Nurul Izzah Aidilfitri

selangorku 1

.

Rabu, 17 Ogos 2011

MALAPETAKA ROSMAH DAN NAJIB




MALAPETAKA ROSMAH DAN NAJIB

Kali ini saya meminta para pembaca terbuka hati untuk melupakan segala fitnah dan tohmah yang telah dilemparkan kepada Rosmah dan Najib. Saya ingin membawa pembaca kepada realpolitik. Politik tentang kelas, ekonomi dan masa depan negara ini. Seperti yang sering saya tuliskan - kuasa politik ialah kuasa ekonomi. Siapa menguasi ekonomi akan menguasai politik. Ini realpolitik yang di eja dengan huruf k.

Para pembaca yang budiman, sila lupakan cerita dari Lebai Desas anak Desus yang mengatakan bahawa Najib pernah beranak dan beristeri dengan orang puteh ketika dia belajar di UK dahulu. Ini bukan politik. Lupakan juga cerita tentang Rosmah berhasrat agar anaknya akan berkahwin dengan anak Sultan Berunai. Ini bukan politik. Lupakan juga kesah Rosmah menggunakan khidmat bomoh dari India. Ini bukan politik. Jangan terikut-ikut dengan kesah ‘ nasi kangkang Rosmah ’. Ini hanyalah labon-labon Mak Cik Felda sambil-sambil makan kuaci ketika menunggu laki pulang dari ladang.

Saya mahu para pembaca sedar tentang politik dan ekonomi negara kita ini. Saya ingin membawa pencerahan agar para pembaca dapat menilai garis dan dasar negara. Saya juga mahu para pembaca dapat memahami dan menganalisa bukan sahaja politik tanah air malah dapat memahami politik dan ekonomi dunia. Ertinya, saya berharap tulisan ini akan membawa pencerahan untuk melahirkan fikrah yang kritikal. Dengan fikrah yang kritikal tidak mungkin hidung pembaca akan dapat diikat.

Justeru saya ulangi lagi tentang makna dan tanda Nakba. Saban tahun warga Palestin akan menyambut hari Nakba pada 15 Mei. Tarikh ini ialah hari malapetaka yang menimpa bumi Palestine apabila Isreal diwujudkan pada 15 Mei 1948. Kita di Tanah Melayu ada hari Nakba - hari Malapetaka. Pada tarikh 31 Ogos setiap tahun ialah hari Malapetaka untuk kita. Ini kerana pada 31 Ogos 1957 dahulu, United Malay National Organisation telah dinaikkan tahtha oleh penjajah British. Ditarikh inilah bermulanya Malapetaka dan musibah menimpa kita semua.

Setiap tahun semenjak 31 Ogos 1957 Tanah Melayu telah menyambut Hari Malapetaka ini. Ertinya selama 54 tahun Malapetaka telah menimpa kita. Memang betul, pada awalnya ramai warga tidak memahami apa yang saya paparkan. Tetapai generasi muda agak terbuka dan selesa untuk memahami dan menerima konsep Malapetaka ini. Sadikit demi sadikit kesedaran telah sampai. Tahun demi tahun pemahaman tentang 31 Ogos semakin meluas untuk difahami umum.

Contohnya : warga Tanah Melayu kini telah sedar bagaimana mereka telah ditipu dengan lagu Negara-ku. Dengan bantuan Lebai Google, warga telah melihat bukti bahawa Negara-ku adalah lagu ciplak. Melalui YouTube warga juga telah melihat dengan jelas bahawa Negara-ku ini tidak ada sangkut paut dengan ‘kebangsaan’ Tanah Melayu. Negara-ku, Memula Moon atau Terang Bulan bukan ciptaan anak watan Tanah Melayu.

Bagitu juga dengan bendera Malaysia yang berkibar sebagai lambang negara kita. Ini juga hasil ciplakan dari bendera Amerika. Jalurnya ialah jalur Star-Spangled Banner dan tidak ada apa apa yang gemilang pada bendera ciplakan ini. Kerajaan United Malay National Organisation sering mengancam untuk menghukum sesiapa yang tidak hormat kepada bendera dan lagu ciplakan ini. Mengancam dan menghukum untuk mendapat penghornatan adalah ciri asli Malapetaka yang menimpa kita.

Pada bulan Ogos 2011 ini musibah Malapetaka ini semakin jelas. Malah musibah Malapetaka semakin menjadi-jadi apabila Rosmah dan Najib mengantikan Abdulal Badawi di Putrajaya. Malapetaka pertama yang dibawa oleh Rosmah dan Najib ialah pembunuhan Altantuya. Memang betul kes ini diperlihatkan seolah-olah telah selesai. Tetapi, sedarlah wahai pembaca yang budiman bahawa dalam reapolitik kes Altantuya ini masih hidup dan bergerak ligat.

Pembunuhan Altantuya ini telah adalah Malapetaka yang membawa tergadainya tanah Keretapi Tanah Melayu di Singapura. Tanah yang bernilai tinggi ini telah ‘dicekup’ oleh Singapura. Pasti para pembaca akan bertanya apa kaitan Altantuya dengan tanah KTM? Kehilangan tanah ini ialah Malapetaka ekonomi untuk kita semua. Justeru apa kaitan Altantuya?

Untuk memahami Malapetak ini biar saya gunakan metapora bom nuclear Isreal. Israel dari zaman Monshe Dayan , Golda Meir, Shimon Peres tidak pernah mengakui sama ada Israel memiliki bom nuklear atau tidak. Dari segi straterji pertahanan ini penting kerana dasar ‘ entah ada entak tidak ini ‘ akan menjadikan manusia Arab sentiasa was was dan gentar. Tidak ada kepastian ini adalah strateji yang amat menakutkan.

Inilah taktik yang sedang dijalankan oleh Singapura kepada Rosmah dan Najib. Umum tahu melalui akuan bersumpah P.Balasubramaniam bahawa Najib telah menemukan Razak Baginda dengan Altantyuya yang ketika itu bekerja sebagai ‘penyedap ‘ Najib.Mereka bertiga bertemu di pertunjukan Intan Berlian di Pulau Sentosa. Jadi apa hebatnya?

Yang hebat ialah ada kemungkinan polis rahsia Singapura telah mengambil gambar Najib dan Altantuya ketika mereka berada di Singapura. Justeru seperti rejim Arab yang merasa cuak dengan bom nuklear Isreal, Najib juga akan sentiasa merasa takut dengan ‘bom gambar’ Singapura. Najib tidak akan tahu sama ada Singapura ada gambar itu atau tidak. Untuk Singapura pula ada atau tidak gambar ini bukan penting. Yang penting ialah Najib akan sentiasa takut . Ketakutan Najib ini membuatkan Najib mengikut apa sahaja khendak Singapura. Najib buka kena nasi kang kang Singapura apabila menjualkan tanah KTM dengan murah. Ini bukan kes nasi kang kang - ini Malapetaka untuk kita semua.

Ketakutan Najib ini juga sedang dimainkan oleh Amerika dan Australia. Dua kerajaan ini tahu bahawa Najib terlibat dalam kes pembunuhan Altantuya. Dari Wikileaks kita diberitahu bagaimana Pak Duta Amerika memberi laporan terperinci kepada Rumah Puteh tentang keterlibatan Najib dalam kes pembununuhan ini. Najib terus merasa takut. Najib yang takut akhirnya membenarkan tentera kita pergi ke Afghanistan. Najib yang takut ini telah membenarkan askar kita menjadi barua Raja Bahrain yang kini mendapat tentangan dari rakyatnya. Ini namanya Malapetaka.

Ketakutan Najib ini telah juga memberanikan Australia untuk menumpang semangkok. Tahun ini Najib telah bersedia untuk menjadi barua Austarlia apabila Malaysia bersedia menerima orang-orang pelarian Australia untuk ditempatkan di Malaysia. Malaysia bersedia dijadikan wilayah Australia dimana kerja-kerja imigresen Australia dapat dijalankan. Ini namanya Malapetaka.

Tidak cukup dengan malapetaka ini - kilang radio-aktif Australia telah juga dibenarkan dibuka di Gebeng, Pahang. Kilang yang amat merbahaya. Rakyat Australia telah menentang kilang ini dari dirikan di Australia. Rakyat Austarlia sedar akan bahaya kilang ini tetapi Najib telah membenarkan ianya dibuka di Gebeng. Ini Malapetka namanya.

Perwatakan Najib bagitu lemah sekali sehinggakan membolehkan Rosmah Mansor mencelah masuk sebagai menteri kabinet. Pernah dilaporkan bagaimana Rosmah Mansor telah mewakili kerajaan Malaysia ke Saudi Arabia untuk membincangkan hal pembelajaran dan bukan Menteri Pelajaran Malaysia. Untuk menambahkan pedih dikaki yang luka - Sharizat Jalil seorang Menteri telah jatuh tarafnya dalam lawatan ini. Mengikut laporan Bernama Sharizat Jalil telah pergi ke Saudi Arabia sebagai pengiring. Merosot taraf anak Mami ini. Ini namanya Malapetaka.

Abdulah Badawi dahulu dikenali sebagai menteri dula dalik. Najib ini bukan sahaja dulak dalik malah Najib ialah seorang yang amat amat penakut. Takut kepada Rosmah Mansor mungkin kita semua faham kerana Rosmah berbadan besar, gemok dan gempal. Takut yang maksudkan disini ialah takut untuk membuat keputusan. Ini Malapetaka.

Biar saya bawa ingatan tentang tunjuk perasaan 9 Julai dahulu. Lihat apa yang Najib lakukan. Ingatkan kembali kenyataan berdulak dalik Najib. Mula mula Najib ingin berjumpa Bersih kemudian kata tak nak jumpa pula. Najib juga membuat kenyataan boleh berdemo asalkan dalam stadium. Kemudian Najib berkata semua tidak dibenarkan. Flip flop atau dulak dalik Najib ini telah jadi bahan lawak.

Dulak dalik Najib yang awalnya jadi bahan lawak ini akhirnya membawa bahaya. Ingatkan kembali bagaimana Najib tetiba membuat kenyataan bahawa dia telah menyerahkan kuasa kepada polis untuk membuat apa sahaja keputusan vis a vis Bersih. Bunyinya pelik tetapi benar. Inilah perwatakan Najib Razak yang semakin mandul sebagai PM Malaysia. Ini Malapetaka.

Pada 31 Ogos ini kita akan menyambut hari Malapetaka. Tidak adalah malapetaka yang paling Malapetka sekali melainkan kemunculan Rosmah Mansor. Ini bukan fitnah. Ini realpolitik kerana Rosmah Mansor ini sedang mengawal ekonomi negara. Siapa mengawal ekonomi akan mengawal politik. Umum mengetahui bahawa apa sahaja projek sebelum diluluskan wajib mendapat lampu hijau dari Rosmah. Lampu hijau ini bukan tanda Rosmah sudah terbaring diatas katil menunggu Najib. Lampu hijau ini tanda projek ini lulus dan Rosmah telah mendapat potongan dari projek itu.

Jangan lupa Rosmah dan Najib ini adalah ‘ free loader’ atau bak kata Mak Cik Felda - suka makan free. Ini terbukti jelas apabila kenduri kendara perkahwinan anak Rosmah di Kazakhstan beberapa bulan dahulu telah menggunakan duit kerajaan untuk penerbangan, golek bantal dan makan minum di sana. Apabila kenduri yang sama diadakan di Kuala Lumpur - di buktikan sekali lagi bahawa bil jamuan makan malam kenduri ini telah dibayar oleh Jabatan Perdana Menteri. Kalau ini bukan Malapetaka ertinya maka Najib Razak tak kenal Ziana Zain dan Ummi masih anak dara lagi.

Kesampaian Malapetaka pada 31 Ogos akan datang sedang menunjukkan satu yang baru. Kini semakin ramai ahli United Malay National Organisation yang merasa kewujudan Malapetaka ini. Ada beberapa gerombolan United Malays National Organistaion kini telah mula berani menyuarakan keresahan mereka. Ada yang menubuhkan Ngo dan ada yang menerbitkan buku untuk menyedarkan pengikut United Malay National Organisation tentang Malapetaka yang sedang dibawa oleh Rosmah dan Najib.

Apa yang membezakan analisa mereka dengan pandangan dunia saya ialah Malapetaka untuk saya bukan dihasilkan oleh individu. Memang saheh, watak individu itu akan menyubur dan membugarkan Malapetaka. Najib yang lemah dan penakut akan membawa Malapetaka. Tetapi ada yang lebih penting yang melahirkan Malapetaka ini: sistem ekonomi. Pada 31 Ogos 1957 dahulu kita telah menerima pakai sistem ekonomi kapitalis.

Justeru Malapetaka yang saya hujahkan disini lahir dari sistem ekonomi yang dibantu oleh watak Najib yang lembik. Rosmah Mansor kini dibuktikan sebaghai pembawa sial bukan sahaja kepada Najib malah membawa Malapetaka kepada United Malay National Organisation.

Pada bulan Ogos 2011 ini media baru dan media antarabangsa telah mula meramalkan Najib Razak akan menjadi Perdana Menteri terakhir untuk United Malay National Organisation. Ini bukan Malapetaka untuk rakyat Tanah Melayu. Ini berita gumbira. Sebenarnya inilah dia Malapetaka untuk Muhyiddin Yassin.( TT)

nota:

tulisan ini telah keluar
di SUARA KEADILAN keluaran terbaru
sesiapa ingin melanggan akhbar mingguan
ini sila pukul talipon : 03-22-72-40-45


JANGAN JADI NATO



ORANG ASAL BANGUN MELAWAN



nota:
jangan lupa orang asal
pernah berdemo di putarajaya

jangan lupa peguam juga
pernah berdemo di putrajaya

mak cik dan pak cik felda
bila pulak nak kepong putrajaya?



ANAK BERI TEMPOH HINGGA AIDILFTRI FELDA JELAS ISU PINJAMAN RM6 BILION DARI KWSP - malaysianinsider

Persatuan Anak Peneroka Felda Kebangsaan (Anak) memberi tempoh sehingga Aidilfitri kepada Putrajaya membuat penjelasan berhubung pinjaman RM6 bilion dibuat Felda daripada Kumpulan Wang Simpanan Pekerja (KWSP).

Pengerusinya Mazlan Aliman menegaskan, sekiranya gagal pihaknya akan membuat laporan kepada Suruhanjaya Pencegahan Rasuah Malaysia (SPRM).

“Apabila timbul isu Felda meminjam daripada KWSP sebanyak RM6 bilion namun sehingga kini Ahmad Maslan (Timbalan Menteri di Jabatan Perdana Menteri) tidak memberi apa-apa penjelasan mengenai perkara ini walaupun kita telah mebuat laporan polis untuk menyiasatnya.

“Tapi malangnya sehingga hari ini kita masih belum menerima sebarang penjelasan daripada Ahmad Maslan dan apa yang membimbangkan adalah sekiranya RM6 bilion ini disalurkan secara tidak berhemah dan akan memberi implikasi dan igauan buruk kepada warga peneroka,” katanya pada sidang media di sini.

Kata ahli jawatankuasa kerja PAS pusat ini, tindakan Felda meminjam RM6 bilion daripada KWSP juga akan memberi kesan terhadap pentadbiran kewangan agensi tanah itu dan juga aset yang dimiliki peneroka.

KAH KAH KAH
KAH KAH KAH
KAH KAH KAH


woit...LAGI AMARAN... AMARAN LAGI.... kah kah kah..

woit..BERAPA BANYAK AMARAN BNAK KELUAR DAAA.... kah kah kah..

woit...NAK BUAT LAPORAN POLIS?..... kah kah kah..

kah kah kah...DAH ADA PULUH RIBU LAPORAN POLIS... kah kah kah...

kah kah kah...ABIS KAN KERTAS DAN DAKWAT AJE....kah kah kah..

kah kah kah...NAK LAPOR SPRM?....kah kah kah...

kah kah kah...TAK KAN TAK INGAT BENG HOCK?.... kah kah kah..

kah kah kah...TAK KAN TAK INGAT SAIBARNI.... kah kah kah..

woit....KENAPA TAK IKUT CARA BERSIH..... kah kah kah...

kah kah kah.... KAN JALAN RAYA MEMBAWA KEJAYAAN... kah kah kah..

kah kah kah...KERAJAAN KENA TUBUH JAWATANKUASA KHAS PILIHANRAYA KERAN JALAN RAYA.... kah kah kah...

kah kah kah...BAWA WARGA FELDA BERDEMO KE PUTRA JAYA.... kah jkah kah

kah kah kah.... MESTI TAK LAMA AKAN ADA JAWAPAN... kah kah kah...

kah kah kah...JALAN RAYA IALAH PARLIMEN YANG PALING DEMOKRATIK UNTUK RAKYAT.... kah kah kah..


nota:

jangan jadi pertubuhan nato
no action talk only
kah kah kah

KE JALAN RAYA SEBELUM KE PILIHANRAYA




KE JALAN RAYA DULU



nota:
pilihanraya raya
atau pilihan jalan raya





ANWAR: JK KHAS PARLIMEN HELAH ALIH TEKANAN ATAS SPR
- mkini

Ketua Pembangkang, Datuk Anwar Ibrahim menuduh Najib Razak mahu mengalih tekanan ke atas Suruhanjaya Pilihan Raya (SPR), dengan mengumumkan penubuhan jawatankuasa khas parlimen untuk mengkaji cadangan bagi mengadakan reformasi sistem pilihan raya negara ini.

Anwar berkata pada prinsipnya, Pakatan Rakyat bersetuju dengan penubuhan jawatankuasa tersebut.

Semalam, Najib mengumumkan rancangan kerajaan menubuhkan jawatankuasa untuk membincangkan semua reformasi sistem pilihan raya yang diperlukan supaya tidak ada pihak lagi syak wasangka terdapat manipulasi kerajaan.

Anwar menegaskan bahawa pengumuman tersebut mencerminkan pengakuan bahawa Pakatan and BERSIH 2.0 adalah betul bahawa terdapat kecacatan yang serius dalam sistem pilihan raya negara.

“... (Najib) telah mengakui (BERSIH 2.0 betul), dan rakyat telah membayar harga untuk itu - dipukul dan semua itu," katanya ketika dihubungi.

Katanya, isu sekarang ialah untuk kerajaan berusaha menjadikan SPR benar-benar bebas supaya suruhanjaya itu boleh mula memenuhi tanggungjawabnya.

NOTA:
awas dan wasapada
sila tanya apa jadi dengan
laporan suruhanjaya pembaiki polis
sampai hari ini tak ada apa apa

suruhanjaya ini ditubuhkan di zaman dolah
sampai sekarang satu pun traaaak

yakinlah
jawatan kuasa khas parlimen untuk pilihanraya
akan menubuhkan satu lagi jawatan kuasa
jawatan kuasa ini akan tubuh satu lagi jawatan kuasa
jawatan kuasa ini akan tubuh satu lagi jawatan kuasa kecil
jawatan kuasa kecil ini akan tubuh jawatan kuasa teknikal
jawatan kuasa teknikal akan tubuh jawatan kuasa kerja
jawatan kuasa kecil akan tubuh jawatan kusa laporan
kah kah kah
kah kah kah
kah kah kah

sampai tualaaa luuu
kah kah kah

inilah cara gerombolan bekerja
dalam masa ini gerombolan panggil pilihanraya
dalam masa ini gerombolan akan tipu pilihanraya
dalam masa ini gerombolan menang lagi
untuk rembat harta negara
kah kah kah

POLIS MALAYSIA CUKUP BERHEMAH


APA KATA KANG KONG INI


wahai mat kang kong
sila lihat klip video ini
sila lihat mutul mutul
gua tak tak lipu
ini polis malaysia
manyal mayank baik atioee
kah kah kah
kah kah kah
kah kah kah



BERHEMAH ATAU BERHENAH?



DINATAR KLIP KLIP YANG DI CADANGKAN UNTUK MENJADI KLIP COOL TT TAHUN INI



KAH KAH KAH



kah kah kah
kah kah
kah


SURAT DARI PEMBACA

aku pernah kena tahan polis kat Baling, Kedah. Motor aku signal belakang belah kiri tak fungsi. Kena tahan masa roadblock!! aku cakap aku akan ganti esok. Polis tu nak saman tapi bagi option!!! saman atau duit kopi!! aku ada 5 ringgit ja!! tu pun dia sapu. Polis yg tahan aku masa roadblock tu ada 3 orang!!??? RM5.00 bahagi 3 = RM1.70!!! tapi masa tu tahun 1993, lepas laa buat minum teh tarik dan roti canai :)

By pendang on KESAH POLIS MALAYSIA BERHEMAH on 8/17/11

SUMPAH I DARA LAGI




YOU NI AAAI DARA




UMMI LAFAZ SUMPAH TAK ADA SEKS DENGAN BAGINDA - mkini

Ummi Hafilda hari melafazkan sumpah laknat mendakwa dirinya tidak pernah mengadakan hubungan seks dengan Nor Azman Abdullah @ Baginda Minda seperti yang didakwa oleh lelaki itu.

Sumpah itu dilafazkan di mahkamah Kuala Lumpur setelah memfailkan permohonan penghakiman ingkar terhadap Baginda hari ini.

“Wallahi, Wabillahi, Watallahi...

“Saya buat sumpah ini di bulan Ramadan yang suci bahawa saya tidak pernah mengadakan hubungan seks dengan Baginda Minda.

“Jika saya menipu, maka saya akan dilaknat,” katanya.


NOTA:

ini mukan ipoh mali
ini lombak mali
ada cakap cakap
kinchin talak munyi
kah kah kah

BUKTI PENIPUAN DI RANCANG



BUKTI DAN BUKTI






NOTA:
untuk pengetahun para pengundi
untuk pengetahun para penyokong barisan
pada pru ke 13 ini pakatan akan mendapat udi terbanyak
pada pru 13 ini pakatan akan memnag besar

tetapi awas!


pakatan akan dinafikan kemenangan ini
pakatan akan ditipu
rancangan licik untuk menipu undi sednag berjalan

sampai kiamat pun pakatan rakyat tidak akan menang
dalam pilihanraya kerana pilihanraya ini menipu

ini hakikat
jangan buat buat tak faham
jangan buat buat tak sedar
bukti semua ada di hadapan mata
bukti jelas terpampang


persoalan nya
apa tuntutan rakyat?
apa jawapan pakatan?
apa tindakan yang wajib diambil


KENYATAAN MEDIA:


Program Pemutihan Pendatang Asing - Wanita KEADILAN ada Bukti Pendatang Asing Dikehendaki Bersumpah Menyokong Umno/Barisan Nasional (16 Ogos 2011)

Wanita KEADILAN menuntut supaya program pemutihan 6P yang kini sedang dijalankan oleh Umno/Barisan Nasional dihentikan serta merta dan satu siasatan di peringkat tertinggi dibuat untuk memastikan program ini tidak mencabul kedaulatan negara.

Setakat ini, pelbagai bukti telah dikemukakan berkenaan kewujudan pengundi-pengundi yang diragui dalam senarai pengundi. Bukti-bukti ini dengan jelas menunjukkan kewujudan pengundi hantu dan mengesahkan kebimbangan ramai pihak bahawa Umno/Barisan Nasional sedang menyeludup pengundi-pengundi dengan berselindung di sebalik program pemutihan pendatang asing.

Wanita KEADILAN telah berjaya menyelinap masuk ke dalam sindiket program pemutihan ini dan mendapati bahawa pendatang asing dikehendaki bersumpah untuk menyokong Umno dan Barisan Nasional sebagai salah satu dari syarat proses pemutihan. Wanita KEADILAN sempat mengambil skrip sumpah untuk didedahkan kepada orang ramai.

Tindakan ini dengan jelas mensabitkan program pemutihan 6P dengan muslihat untuk menjual kedaulatan negara semata-mata untuk menjamin kelangsungan kuasa Umno/Barisan Nasional yang semakin ditolak rakyat. Seluruh rakyat Malaysia yang waras dan sayangkan negara tahu bahawa muslihat ini adalah satu bentuk pengkhianatan yang dijalankan oleh Umno/Barisan Nasional.

Wanita KEADILAN sedang berusaha untuk mendekati pendatang-pendatang asing yang telah melalui proses ini untuk tampil ke hadapan memberi keterangan, walaupun sukar kerana keselamatan mereka terancam. Bukti sedang dikumpul dan akan didedahkan kepada rakyat dari semasa ke semasa.

Muslihat Umno/Barisan Nasional ini akan tersebar luas dan akan menaikkan lagi kemarahan rakyat. Jika pimpinan Umno/Barisan Nasional masih ada saki baki maruah, mereka akan menghentikan pengkhianatan ini serta merta sebelum lebih banyak bukti dibentangkan kepada rakyat.

Saya juga mencabar pimpinan parti-parti komponen Barisan Nasional seperti MCA, MIC, Gerakan, PBS dan lain-lain untuk menyatakan pendirian mereka sama ada mereka bersetuju dengan muslihat menyeludup pengundi-pengundi hantu atas alasan pemutihan pendatang asing yang dijalankan secara besar-besaran oleh Umno ini. Jika mereka terus berdiam diri, mereka juga bersubahat dengan pengkhianatan yang mencabul kedaulatan negara ini.

Sekian. Terima kasih.

YB Hajah Zuraida Kamaruddin
Ketua Wanita Keadilan Malaysia
Merangkap Ahli Parlimen Ampang


nota:
kalau pilihanraya boleh mengunah apa apa
telah lama pilihanraya di malaysia ini
di haramkan kah kah kah

ANAK ANAK MUDA BERSEDIA!





NOTA:

kah kah kah
kah kah kah
kah kah kah

woit...GERAKAN ANTI- PPSMI KENA TIPU.... kah kah kah...

kah kah kah...PEJUANG BAHASA KENA TIPU.... kah kah kah...

kah kah kah...PAK SAMAD JANGGUT KENA TIPU.... kah kah kah...

woit...KALAU DAH KENA TIPU...TAK KAN MENONGGENG SAJA.... kah kah kah...

nota:

amat sedih
amat malu
sedih kerana apa?
malau kerana apa?

kah kah kah...malu ditipu oleh muhyiddin yassin
kah kah kah

malu kerana percaya pada muhyiddin yasssin
kah kah kah


kah kah kah
cukup hima ditipu oleh muhyiddin yassin
kalau ibrahim ali tipu ada kelas juga
ini malikul sembab
mana ada kelas
kah kah kah



SEMUA INI KENA TIPU


nota:

tak kan nak menonggeng
bila kena tipu
kah kah kah

SYOR SEKOLAH DIBERI PILIHAN - meloya

PUTRAJAYA 16 Ogos - Kerajaan sedang menimbangkan cadangan untuk membenarkan sekolah memilih sama ada menggunakan bahasa Melayu atau Inggeris dalam pengajaran dan pembelajaran sains dan matematik.

Muhyiddin Yassin berkata, ini kerana Kementerian Pelajaran tidak mahu kelonggaran itu nanti menjejaskan pelaksanaan dasar Memartabat Bahasa Melayu, Memperkukuh Bahasa Inggeris (MBMMBI).

''Saya tahu ramai ibu bapa yang berminat tentang soal pembelajaran bahasa Inggeris itu dan sebab itu bila ada saranan tersebut, mungkin ada pihak menyatakan boleh tak kita bagi kelonggaran.

''Jadi, perkara itu masih di peringkat kajian di kementerian dan setakat ini kita belum putuskan lagi kerana pertamanya kita sudah ada dasar MBMMBI itu," katanya.

Beliau berkata demikian pada sidang akhbar selepas menyampaikan hadiah kepada pemenang Pertandingan Kreatif Sains dan Matematik Kebangsaan 2011 anjuran Institut Terjemahan Negara Malaysia (ITNM) di sini hari ini.

Bagaimanapun, Muhyiddin yang juga Menteri Pelajaran berkata, pihak beliau kini memberi tumpuan kepada usaha untuk memperkukuhkan program pembelajaran bahasa Inggeris di sekolah.

Beliau menambah, ia perlu memandangkan masih ramai pelajar sekolah yang masih tidak mampu menguasai bahasa Inggeris.

''Jadi, ini memerlukan kita buat kajian secara lebih mendalam dari pelbagai aspek. Antaranya soal guru, latihan perguruan, bilangan guru yang terlatih, tempoh masa belajar bahasa Inggeris, buku teksnya dan sebagainya.

''Bila kita nak buat keputusan? Kita akan mengkajinya secara menyeluruh dan bukannya kita ambil satu atau dua pandangan sahaja," katanya.

GERAKAN SEKALI LAGI



nota:

anak muda bersedia
jangan memonggeng
bila kena tipu
susun barisan
dan gempur kembali


KESAH POLIS MALAYSIA BERHEMAH




NOTA:

diharapkan kang kong ini
akan membaca dan membuat
sadikit penyelidikan
jangan hanya membodek
ikut idung macam spr
kah kah kah




CERITA POLIS DARI PEMBACA


polis...oh polis...anak kawan aku naik motor berdua dalam kampong tak pakai helmet,malam dalam kul 8 lebih, ada 1 polis ni naik motor kejar budak tu lalu dia tendang sampai terjatuh,anak kawan aku terkena bucu longkang lalu meninggal...apa cerita gini?budak2 tu baru umor 16 belum kenal erti hidup lagi.

By piut ngah layor on PERCUBAAN MENIPU ORANG RAMAI on 8/14/11


polis malaysia berhemah maka melindungi ah long dengan 'khemah ' mereka, polis malaysia berhemah sehingga terlepasnya penjenayah, polis malaysia berhemah hingga menembak remaja yang tak bersenjata, polis malaysia berhemah dengan menendang motor pemimpin pembangkang dan menyebabkan kecederaan,

polis malaysia berhemah dengan menangkap orang yang melakukan kesalahan kecil tetapi membiarkan tanpa tindakan penjenayah yang lebih besar dan lebih bahaya, polis malaysia amat berhemah dengan mencuri dadah yang manjadi bahan bukti pendakwaan,

polis malaysia berhemah kerana paling cekap menghapuskan bahan bukti, polis malaysia berhemah kerana amat patuh pada arahan untuk membunuh serta meletupkan mangsa dengan bom, polis malaysia amat berhemah dengan membenarkan orang terdakwa dimahkamah menutup muka mereka sehingga semua tak tahu macam mana kah rupa mereka,

polis malaysia berhemah kerana hanya setelah bersara baru berani mendedahkan salah laku dan salah kuasa yang dilakukan oleh pegawai dan anggota mereka ., betul betul berhemah polis kita ni

By golok perak on YA AMPOOON YA KANG KONG on 8/11/11

Polis malaysia berhemah tapi tak bermaruah. Aritu aku gi psr beli kembung 1kilo. balik kena tahan bapak polisi, kantoi xdak roadtax. Itu polis tanya aku nak bagi kembung atau dpt saman. So, aku bagi jer la kembung sbb nak senang citer....kah..kah..kah..KEMBUNG SEKILO PON DIA ANGKAT TAU... BERHEMAH SESUNGGUH.

By Mohd Ajelah on YA AMPOOON YA KANG KONG on 8/11/11

LEMBU ITU MASIH ADA




ADA LAGI LEMBU INI



nota:

cukup senang ditipu
pakai cermin hijau
semua jadi hijau
kaian cawat pun hijau
kah kah kah


ZAMAN TIPU LEMBU BERKACA MATA HIJAI SUDAH BERLALU - harakah daily

Zaman untuk BN hendak menipu rakyat seperti pengembala lembu yang memakai cermin mata hijau supaya lembu memakan rumput kering sudah berlalu.

Justeru, AJK PAS Pusat, Ustaz Idris Ahmad berkata, kerajaan BN mesti mengikut peredaran zaman dengan membenarkan semua parti pembangkang dapat akses dalam media perdana seperti tuntutan Bersih 2.0.

“Biarkan rakyat yang menjadi hakim setelah mendapat maklumat sebenar.

“Hentikan laporan berita yang berat sebelah, sedangkan pembangkang tidak dibenarkan untuk menjawab segala tuduhan yang dilemparkan,” ujarnya kepada Harakahdaily.

Ini ekoran kenyataan Najib supaya kerajaan mengkaji semula tapisan terhadap media, setelah tindakan kerajaan ke atas The Economist mengenai perhimpunan Bersih 2.0 telah memberi kesan buruk kepada imej negara.


Menurut Idris, sekarang baru beliau sedar zaman hari ini segala maklumat tidak boleh disembunyikan lagi.

“BN berada di dalam situasi yang berbeza ketika ini. PRU 13 BN akan menghadapi cabaran media baru seperti blog, twitter, face book semua ini menghantui BN,” katanya lagi

KAH KAH KAH
KAH KAH KAH
KAH KAH AKH


woit... TAPI MASIH ADA LAGI LEMBU YANG KENA TIPU...kah kah kah...

kah kah kah... ADA YANG SUKA JADI LEMBU.... kah kah kah..

kah kah kah....BUKAN SAJA SUKA MAKAN RUMPUT KERING.... kah kah kah...

kah kah kah...LEMBU INI SUKA MAJKAN KAIN CAWAT KERING.... kah kah kah...

DI MANA RUMAH NYA?



nota:
cuba teka
lembu mana
yang suka makan kain cawat kering?
kah kah kah