt keje kerajaan tp cina dpt merasuah pekeje kerajaan..ini betul china man and china doll dtg..abis hilang ketayap putih, serban hitam dibuatnya..sepatutnya yg jadi pegawai mpsj tu adalah mat over..gerenti kutipan saman parking akan naik..elo elo mat over..where are you?? on BETINA KURANG HAJAR
Publish | Delete | Spam
Anonymous
on 9/11/17






-------------------

BERITA BAIK UNTUK DUNIA








INI BERITA

AMAT BAIK

TAPI AWAS

AMERIKA

AKAN BUKA

PENTAS

PERANG




Gold Trade Between 

Russia and China –

A Step Closer 

Towards

De-Dollarization?
This is just a continuation of the economic and trade agreements between Russia and China; the first such official deal was the 2014 currency swap agreement of about US$ 25 billion equivalent, or rather 150 billion Yuan.

Let’s not forget, both currencies the ruble and the Yuan are 100% covered by gold; actually, the ruble is backed about twice by gold.



Venezuela Is About to Ditch the Dollar in Major Blow to US: Here’s Why It Matters

September 09, 2017 "Information Clearing House" - Venezuelan President Nicolas Maduro said Thursday that Venezuela will be looking to “free” itself from the U.S. dollar next week, Reuters reports. According to the outlet, Maduro will look to use the weakest of two official foreign exchange regimes (essentially the way Venezuela will manage its currency in relation to other currencies and the foreign exchange market), along with a basket of currencies.

According to Reuters, Maduro was referring to Venezuela’s current official exchange rate, known as DICOM, in which the dollar can be exchanged for 3,345 bolivars. At the strongest official rate, one dollar buys only 10 bolivars, which may be one of the reasons why Maduro wants to opt for some of the weaker exchange rates.


---------------------

BANGUAN DAN LAWAN






BANGUN

LAWAN

PETANG INI

JAM LIMA

Bantah kenaikan harga minyak! 

Serentak seluruh negara!
Kuala Lumpur - LRT Masjid Jamek KL

Selangor - Tol Batu 3 Shah Alam

Kelantan - Sebelah Bangunan 
SUK Kelantan

Terengganu - Simpang Empat 
Tokku Kuala Terengganu

Perak - Traffic Light Hospital Pantai Ipoh

Pahang - Pantai Sepat Kuantan

Melaka - Simpang 4 Melaka Sentral

Johor - Batu Pahat Mall, BP, 
Kipmart Tampoi JB

Negeri Sembilan - Traffic Light 
A&W Seremban

Sabah - Bulatan CIMB Sandakan, 
Bulatan Todak Kota Kinabalu








LAWAN 

LAWAN


--------------------

TAHNIAH - SALUT








TAHNIAH

WARGA SYRIA

BERJAYA

GAGALKAN

PROJEK

ANGLO

ZIONIS

AMERIKA




The West might hardly believe it, but it now seems the Syrian war is ending – and Assad is the victor

While we’re all waiting for Trump to start World War Three, we’ve not spotted that the military map of the Middle East has substantially, bloodily changed. It will be years before Syria and Iraq (and Yemen) are rebuilt – and the Israelis may have to go to Putin to clear up the mess they’re now in



SALUT


---------------------

JANGAN BUAT FITNAH





ANAK MUDA

INI SILAP 

BESAR



Polis tahan aktivis kerana dakwaan bakar rumah

Aktivis Gerakan Anak Muda Selamatkan Sabah, Jufazli Shi Ahmad ditahan di Ibu Pejabat Polis (IPD) Bukit Aman kira-kira jam tiga petang tadi.
Jufazli disiasat ketika hadir bagi memberi keterangan berhubung dakwaannya mengenai kebakaran kawasan setinggan di Tawau baru-baru ini.
Kenyataan tersebut disiarkan menerusi video di laman Facebook miliknya pada 5 September lalu.
Dalam rakaman berdurasi selama 32 minit itu, Jufazli mendakwa kerajaan BN perlu menghentikan polisi membakar rumah setinggan di Tawau.
Menurut peguam, Rajsurian Pillai, aktivis itu disiasat di bawah Seksyen 500 Kanun Keseksaan dan Seksyen 233 Akta Komunikasi dan Multimedia.
Beliau disiasat kira-kira sejam sebelum dibawa keluar dengan kenderaan polis.
Pihak polis turut merampas telefon bimbit milik aktivis berkenaan dan dijangka akan melakukan serbuan di rumahnya hari ini, kata peguam.
Rajsurian berkata, polis mungkin akan menahan reman aktivis berkenaan sebelum dihantar ke IPD Tawau bagi siasatan selanjutnya.
Dalam kenyataannya di Facebook kira-kira tiga jam sebelum tiba di Bukit Aman, aktivis yang berasal dari Semporna itu menyifatkan penahanannya sebagai kemenangan rakyat Sabah.
"Apabila rakyat berkata benar di hadapan kerajaan, terus ditangkap.
"Aku tidak akan duduk diam. Aku sudah menang dan akan menang lagi untuk bela nasib rakyat Sabah," katanya.
Sejak tahun lalu, ini kali ketiga Jufazli disiasat polis.
Pada November 2016, beliau disiasat di bawah Seksyen 500 Kanun Keseksaan atas kesalahan fitnah, Akta Hasutan 1948 dan Akta Komunikasi Dan Multimedia 1998 kerana kritikan terhadap kerajaan negeri Sabah.
Pada Jun lalu, aktivis itu disiasat di bawah Seksyen 4 Akta Hasutan serta Seksyen 233 Akta Komunikasi dan Multimedia.
WOIT JANGAN

BUAT SILAP

BAKAR RUMAH

SETIGGAN ITU

BERLAKU

DI SINGAPURA

TAHUN 60'AN

70 AN DULU

MASA BUAT

FLET HDB DULU

DAN AMBIL 

TANAH UNTUK

BERI PEMAJU

DI MALAYSIA

NEGARA ISLAM

KITA ADA

PEMIMPIN 

YANG SUCI

JUJUR BERSIH

LAGI WARAK

MANA ADA 

KERJA JAHAT 

WOIT...

JANGAN BUAT

FITNAH 

KAH KAH KAH




-----------------

ATEIS KE?





PASANGAN

INI ATEIS  KE?

Pasangan pensyarah ditahan SPRM bebas reman

 | September 10, 2017
Penolong Pendaftar Mahkamah Majistret Mohd Anuar Ostadi membenarkan suami isteri berusia 35 dan 32 tahun itu, masing-masing dibebaskan dengan jaminan tunai RM3,000 dan RM47,000.







SAJE TANYA

DULU CAKAP

ATEIS JAHAT

TAK CAYA

TUHAN JADI

YANG SELALU

RASUAH INI

ATEIS KE?



-----------------

SAUDI MAKIN KACAU







BERITA BAIK

ADA SOSOK

YANG MULA 

BERANI TANYA

RAJA INI 

DARI MANA

Arab Saudi tangkap ulama terkenal

 | September 11, 2017
Ia merupakan tangkapan kedua melibatkan tokoh agama negara itu, dan di sebalik desas desus Raja Salman mahu turun takhta.





DUBAI: Arab Saudi semalam menahan agamawan terkenal Sheikh Salman al-Awdah, menurut kiriman media sosial, dalam apa yang dilihat sebagai siri tindakan terhadap mereka yang mempersoalkan pemerintahan beraja mutlak di negara itu.
Salman, seorang ulama berpengaruh dengan 14 juta pengikut Twitter, pernah dipenjarakan pada 1994-1999 kerana menyokong perubahan politik, dan dipercayai ditangkap sekali lagi semalam.

SIAPA RAJA

ZAMAN NABI

DULU?

NAPA TAK

TANYA MUFTI

ADA AYAT KE

TENTANG RAJA

SAJE TANYA

JANGAN

MARAH

KAH KAH KAH
------------------

BERANCOK DI OVERSEA






BERANCOK

DI OVERSEA
siap ada dua jawatan, satu prasarana satu lagi duta..ini simple je maknanya, prasarana tempat duit saku, jd duta sb nak bawa family2 berancuk dioversea..kalo dah biasa bagi makan dgn duit haram, maka tak heran la semua itu alah bisa tegal biasa..duit haram, duit judi cyber, duit dedak kalo dizakatkan nescaya maka suci la duit2 itu..tak caya lu tanya pusat zakat.. 
on SIAPA HANTU TOYOL
Publish | Delete | Spam
Anonymous
on 9/9/17





-------------------

KURANG HAJAR BETINA






BIJIK TERJULO
Dulu uwan den ado kato bezo pompuan kapir laknat dongan kito iolah .. pompuan kito bijik nyo tak tor julor .. dah di shunat kan .. jadi stim nyo kurang. Pompuan kapir ni bijik tor julor-julor sampai menjelir, jadi chopek stim. Contoh mcm pompuan cino tu yg nak bodal polis .. polis tu dah sunat, tu yg ontok jo tu. 
on KURANG HAJAR
panglimo potaseh
at 5:16 PM


ANAK CINA
Tempat aku lagi best... Persatuan sino kadazandusun murut mahu sangat tuntut title bumi kek kaum cukong dia ni... Siap cabar pakai undang negeri sabah lagi.. Aduhai makaih... Oiii... PSKDM... ko punya bapa cina.. Kalau kawin siapa saja bumi.. Ko anak cinalah wei.. Apahal bodoh sangat.... Kimaksssssss 
on BETINA KURANG HAJAR
DIDI KOTA BELUD
at 3:17 PM





------------------

MAT BRONSON





MAT

 BRONSON
Agaknya kalau sorong satu briefcase penuh dengan cash 100 juta ringgit, mat bronson ambik tak dan terus sunyi dari bicara rasuah lagi? on MEMANG CILAKA
Publish | Delete | Spam
Anonymous
at 9:23 PM




--------------------

KETUM BAIK UNTUK ANDA






MINUM
Kau apa tau tt. Kau cuma tau membangkang je sebab nama kau pun pembangkang. Kau tau menghasut je sebab nama kau pun penghasut. Kalau kau lebih bijak dan ada visi, baru kau tau ketum adalah isu sebenar dalam laporan ni, bukannya berapa ramai dan siapa yang ditangkap ataupun berapa nilai wang dan harta yang disuap. Ketum tu isunya. 

KETUM BAIK

Air ketum tu kalau dibiar berleluasa akan buatkan seluruh generasi muda mati otak jadi zombie sedangkan mereka yang akan mewarisi tanah, harta dan pentadbiran negara. Bagaimana nak berjuang mempertahankan keselamatan keluarga dan negara kalau kepala kosong kecuali berisi air ketum. Begitu juga dengan tumbuhan dan haiwan. Malaysia mempunyai kepelbagaian bio. 

UNTUK ANDA

Tapi bila embun jatuh atas daun ketum dan air dari daun ketum tu akhirnya jatuh atas tanah atau dalam air sekitarnya, maka segala tumbuhan seperti rumput dan pokok petai serta haiwan aqua seperti ikan dugong dan sotong akan terencat dan beransur mati hingga pupus. Tak dapat lagi TV siar iklan kepelbagaian 
on TANGKAPAN HEBAT
Publish | Delete | Spam
Anonymous
at 8:10 PM




------------------