.

Sabtu, 27 Februari 2016

LAPORAN SAHABAT






MANDEEP SINGH
Mandeep singh orang melayu ke....saja nak tahu..kot kot org sotong tahu ker....hahaha 
on SAHABAT MAT SABU
chomeycute Chomey on 2/26/16

TONTON VIDEO
Insyaallah mgu depan gaji aku dermakn sikit kat abgmatsabu.Sikit je xseberapa kalo dibandingkan dgn pjuangan abgmatsabu.. Xramai org2 hebat mcm abgmatsabu, cuma yg rmi skrg ni org yg gila duit/pangkat/wanita termasuk gila tonton video german.hahaha
 on SAHABAT MAT SABUPublish 
| Delete | Spam Anonymous on 2/26/16 

NUMBER
Alhamdulillah, jap lagi nak pergi bank in 5642 5857 6644
 on SAHABAT MAT SABU
Anonymous on 2/26/16 

MASUK 20RM
TT, Aku nak bgtau kat TT ni..Aku baru saja transfer RM20 ke akaun 'Mat Sabu'. Aku guna Mayban2u Description of transaction: For Mat Sabu. Memang aku tulis macam tu dalam ruangan description tu. UMNO dan Hj Hadi Bangang... on IMAM FULUSIKOM



JUMAAT 26/2/16

HINGGA

 JAM 3:00

RM95,800 SUDAH

MASUK AKAUN

TERiMA KASEH

TERUSKAN LAGi


 MAY BANK

5642 5857 6644







---------------

SATU HAKIKAT




KENYATAAN  MUHYIDDIN YASSIN

Saya meneliti kenyataan Muhyiddin Yassin selepas penggantungan beliau dengan sedikit rasa sedih. Sesiapa pun yang telah menghabiskan masa dewasanya menyumbang kepada parti yang dianggotai tidak wajar diperlakukan begitu, apatah lagi setelah beliau cuba membetulkan sesuatu yang beliau rasa adalah salah.

Sudah tentu pihak media bertanyakan reaksi saya kepada kenyataan beliau kerana saya pantas melahirkan kebimbangan apabila Zaid Ibrahim menyeru rakyat Malaysia bersatu menyokong  Mahathir Mohamad untuk menjatuhkan Najib  sebelum ini.

Antara perkara pertama yang terlintas di fikiran saya setelah membaca kenyataan  Muhyiddin itu adalah Anwar Ibrahim. Saya terfikir tindakan bagaimana agaknya Anwar Ibrahim akan ambil dalam keadaan unik sekarang yang membuka ruang besar untuk melaksanakan reformasi (tetapi ruang itu juga penuh dengan risiko dan ketidaktentuan).

Saya fikir Anwar Ibrahim akan mengambil kesempatan ini untuk membawa semua pihak di dalam satu gerakan besar menuntut perubahan dan melaksanakan idea reformasi yang beliau perjuangkan selama ini. Sebelum ini, beliau gigih berusaha mencari titik temu di antara pihak-pihak yang berbeza pandangan dan berlainan puak agar dapat membina kekuatan bersama memperjuangkan reformasi. Banyak perubahan dan kesedaran politik yang ada dalam masyarakat kita hari ini dimungkinkan dek kerana jiwa besar Anwar Ibrahim dan kesabaran beliau membina gerakan besar yang memberi ruang kepada semua pihak itu.

Saya percaya Anwar Ibrahim akan berjiwa besar dan mengenepikan perbezaan lampau untuk mengalu-alukan sesiapa pun menyertai gerakan besar ini sementara beliau kekal pada prinsip menuntut reformasi dan perubahan sistem secara keseluruhan. 

Kita di persimpangan yang unik di dalam sejarah masyarakat kita. Buat pertama kalinya, kita berada di kedudukan kritikal yang mana sebahagian rakyat kita (tidak kiralah apa latar belakang mereka) sudah faham (dan akur) bahawa kita tidak lagi boleh menangguhkan perubahan dan reformasi dalam negara ini.

Muhyiddin menekankan keperluan mengembalikan kebebasan dan integriti kepada institusi utama di negara ini selari dengan tuntutan yang kita laungkan selama ini. Beliau telah menyatakan secara terbuka bahawa kuasa membuat lantikan ketua-ketua institusi utama yang kini dipusatkan di tangan Perdana Menteri mesti dirungkai.

Saya tidak boleh bercakap bagi pihak parti saya atau Pakatan Harapan. Saya tidak akan cuba bercakap bagi orang lain. Saya hanya boleh bercakap sebagai seorang aktivis reformasi yang telah bersama-sama dengan arus menuntut perubahan ini sejak 1998.

Saya hulurkan persahabatan kepada sesiapa yang bersetuju dengan agenda reformasi yang kami bawa. Keutamaan sekarang ialah menjana kekuatan rakyat untuk menuntut reformasi yang menyeluruh dalam sistem sekarang yang banyak menindas.

Saya alu-alukan Muhyiddin bersama-sama gerakan rakyat yang mahukan perubahan itu dan saya hulurkan persahabatan supaya semua pihak (tidak kira latar belakang) dapat menyumbang ke arah sebuah Malaysia baru yang adil dan saksama, yang meletakkan keadilan undang-undang mengatasi kepentingan peribadi.

Saya berharap lebih ramai rakyat biasa (tidak kira apa latar belakang) memilih untuk berbuat sesuatu supaya kita boleh menukar Najib dan melantik seorang Perdana Menteri baru yang bertanggungjawab kepada rakyat di bawah satu sistem baru.

RAFIZI RAMLI
AHLI PARLIMEN PANDAN






-------------

PERANG TERBUKA








PERANG DAH

LAMA HANYA

BELUM DIUMUM

Peperangan kini bermula, kata pemberontak UMNO


KUALA LUMPUR: Pemberontak UMNO kini mengisytiharkan perang keatas parti itu dan juga Presiden UMNO, Najib selepas menggantung Muhyiddin Yassin sebagai Timbalan Presiden UMNO.
Bekas Naib Ketua Bahagian Batu Kawan,  Khairuddin Abu Hassan berkata, Majlis Tertinggi (MT) UMNO telah mengabaikan pandangan akar umbi sehingga tergamak menggantung Muhyiddin yang bersuara demi kepentingan rakyat dan negara.
“Saya setuju dengan penggantungan ini, dan dia (Muhyiddin) tidak lagi mempunyai alasan untuk terus berdiam diri. Dia boleh buat apa sahaja sekarang ini.
“Peperangan kini telah bermula. Jika ini yang mereka (UMNO) mahukan, ia perkara yang baik memandangkan kami kini bebas untuk berkata apa-apa sahaja.

WOIT

di syria ada

gencatan senjata

dikl perang besar

baru nak mula

KAH KAH KAH
-----------

GAWAT SAMPAI







EKONOMI DUNIA

TIDAK MENENTU

LEDAKAN AKAN


SAMPAI

WASPADA!


Global Finance Leaders Meet as Economic Skies Darken

SHANGHAI — The global economy looks shaky. Markets for things as diverse as oil and European bank shares have plumbed new lows. The tried-and-true cures no longer seem to work.
The task for global leaders this week: Come up with Plan B.
Finance ministers and central bank governors from the world’s biggest industrialized and developing economies now arriving in Shanghai face their toughest task since the worst days of the global financial crisis. Europe is mired in low growth and Japan is teetering on the brink of recession, even though the Bank of Japan and a lengthening list of European central banks are pushing interest rates ever deeper into negative territory.
China, the world’s leading engine of economic growth in recent years, is struggling with heavy debts, a slowdown in manufacturing, stagnant exports and a flood of money leaving its borders. Countries that depend on selling oil and other resources are struggling under persistently low prices. The United States is facing a drag on growth as the strong dollar makes it cheaper for many consumers and companies to import goods instead of buying them from American businesses




-----------

MUHYIDDIN TETAP BERSUARA







 | February 27, 2016
Muhyiddin-Yassin,-umno
Ia berlaku ekoran niatnya yang mahu melihat kesempurnaan perjalanan parti dan mahu mengembalikan kepimpinan UMNO ke landasan yang betul... More ››


BETUL KE NI?

ATAU NAK GI

CUTI LAGI

ATAU NAK GI

UMRAH LAGI

KAH KAH KAH

--------

GENCATAN SENJATA SYRIA






GENCATAN

SENJATA

DITANDA 

TANGANI

DAMAI BELUM

PASTI




Syria ceasefire comes into force under US-Russia deal: A landmark United Nations-backed ceasefire has came into effect in Syria - the first major truce in a five-year civil war that has claimed more than 270,000 lives.
Syria factions agree on truce plan as raids intensify: Opposition alliance says 97 factions will respect ceasefire as Russian jets reportedly target rebel-held areas.
Nusra Front rejects Syria truce, urges stronger attacks: audio statement: The al Qaeda-linked Nusra Front rejected on Friday the cessation of hostilities in Syria due to begin at midnight, and urged insurgents to intensify attacks against President Bashar al-Assad and his allies.
The Joint US-Russian Statement on Syria is not a declaration of a ceasefire. It is an attempt by the Russians to split the Free Syrian Army - and its US backers - from the jihadi terrorists Russia is bombing.



-----------------------------

TUTUP MULUT TUTUP RAHSIA






SKMM TAK BOLEH HUKUM SEWENANG-WENANG, PINDAAN AKTA PERLU PERKUKUH SEMAK DAN IMBANGAN

Halangan akses ke laman The Malaysian Insider (TMI) oleh Suruhanjaya Komunikasi dan Multimedia Malaysia (SKMM) menjadi bukti bahawa kuasa tanpa kawalan adalah ancaman kepada demokrasi di Malaysia. Komentar peguam Syahredzan Johan (Majlis Peguam) dan Andy Yong (timbalan ketua pemuda Gerakan) menunjukkan bagaimana SKMM, yang semakin hari semakin menjadi alat pemerintah untuk mendiamkan pembangkang, mungkin telah tersalah guna kuasanya, terutama apabila merujuk kepada Seksyen 233 dan 263(2) Akta Komunikasi dan Multimedai (AKM) 1998.

Oleh itu saya menggesa SKMM untuk berhenti dari menghukum dengan sewenang-wenang, terutama berkaitan kandungan yang diakses di Malaysia.

Semak dan imbangan perlu diwujudkan selari dengan prinsip tadbir urus yang baik dan kedaulatan undang-undang. Ini boleh dilaksana dengan meminda AKM 1998 pada sesi Parlimen akan datang untuk memastikan bahawa SKMM perlu mendapatkan perintah mahkamah sebelum menghalang akses ke mana-mana laman web.

Demi kepentingan demokrasi dan masa depan Internet di Malaysia, sebuah jawatankuasa pengawasan yang bertanggungjawab kepada Parlimen perlu ditubuhkan untuk mengawas dan meneliti aktiviti-aktiviti SKMM serta mengesyorkan langkah-langkah yang perlu diambil sekiranya terbukti wujud salah guna kuasa oleh SKMM. 

Hanya dengan langkah-langkah ini maka SKMM yang neutral dan yang lebih bertanggungjawab kepada Rakyat boleh menjadi realiti.

Fahmi Fadzil
Pengarah Komunikasi KEADILAN
Naib Ketua AMK

26 Februari 2016





--------------

UNTUK KITA SEMUA



LUAR KOTAK
Kalu kita analisis lagi para agamawan termasuk mufti, ustaz, staf JAKIM , pak imam dan sesiapa lagi cuma mengguna ilmu yg kononnya datang dari wahyu. Wahyu tanpa disedari telah hilang kesahihannya, pertama diserah pada Gibrael tak tahu dalam bahasa apa dari Allah/Tuhan,kemudian diberi pada Muhamad dan Muhamad sampaikan dalam bahasa Arab, kemudian ramai pemimpin agamawan akan terjemahkan mengikut latar belakang pendidikan masing2 yg mana mereka cuma ada sedikit kepakaran berbahasa Arab dan hebat menghafal hadis2 sahih dan palsu. Ramai di antara mereka tiada ilmu moden logika, rasional dan pendidikan moden sekular.
Jadi apa yg agamawan2 tu terjemahkan selalu berdasarkan yg ayat2 Quran tu tak boleh dicabar jika ada di antara yg cuba mengaplikasi terjemahan di 'luar kotak' akan dilihat sebagai memperlekehkan, menghina, mencabar kesucian Islam dan golongan tu adalah golongan liberal, Lbgt, anti-Ilam, pro Yahudi, pro Kristian dan anti Melayu, anti sunnah wal jamaah. Maka orang yg on PUNAT HADI
Publish | Delete | Spam
UNCLE RAMLI
on 2/25/16

-------------

SABAR DAHULU





BENTANG

DI PARLIMEN

NAK BUAT APA?



Mahfuz cabar PM, AG bentang kes RM2.6b, SRC di Parlimen

SHAH ALAM – Ahli Parlimen Pokok Sena,  Mahfuz Omar mencabar Najib dan Peguam Negara, Apundi Ali membentangkan kertas siasatan berhubung isu dana RM2.6 bilion serta kes membabitkan SRC International ke sidang Parlimen yang akan bermula pada 7 Mac ini untuk dijadikan sebagai dokumen awam.


KAH KAH KAH

woit tak perlu

parlimen 

kita tunggu

laporan FBI

tunggu laporan

polis SWISS

semua senyap

ertinya siasatan

sedang berjalan

TERUS JALAN


-------------------

PASAL APA?






TAK BOLEH

TIDUR MALAM?

PASAL APA?



GKCM: Najib patutnya tak boleh tidur malam

Tanpa jawatan dalam parti, kata GKCM, bekas TPM itu lebih mudah membuat pendedahan satu demi satu.


KAH KAH KAH

kena himpit

anak badak ke?

kah kah kah

MEMBADAK


-------------