.

Khamis, 13 Oktober 2016

SIJIL SYORGA




DAPATKAN SIJIL SYORGA
jgn marahkan cikgu agama ni..dia juga meniru dari kerajaan saudi..ulama balak dikelantan bukan suka2 tebang balak..ulama balak sedang menjalankan projek modenisasi..modenisasi ini adalah projek yg sama dilakukan saudi keatas mekah.selain membina big ben dimekah, kerajaan saudi telah memodenkan semua gunung2 batu ciptaan tuhan kpd batu2 ciptaan manusia kaya raya.seandainya projek ini tidak diredhai tuhan maka projek ini akan gagal..

namun projek memodenkan mekah sudah berjaya sbg tanda syukurnya tuhan kpd umat2 saud yg berjaya mebina dan mcantikkan lg mekah kota suci itu..kpd hajah2 haji2 yg mati ketika kren terbalik, semoga allah menitipkan sijil2 syorga kpd kalian..

sijil2 syorga juga bole didapati dari presiden pas hadi kluk klak dan bole juga didpti di pejabat ketua umno sabak bernam melalui al syeikhul datoki jamal jawa al bakar sekinchi..jgn buat terkejut atau taktau bahawa sabak bernam mempunyai byk pondok2 pengajian usul, tarikat, hakikat..di sabak juga ramai kiai2 yg cemerlang on REMBAT BALAK DI KELANTAN
Publish | Delete | Spam
Anonymous
on 10/12/16





-----------

MARI KITA BERAMAL JARIAH





RAYUAN DERMA BAGI MENANGGUNG KOS POST MORTEM KALI KEDUA ARWAH AZRI MOHAMED YANG MATI DALAM TAHANAN PENJARA SERTA USAHA MENUNTUT KEADILAN.

Mahkamah Tinggi  Kota Bharu pada, 27 September 2016, telah memutuskan untuk meluluskan permohonan post mortem kali kedua untuk Arwah Azri, yang mati dalam tahanan penjara


Justeru itu saya dengan rendah diri memohon jasa baik bantuan pihak media, rakan- rakan dan rakyat Malaysia, untuk membantu kami dalam mendapatkan sumbangan bagi menanggung kos post mortem kedua serta usaha memperolehi keadilan buat Azri.


Saya percaya bukan Azri dan keluarga  kami sahaja yang menanggung kezaliman seperti  ini.


Kita semua perlu bersama berusaha agar tidak ada lagi kes pukulan dan kematian dalam tahanan secara misteri dan zalim.


Berikut adalah info akaun bank:


Nama:  Norsyazmira Binti Mohamed


No. Akaun: 0303-0009296-72-1


Nama Bank:

Bank Muamalat


No. Telefon:

013 - 912-53-78


#keadilanuntukazri

#keadilanuntuksemua






==============

PERSOALAN TIMBUL SEKARANG









TAHNIAH

SYABAS 

BEKAS IGP

TOLAK RASUAH

TAPI SIAPA

ORANG CUBA

BERI RASUAH

NAPA TAK 

TANGKAP?

NAPA TAK LAPOR

NAPA SEKARANG

BUKA CERITA?



Musa Hassan tolak tawaran RM2 juta sebulan
 | October 13, 2016
Musa berkata, aktiviti rasuah menjadi satu amalan kini dan ia berpunca daripada penipuan yang dipelajari anak-anak.






PETALING JAYA: Bekas Ketua Polis Negara,  Musa Hassan mendakwa ada pihak pernah menawarkan “duit kopi” RM2 juta kepadanya setiap bulan, untuk melindungi pusat perjudian dan pelacuran.
Musa yang dipetik Sin Chew Daily berkata, itu adalah tanda harganya ketika memegang jawatan nombor 1 Polis Diraja Malaysia (PDRM) mulai September 2006 sehingga 13 September 2010, bagaimanapun beliau enggan memaklumkan, jika ada pihak yang masih menawar suapan kepadanya, ketika ini.
“Dahulu, ada orang tawar RM2 juta setiap bulan, katanya ia adalah duit kopi, tetapi saya tak terima, langsung tidak,” katanya ketika berucap di sebuah seminar anjuran Pusat Pembangunan Integriti Korporat (CIDC) dan Institut Pencegahan Rasuah Malaysia (Maca), semalam.
Musa yang pernah berkhidmat selama 41 tahun dengan PDRM, bukan sahaja menolak tawaran RM2 juta, malah hamper pun tidak diterimanya, kerana mahu menjadi teladan baik kepada orang bawahan.
KAH KAH KAH KAH KAH KAH KAH KAH KAH KAH KAH KAH KAH KAH KAH KAH KAH KAH KAH KAH
INI NAMANYA 

SINDROM POLIS 

PENCEN

-------------

RASUAH DAH BERBILION BILION






BILION BILION REMBAT
** Bekas Ketua Polis Negara, Musa Hasan tidak menyangka ia membabitkan dana kerajaan yang sangat besar. “Saya sendiri terperanjat melihat jumlah itu. Tidak pernah berlaku sebelum ini,” katanya... ** 

Baca semula betul-betul, dan lihat kata-kata kunci dalam ayat percakapan si musang: jumlah itu. Jumlah itu merujuk keseluruhan projek, rm3.3billion. 

Itu yang buat musang betul-betul terkejut. Terkejut sebab tak sangka sampai sebesar itu, 3.3billion. Kalau setakat 3.3juta malahan 333juta, itu biasa, takde la nak terkejut. Ratus juta adalah tahap biasa untuk bn, yang musang dah biasa tengok hatta takkan lagi terkejut. Paling tinggi sebelum ni yang musang hidu dan tau adalah rm2.6billion. 

Itu taraf mo1, okey? Ada la logik besar hingga boleh cecah billion-billion, sebab dia mo1 dan tambahan lagi dia ada suami yang jugak besar. Ini dah melebihi 2.6billion, macam musang sendiri cakap, tak pernah berlaku sebelum ni, tak pernah musang terhidu sebanyak tu. Tambahan lagi, yang empunye keroje baham on RASUAH TERKEJUT
Publish | Delete | Spam
Anonymous
on 10/13/16




-------------

YANG MANA HENDAK DIPILIH



8 NOV 2016

WARGA 

AMERIKA

WAJIB MEMILIH












COKE vs PEPSI








-----------

ORANG ASAL KENA TIBAI







GUA MUSANG

INI DIMANA?

NEGERI APA?

SAJE TANYA

MANA TAHU 

KALAU ADA 

HUKUM BOLEH

TIBAI HARTA

ORANG ASLI

YG TAK ISLAM

Balak bersepah, sumber air tercemar, Orang Asli terancam

Bergelimpangan. Tubuhnya dikerat-kerat. Sebahagian kulitnya tersiat. Ada terkulai di jurang dengan yang bersaiz kecilnya sudah menggelongsor di celahan hutan belukar.
Sekilas membaca mungkin ada menyangka itu adalah gambaran kematian besar-besaran akibat situasi perang. Hakikatnya, itulah situasi kayu balak yang ditebang ketika tinjauan dilakukan di pedalaman Gua Musang, 10 dan 11 Oktober lalu.
Ada yang diletak berlonggok manakala batang balak yang berdiameter lebih kecil kelihatan tidak terurus. Rekod kawasan berhutan di Semenanjung Malaysia setakat tiga tahun lalu yang hanya berbaki 5.83 juta hektar atau 44.2 peratus daripada jumlah keluasan 13.18 juta hektar tidak mustahil terus mengecil akibat kera
KAH KAH KAH KAH KAH KAH KAH KAH KAH KAH KAH KAH KAH
MESTI ADA 

FATWA BOLEH

BOLEH ORANG 

ASLI KAH KAH

------------

DUA PENYAMUN ROMPAK NEGARA








BETUL TEPAT

DUA INDIVIDU

SEDANG ROSAK

NEGARA KITA

SORANG NAMA

MAT ROSMAH

SORANG NAMA

MAT NAJIB

Najib: Dua individu ancam perpaduan negara
SHAH ALAM - Najib berkata, sejak akhir akhir ini, perpaduan negara sering diacam oleh dua individu.

Melalui mesej radio terbaharu, beliau menyimpulkan usaha menggugat keharmonian kaum ini berlaku dalam dua fasa dan yakin fasa ketiga dirancang pihak-pihak berkenaan.

"Fasa pertama pada 2008, di mana ketua pembangkang mula memainkan isu perkauman. Beliau mula mencabar perlembagaan mengenai kepentingan semua kaum di Malaysia ini dan menggunakan ia sebagai isu politik untuk meraih undi.

Menurut Najib, fasa kedua pula bermula pada tahun 2016 apabila "seorang pemimpin lama mula memecahkan kaum Melayu dengan membentuk satu lagi parti politik Melayu mengakibatkan kuasa politik kaum Melayu berpecah kepada lima".

Beliau berkata, perpaduan bangsa yang longgar ditambah dengan desakan melalui perhimpunan yang  berselindung di sebalik imej bipartisan dan multiracial memberi hentaman demi hentaman kepada parti pemerintah.

KAH KAH KAH KAH KAH KAH KAH KAH KAH KAH KAH KAH KAH JANGAN PUTAR ALAM


-----------

SEMUA DIJEMPUT DATANG






SABTU AHAD

PAGI - MALAM


MARI KETAWA

KAH KAH KAH KAH KAH KAH KAH KAH KAH KAH KAH KAH KAH KAH KAH KAH KAH KAH KAH KAH



-----------

SEMUA DI JEMPUT






DIJEMPUT

adalah dicanangkan
adalah diberitahu
kepada semua adik kakak
sema abang tok wan
semua mutu ahcong sami lim
semua donal bien abot raipin

minah cun balak jambu
mat rempit minah kelisa
pelajar anak muda
yang tua yang muda
yang kaya yang berada
yang menggangur tak kerja

generasi y generasi x
generasi taktak
tak kerja
tak belajar
 yang marah kerana hutang

semua
dijemput datang

semua 
dihasut datang
ke kuala lumpur 
sabtu 19 november 2016

bersedia dari sekarang
tempah tiket bas
tempah tiket kereta api
tempah tiket kapal terbang
kumpul kumpul sewa kereta
kumpul kumpul sewa bas
tumpang tumpang kawan kawan

cari cari tempat tido
tumpang tumpang sudara mara
cari cari bujet hotel
kumpul kumpul sewa bilik

satu juta kita ke jalan raya
satu juta kita satu tenaga
satu juta  malaysia baru

masa depan malaysia baru
ditangan kita



-----------

KULIAH POLITIK 101







PILIHAN RAYA

KULiAH 101

dalam negara dunia ketiga
dalam negara zalim dan ganas
tidak pernah ada pertukaran pentabir
dari parti kerajaan beralih
ke parti pembangkang
melalui pilihan raya
melalui kiraan undi

ini hukum politik dunia ke tiga

dunia ketiga ertinya negara negara
dari afrika
dari amerika latin 
dan dari asia

dalam negara zalim
segala jentera kerajaan
segala jentera daulah
akan digunakan untuk
memastikan kuasa yang sedia ada
akan terus berkuasa

apa itu jentera daulah

jentera daulah ialah
mahkamah spr sprm
polis  hakim penjara
soldadu  jabatan kerajan
dan apa sahaja yang digaji
apa saja yang diupah oleh
pihak yang berkuasa ketika itu
termasuk kaki tangan kerajaan

ini hukum dan syarat politik
ianya tidak akan beralih alih
sama ada di kenya
sama ada di colombia
mau pun di siam

NOTA:
dalam negara dunia ke3
jika pilihan raya boleh
mengubah apa apa maka
pilihan raya itu diharamkan

ini hukum politik dalam
negara dunia ke3


---------------

SURAH SONGSANG








SURAH 

SONGSANG

kita mula mendengar
banyak sosok nak jadi yb
nak bertanding sana sini
nak kerusi itu
nak kerusi ini
nak satu lawan satu

maka gua sampaikan
surah songsang ini 
gua lafazkan surah songsang
bukan untuk potong stim

gua lafazkan untuk membawa kembali
para aktivis para pemimpin
para simpatisan pakatan harapan
ke alam sebenar

gua nak selamatkan mereka
agar jangan terus berkhayal
jangan terus berangan angan
jangan terus bermimpi
jangan terus berilusi
yang mereka anak menang di PRU14

hujah gua cukup senang
lesen cetak KDN 
untuk akhbar SUARA KEADILAN
sampai hari ini tidak diluluskan

lalu persoalan timbul
apakah mungkin najib akan
memberikan bank negara
akan memberikan khazanah negara
akan memberikan petronas
untuk dikendalikan oleh pakatan harapan

jawabnya pastilah mustahil

kalau lesen akhbar pun tak lepas
mustahil PRU14 akan lepas



-------------------

KACIP FATIMAH




KACIP FATIMAH
bagi la chance ust nak niaga gel..kat arab takda gel2..yg ada adalah biawak pasir..tak caya korang tanya student2 middle east, pernah makan dhab tak?pernah buat minyak dhab tak?tak tak pernah, baik belajar ilmu wahabi kat sabak bernam..dah ada minyak dhab, dah makan daging dhab, apalagi lagi nak, jawabnya mengembara naik unta la..

kalo org tanya jawab je ikut sunnah dan nak rasai perit getir nabi berdakwah naik unta..tanpa unta, auta pun susah..unta auta fakwa...kahkahkah...oh yea..kat arab takda kacip fatimah dan tongkat ali..siapa yg makan minum kacip fatimah dan tongkat ali maka ia adalah ahlu bait dgn nabi serta hasan husin.

tapi bukan husin lempoyang sb pokok lempoyang tu lain rasanya..ahli pas dilarang guna tongkat ali dan kacip fatimah, yg ada utk pas hanya la gel balak dan mengkacip batang balak.balak khurat, wajib ditebang..kahkahkah on JADI GABAN
Publish | Delete | Spam
Anonymous
on 10/12/16



------------

RASUAH TERKEJUT






INI TERKEJUT

BETUL BETUL

ATAU 

BETUL BETUL

TERKEJUT

SAJE TANYA

JANGAN PULAK

TERKEJUT


Bekas KPN terkejut skandal rasuah RM3.3 bilion
KUALA LUMPUR - Skandal rasuah dan penyalahgunaan kuasa melibatkan projek infrastruktur di Sabah yang bernilai RM3.3 bilion mengejutkan banyak pihak.

Bekas Ketua Polis Negara, Musa Hasan tidak menyangka ia membabitkan dana kerajaan yang sangat besar.

“Saya sendiri terperanjat melihat jumlah itu. Tidak pernah berlaku sebelum ini,” katanya kepada media selepas Seminar Integriti dalam Perkhidmatan Awam dan Majlis Penutup Pegawai Integriti Bertauliah (CeIO) Siri 16 dan 17, di sini, hari ini.

Menurutnya, semua pihak perlu mengambil iktibar agar tidak melakukan perkara sama.

“Jangan jadikan budaya. Jika tidak, negara akan rosak dan imej akan terjejas,” katanya.

Beliau berkata, Suruhanjaya Pencegahan Rasuah Malaysia (SPRM) telah melakukan tanggungjawab mereka dengan baik sehingga skandal rasuah terbesar tersebut berjaya ditumpaskan.

KAH KAH KAH KAH KAH KAH KAH KAH KAH KAH KAH KAH KAH LAH KAH KAH KAH KAH KAH BIAR BETUL


-----------------

BUKAN TOK JANGGUT



BUKAN TOK JANGGUT
yg berjanggut tu bukan tok janggut padang terap..tok janggut padang terap adalah seorg tua yg mempunyai beribu keris samada berisi atau pun tidak.berisi maksudnya keris itu ada berjin..penubuhan ngo secara rahsia ni ialah cara lama umno terutama daerah sekincan, tanjung karang atau sabak..rahsia bermaksud ahlinya tak ramai.

maknanya wang agihan nanti tak la byk diagih2kan..namun jumlah kos keseluruhan mkn juta rm juga..selain membayar kos2 anak2 muda yg melepak kat cc, melepak kedai kopi, duit2 dedak juga bole digunakan utk bayar ansuran kedai, ansuran renovate rumah dan lain2..pergerakkan akan dimulakan dgn mencari persatuan2 silat.

tak pandai silat tak pe..nanti tok bomoh akan pakaikan ilmu semangat..kalo ada duit bole guna dadah atau sintetik agar tak takut..persatuan2 silat akan dibayar mgikut tindakan ahli.makin keras makin tinggi namun yg dpt cuma tok2 guru atau jurulatih2 terpilih shj..cara yg sama digunakan oleh tun razak ketika 13 mei.tengku dilihat pro cina, dan razak dilihat on BERITA LAWAK TENGAH MALAM
Publish | Delete | Spam
Anonymous
on 10/11/16

-------------