Nurul Izzah Aidilfitri

selangorku 1

.

Khamis, 22 Mac 2012

JANGAN BUANG BAYI - GUNAKAN KONDOM




GUNAKAN AKU SEBELUM PANCUT






FIKIR DULU SEBELUM ENTOT
Bagaimana nak tanamkan jangan adakan hubungan seks tanpa ada tanggungjawab itu akan membawa susah bagi diri terlibat dan masa depan bayi yang tak berdosa itu akan meresahkan minda dan naluri manusia. Apa sangat syoknya berseks tu? Sama juga manusia gila nak berumahtangga kononnya ia membawa bahagia sedangkan yang tidak mampu akan menanggung beban bagi sebahagian besar kehidupannya.

ayangkan nak membangunkan dua orang anak dari kecil hingga mereka bebas daripada tanggungan? Kosnya begitu mahal, lainlah pasangan suami-isteri itu ada kekuatan kewangan. Selepas menanggung kos yang tinggi akhirnya rasa lega sikit tapi tak lama itu menunggu maut pula.

Mana kebahgiaan hidup. Semasa membangun anak teruk dengan bebab kewangan dan tenaga, terpaksa tak boleh enjoy lagi kerana menanggung kos hidup yang tinggi. Seks pun begitu, godaan biologikal sangat kuat pada hal nikmatnya hanyalah seketika bagaikan percikan bunga api.

Lepas seks kena choru bib dan meneruskan hidup. Jadi ramai anak muda tak boleh berfikir kerana telah diajar oleh agama dan budaya masyarakat bahawa seks atau berkeluarga itu adalah tiang kehidupan, pada hal realitinya tidak seberapa. Dunia ponografi aktif mempropagandakan yang seks itu adalah segala-galanya, kejantanan dan syurga dunia tanpa disedari bahawa seks itu adalah rasa syok sejenak saja sama ada pakai sarkot atau tidak.Ada lagi tujuan hidup yang lebih menyeronokan seperti memperjuangkan keadilan bersama-sama tanpa mengira agama, bangsa dan budaya, rasa persaudaraan berjuang lebih membahagiakan. Rasa seperti betul-betul bersaudara itu lebih membahagiakan.
By Anonymous on GUNAKAN SARKOT UNTUK KESELAMATAN BAYI on 3/22/12


KONDOM YANG EFEKTIF
nasib baik ditinggalkan di masjid dari ditinggalkan di gereja/kuil/tokong atau dari dibunuh dlm lubang najis/dicampak dlm parit sungai tong sampah... golongan yg berzikir berzakar, hantuk dahi smp lebam, golongan pemerintah yg ngaku dia alim dan mempunyai kuasa masih lagi tak jumpa penyelesaian masalah ni dalam zaman 54tahun hidup sekular pemerintahan UMNO BN

.... teruskan ikhtiar cari penyelesaian dari menyalahkan mak ayah penzina, cikgu2 sekolah penzina sampaila (harap2 sampai) ke penyelesaian secara Islam... buat masa ni pakai kondomla penyelesaian efektif tt recommend...efektif tetapi dosa besar dan xjamin kehidupan masyarakat boleh hidup aman tanpa huru hara
By Anti Patail on GUNAKAN SARKOT UNTUK KESELAMATAN BAYI on 3/22/12

BERTANGGUNGJAWAB SALERPAS BERANCUK
Tinggalkan bayi di masjid? Kesimpulannya, ibu bapa kepada bayi yang malang ini tentulah seorang Melayu Muslim yang lebai. Lain kali kalau nak berancok, gunakanlah kondom. Nak beli kondom takut tetapi nak bunuh bayi tidak takut. Kalau tak nak bertanggungjawab selepas berancok, gunakanlah kondom. Mengapa nak menyusahkan orang lain? Orang lain terpaksa habiskan duit memelihara bayi kamu yang sepatutnya dibuang bersama kondom terpakai.

Itulah gatal sangat. Kerana anak gadis orang itu masih dara maka ramai lelaki Melayu yang berfikir mereka harus tidak menggunakan kondom bila nak melakukan hubungan seks buat kali pertama kerana jika kondom diguna, kenikmatan seks akan berkurangan.

CELAKA PUNYA LELAKI MELAYU YANG TAK BERTANGGUNGJAWAB! BURIT PEREMPUAN DARA KAMU NAK ROSAKKAN! TETAPI BILA PERUT SI GADIS SUDAH BUNTING, KAMU TIDAK MAHU MENGAKU YANG KAMU TELAH MEROSAKKAN ANAK GADIS PEREMPUAN ORANG!!! MENGAPA? KERANA TAKUT ORANG LAIN KATA KAMU TAK LEBAI??? PEDULI APA KATA ORANG????!!!

BELILAH KONDOM! KALAU TAK NAK BELI KONDOM, JADILAH SEORANG YANG BERTANGGUNGJAWAB. PANDAI BERANCOT, PANDAI PANDAILAH MENJAGA BAYI YANG KELUAR DARIPADA KEPALA PELIR KAMU DAN MASUK MELALUI BURIT KEDALAM RAHIM GADIS DAN TINGGAL DISITU SELAMA 9 BULAN DAN KELUAR KEMBALI DARIPADA BURIT SELEPAS 9 BULAN BERANCOK!!!!

By SHAHRIZAT BELI KONDOM MALU on GUNAKAN SARKOT UNTUK KESELAMATAN BAYI on 3/22


SATU LAGI BERITA BAIK - HARGA MINYAK NAIK LAGI!












KOMENTAR TUKAR TIUB

bila harga bahan bakar naik
harga barang akan naik
bila harga barang naik
orang ramai beli barang mahal

bila beli barang mahal
orang ramai lagi susah
bila orang ramai susah
kah kah kah
apa akan jadi?
kah kah kah

bila minyak naik

rakayat akan naik minyak

NOTA:
tunggu dan nantikan
sabtu 28 april 2012






HARGA MINYAK CECAH AS$107 SETONG, DIJANGKA TERUS NAIK
- ajensi

22/03/2012 3:58am

SINGAPURA 22 Mac - Harga minyak meningkat kepada AS$107 (RM329.3) setong semalam selepas laporan menunjukkan simpanan minyak mentah Amerika Syarikat (AS) jatuh diluar jangkaan, satu tanda permintaan bahan tersebut akan terus meningkat di negara ekonomi terbesar dunia itu.

Setakat awal petang, di Eropah, penanda aras minyak bagi penghantaran Mei meningkat sebanyak AS0.49 (RM1.5) kepada AS$106.56 (RM328) satu tong dalam pasaran elektronik New York Mercantile Exchange.

Kontrak itu jatuh AS$2.49 (RM7.6) untuk berada pada AS$106.07 (RM326.4) setong di New York kelmarin selepas Arab Saudi berkata ia boleh mengepam lebih banyak minyak untuk menampung mana-mana kekurangan bekalan bahan mentah itu. - AGENSI



BERITA BAIK SUDAH SAMPAI



KOMENTAR TUKAR TIUB


ini berita baik
berita yang ditunggu tunggu

berita dua ekor lembu bergaduh

shahrizat wajib mempertahankan
kerusi ketua wanita
kerana shahrizat di pilih
bukan dilantik

untuk rakyat malaysia
kita mahu shahrizat
terus memimpin dengan gigih
rakyat mahu melihat kepimpinan cermerlang

dan tukar tiub mahu melihat
gaduh ini berpanjangan
ini baik untuk pakatan rakyat
bergaduh lama lama
lagi lama lagi baik
kah kah kah


GADUHKAN LEMBU INI LAGI







SHAHRIZAT PERLU LETAK JAWATAN SEBAGAI KETUA WANITA UMNO : KAMILIA – Mstar

KUALA LUMPUR: Naib Ketua Wanita Umno, Kamilia Ibrahim menggesa sekali lagi agar Shahrizat Abdul Jalil meletakkan jawatan beliau (sebagai Ketua Umno) bagi mengekalkan "kredibiliti parti, sayap, Barisan Nasional (BN) dan kerajaan.”

Beliau berkata, perletakan jawatan Shahrizat sebagai menteri setelah tempoh senatornya tamat pada 8 April adalah tidak mencukupi, perlu juga sekali dengan kepimpinannya dalam Wanita Umno dan Wanita BN, terutama menjelangnya pilihan raya umum akan datang.

Beliau menambah, ia mengenai tanggapan masyarakat bahawa terdapat sesuatu “yang salah dari segi moral dan politik” berdasarkan cara Perbadanan Fidlot Nasional (NFCorp), yang diuruskan oleh suami dan anak-anak Sharizat menggunakan pinjaman kerajaan.

"Apabila ia melibatkan dana awam, ia melibatkan rakyat. Masyarakat melihat ia sebagai isu negara yang telah mencemarkan imej Kerajaan. Masyarakat mempersoalkan bagaimana NFCorp boleh mendapat pinjaman yang besar dengan kadar faedah hanya 2 peratus dan diberikan tempoh lima tahun sebelum pembayaran balik sedangkan begitu sukar bagi rakyat biasa mendapatkan pinjaman.

"Dan mereka bertanya bagaimana NFCorp boleh membeli kereta dan unit-unit kondominium dengan pinjaman yang dimaksudkan untuk (membeli) lembu," katanya dalam satu temu bual.

"Kredibiliti kami dipertaruhkan. Saya telah pergi ke peringkat akar umbi dan ini secara umumnya apa yang mereka kata. Mereka mendapati sukar untuk bertemu dengan rakyat kerana imej pemimpin mereka (Shahrizat) tercemar.





PENCERAHAN DARI PEMBACA TUKAR TIUB




ANAK MUDA 28 APRIL!







UNTUK ANAK MUDA
Manusia berjiwa seperti TT sudah semakin pupus dikalangan orang2 melayu khususnya anak2 muda sendiri. Berlapang dada dan berbaik sangka, apalah salahnya. Sekurang2nya ada jugak tt yang berani tahap maksima.Dia tak minta sekupang pun dari sesiapa. Dia berani menegur, dia peduli apa.

Dia juga berjaya mencipta keceriaan untuk anak2 muda...membuka mata orang tua2. Ada yang nak menegur punyalah berlapik takut ada yang berasa...sebabnya takut tak hilang hun. Fakta sejarahnya merangkumi pelusuk dunia. Bukankah ilmu tu namanya. UMNO memang nak sangat orang melayu buta sejarah, buta kayu, buta huruf dan bukom.


UMNO cukup gentar kalau ramai berjiwa tt berilmu macam tt yang berani macam tt. Janganlah cuba nak tegakkan benang basah, nak tolong sorokkan pekong, nak cuba sembunyikan bangkai gajah. Wahai KSN, KSU, TKSU dan seluruh anggota penjawat awam. Bangunlah menolak menteri masing2 dengan berani membuat pilihan MENGUNDI PAKATAN RAKYAT demi masa depan generasi akan datang. Jalankan gerak kerja perang saraf dari sekarang.

Sampai bila lagi tuan2 akan dibelenggu dengan arahan yang tidak munasabah. Kuasa para menteri hanya 5 tahun sedangkan bakti khidmat KSN khususnya separuh dari jangka hayat. Teruskan berkarya dalam bidang masing2. UMNO paling takut pada orang2 melayu bijak. Yang tinggal dalam UMNO hanyalah kuda2 tua dan ayam2 pencen...yang muda2 pun tak de class uols!!!1
By Qaseh Bonda on PENCERAHAN FIKRAH DALAM RUANG DEMOKRASI on 3/21/12




KOMUNIS
kalu tt mirip kominis pun nescaya ianya lebih baik dari gerombolan yang rasuah ,penipu dan songlap duit merata.kominis tak berlindung,tapi terus terang sedang gerombolan menempek pada ketuanan melayu, raja , agama , bahasa untuk menutup kejahatan mereka.gerombolan berbulu ayam untuk membaham ayam hingga coloreng musang tidak kelihatan,syabas tt ztz
By Anonymous on PENCERAHAN FIKRAH DALAM RUANG DEMOKRASI on 3/21/12





LAGI TENTANG KOMUNIS
Kpd pro-rakyat 3/20/12 …sedikit suntikan pengetahuan/fakta untuk dikongsi ; …memang benar, silapnya komunis ni tak percaya ugama/tuhan tetapi kalau kita teliti kerangka/siasah/ideology komunis , kita akan dapati ianya tetap menjurus kepada keadilan serta kesejahteraan dalam menjalani kehidupan…lebihkurang sama jugak dengan siasah2 yang lain ciptaan manusia … sosialis , kapitalis, nasionalis , dll

yang dikatakan percaya akan tuhan TAPI bila kita amati betul2, rupa2nya LEBIH PERCAYA PADA DUITnBURIT…JADINYA TAK JAUH BEZA DENGAN KOMUNIS … RUPA2NYA IBLIS JUGAK MACAM UMNO !!! …dan lagi di Negara berfahaman komunis terbesar di dunia, penganut islam nya lebih ramai dari Negara kita …dan lagi di Negara komunis terbesar,kafir makan babi, sesiapa yang didapati salah mentekedarah duit rakyat/rasuah akan dihukum tembak kasi mati

TAPI DI NEGARA KITA KEBANYAKAN NYA BOLEH SENANG LENANG MACAM TAK INGAT NAK MATI, KEMBALI KEPADA TUHAN YANG DIPERCAYAI …sekianlah sedikit rapuan untuk sama2 kita muhasabah diri …jadi sdraku pro-rakyat, tak payahlah buang masa, tenaga merapu-meraban tentang TT …yang baik kita pakai, yang tak baik kita tinggalkan…sekurang2nya kita tahu dia tak menganyayai orang, tak mentekedarah duit rakyat
By Anonymous on PENCERAHAN FIKRAH DALAM RUANG DEMOKRASI on 3/21/12


JAWAPAN UNTUK ANAK MUDA



TERKINI ! TERNOW! DEMO WARGA FELDA




DEMO JUMAAT 30 MARCH INI






WARGA FELDA BERDEMO DI PUTRAJAYA


segala memo
segala surat
segala rayuan
tidak di pedulikan

kerajaan gerombolan
sedang merompak

maka hanya demo
hanya tunjuk perasaan
hanya jalan raya sebagai jawapan

semua warga di jemput untuk datang
datang buat ramai
sebagai persediaan kita
untuk yang lebih ramai
yang lebih ampoh
di seluruh negara
pada 28 april nanti

NOTA:
anak muda
pelajar dan mahasiswa
bersedia di barisan depan

jangan membaca sejarah
jadi aktor dalam sejarah!






PROGRAM MELAWAN DAN PROGRAM MENGHASUT DISANA SINI







DEMO BALING KASUT SELIPAR




NOTA:

sabtu 24 match ini
jam 2.00 petang
masjid wilyah

berarak
ke istana agung

demo baling kasut dan selipar
sila datang dan bawa kasut lama
sila bawa selipar lama
kita baling ramai-ramai



DI PULAU PINANG-TAWAN 416








PENGUMUM UNTUK SEMUA


sila bersedia untuk turun
ke dataran merdeka
pada 28 april 2012
jika 8 tuntutan bersih tidak ditunaikan
rakyat satu malaysia akan turun ke jalan raya
dari perlis hingga ke sabah
kita akan turun

sila tunggu pengumuman
sila tunggu perincian


DATANG UNTUK BUAT RAMAI



















GUNAKAN SARKOT UNTUK KESELAMATAN BAYI



JANGAN MALU GUNAKAN SAYA







BAYI 2 MINGGU DITINGGALKAN DI MASJID – berita hiaran

PEKAN: Seorang bayi lelaki berusia dua minggu ditinggalkan di pintu masuk ruang solat sebuah masjid di Kampung Lamir di sini, hari ini.

Bayi yang dalam keadaan sihat dan lengkap berpakaian itu ditemui oleh seorang penduduk kampung itu, Khasli Mohd Razali, 48, ketika mahu membuka pintu masjid untuk solat Subuh pada 5.20 pagi.


Sebuah beg berisi lampin pakai buang, beberapa helai baju, tisu basah dan botol susu yang masih berisi susu turut ditinggalkan berhampiran bayi itu.


"Masa saya ingin membuka pintu, saya terdengar bayi menangis lalu mencarinya di sekitar perkarangan masjid. Saya kemudian terlihat seorang bayi diletakkan di pekarangan pintu ruang solat dan meminta pertolongan jiran yang tinggal di sebelah masjid untuk mengambilnya," katanya.


Bercakap kepada pemberita di sini, hari ini, Khasli berkata beliau memaklumkan perkara itu kepada imam masjid yang kemudian menghubungi polis.


Ketua Polis Daerah Pekan, Supt Yahaya Othman, berkata bayi berkenaan dihantar ke Hospital Pekan untuk rawatan dan polis kini menjejaki ibu bayi itu.


Beliau meminta orang ramai yang mempunyai maklumat mengenai kes itu supaya menghubungi balai polis berhampiran bagi membantu siasatan. – TIEWNAMA





ANAK MUDA BERSEDIA 28 APRIL


BUKU BAGI FREE KAH KAH KAH




MENOLAK HADIAH NOBEL





NOTA:
jean paul satre
memenangi hadiah nobel sastera pada tahuin 1964
dia menolak hadiah ini

nobel dan buku karangan satre
terus terjual dan tak pernah
dicetak untuk di edar secara percuma
kah kah kah





KARYA KEMALA DIIKTIRAF TERBAIK
–berita hairan

Sasterawan Negara terima RM60,000, ganjaran terbit 50,000 naskhah karya

KUALA LUMPUR: Yang di-Pertuan Agong, Tuanku Abdul Halim Mu’adzam Shah malam tadi mengurniakan Anugerah Sastera Negara Ke-11 yang membawa gelaran Sasterawan Negara kepada penyair, Ahmad Kamal Abdullah atau lebih dikenali dengan nama pena Kemala.

Ahmad Kamal yang diumumkan pemenang anugerah itu tahun lalu menerima wang tunai RM60,000 dan ganjaran untuk menerbitkan 50,000 naskhah karyanya atau kos cetakan bernilai maksimum RM500,000 dengan semua karya itu akan dibeli untuk diagihkan ke sekolah, perpustakaan, jabatan dan agensi kerajaan seluruh negara.

Anugerah tertinggi sastera itu dikurniakan kerajaan kepada sasterawan yang berkarya dalam bahasa Melayu dan memberi sumbangan cemerlang dalam perkembangan kesusasteraan tanah air melalui ciptaan karya bermutu tinggi.

KAH KAH KAH
KAH KAH KAH
KAH KAH KAh

woit... APA SEGERAWAN INI TULIS.... kah kah kah..

kah kah kah..TAK PERNAH DENGAR PUN BUKU SEGERAWAN INI...kah kah kah..

kah kah kah..TAPI BERITA INI CUKUP JUJUR.... kah kah kah..

SILA BACA INI :
menerbitkan 50,000 naskhah karyanya atau kos cetakan bernilai maksimum RM500,000 dengan semua karya itu akan dibeli untuk diagihkan ke sekolah, perpustakaan, jabatan dan agensi kerajaan seluruh negara.. KAH KAH AKH

woit....BUKU DI BAGI FREE.... kah kah kah..

kah kah kah...INI SAMA TARAF MACAM BUKU PERHIMPUNAN GEROMBOLAN DI PWTC.... kah kah kah..

kah kah kah...DI NEGARA KAPIR YANG MAKAN BABI.... KALAU DAPAT HADIAH NOBEL SASTERA BUKU BUKAN DICETAK BAGI FREE..... kah kah kah..

kah kah kah..KARYA PEMENANG HADIAH.... AKAN BERLIPAT GANDA JUALAN.... kah kah kah..

woit..BUKU BAGI FREEE.... APA PUNYA TUUUR....kah kah akh