.

Ahad, 30 September 2018

SAPA BERANI - SAIPOL ATAU ABAM?






SAPA BERANI

SAIPOL ATAU DASAI

Seypollll bersumpah dengsn namaa allahhhh!! Dalam mesejiddd 15 hogos 2008. Sanggup terima azabbb bala kalau menipuuu dlm sumpahnyaaa! Toksyeikhhh hanya dpat pengampunannn dari manusiaaa saaahhhaaaja. Yang mana lebih Agungg??? 
Hoiii mana lebih agungg??? Kahkahkahkahh. Rakyatttt kena byk pikirrr woiiii! Kahkahkah. Depan allah jwb yes or no shj.sapa lebih berani kerana benerr??? Depan uartawan pon tarak berani jwb yes or nor. Shiapaaa? Siapa woiii!!! Kahkahkahkah. 
on DUA PENURU
Publish | Delete | Spam
Anonymous
on 9/29/18




SIAPA?



SIAPA?
Agaknya siapa bakal PM pilihan tt?
 Cui bono? on 
KAKI TUNGGU
Publish | Delete | Spam
Anonymous
on 9/28/18

kah




--------------

ABAM NUAR




ABAM NUAR
Abam Nuar ni ..disiang nye berbatik ..berjubah pula pada petang ..malam bersinglit ..bangun pagi tak sedar diri nye dibogelkan .. maka ..maka ..maka ..terpancot lah berita Abam Nuar tidor lewat di PD ..Gwa cakap lewat .. on 
PEMIMPIN KLUK KLAK
Publish | Delete | Spam
panglimo potaseh
on 9/29/18


--------------

WINDU WINDU







WINDU WINDU
Tite tade dendam Abe Tite cuma windu windu cyaiyanrk atie atdik tekemud temud semalam itu hangard abeeee Tite tawu tite kala tapi atiw atdik atie atdiik atde taman abeee hahaha muuaah tium tangan on 
BUKAN DENDAM
Publish | Delete | Spam
Anonymous
on 9/29/18
Mmg bagus sgt janji nk kasi pantai2 kt PD ni bersih dari sampah sarap...jgn lupe bersihkan pantai dr LGBT juga yaa...kah kah kah on BUKAN DENDAM
Anonymous
on 9/29/18



-----------------

SAPA DIBELAKANG SAIPOL





SAPA DIBELAKANG

 SAIPOL
Siapa sponsor siluncai ni?
 Byk sgt duit dia saja2 nak hilang deposit? 
Cash is king??? 
3.5 juta bail pun no problem.... on 
BUKAN DENDAM
Anonymous
on 9/29/18

-----------------

SUCI LAGI WALI








ANWAR PEMIMPIN

MELAYU SUCI 

LAGI WALI
Brader TT..daripade kau duk asyik kutuk si Anwar Pemimpin Perjuang Melayu Suci lagi Wali ni jer selalu dlam blog kau ni...aku rasa kan adelah lebih baik kalau kau cuba hasut Rakyat PD supaya jangan keluar mengundi dan Jom BOIKOT PRK PD ni sebabnya MP kat PD ni belum mati lagi laa, sebab dia cuma kosongkan kerusi Parliment dia jer....
So Aku nak tanya kau brader TT yang selalu berotak Haluan Kiri....Apa Betulkah Tanpa Rakyat keluar mengundi atau memboikot setiap piliharaya umum atau kecil, maka dengan itu, Demokrasi tak boleh ditegakkan dan dibangunkan?dan tak boleh lantik pemimpin?...Ade betul ke?..kalaulah aku salah...aku nak cadangkan kau tolong belikan sebijik Kerusi kat kedai perabot ker dan pas tu kau bagi jer kat Brader Anuar Si Mat Songel yg dah tak sabar2 nak jadi Pi eM ke 8 dan suruh dia duduk diam2..jangan kasi dia nampak macam ade kote kat lubang jubur dia ok.Ade faham?...Amacam ade betulkah??...khalassss...kakahkahakah... on 
PORT DICK SON
Publish | Delete | Spam
Anonymous
on 9/29/18





---------------------

GARIS KIRI







SEKALI LAGI

GARIS KIRI

Ku Li cadang identiti Melayu sebagai kerakyatan Malaysia


TENGKU Razaleigh Hamzah mahu idea identiti Melayu sebagai kerakyatan Malaysia dikaji semula, dengan melihat kembali gagasan yang pernah timbul 10 tahun sebelum Merdeka.

Katanya, gagasan agar kaum Cina dan India digolongkan sebagai Melayu boleh dipertimbangkan sebagai usaha menyatupadukan rakyat.

Gagasan itu pernah diusul oleh Parti Kebangsaan Melayu Malaya (PKMM) hasil pemikiran pemimpinnya Dr Burhanuddin Helmy semasa penentangan terhadap Malayan Union pada 1946.

Gagasan itu juga terkandung dalam Perlembagaan Rakyat 1947 yang digubal oleh Pusat Tindakan Rakyat (Putera) di bawah PKMM dan Majlis Tindakan Bersama Tanah Melayu (AMCJA) yang dibentuk oleh Tan Cheng Lock, yang kemudiannya mendirikan MCA.

“Sekiranya cadangan (PKMM) itu diterima, saya yakin masalah perhubungan kaum yang menghantui kita selama ini tidak timbul,” katanya dalam ucapan merasmikan mesyuarat agung tahunan ke-7 Lembaga Peradaban Melayu (Adab) di Kuala Lumpur, hari ini.

Ada beberapa negara berjaya mengadunkan etnik berlainan untuk menjadi satu kaum padu negara mereka, jelas beliau, tanpa menyebut negara yang dimaksudkannya itu.

“Saya menganggap kita masih tidak terlambat untuk membangunkan sebuah negara padu terdiri daripada berbagai kaum. Bagi maksud ini mungkin masanya sudah tiba untuk kita menimbang kembali cadangan (PKMM) itu,” katanya, dalam teks ucapan yang dikirimkan kepada media.

Gagasan sebelum Merdeka itu mencadangkan antara lain agar semua rakyat negara ini dikenali identitinya sebagai Melayu apabila mereka “memutuskan perhubungan atau pertaliannya dengan kebangsaan asalnya”.

Dalam ucapannya, yang teksnya dikirimkan kepada media, Tengku Razaleigh berkata perpaduan nasional yang dihebohkan selama ini ibaratnya “menanam tebu di bibir mulut”.

“Sebenarnya kita tidak mempunyai perpaduan nasional,” kata ahli Parlimen Gua Musang itu.

Jelas beliau, hal itu terjadi kerana orang bukan Melayu terutamanya Cina dan India tidak menerima budaya Melayu sebagai teras budaya kebangsaan dengan alasan ia tidak sehebat budaya mereka, yang dikatakan lebih tua daripada budaya Yunani.

“Maka itu kaum Melayu diperlekeh,” katanya.

Tengku Razaleigh, yang baru-baru ini dilantik mempengerusikan Jemaah Penasihat Umno, turut membangkitkan salah faham orang bukan Melayu, malah orang Melayu sendiri, tentang ethos dan nilai murni Melayu.

“Hemah hati budi Melayu tidak dipeduli, bahkan selalu sahaja dipersenda,” katanya, sambil menarik perhatian salah faham itu juga berlaku dalam kangan golongan terpelajar.

Beliau menarik perhatian kepada salah faham tentang kedudukan keris dalam budaya Melayu yang disalah tafsir “kerana sengaja hendak memburuk-burukkan orang Melayu.”

Tengku Razaleigh juga menarik perhatian kepada konsep ketuanan Melayu, yang katanya, pada hari ini sudah tidak lagi sama seperti semangat asalnya ketika ia disuarakan dulu – merujuk pada polemik itu antara pemimpin Umno dengan Lee Kuan Yew pada tahun 1960-an.

Katanya, seruan “ketuanan Melayu” itu timbul sebagai reaksi balas kepada kutukan dan tindakan tidak adil oleh bukan Melayu kepada Melayu. – 29 September, 2018

UMNO
UNITED MALAYS NATIONAL ORGANISATION
DAPAT KUASA DARI INGGERIS
MEMBUNUH MENANGKAP
KAUM KIRI

PARTI INI WAJIB
DIHUMBANKAN
KE TONG SAMPAH SEJARAH
AMIN


--------------------

RIWAYAT DATUK AKU





RIWAYAT 

DATUK AKU
Arwah atok aku 1 tahun muda dari Tun M. Dia ni ex Askar Melayu, nombor badan kecik punya. Saiz badan kecik tapi suara dia besar. Korang yg dalam army dok kawad tu dia lah antara cikgu besar terawal. Dihantar ke London semata2 untuk belajar kawad dan command. 
Yg dok terjerit bagi command tengah acara rasmi merdeka 1957 tu dia la. Aku ni cucu kesayangan dia pasal aku ni rajin melayan dia berborak, bertukang dan merayau. Kawan2 aku masa remaja semuanya sebaya atok. Jadi aku dah biasa dan lebih mudah berkawan dengan DATOK2. Kahkahkah. Atok aku ni dia cukup suka bertukang. Almari, meja, sampai la keranda semua buat sendiri. Dalam usia 70 lebih masih aktif bertukang. 
Angkat berat pun gagah lagi. Kadang tu saja layan bergusti dengan dia, tak da pulak nampak dia lemah sendi, sakit urat bagai. Tu tenaga orang umur 70 lebih. DATOK2 yg lain pun umur 70 masih gagah lagi tenaga. Setakat nak bergumpal dan campak orang muda umur 30an apa la sangat! Tun M hari ni dgn usia 93 masih gagah ke sana ke on ROMANTIKUS
Publish | Delete | Spam
Anonymous
on 9/29/18



-------------

DZUL BISUL




DZUL BISUL
Allo TT, apsal ko x bergabung dgn Zulkipli Nordin tu? Lama x nampak Zul Bisul tu.. Blog kau skrg dah sama taraf dgn blog Zul Bisul tu dah. Sekufu sangat dah nkau dgn Zul Bisul gitu. Nanti aku bitau Zul Bisul contact nkau.. Berpadu² la pulop ngan Zul Bisul tu. on 
PILIH YANG KETAT
Publish | Delete | Spam
Anonymous
on 9/30/18

--------------

SAIFOL DATANG LAGI





SAIFOL 

DATANG LAGI

Klu kau berahi, kau pun penjubor jg la. Klu tt pun berahi, samalah dia. Lelaki sejati konon kah kah kah on BUDAK CUN
Anonymous
on 9/29/18
Who after mahathir? Tell me if ur so smart? Who the best candidate? Nyatakan klu berani on CILAKA SUPER LIBERAL
Anonymous
on 9/29/18
O wai saiful kacau daun pas? Sepatutnya saiful work together gether with pas. United front, common enemy. Itulah silapnya saiful tak consult maestro pak TT... on
 WAK SAIFOL
Anonymous
on 9/29/18

Lame apologist for TT.... kah kah kah on 
AWEK YAHUDI
Anonymous
on 9/29/18
Brader TT....jestruu...jestruu...jestruu...maka pengertian "PORT DICK SON" tu bukan saje bermaksud - port kote anak laki- jer tapi boleh jadi jugak pade PORT DICK SOON boleh jadi - port kote akan datang ke Sepol3 -ot;...kahkahkahkah...Jom....Kite Boikot PRK PD LGBT..... on 
PORT DICK SON
Publish | Delete | Spam
Anonymous
on 9/29/18
Komunis atau KARTUNis? Rakyat hidup miskin sama rata TAPI pemimpin2 hidup kalah ratu antoinette. Tgk north korea president sudah.... on MARXIST
Anonymous
on 9/29/18



------------------

GADUH LAKI BINI




GADUH LAKI BINI
Ini lah dia demokrasi kartun .. ia terjadi bila ada Abam Nuar ..bayangkan pasangan yg pernah lewat datang bulan bertanding pilihanraya sesama sendirik ..ala-ala laki-bini gaduh. Apa yang mereka perjuangkan. Betul TT cakap ..pilihanraya tak selesaikan apa2 .. on
 DUA SEJOLI
Publish | Delete | Spam
panglimo potaseh
on 9/29/18




----------------

CARI SCHOLARSHIP






CARI 

SCHOLARSHIP
Sebenarnya, saya sedang jalan-jalan di PD, nak cari scholarship, mana la tau kan... kot-kot terjumpa scholarship terbiar atas pasir pantai yang puteh bersih tu. Lepas tu saya nak pinjam teropong anak bulan di Telok Kembang... 
ehh Telok Kemang, nak tinjau2 kawasan berak yang tersorok, maklom la kan, saya tahan berak dah 3 hari ni. Aleh-aleh saya ternampak orang sedang sebok-sebok hantar calon PRK. Lalu hati saya pun tergerak nak jadi calon PKR... ehh PRK (PKR tu Abang Non punya...). 
Tambahan lagi, duit simpanan hasil temberang saya dulu dah nak habis. Begitulah ceritanya bagaimana saya bertanding di PRK ini. Summmpahh, saya tak terima apa-apa bayaran. Hasrat ini dah 3 hari saya pendam, sebagaimana saya pendam berak saya dulu. Ini biasa laa kannnn... 
on BUKAN DENDAM
Publish | Delete | Spam
Anonymous
on 9/29/18



--------------

MAKHLOK EEE



MAKHLOK EEE
Sebab Azeeez ni makhluk eee ..
tak kan tak reti reti lagi .. 
ada ular ada eee ..balun sapa dulu ..jawab?.
 Takat reman je aku kira pun tak adil .. 
patut jel terus. on TAK ADIL
Publish | Delete | Spam
panglimo potaseh
on 9/29/18


-------------

JANGAN BOIKOT



JANGAN BOIKOT
jangan boikot 
kalau boikot aljubori akan menang. 
 keluar lah beramai ramai kasi sailang nuar. ini kilah lah... kah kah kah 
on JUMPA ZIANA JUMPA SAIFUL
Publish | Delete | Spam
Anonymous
on 9/29/18

aga







---------------

SAT M DI BI




SATU M DI BI
Kalau 1MDB tiada kaitan SPRM, kenapa sekarang Mat Mongol dituduh SPRM berkaitan Wan Em Dee Bee? KP lama SPRM ngah tunggu didakwa ke? http://m.thesundaily.my/node/579226 
on TAK ADIL
Publish | Delete | Spam
Hakimi Abdul Jabar
on 9/29/18

--------------