.

Ahad, 9 Oktober 2016

INI DIA IJAZAH ITU

 
 
 TERIMA SCROLL
 

Mungkin mamat nie kena pukau naik pentas terima scroll. Atau ada negara asing yg dengki dgn kejayaan dia. Tapi yg pasti pengikut2 mamat nie memang dari azali lagi suka kena tipu.

Kala tak caya pasnie ada lg mamat2 motibasi penipu timbol. Berduyun2 akan gi daftar. Dulu ada Dr motibasi yg bertukar jd selet briti masak memasak. No hal punya. Nak buat camne, tipu to the power of two pun, mrk tetap nganga punya.. on PENIPU KANTOI MANTOI
 
 
JUAL UBAT
Anonymous
on 10/8/16

Aku first time tgk ceramah dia dlm TV hijrah semalam. Mmg tak ada lain kecuali jual ubat saja mamat ni. Bertuah uni di UK nak bg dia honorary doctorate. Sudah2lah, bertaubat. Tak ada Dr pun boleh jual ubat. Melayu skrg byk jual ubat. Kaya raya pula tu, tak payah nak ber Dr. Org melayu bukan peduli pun on DOKTOR INI KANTOI LAGI
 
 
 
HARAMJADAH
Anonymous
on 10/8/16

Dr PhD...Doktor Pelaq haramjaDah Sedap tak aku punya definasi diatas tu..?& #39;Anwar Mahadir' on DOKTOR INI KANTOI LAGI
Anonymous
on 10/8/16
 
 

-----------------

SIAPA JANTAN ITU?





Siapa Pengarah Jabatan Air Sabah?


Bendahari umno bahagian Kimanis.
yup! Umno lagi..
tahniah....
 
1. Pengarah Jabatan Air berkenaan adalah proksi dan kroni kepada Ketua Menteri dan Menteri Luar. Manakala Timbalan Pengarah Air itu adalah macai kepada dua Menteri diatas dan seorang Adun dari pantai timur Sabah. 
 
2. Perkara yang perlu diketahui dari konteks ini dan UMNO ialah status Pengarah Air Sabah berkenaan dia merupakan ahli UMNO dan berjawatan Bendahari di peringkat Bahagian UMNO Kimanis.
3. Perlu juga diketahui, setiap projek yang bernilai lebih dari RM1 juta perlu mendapat kelulusan dari Menteri Kewangan Sabah sebelum disalurkan ke jabatan yang dianugerahkan.
 
Cukup setakat itu. Belum admin sebutkan mereka terpalit atau tidak, ok.
 
Tapi yang pasti kalau pengarah berkenaan tidak berjaya dijamin selepas habis tempoh tahanan reman. Maka sudah tentu dia akan berteriak. Waktu itu barulah timbul pelbagai cerita. Apa kaitannya dia dengan pemimpin pemimpin yang admin sebutkan diatas. Nah waktu itu admin akan tampil bagi “mengeruhkan” keadaan.
 



------------

BALAK KES BALAK KELANTAN





f.b


Wanji Wanhussin Wanji
13 hrs
Jangan percaya dakwaan Husam.
Sila tabayyun selepas Husam dedah.

PEMIMPIN TERIMA RM4 JUTA.
...
Semalam Husam dedah ada seorang pemimpin tertinggi parti agama berstatus sebagai lawyer terlibat dengan perbuatan berunsur rasuah. Pemimpin itu telah menjalankan urusan penjualan sebuah syarikat milik sebuah yayasan kepunyaan negeri Kelantan di mana pemimpin berkenaan sebagai salah seorang ahli lembaga pengarahnya.

Syarikat yang dimaksudkan itu dijual kepada sebuah koperasi Felda dari Johor. Entah macam mana disebabkan syarikat yang beli itu lambat untuk menguruskan syarikat berkenaan, menyebabkan ia dijual pula kepada sebuah syarikat lain (L). Syarikat L ini membayar RM4 juta kepada yayasan berkenaan. Satu juta daripadanya dibayar kepada pemimpin berkenaan dan ia dibahagi-bahagikan kepada beberapa orang termasuk kepada salah seorang timbalan pesuruhjaya parti itu.

Syarikat yang awal dari Johor tadi menyaman yayasan berkenaan dan dia menang. Akhirnya syarikat milik yayasan itu yang memilik aset berupa tanah diserahkan kepada syarikat dari Johor itu.

Syarikat L yang merupakan pembeli kedua itu marah dan menuntut balik wang sebanyak RM4 juta itu. Pihak yayasan atau pemimpin tertinggi parti agama itu gagal menjelaskannya sebab wang sudah "jadi tahi". Maka jalan alternatif lain dicari dengan meluluskan Hutan Simpan Kekal (HSK) di Bukit Berangkat diluluskan kepada syarikat L tadi dengan keluasan sebanyak 5,000 hektar dengan peremium murah jauh lebih dari kadar sebenar.

Kelulusan tanah ini kepada syarikat L menjadi kontroversi dan menyebabkan MB terpaksa menafikannya. Ia heboh dalam DUN Kelantan. Sehingga kini lesen mengeluarkan hasil balak di hutan berkenaan belum dikeluarkan kepada syarikat L itu.

Senario yang diceritakan itu menjelaskan berlaku penyelewengan dan rasuah. Segala dokumen termasuk pembayaran RM4 juta katanya ada dalam simpanan. Rakyat dan pengikut bawahan parti berkenaan tidak menyedari penyelewengan ini, mata mereka ditutup dengan wang one off seperti mana juga penyokong Umno yang terima B1IM.

Demikianlah apa yang berlaku dalam kerajaan "Membangun Bersama Islam", tetapi tidak berdaya melaksana dan menghayati ajaran Islam. Trims


BILA BACA
 
BERITA INI
 
APA DALAM
 
KEPALA
 
 
A



-----------------

MENGAMBIL MASA

 
 
 
 
 
JURUPRIHATIN
Salam tt dan pembaca budiman serta budiwoman. Saya sebagai juruprihatin pada ustaz pas ingin merujuk pada soalan tuan pada ustaz tersebut beberapa hari lepas, mengapa tidak atau belum sebut tentang isu 1mdb?
 
Maka saya sebagai juruprihatin beliau merujuk pula pada berita hari ini yang menjelaskan sprm mengambil masa 3bulan untuk menyiasat kes libatkan 50juta, maka tuan tt, berbalik pada persoalan 1mdb, kita boleh lihat untuk 2billion, iaitu 40x50juta, masa siasatan perlu 40x3bulan, iaitu 120bulan, atau 10tahun.
 
Berbalik pada ustaz, beliau akan sebut isu 1mdb selepas selesai siasatan sprm iaitu pada selasa lagi 10tahun. Terimakasih on FBI SEDANG MENCARI
Anonymous
on 10/7/16
 
 


------------

LAGI LAGI KES TIPU






 WAJiB KETAWA
 
BILA BACA
 
BERITA INI


Ingat tak dulu waktu sekolah cikgu cakap internet ni ibarat "dunia di hujung jari" saja. Ha inilah dia.
Lepas satu-satu terbongkar

 
 'Gordon University Tak Wujud!' - Lelaki Ini Bongkar Satu Persatu Info Ph.D Azizan Osman

 
------------