Nurul Izzah Aidilfitri

selangorku 1

.

Rabu, 20 April 2011

KEMBANGKAN NASIONALISMA DAYAK




KITAI BANGUN - KITAI LAWAN



DUNIA TAK AKAN SAMA LAGI

Dalam kehidupan kita ini akan muncul beberapa babak yang akan mengubah hidup kita. Babak-babak ini akan mengubah dunia kita untuk selama-lamanya. Babak-babak ini mungkin berlaku kepada individu, kepada kelompok bangsa atau kepada seluruh umat manusia.

Perang Dunia Kedua telah mengubah dunia Eropah, Asia dan Afrika. Di Eropah lahir negara-negara yang berpaksikan ekonomi sosialis manakala di Asia dan Afrika semangat nasionalisma bangun melawan penjajah. Bila Tembok Berlin runtuh pada tahun 1989 – Eropah berubah sekali lagi. Apabila World Trade Center di New York dilanggar kapal terbang pada 11 September 2001 - dunia yang kita ketahui dahulu telah berubah untuk selama-lamanya.

Kita tidak memiliki kudrat untuk menangkis dari berlakunya babak-babak ini. Babak ini muncul kerana hukum alam yang tidak dapat kita elakkan. Alam kita ini memiliki hukum-hukum dan nahu-nahu yang tidak akan berubah-ubah. Dunia kita ini juga bergerak kerana hukum-hukum alam ini.

Justeru, ilmu pengetahuan moden yang kita pelajari hingga ke univeristi hari ini sebenarnya adalah keinginaan manusia untuk mengetahui hukum-hukum alam ini. Ilmu moden adalah memahami hukum dan nahu alam ini.

Hukum- hukum alam ini berjalan dilandasan yang saintifik. Saintifik disini bermakna bukan mimpi, bukan tahyul dan bukan mitos. Saitifik disini bermakna boleh diuji dan di ulang uji dalam bilik makmal.

Pada tahun 1998 Mahathir Muhamad telah membuang Anwar Ibrahim dari kerajaan. Dari segi pentabiran modern sesebuah kerajaan, pembuangan menteri seharusnya dilihat sebagai satu pekara biasa. Menteri boleh dilantik dan menteri boleh dibuang. Tetapi babak September 98 ini telah digarap oleh reformasi jalan raya sehinggakan ianya telah mengubah lanskap politik Malaysia untuk selama-lamanya.

Babak pembuangan Anwar itu telah membuka ruang untuk gerakan reformasi jalan raya menaburkan benih-benih berani berontak, menabur benih-benih kebencian terhadap United Malay Natiponal Organisation. Gerakan Reformasi telah menabur benih berani dan benci. Hasilnya, sepuluh tahun kemudian benih-benih ini telah bercambah tumbuh membesar untuk dituai pada March 2008.

Saya masih ingat lagi tulisan-tulisan pada Zaman Reformasi yang saya garap semuanya menerangkan bahawa gerakan reformasi adalah hujan lebat yang sedang membasahi tanah yang kering. Diatas tanah yang kering ini para reformis berkemungkinan menabur benih-benih berani bangun melawan hegemoni United Malays National Organisation. Di tanah yang subur ini semangat kebenciaan terhadap United Malays National Organisation ini boleh ditabur.

Sepuluh tahun sesudah Zaman Reformasi – sesudah March 2008 - dunia politik Malaysia berubah untuk selama-lamanya. Seperti ledakan di World Trade Center – pada March 2008 – politik dan susunan politik di Malaysia telah berubah. Saya amat yakin - seyakin matahari akan terbit di Timur - bahawa politik berani melawan hegemoni United Malays National Organisation ini tidak mungkin dapat dimasukkan kembali ke dalam botol lama.

March 2008 kita bersama-sama telah melihat keberanian masyarakat India untuk melawan hegemoni politik Melayu. Keberanian masyarakat China untuk melawan hegemoni politik Melayu telah dibuktikan sekali lagi. Paling jelas kepada saya , pada March 2008 ialah ketrampilan masyarakat Melayu sendiri untuk bangun mendobrak dan melawan hegemoni United Malaya National Organisation.

Semua ini adalah hukum sosial yang saintifik : dimana ada penindasan disitu akan ada perlawanan. Sebanyak mana penindasan sebanyak itulah penentangan. Lagi kuat ditindas - lagi kuat perlawanan. Ini hukum sosial yang saintifik. Tidak ada sesiapa dapat melupuskan hukum sosial ini selagi molikule air masih satu oxygen dan dua atom hydrogen.

Justeru, dari pengalaman Zaman Reformasi saya merumuskan bahawa pada 16 April 2011 yang lalu hukum sosial yang saintifik ini telah sampai ke Sarawak. Tarikh 16 April ini telah mengubah dunia Sarawak untuk selama-lamanya. Mustahil dunia Sarawak akan kembali seperti sebelum 16 April. Seperti mustahilnya Mahathir Muhamad dapat menulis dan bercakap dengan jujur.

Saya dengan penuh kesedaran telah mengikuti kempen piliharaya ini. Dua minggu di Sarawak adalah dua mingu yang sibuk ke hulu ke hilir menabur benih-benih kebencaian dan keberanian. Keberanian untuk melawan kuasa yang menindas. Dan kebencian terhadap hegemoni Melanau di bawah Parti Pesaka Bumipurta Bersatu (PBB) yang dimanifestasikan dengan muka Taib Mahmud.

Kalau Zaman Reformasi kita telah berjaya menjadikan Mahathir Muhamad sebagai Mahafiraun - ikon yang dibenci. Di Sarawak ikon kebencian Dayak ialah Pek Moh atau Taib Mahmud. Dalam taktik menumbangkan satu satu kerajaan wajib ada ikon untuk di benci. Di Mesir dua bulan lalu ikon yang dibenci ialah muka Presiden Mubarak. Tanpa ikon kebencian agak susah untuk mengumpulkan kesepaduan yang ampuh untuk banguan melawan.

Kempen berani dan benci ini adalah taktik dan strateji yang telah diguna pakai secara saintifik untuk menumbangkan kerajaan. Taktik dan strateji ini bukan monopoli hak milik kita di Malausia. Warga Iran telah mengunakan taktik ini untuk menjatuhkan Shah Reza Pahlavi pada tahun 1979. Warga Tunisia telah menggunakannya taktik yang sama untuk menjatuhkan Ben Ali. Taktik benci dan berani ini juga telah disemaikan terlebih dahulu sebelum warga Mesir berjaya menghalau dan menumbangkan Mubarak.

Di Sarawak pada awal bulan April ini taktik berani dan benci ini telah mula disemaikan kepada orang Dayak. Selama ini orang Dayak memang merasa tidak puas hati terhadap hegemoni Melanau tetapi mereka tidak ada keberanian untuk bersuara. Mereka memiliki kebencian tetapi tidak dapat diterjemahkan kebencian ini kepada satu perlawanan.

Bangsa Dayak Iban yang pada satu masa dahulu dikenali sebagai bangsa pahlawan yang gagah berani kini telah menjadi bodoh dan mamai. Ini berlaku kerana dunia hutan mereka telah digondolkan. Apa yang berlaku kepada Dayak Sarawak ini samalah seperti para nelayan yang lautnya telah dikeringkan. Atau pesawah yang sawahnya telah menjadi kering kontang. Pada hari ini bangsa Dayak Iban - bangsa pahlawan - kini telah dijadikan hamba dan kuli dalam ladang-ladang sawit milik para cukong yang bersekongkol dengan Taib Mahmud.

Untuk menambak pilu pada kesedihan ini – ladang sawit tempat mereka berkuli ini pada satu ketika dahulu adalah tanah adat mereka. Dalam kawasan tanah-tanah inilah mereka merayu mencari kehidupan Di tanah tanah ini mereka mendirikan budaya bangsa. Dari gunung ganang lembah dan sungai inilah lahirnya bahasa Dayak. Dari tanah dan lurah ini lahirkan keIbanan mereka. Dayak tanpa hutan rayau bukanlah Dayak lagi tetapi hamba kepada para cukong.

Memang betul dalam kiraaan undi kali ini kita semua melihat bahawa Taib Mahmud masih berkuasa lagi. Kerusi yang ditandingi oleh Dayak tidak dapat menyingkirkan hegemoni Melanau. Kempen pilihanraya tahun 2011 ini telah membuka mata, telinga dan hati anak anak muda Dayak. Untuk pertama kali anak anak muda Dayak telah melihat para aktivis dari Semenanjung berani bangun di ceramah-ceramah umum dan memperlekehkan Taib Mahmud di khalayk ramai.

Anak-anak muda Dayak untuk pertama kalinya telah melihat gaya dan cara gempak teknik berpolitik dari Semenanjung. Wakil politik, para YB dan aktivis dari Semenanjung tanpa takut telah bangun dan mengutuk Taib Mahmud secara terbuka. Anak-anak muda Dayak terpegun dan bertepuk gemuruh apabila kutukan demi kutukan kedengaran terhadap Taib Mahmud.

Apa yang memeranjatkan mereka ialah tidak ada petir dan halilintar datang untuk memanah si Penceramah. Tidak ada angin taufan datang meniup mati semua aktivis dari Semenanjung. Langit tidak runtuh. Gereja dan Masjid tegak seperti sediakala. Sungai Rejang terus mengalir walaupun Pehin yang Maha Agung di Sarawak telah diperlekeh dan menjadi bahan lawak.

Selama dua minggu anak anak muda Dayak yang bercampur aduk dan bekerjasama dengan para aktivis dari Semenanjung akan menyimpan pengalaman ini. Pengalaman selama dua minggu ini adalah latihan perang untuk membangunakan semangat nasionalsima Dayak.

Disini saya terus menekankan tentang nasionalsima Dayak. Semangat nasionalisma Dayak ini adalah senjata yang paling ampuh untuk menumpaskan hegemoni Melanau. Dari segi jumlah penduduk di Sarawak amat jelas orang Dayak adalah bangsa majoriti. Mengabaikan nasionalisma Dayak ini akan membawa kegagalan.

Apabila Dayak di Sarawak berubah maka ianya bukan hanya akan mentalkinkan hegemoni Melanau malah ianya akan melempah ke Semenanjung. Nasionalisma Dayak yang wajib di kembangkan untuk piliharaya parlimen yang akan datang jika berjaya pasti akan membantu mengkuburkan hegemoni United Malay National Organisation.

Pada 16 April yang lalu hukum alam yang sainifik telah sampai ke Sarawak. Di mana ada penindasan disitu akan ada perlawanan. Berani melawan berani menang. Tembok takut rakyat Sarawak untuk melawan telah runtuh pada 16 April yang lalu.

Mustahil anak anak muda di Senadin Miri akan melupakan slogan : Tangkap Taib Mahmud. Mustahil anak anak muda di Kuching akan lupa lawak tentang Pek Moh. Api kebencian dan keberanian telah dipasang. Ianya pasti akan membakar semangat nasionalsima Dayak Yakinlah! (TT)

nota:
tulisan ini telah disiarkan
di SUARA KEADILAN yang terbaru
akhbar ini sedang ada dalam pasaran
untuk melanggan akhbar mingguan
ini sila pukul talipon: 03-22-72-40-45


RAJA RAJA GOPAL



PERTABALAN RAJA GOPAL














INI JUGA RAJAGOPAL EEEE












PANGLIMA RAJA GOPAL EE















INSTITUISI RAJA AKAN DIPERTAHAN KAN
-meloya

KUALA KANGSAR 19 April – Raja Muda Perak, Raja Dr. Nazrin Shah hari ini mengulangi ikrar akan mempertahankan kedaulatan institusi raja Melayu daripada sebarang tindakan menghina, apatah lagi mahu meruntuhkan sistem berkerajaan dan bernegara yang telah lama berakar di bumi ini.

Baginda bertitah, sebagai payung negeri, institusi raja perlu berpendirian tegas memastikan takhta kekal berada di atas politik.

“Tugas tersebut bukanlah ringan. Ia memerlukan kearifan dan hikmah, pengalaman dan kedewasaan.

“Tugas tersebut bertambah mencabar dalam menghadapi demografi warga yang berlatarbelakangkan pelbagai kaum, agama, ditambah pula komposisi warga muda yang bertambah bilangannya, memiliki pelbagai idealisme di samping terdedah kepada pengaruh globalisasi,” titah baginda.

KAH KAH KAH
KAH KAH KAH
KAH KAH KAH


woit… SAPA PUN AKAN PERTAHANKAN…. kah kah kah…

kazh kah kah… MAKAN KUAT ENTOT SEDAP…. kah kah kah..

kah kah kah…KONTREK DAPAT GAJI SONGLAP…. kah kah kah….

kah kah kah…MAKAN TANGGUNG BERAK CHANGKUNG …kah kah kah..

kah kah kah… SEMUA RAKYAT YANG TANGGUNG…. kah kah kah

PERNIGAAN KRONI BUMIPUTERA




KERJA KETUANAN MELAYU



nota:
inilah kerja ketuanan melayu
patitlah china marah
patutlah india marah
melayu buyjan meniaga
tapi menipu
bila vhina dan india marah
tuduh mereka tidak patriot

pergi mampuslah dengan ketuanan melayu!!!




E- MEL SATU MALAYSIA : PUTRAJAYA KATA SUKAREKLA TAPI KPI RAKYAT GUNA 100 PERATUS - minisider

Beberapa firma telah dijemput untuk mengambil bahagian dalam bidaan projek e-mel 1 Malaysia November lalu dan mendemonstrasi persekitaran seratus peratus penyertaan - sekali gus bertentangan dengan kenyataan pentadbiran Najib bahawa penerimaan akaun itu bukan sesuatu yang wajib.

The Malaysian Insider difahamkan indeks petunjuk prestasi utama (KPI) bagi projek itu ialah 50 peratus bagi mereka yang mencapai usia 18 tahun dan ke atas pada 2012 dan ia akan meningkat sehingga seratus peratus menjelang 2015.
Firma yang memperoleh bidaan juga perlu menunjukkan bagaimana pihaknya boleh mencapai 50 peratus pemegang akaun e-mel menggunakan Perkhidmatan Nilai Tambah seperti pembayaran bil atas talian dan pencapaian rekod awam menjelang 2020, demikian menurut satu dokumen diperoleh The Malaysian Insider.

KAH KAH KAH
KAH KAH KAH
KAH KAH KAH


woit… RAKYAT AKAN DIPAKSA PAKAI E-MAIL SYARIKAT KRONI INI…. kah kah kah…

kah kah kah…KALAU TAK ADA E-MAIL INI SEMUA TAK BOLEH JALAN…. kah kah kah…

kah kah kah…NAK BAYAR BIL TAK BOLEH…. kah kah kah..

kah kah kah…NAK BUKA BANK AKAUN TAK BOLEH…. kah kah kah..

kah kah kah…. NAK HANTAR ANAK KE SEKOLAH TAK BOLEH…. kah kah kah…

kah kah kah…INI SYARIKAT YANG NAK BANGKRAP…. kah kah kah..

kah kah kah… MAT MONGOL BAGI 50 JUTA… BUAT MENIAGA PAKSA…. kah ka klah..

woit… INI NAMA NYA SAPU MALAYSIA… kah kah kah…

kah kah kah…INI NAMA NYA KETUANAN MELAYU…. kah kah kah..

NOTA:
email yang dipaksakan ini
akan mengawal warga negara
ini mesti cadangan dari zionis APCO!

nota:
cuba selidik syarikat ini
mesti ini syarikat kroni
ada hubungan dengan mat mongol
ada hubungan dengan bik mama

nota:
apa hubungan tambi chik dengan bik mama?
hanya mat mongol tak tahu kah kah kah





INI BERITA ASAL JANGAN NAK TIPU


AKAUN E-MEL PERIBADI SETIPA RAKYAT - berita hairan

Akaun e-mel peribadi setiap rakyat
Oleh Magendran Rajagopal dan Shahrizan Salian
bhnews@bharian.com.my
2011/04/20

Wujud perhubungan langsung warga berusia 18 tahun ke atas dengan kerajaan

PUTRAJAYA: Mulai Julai ini rakyat Malaysia berusia 18 tahun ke atas akan diberikan akaun e-mel peribadi menerusi web portal E-mel satu Malaysia yang membolehkan mereka menerima kenyataan dan makluman daripada kerajaan sebagai langkah mewujudkan perhubungan langsung antara rakyat dengan semua agensi awam.

Projek E-mel satu Malaysia (satu MY) itu juga bagi mewujudkan perhubungan lebih telus dan selamat rakyat dengan kerajaan, di samping meningkatkan mutu perkhidmatan sektor awam kepada rakyat kerana ia berfungsi sebagai portal sehenti untuk perkhidmatan beberapa agensi kerajaan.

Ia juga akan melengkapi beberapa perkhidmatan dalam talian yang diperkenalkan kerajaan sebelum ini seperti portal rasmi kerajaan, myGovernment dan portal aplikasi kerajaan elektronik (e-kerajaan), MyEG.

Perkara itu diumumkan oleh Najib Razak ketika pengumuman projek baru Program Transformasi Ekonomi (ETP), di ibu negara semalam.

KAH KAH KAH
KAH KAH KAH
KAH KAH KAH


woit... MAT MONGOL SUDAH FLIP FLOOOP.... kah kah kah..

kah kah kah... MAT MONGOL SUDAH SORONG TARIK... kah kah kah...

kah kah kah... MAT MONGOL SUDAH GELABAH.... kah kah kah...

kah kah kh..TARIK SORONG.... TARIK SORONG TAPI TAK PANCUT PANCUT... kah kah kah..

AKAN MASUK PASARAN TIDAK LAMA LAGI



TERBARU TUKAR TIUB



nota:
buku terbaru ini akan muncul
dalam pasaran tidak lama lagi

sila perhatikan iklan pelancaran

boleh didapati disemua kedai buku
borders, kinokuniya, mph dan popular

jadikan buku ini hadiah untuk kekasih!







DI MANJUNG MALAM ESOK


HUBUNGI :
Muhammad Farid Salleh
FASA 3A 32040 SERI MANJUNG
PERAK DARUL RIDZUAN
Hp: +06019-5715098
Tel/Fax: +0605-6882530


TERUSKAN KEMPEN ANTI RESTORAN KIMMA



BOIKOT RESTORAN MAMAK KIMMA



nota:
gambar ini dihantar oleh pembaca tt -terima kaseh

sesiapa tahu mana restoran mamak kimma
sila ambil gambar dan hatarkan alamatnya

sesiapa tahu restoran mamak kimma yang kotor
sila ambil gambar dan hantar ke tt

sesipa tahu restoran mamak kimma yang pakai
pekerja haram sila hantar maklumat kepada
yb, polis, imigrisen dan najib razak


INI ASAS KENAPA KITA WAJIB BOIKOT

KIMMA setia BN walaupun cuba disogok pembangkang - berita hairan

2011/04/18

BATU PAHAT: Kongres India Muslim Malaysia (KIMMA) tetap setia bersama Barisan Nasional (BN) walaupun parti itu pernah ditawarkan wang berjuta ringgit, dijanjikan jawatan penting dalam kerajaan pembangkang serta pelbagai insentif dan projek jika menyertai pembangkang, kata Presidennya, Syed Ibrahim Kader.

Bagaimanapun, katanya, pelbagai tawaran lumayan berkenaan tidak mampu menggugat kesetiaan KIMMA terhadap BN kerana masyarakat India Muslim negara ini tidak sanggup menggadai maruah semata-mata mahu mengejar imbuhan, pangkat serta kesenangan sementara.

Malah katanya, seorang pemimpin pembangkang pernah menghubunginya secara peribadi dan menawarkan imbuhan sebanyak RM55 juta sekiranya beliau dan ahli KIMMA bersetuju untuk menyertai pakatan pembangkang.

“Dia (pemimpin pembangkang) telefon saya dan memberitahu... Datuk, saya akan beri RM5 juta sekiranya anda bersetuju sertai kami hari ini. Pagi esok saya akan masukkan lagi dalam akaun...jika selepas itu anda membawa bersama orang-orang anda (ahli KIMMA), saya akan masukkan RM50 juta lagi dalam akaun anda. Itu adalah janji dibuat pemimpin pembangkang berkenaan kepada saya beberapa tahun lalu.

“Malah, ketua KIMMA di negeri yang ditawan pembangkang iaitu Kelantan, Kedah, Selangor dan Pulau Pinang turut ditawarkan pelbagai imbuhan termasuk projek dan jawatan penting dalam kerajaan negeri supaya menyertai mereka.

“Walaupun ahli KIMMA termasuk saya pernah dihujani tawaran lumayan supaya menyertai pembangkang, tetapi maruah masyarakat India Muslim negara ini bukan semurah itu... maruah kami bukan untuk dijual beli.

“KIMMA tidak akan terpedaya mahupun termakan pelbagai janji apatah lagi kami sudah menyokong BN mahupun UMNO sejak dulu lagi. Kami lebih mengenali dan tahu hati budi BN dan UMNO.

“Walaupun pernah berasa kecil hati kerana kesetiaan kami kurang mendapat tempat dan perhatian sebelum ini, namun di bawah pentadbiran Najib Razak dan Muhyiddin Yassin, suara KIMMA serta masyarakat India Muslim kini sudah mula didengari dan mendapat sokongan padu kerajaan,” katanya pada majlis ramah mesra bersama ahli Batu Pahat dan Muar, di sini, semalam.


SURAT MENYOKONG KEMPEN BOIKOT KEDAI MAMAK KIMMA

Di Ipoh pun banyak mamak mengajikan pekerjanya yg bukan Islam, kulit je hitam tp dahi ada tanda... biasanya mereka ni diletak di bahagian belakang...tugas di dapur, telur ayam pun tak basuh..... Mamak ni terkenal dengan sikap pengotor dan bila kira apa yang kita makan ikut suka hati mak bapak dia je... suruh kira lagi sekali lain pulak jumlahnya.... Tolong siasat Restoren Saleem dan Vanggee di Ipoh ni ahli kimma ke jugak...kite boikot je...kite boikot je...
Oleh Tanpa Nama pada TERUS KAN BOIKOT KEDAI MAMAK KIMMA pada 11/04/19

DALAM BANYAK BANYAK KOMEN NI TAK DAK SATU PUN YANG CADANGKAN KEDAI MAKAN ALTERNATIF....NAK KONDEM SENANG...CUBA HABARK MAI TANG MANA NAK MAKAN DAN PEKENA TEH TARIK.MACAM AKU TAK PA...PEKENA TEH DI KEDAI ALORK DEPAN MESJID NEGERI ARAU JAH...TAKAT MAMAK BAHARUDDIN TU TAK PA...DIA DOK KUTUK SHAHIDAN JUGAK..KAH..KAH..KAH...
Oleh Din Palat Arau pada TERUS KAN BOIKOT KEDAI MAMAK KIMMA pada 11/04/20

jadik yang masih melanggan kedai Pelita adalah penyokong2 UMporNO
Oleh Yauodah pada TERUS KAN BOIKOT KEDAI MAMAK KIMMA pada 11/04/19

Ada satu kedai mamak dekat sentul.. Nama kedai.. Vargina (bukan vagina ya) . Ha.. Nih confirm bole pg makan.. Tak ada kena mengena dengan kimma. dari bunyi nya macam sedap..
Oleh badlis pada TERUS KAN BOIKOT KEDAI MAMAK KIMMA pada 11/04/19

Sepatutnya tuan punya restoran mamak bersikap neutral.Pada wang yang dibayar pembeli tidak tertera simbol parti. Hendak sokongan pelanggan tapi tak pandai ambil hati pelanggan
Oleh Tanpa Nama pada TERUS KAN BOIKOT KEDAI MAMAK KIMMA pada 11/04/19

bukan nak kata kimma penipu..tapi gambaq dua keping ada mahathir pun depa nak tipu..cuba tengok yang menyamar melayu paling kiri dalam gambaq pertama(pakai jaket biru)..lepas tu yang berdiri belakang budak baju hitam sebelah kiri gambaq kedua..bukan ka muka superimpose tu??geng ni memang suka menyamar melayu..gambaq dengan mahathir pun selit..siap superimpose lagi..kalau dah gambaq macamtu pun nak kencing apatah lagi meniaga!!
Oleh tayar pancit pada TERUS KAN BOIKOT KEDAI MAMAK KIMMA pada 11/04/19

bro isham..nak ucap tima kasih krn bg kesedaran..pas ni tak gi dah kedai mamak..dan salut pd bro atas semangat yg kuat dan teguh dan berani..
Oleh Tanpa Nama pada TERUS KAN BOIKOT KEDAI MAMAK KIMMA pada 11/04/19

Letakkan banyak banyak banner di merata tempat. mereka ni memang pengotor.. Tak percaya cuba makan masi di kedai mamak selepas jam 8 malam, gerenti sakit perut punya.. Dah kena dua kali.. Serik...
Oleh Tanpa Nama pada TERUS KAN BOIKOT KEDAI MAMAK KIMMA pada 11/04/19

Woit, woit, woit. Apasal marah sangat dengan mamak ni. Kita boikot parti KIMMAK udah lah. Next election kita jangan pangkah KIMMAK lagi. Woit, dia orang ni ada calon ke? Atau semua dah masuk UMNO?
Oleh Tanpa Nama pada TERUSKAN KEMPEN ANTI RESTORAN KIMMA pada 11/04/19

Hahaha....gua pun ada story pasal kedai mamak. Dulu kecoh kat Gombak, kedai mamak bernama Tapah. Mamak kat situ jadikan spender sebagai span pencuci pingan-mangkuk. Ribut jugak cerita ni. Tapi beberapa tahun kemudian, aku tgk masih ramai Melayu makan kat situ. Woi hisyam, lu dok kutuk kedai mamak. Lu bukak la satu kedai makan berkonsepkan makanan Melayu. Gua nak rase jugak masakan asam pedas.
Oleh Tanpa Nama pada TERUS KAN BOIKOT KEDAI MAMAK KIMMA pada 11/04/19

Restoran Mamak 1 Dulu aku selalu lepak kat sini. Ada kaligrafi Allah dan Muhammad. Suatu hari aku lihat mata tokeh merah. Rupanya tokeh baru lepas minum. Aku tak pasti tokeh nie mamak ke hindu. Sejak itu tak masuk lagi restoran tu. Restoran Mamak 2 Dulu aku selalu lepak kat sini lepas shopping. Ada kaligrafi ayat seribu dinar. Suatu hari aku lalu kat belakang kedai. Dapur dia kotor dan berbau. Pekerja kat situ lak comot. Aku tak nak makan lagi kat situ sebab geli. Restoran Mamak 3 Dulu aku selalu sarapan pagi kat sini. Masuk waktu Subuh, mamak tukar channel tv1, kuatkan volume tv dan kedengaran azan. Tapi aku tengok semua mamak kat sini relaks je, tak kecoh nak solat. Kat kaunter main lagu tamil lak tu? Walaupun dia tak bakar colok tapi aku dah mula was-was. Restoran Mamak 4 Kat kedai nie lah aku kena berak-berak. Suatu hari tu, aku lepak makan tengah hari kat sini. Aku makan nasi ngan kari ikan dan acar timun je. Tapi balik rumah sebelah petang aku sakit perut. Lepas tu aku Lihat lagi...
Oleh Tanpa Nama pada TERUS KAN BOIKOT KEDAI MAMAK KIMMA pada 11/04/19

aku dah lama boikot kedai mamak sejak tahun 80 an lagi kerana melihat tikus besar berlari lari di sekitar dapur kedai mamak, nak bagi kedai wangi mereka bakar batang setangi, kalau kedai mamak tak laku jumpa bomoh, suroh bomoh buat santau di kedai kedai Melayu disekitarnya. Mamak memang perut busok sampai keusus kerana memusuhi peniaga Melayu sejak dari dahulu lagi. Beri sokongan penuh pada TT.
Oleh Tanpa Nama pada TERUS KAN BOIKOT KEDAI MAMAK KIMMA pada 11/04/19

mamak nie mmg pengotor tapi nk buat mcm ne....dlu aku kerap g kdai mamak tp pas satu insiden x pndg dah kedai mamak....de ke patut tkg masak tgh msk die blh hmbus hingus kat tng pastu lap kat apron wekkk.pastu sambung balik msk tnpa cuci tgn....korg pk r sendiri.....
Oleh jerangkung dalam guni... pada TERUS KAN BOIKOT KEDAI MAMAK KIMMA pada 11/04/19

PROJEK TELAH GAGAL




SAEKOR LAGI PEK MOH




KAMI TIDAK TAKUT DIDAKWA
- meloya

KUALA LUMPUR 19 April – Trio ‘Datuk T’ hari ini mendedahkan bahawa mereka tidak sedikit pun takut untuk berhadapan dengan tindakan undang-undang di bawah Seksyen 292 Kanun Keseksaan, kerana menayangkan rakaman video seks yang dikaitkan dengan Datuk Seri Anwar Ibrahim, baru-baru ini.

Semua trio tersebut, iaitu bekas Ketua Menteri Melaka, Abdul Rahim Thamby Chik; ahli perniagaan, Shazryl Eskay Abdullah serta bekas Bendahari Pertubuhan Pribumi Perkasa Malaysia (Perkasa), Shuib Lazim berkata, mereka sudah bersedia mental dan fizikal untuk menghadapi apa sahaja kemungkinan.

Malah mereka juga bersedia untuk melakukan sumpah laknat di mana sahaja termasuk di depan Kaabah, bagi membuktikan pendedahan mengenai rakaman video seks tersebut adalah benar membabitkan ketua pembangkang tersebut, sebagaimana yang didakwa.

KAH KAH KAH
KAH KAH KAH
KAH KAH KAH


woit… BUKAN MAIN MACHO LAGI… kah kah kah…

kah kah kah… MACAM PERWIRA GAGAH BERANI…. kah kah kah…

kah kah kah…. CUBA BACA BAWAH INI… kah kah kah..

kah kah kah.....DAH MULA NAK MENANGIS…. kah kah kah..


TIGA MAT BOROI



SHUIB: TIDAK ADIL JIKA DIDAKWA SEBAR VIDEO -mkini

Salah seorang daripada trio 'Datuk T', Shuib Lazim berkata, mereka tidak berniat untuk menyebarkan video lucah yang didakwa melibatkan seorang tokoh utama pembangkang.

Oleh sebab itu, Shuib menyifatkan sebarang tindakan yang mungkin dikenakan ke atas mereka sebagai "tidak adil" kerana mereka tidak sepatutnya didakwa atas tuduhan berkenaan.

"Kita rasa kita bukan dedah kepada orang ramai, kita cuma tunjuk kepada pemberita. Pemberita yang akan jadi saksi (dalam kes tayangan video berkenaan).

KAH KAH KAH
KAH KAH KAH
KAH KAH KAH


woit… PROJEK INI SUDAH GAGAL…. kah kah kah..

kah kah kah… TIGA MAT BOROI SUDAH JADI MANGSA…. kah kah kah…

kah kah kah… MAT MONGOL SUDAH PEKENA TIGA MAT BOROI… kah kah kah..

kah kah kah…MAT MONGOL NAK SELAMATKAN DIRI…. kah kah kah…

nota:
apa hubungan rahim tambi
dengan bik mama?
kah kah kah

hanya mat mongol yang tak tahu
kah kah kah

SELAMAT TINGGAL PARIS



PEGUAM RAKYAT MALAYSIA




SKANDAL SCORPENE : SUARAM LANTIK HAKIM BEBAS DI PERANCHIS

Suara Rakyat Malaysia (Suaram) pada mesyuarat 18 April lalu, memutuskan untuk melantik seorang hakim bebas di Mahkamah Perancis bagi membicarakan kes dakwaan rasuah pembelian dua kapal selam Scorpene oleh kerajaan Malaysia.

Pengarah Urusetia Suaram, Cynthia Gibrael, berkata tiga peguam yang mewakili Suaram, Joseph Breham, William Bourdon dan Renaud Semerdjian telah dimaklumkan untuk mendapatkan seorang hakim bebas di Perancis bagi mengendalikan kes itu.

“Siapa hakim bebas itu, akan diketahui dalam dua tiga minggu lagi,” kata Cynthia hari ini.

“Sama ada mereka yang terlibat ada di Perancis atau di negara luar tidak timbul kerana mahkamah boleh menggunakan pelbagai peruntukan antarabangsa untuk memanggil saksi bagi memberi keterangan,” kata peguam itu.

Melalui pelantikan hakim bebas itu, beliau berkata, mahkamah Perancis akan diberi kuasa untuk memanggil atau mendapat maklumat dari mereka yang terlibat untuk diambil keterangan.

Awal april lalu, laman web Rue89 berpangkalan di Perancis mendedahkan kes mahkamah di negara itu yang menjalankan pendakwaan berhubung bayaran komisyen pembelian dua kapal selam Scorpene antara Armaris dengan Perimekar Sdn Bhd.

Armaris merupakan syarikat pembina kapal selam kelas diesel jenis Scorpene yang juga anak syarikat firma pertahanan Gergasi Perancis, DCN (Direction des Constructions Navales) dengan usahasama firma Sepanyol Agosta.

Perimekar Sdn Bhd adalah syarikat milik isteri Abdul Razak Baginda, Mazlinda Makhzan. Abdul Razak yang terlepas dari kes pembunuhan kejam warga Monggolia, Altantuya Shaariibuu pada 2006.

Abdul Razak adalah bekas penasihat kepada Perdana Menteri, Datuk Seri Najib Razak.
Dalam keterangan Rue89, Armaris membuat kenyataan tidak pernah terlibat membayar Perimekar Sdn Bhd 114 juta Euro (RM493.53 juta) tetapi sebenarnya ia dibayar kerajaan Malaysia sendiri.

Perjanjian pembelian dua kapal selam Scorpene bernilai berbillion dollar itu dimeterai Najib selaku Menteri Pertahanan pada 2002.

Pada April tahun lalu, seorang ahli perundangan Perancis, Joseph Breham menfail aduan di mahkamah Perancis berhubung skandal pembelian dua kapal selam Scorpene kepada kerajaan Malaysia.

Mengikut perundangan Perancis, amalan memberi komisyen adalah jenayah berat.


NOTA:
najib dan razak baginda
yang terlibat dalam pembelian
kapal selam ini akan dipanggil

sudah pasti waran international
akan digunakan untuk membawa
dua ekor malaon ini ke paris

nota:
kah kah kah
kah kah kah
kah kah kah

bik mama tak sempat
nak bershopping
kah kah kah


HANTU DATANG LAGI


SIAPA PEGUAM ITU?

William Bourdon
MAY 19, 2009
Lawyer, Human Rights specialist


William Bourdon was born in 1956. He is a French lawyer. He is specialized in the defence of human rights and of victims of crimes against humanity.

He was the General Secretary of the International Federation for Human Rights (1995-2000).

In 2000, he wrote the essay “The International Criminal court - the Statute of Rome” (Seuil).

In 2001, he created the 'Sherpa' a not-for-profit organisation which focuses on improving the legal tools that create a legal framework for the social responsibility of corporations.

In 2006, he appeared in his own role as a lawyer for African plaintiffs in the film 'Bamako' by Abderrahmane Sissako.

He has been very active in initiating legal procedures in France against former Serbian or Rwandan leaders suspected of crimes against humanity and crimes of war. He is the lawyer of Franco-Chilean families who were victims of the former dictator Augusto Pinochet. He also defends several French prisoners detained in Guantanamo.


CARA SELAMATKAN SYARIKAT KRONI




PROJEK SAPU MALAYSIA




RM50 JUTA UNTUK PROJEK EMEL SATU MALAYSIA
- mkini

Satu syarikat IT tempatan, Tricubes Bhd akan melaburkan RM50 juta untuk menyediakan akaun e-mel kepada semua warga Malaysia yang berusia 18 tahun ke atas.

Pelaburan bagi Projek Emel 1Malaysia itu adalah bagi menyediakan akaun email kepada semua warga Malaysia untuk urusan rasmi dengan kerajaan.

Najib Razak ketika merasmikan projek berkenaan hari ini berkata, emel berkenaan akan membolehkan komunikasi secara langsung dan selamat di antara rakyat dan kerajaan.
Ia juga bertujuan untuk meningkatkan penyampaian perkhidmatan kerajaan kepada pengguna dan juga warga niaga.

Ditanya sekiranya projek berkenaan akan bertembung dengan perkhidmatan dalam talian lain seperti MyEG, Tricubes berkata projek berkenaan berbeza daripada inisiatif sedia ada.

Ketua pegawai eksekutifnya Khairun Zainal Mokhtar berkata, berbeza dengan perkhidmatan bayaran dalam talian MyEG, perkhidmatan melibatkan email baru itu akan melibatkan penghantaran notis dan bil.

KAH KAH KAH
KAH KAH KAH
KAH KAH KAH


woit… SATU LAGI CARI SELAMAT KAN KOMPENI KRONI… kah kah kah..

kah kah kah… INI SYARIKAT DAH BANGKRAP…. kah kah kah…

kah kah kah… PAKSA RAKYAT MALAYSIA PAKAI ALAMAT KOMPENI INI… kah kah kah…

kah kah kah…INILAH KERJA GEROMBOLAN… SELAMA INI… kah kah kah…

woit... SATU LAGI PROJEK SAPU MALAYSIA... kah kah kah'

nota:
cuba selidik siapa punya syarikat ini
ini mesti ada hubungansdengan bik mama
atau ada hubungan dengan mat mongol

bursa saham kata syarikat ini nak bangkrap kah kah kah

nota:
masih ada lagi orang melayu tak sedar
kah kah kah


nota:
inilah perniagaan kroni
paksa rakyat beli
paksa rakyat guna
patutlag china marah
patutlah india marah
inilah cara melayu menipu

bila china marah
bila india marah
tuduh mereka rasis

tapi ini melayu menipu
kah kah kah