.

Selasa, 25 November 2014

KENAPA TERKEJUT





Kematian seorang tahanan sebagai mati mengejut - Polis Johor

JOHOR BAHRU: Polis Johor menyifatkan kematian seorang tahanan selepas satu serbuan awal bulan ini di Pengerang sebagai mati mengejut.
Ketua Jabatan Siasatan Jenayah Johor, Hasnan Hassan, berkata lelaki itu yang merupakan suspek bagi satu kes rusuhan, telah ditangkap pada 3 November lepas dalam satu serbuan di Kampung Simon, Teluk Ramunia, Sungai Rengit, Pengerang.
"Semasa tangkapan dijalankan, suspek telah bertindak agresif untuk melarikan diri. Ini menyebabkan berlaku pergelutan si mati dengan anggota polis. Laporan polis telah dibuat ke atas tangkapan dan kecederaan si mati dan anggota polis," katanya dalam kenyataan.
KAH KAH KAH

woit 
setuju 
sosok ini mati mengejut
soalan kenapa mengejut
terkejut nampak apa?t

1- nampak bik mama bogel
2- nampak altantuya 
sedang terlentang
3- nampak riduan tee 
sedang ber chakwow
4- nampak kj dengan
 minah slim cun
atau
mati kena belangkong

KAH  KAH KAH



------------

MENGOLAH PERSETUJUAN







KOMENTAR
ini bertujuan
untuk mengolah pesetujuan
untuk membuat undang undang baru
undang undang yang dikatakan
menentang pengganas macam ISA

tak caya tunggu

NOTA
akan ada berlaku benterokan
akan ada berlaku tangkapan
ini taktik mengolah persetujuan

NOTA
esok tunggu tulisan
akhir sejarag ISIS
jam 12:00


SELASA, 25 NOVEMBER 2014 - 4:49PM
.

------------ ------------

MAT BUK KU TEH






KOMENTAR

bapa burek anaknya rintik
bapak pencuri
anak melanun
inilah contoh terbaik
inilah ajaran melayu

kepada inche tee
sebelum nak tunjuk ajar orang lain
ubah perangai sendiri dulu
didik tee junior dulu
tak perlu jual islam
ke hulu ke hilir
menipu ijazah tak ada
dalam kitab suci
mana mana agama






Anak Ridhuan Tee terlibat kes pemalsuan slip SPM

 | November 25, 2014
Anak Ridhuan Tee bagaimanapun mengaku tidak bersalah dan didakwa mengikut Seksyen 466 Kanun Keseksaan yang membawa hukuman penjara maksimum tujuh tahun dan denda, jika sabit kesalahan


PETALING JAYA: Anak penceramah bebas Ridhuan Tee Abdullah antara yang terbabit dalam kes pemalsuan salinan slip peperiksaan Sijil Pelajaran Malaysia (SPM) selepas mahkamah menjatuhkan hukuman ke atas individu yang memalsukan keputusan tersebut.‎
Lapor Bernama, tertuduh Mohd Firdaous Shariful Azman, 36, dihadapkan ke mahkamah atas pertuduhan memalsukan slip SPM tiga individu termasuk anak Ridhuan Tee, Mohd Syafi dan dua individu lain, Puteri Sabrina Shazlin Roslan dan Dhuratul Ain Radzali.

Bagaimanapun, Mohd Firdaous tidak mengaku bersalah atas pertuduhan yang dibacakan ke atasnya di hadapan Majistret Zuraini Abdul Razak.

Dakwaan 'plagiat' Ridhuan Tee diadukan pada universiti ...

www.malaysiakini.com/news/247358

Translate this page
Nov 22, 2013 - Dakwaan berhubung plagiarisme melibatkan Prof Madya Dr Ridhuan Tee Abdullah diadukan kepada Universiti Pertahanan Nasional Malaysia ..


Plagiat: Kenaikan pangkat Dr Ridhuan Tee di UPNM dikecam

www.themalaysianinsider.com/.../plagiat-kenaikan-pa...

Translate this page
Nov 21, 2013 - Bekas rakan sekerja Dr Ridhuan Tee Abdullah (gambar) menggambarkan kenaikan pangkat ahli akademik pro kerajaan itu di sebalik pelbagai .

KAH KAH KAH
woit
orang melayu ini hebat
ada pepatah ada petitih

ayah burek anak rintek

kemana jatuhnya kuah
kalau tidak ke nasi

ke mana bak ku teh
jatuh terlepak
kalau tidak
ke  mangkok cina

kalau perangai makan taik
tak makan cium pun cukup

cina riduan tipu ijazah
anak riduan tipu spm

KAH KAH KAH



----------

APA SUDAH JADI




FACE BOOK


KATAKAN BUKAN SEKARANG TAPI..
JIKA ADA JANGKAHAYAT KITA TENGOK 50 TAHUN LAGI...
APA PAKAR STRATIGIK UMNO NAK BUAT DARI SEKARANG!?..



KAH KAH KAH

apa punya tuuuur

kah kah kah




---------

LAWAK BERDIRI NO BLACK TIE






KAH KAH KAH
mari ketawa sebelum 
ketawa diharamkan
mari ketawa sebelum 
ketawa kena lesen
KAH KAH KAH

 NOTA
minum lah sebanyak banyak
yang kamu boleh
sebelum kamu ketawa
KAH KAH KAH






----------

NEW YORK TIMES PULAK






KOMENTAR
kenapa tetiba
berita ini muncul
dalam new york times
apa agenda akhbar ini
apakah ini tanda tanda
amerika ingin tahu hal najib

jarang - amat jarang
akhbar new york times
menulis hal malaysia
malaysia bukan penting
untuk  dasar luar amerika
malaysia bukan afghanistan

mengapa
oh mengapa?




Artikel The New York Times fitnah

KUALA TERENGGANU - Kerajaan Terengganu menafikan dakwaan Pengerusi dan Ketua Eksekutif CAA Resources, Li Yang berhubung penyerahan kawasan pajakan perlombongan bijih besi di Bukit Besi, Dungun.
 
Menteri Besar Terengganu,  Ahmad Razif Abd Rahman berkata, artikel yang disiarkan The New York Times bertajuk ‘Chinese Interests Look To Malaysia For Cheap Iron Ore and Profits' bertarikh 19 November itu, banyak berunsurkan fitnah.
 
Menurutnya, dakwaan CAA Resources kononnya syarikat itu dibenarkan membuka semula lombong bijih besi awal tahun ini dan mengeluarkan 500,000 tan setahun, adalah tidak benar sama sekali.

KAH KAH KAH

woit
kalau akhbar ini fitnah
mengapa tak saman
kalau berita bohong
saman laaa
kah kah kah

awas dan waspada
akhbar NYT ini
bukan calang
mesti ada agenda
agenda tersorok
agenda terpendam
ini akhbar resmi
suara rumah puteh
kah kah kah

ini hanya peluru pertama
peluru kapor

KAH KAH KAH


-------------

TANDA TANDA HARI KIAMAT





KOMENTAR
kalau perangai ahli
united malays national organisation
berubah tidak rasuah
berubah tidak menipu
berubah rajin kerja
berubah rajib berfikir
berubah jadi  baik
ini maknanya dunia nak kiamat
buatlah apa yang patut


Menjelang perhimpunan Umno, 

Dr Mahathir gesa perwakilan tegur 

pemimpin


Menjelang Perhimpunan Agung Umno 2014 yang akan bermula malam ini, Mahathir Anak Lelaki Iskandar Kutty mengingatkan ahli dan perwakilan parti Melayu terbesar itu tentang pentingnya menegur pemimpin.

Anak Kutty itu berkata, tanpa teguran ahli, pemimpin akan percaya apa yang dilakukannya betul walaupun terdapat kesalahan dan tidak baik untuk negara.

"Yang kedua, ingin saya tekankan pentingnya menegur pemimpin. Tunku,  Razak,  Hussein bukan sahaja ditegur, bahkan dicabar. Saya diserang dan hampir kalah dalam pertandingan," kata Mahathir dalam blognya hari ini.

- See more at: http://www.themalaysianinsider.com/bahasa/article/menjelang-perhimpunan-umno-dr-mahathir-gesa-ahli-tegur-pemimpin#sthash.ivACn9Hc.dpuf

KAH KAH KAH

woit
jangan dengar
jangan ambil pot
ini suara keeling
bukan suara melayu

kah kah kah
kalau dengar dan ikut
macam mana nak bodek

macam mana nak dapat kontrek
macam mana nak cium tangan
kah kah kah

APA PUNYA TUUUR


-------------

LAGI LAGU HUTANG








PENGHAPUSAN HUTANG OLEH KERAJAAN SEBANYAK RM876 JUTA

Aturan Mesyuarat Dewan Rakyat hari ini memasukkan dua urusan Kerajaan Persekutuan yang membawa kesan kewangan besar kepada rakyat. Urusan ini adalah dalam bentuk dua usul yang dibawa oleh Menteri Kewangan seperti berikut:

Usul Pertama:
Menteri Kewangan mencadangkan supaya hutang sebanyak RM400 juta yang diberikan oleh Kerajaan Persekutuan kepada Malaysia Debt Ventures Berhad (MDV), sebuah syarikat dimiliki Menteri Kewangan (Diperbadankan), ditukar dari hutang kepada ekuiti pada nilai yang sama.

Usul Kedua:
Menteri Kewangan mencadangkan supaya baki hutang sebanyak RM475.59 juta yang diberikan oleh Kerajaan Persekutuan kepada Prasarana Malaysia Berhad (Prasarana), sebuah syarikat dimiliki Menteri Kewangan (Diperbadankan), ditukar dari hutang kepada ekuiti pada nilai yang sama.

Ini bermakna sejumlah RM876 juta hutang anak-anak syarikat milik Kerajaan Persekutuan dihapuskan begitu sahaja dengan menukarnya kepada pegangan saham atau ekuiti. Akibat tindakan menukar hutang kepada ekuiti seperti ini, Kerajaan Persekutuan tidak boleh mengutip hutang RM876 juta dari anak-anak syarikat ini sedangkan hutang awal yang diambil oleh Kerajaan Persekutuan yang diberikan kepada anak-anak syarikat ini tetap perlu ditanggung oleh Kerajaan Persekutuan.

Lebih membimbangkan, tindakan menukar hutang kepada ekuiti ini membayangkan bahawa anak-anak syarikat ini tidak mampu untuk membayar hutang sehingga perlu diambil alih oleh Kerajaan Persekutuan. Apabila anak-anak syarikat yang prestasi kewangannya tidak memberangsangkan hingga tidak boleh membayar hutang ini dimiliknegarakan terus dengan cara ini, tanggunggan hutang dan risiko kerugian akan datang kini ditanggung sepenuhnya oleh Kerajaan Persekutuan.

Operasi MDV adalah memberi pembiayaan kepada syarikat dan projek teknologi maklumat (IT) dalam bentuk hutang. Kegagalan membayar hutang RM400 juta ini bermakna ada ramai penerima pembiayaan dari kalangan syarikat dan korporat yang gagal membayar hutang dan hutang mereka dilupuskan begitu sahaja.

Keadaannya lebih teruk bagi Prasarana kerana kegagalannya membayar baki hutang sebanyak RM476 juta itu membayangkan operasi Prasarana yang mengendalikan pengangkutan awam di negara ini terus menerus mengalami kerugian.

Oleh itu, saya mengecam tindakan Najib  yang selalu menyembunyikan penghapusan hutang besar negara ini melalui cara menukar hutang kepada ekuiti. Perkara yang sama berlaku dengan anak syarikat 1MDB iaitu SRC International yang telah dipindahmilikkan kepada Menteri Kewangan (Diperbadankan) dengan tanggungan hutang RM4 bilion yang diambil dari Kumpulan Wang Amanah Pencen (KWAP).

Dalam keadaan peminjam hutang kecil PTPTN dikejar, subsidi dihapuskan dan rakyat terus dibebankan dengan kos sara hidup, tindakan menghapuskan hutang secara sembunyi seperti ini benar-benar mencabar kesabaran rakyat.


RAFIZI RAMLI
Naib Presiden/Setiausaha Agong KEADILAN
Ahli Parlimen Pandan




-------

SEMUA KES CINA



NOTA
untuk tatapan
bani melayu


PLEASE PLEASE
Please do not insult the Chinese in Malaysia and all Malaysians as well as mankind. Ridhuan Tee is not Chinese nor human. He is just a micro-organism clinging to the bottom of a foot of a housefly that is hovering over a pile of dung. on CINA INI SUDAH TUKAR DARAH KE?
Publish | Delete | Spam
Anonymous
on 11/25/14
LENDIR DAN BALAK
Untung tokey minyak, balak, judi, lendir dan arak dijamin oleh kerajaan Negara Islam bawah pimpinan Melayu Islam dgn penasihat online Tuhan mufti-mufti wal sunnah wal jamaah wal wasatiyyah wal raswah...untung rakyat dapat subsidi macam bagi kucing kurap kepala ikan main baling2...

esok PAU menangislah pada kebangsatan bangsa Melayu dan kebodohan Melayu tidak menghumban pimpinan hamba tokey kapitalis ini ke tempat asal mereka PRU lepas...longkang dan lubang jamban.. on PROJEK TIPU MELAYU
Anonymous
on 11/25/14
KRONI REMBAT
Kebebasan maklumat dedah kroni dok rembat selama ini.... ini yang jib tak suka... selama nie sejak merdeka sanak saudara dok rembat sampai lesu... apa utusan beritakan jadi pedoman... zaman internet ini payah sikit nak bodohkan orang... cerita melayu di serang todak... melayu jadi kuli ... melayu masih mundur... kesemuanya dedahkan betapa kumpulan gerombolan dok aniaya orang melayu selama ini....kah kah kah... nak salahkan cina... nak salahkan pendatang... diri tu buat apa selama ini ?

 Saja tanya.... jangan marah.... hidup melayu....hakikatnya hanya elit melayu ada hubungan politik saja hidup mewah atas titik peluh orang...betapa hinanya memberi sedekah atas nama subsidi... atas nama bantuan... atas nama tongkat.... sapa dok tanggung sapa ?

 Tak malu menadah tangan meminta sedekah atas nama rasuah..... pahlawan melayu dengan keris tok janggut hanya sandiwara yang dipercayai oleh golongan bahlol ... melayu yang tipu melayu selama ini... pementasan drama telah siap untuk pahlawan melayu on JANGAN BUAT SILAP
Anonymous
on 11/24/14
TIPU PKFZ
Sesiapa yang ingat cukong bersalah, sila bawa kes PKFZ ini ke tahap mahkamah yang lebih tinggi. Sila kan. Jangan dok asyik buli Cina Malaysia. Kalau Melayu beli tanah yang di miliki Melayu, ini OK. Kalau Cina beli tanah yg dimiliki orang Melayu, ini tak Ok. 

Bagaimana kalau Melayu beli tanah yg dimiliki Cina, ini memang sedap dan OK. WOIT, babi perkauman, hentikan lah anak-tiri-kan Cina Malaysia. Sekejap-sekejap, Mei 13 kan Cina , sekejap halau Cina keluar M'sia, sekejap maki "Cina babi", sekejap nak tutup sekolah Cina, sekejap cakap Cina itu rakyat pendatang, sekejap larang Cina sebab Cina bukan Bumiputra, sekejap bantai Cina teruk-teruk

kalau Cina berlaku accident jalanraya dengan Melayu. Woit, pada 1957, penduduk Cina 40%, tahun ini tinggal hanya 20% di M'sia. Selepas 57 tahun tindas Cina, tanya pula "Apa Cina mahu?". Woit, pukimak babi perkauman, sila henti DISKRIMINASI Cina. Syaitan perkauman, haramjadah. on PADAN MUKA MELAYU
Anonymous
on 11/24/14




----------

MULA BEREBUT REBUT






 KOMENTAR
jelas perebutan telah mula 
awal dulu hishmm naik sheikh 
bila muhyiddin senyapkan diri
tapi muhyiddin jaki dcengan rosmah

sekarang semua on kembali
maka zahid keluar dengan kenyataan ini

jelas dan terang tanpa zahid
najib patah
sepupu najib ini tak ada sokongan


Jawatan dalam Umno bukan milik abadi satu ‘keturunan’, kata Zahid

Jawatan dalam parti bukan milik selamanya mana-mana keturunan, sebaliknya peluang harus diberikan kepada golongan muda mengambil alih tanggungjawab tersebut, kata  Ahmad Zahid Hamidi hari ini.
Mengulas gesaan bagi menjayakan proses peremajaan parti, naib presiden Umno itu berkata tanggapan mengatakan sesuatu jawatan yang disandang untuk selama-lamanya sudah berlalu kerana ia bukan kekal bagi satu legasi sahaja.

"Kita bukanlah 'warlord' yang menganggap jawatan dalam parti itu kepunyaan kita dan harus dimiliki keturunan kita atau terus dipegang oleh kita," kata Zahid.
Beliau menggesa pemimpin yang sudah terlalu lama berada dalam Umno supaya memberi laluan kepada generasi baru sebelum mereka sendiri yang diundurkan.
- See more at: http://www.themalaysianinsider.com/bahasa/article/jawatan-dalam-umno-bukan-milik-abadi-satu-keturunan-kata-zahid#sthash.3mo7S9Qf.dpuf

KAH KAH KAH

woit
kah kah kah
ini dalam maknanya
ini ditujukan pada sapa?
kah kah kah
pada lidah kontot
atau pada mat mongol
kah kah kah

APA PUNYA TUUR








-------------

MEMANG PERANGAI






KOMENTAR
apakah ini perangai
seorangf menteri
atau perangai 
keling jual todi

apakah ini sifat
memteri kabinet najib
atau kepala samseng india




Palanivel kenal dalang teroka 
tanah haram tetapi..
CAMERON HIGHLANDS - Menteri Sumber Asli dan Alam Sekitar  G.Palanivel mengakui kewujudan dan mengenali dalang yang terlibat dalam penerokaan tanah secara haram di Cameron Highlands tetapi tidak boleh 'bercakap banyak'.

Aktiviti haram itu terdedah luas baru-baru ini bila berlaku bencana banjir kilat berlumpur dan tanah runtuh di kawasan tanah tinggi itu.

Palanivel, anggota Parlimen Cameron Highlands, berkata walaupun mempunyai bukti bergambar beliau tidak boleh 'bercakap banyak' atau mendedahkan lebih banyak mengenai perkara itu.




KAH KAH KAH

woit
ini sah 
perangai keeeling
ditempat laian
da;lam dunia ini
menteri macam ini
bukan saje  kenaan buang
malah kena sula
siang malam
oleh media

KAH KAH KAH







------------