.

Selasa, 23 Mei 2017

MASUK AKAL








MASUK 

AKAL


'Lelaki ini gila, dia panggil saya Bangla'

Ketua Pemuda Umno Khairy Jamaluddin‏ hairan dengan kenyataan yang dikeluarkan oleh Ketua Penerangan Umno Taman Cempaka Syed Rosli Syed Harman Jamalullail yang menggelarnya sebagai Bangla di Twitter.

Katanya kenyataan Syed Rosli itu dilihat kurang waras dan ada yang tidak kena dengannya.

“Lelaki ini gila. Dia ada dalam sejarah memalsukan perkara, menipu dan memanggil saya macam-macam.

“Baru sahaja malam tadi dia gelar saya Bangla di Twitter, ada sesuatu yang tak kena dengan lelaki ini,” katanya.

Khairy berkata demikian kepada pemberita selepas hadir Majlis Grab Rakan Utama Penyediaan Perkhidmatan Panggilan Kereta Bagi Acara Sukan Sea ke-29 dan Sukan Para Asean ke-29 di Petaling Jaya hari ini.

Semalam, di Twitter Syed Rosli memanggil Khairy dengan gelaran “Steady Mat Bangla” selepas menteri belia dan sukan itu memuat naik foto Raja Arab Saudi, Raja Salman Abdulaziz Al Saud berjabat tangan dengan isteri Donald Trump, Melania.

Hari ini, Syed Rosli menerusi jemputan medianya turut mendakwa bahawa beliau dan keluarganya menerima ugutan bunuh dari Khairy.

Melalui jemputan itu, Syed Rosli akan membuat laporan polis pada jam 3 petang di ibu pejabat polis Ampang Jaya.

Mengulas lanjut Khairy menafikan perkara itu dan katanya tidak ada masa untuk melayan tuduhan Syed Rosly itu.

“Sudah tentu tidak. Jangan buang masa untuk perangai seperti ini,” katanya.

MASUK

AKAL KERNA

KULIT LEGAM

MELAYU TAK

LEGAM 

YANG LEGAM

BANGLA

KAH KAH KAH

TIBAI JANGAN

TAK TIBAI

BUNUH JGAN

TAK BUNUH

KAH KAH KAH


-----------------

HARUM MANIS DI ACHEH









HARUM MANIS
Harum manis sudah berzaman diusahakan di Sumatera. Bermula di Banda Acheh (Utara Sumatera) hinggalah ke Bandar Lampung (Bandar terselatan Sumatera) Harganya tahun lepas paling mahal mencecah RM7.00- RM10.00 per kilo. Tahun ni gua x balik ke Padang lagi.. tapi rege tak larilah sgt. 
Mengkala beli kat kebun, boleh dpt serendah RP6000-7000 (lebih kurang RM1.80-2.20 ja). Buahnya jauh lebih molek dari yg Perlis punya. Bila Melayu Perlis berniaga, buah haramjadah ni sudah jadi RM35-RM40 sekilo. Diharamkan itu ini supaya boleh monopoli. Hinggakan chakwow pun, nak dilesenkan jugak. Inilah produk Melayu ala MLM dah rege buah ni. Melayu MalaysiaL ni mmg suka kerja2 mudah dan menjadi kaya sekelip mata. Akhirnya kayap miskin pun sekelip mata jugak. 
Dikatakan x menjadi kat tempat lain..kahkahkah.. woit..kat US pun dah berlambak Mat Saleh kaki bontot berjubur siang malam tanam durian Musang King dan Duri Hitam. Tanpa Nama diatas sekali tu, sama ja kopala bonak mcm si Bakri tu jugak. Dia x sedar yg on 
HARUM MANIS DILUAR PERLIS
Publish | Delete | Spam
Anonymous
at 4:05 PM








-----------------

TAK PERLU TUNGGU 2050






2050?



FACE BOOK

Namza Nam
5 hrs
Tak perlu sampai 2050 baru nak bebas rasuah bagai.. Bagi mandat PH membentuk kerajaan baru pada pru 14 semua rasuah selesai..
e
Comments
Reply
1
5 hrs
Abu Taqiyuddin Seriously? Adam Rosly punya kes tu camna leh jadi? 
Reply
2
4 hrs
Abdul Karim Kanun Iyer ker...rasuah boleh selesai...
Reply4 hrs
Nik Mahisyam Yesss!! Insyaallah moga jadi realiti lps PR14 PH urustadbir negara pulak
LikeShow more reactions
Reply4 hrs
Putera Azmi Banglo Lim going End tu cemana
LikeShow more reactions
Reply4 hrs
Rahman Mohd Pas Banglo tak da kolam dan rumah disney
LikeShow more reactions
Reply3 hrs




-----------------------

DAULAH TERPENDAM









JENG

JENG

JENG

Isteri pastor rasa ‘orang berkuasa’ tahu tentang kehilangan suaminya

SUSANNA Liew, isteri kepada Pastor Raymond Koh berkata beliau tidak boleh menolak kemungkinan orang berkuasa ada kaitan atau tahu lebih daripada apa yang boleh diberitahu mengenai kehilangan Koh.


DEEP STATE

DAULAH

TERPENDAM?



----------------------

BUAT KERJA BETUL BETUL




BUAT KERJA BETUL BETUL
kerja bodoh! kerja bahalol! kerja munafik! "KERJA SYAITAN" Kedai banyak, tak habis jual, tapi MAO juga gerai! tak payah bil ayer tak bayar bil letrik tak bayar bil2 yang lain tak bayar lesen (takde lesen) lepas masak, buang sini sana! paling penting TAK PAYAH SIJIL HALAL 
masoooooooooook kocek, tak payah bayar LHDN untung ke rugi takpe.... untung tapi RUNGUT rugi........... makin lama, makin bertambah banyak gerai! makin lama, makin KOTOR! gerai bersepah, sampah bersepah aje! sudu garfu plastik bersepah longkang penuh dengan minyak dan kuah lepas tu, komplen tak kasi bersih! puasa nak datang, gerai ramadan dan pasar ramadan bertabur sampai ke jalanraya! SIAPA YANG SALAH?!?!?! on 
NASI PANGGUNG PETANG KELMARIN
Publish | Delete | Spam
Anonymous
at 5:49 PM







-----------------

SINTOK TAMAN KANG KONG



SINTOK 
TERNAK KANGKONG
Mamat ni pegang jawatan pengarah institut kajian politik malaysia (mapan) dan uum adalah uni awam/kerajaan, uum dapat dana dari kerajaan. Mmg sah laa mamat bodoh ni balaci umno, sebab tu la dia serang hannah, ini semua propaganda utk jatuhkan pembangkang. 


MAT

SINTOK

Uni awam mmg tempat ternak kangkong, sihat2 dan subur sebab byk ditabur dedak. Aku berani sunat kali kedua kalau mamat ni bukan ahli umno. on 
NAMA SINTOK AMAT BERAT
Publish | Delete | Spam
Anonymous
on 5/22/17




-------------

BILA SAUDI ADA PILIHAN RAYA








TRUMP
BARU SELESAI

LAWAT SAUDI

BILA KALI

KALI AKHIR 

SAUDI ADA

PILIHANRAYA

DAN 

ZAMAN

NABI DULU

ADA RAJA KE

SAJE TANYA

KERANA KITA

SEMUA NAK

BERPUASA







----------------

KESAH SEBELUM PUASA





KESAH 

SEBELUM KITA

BERPUASA
Beberapa tahun yang lalu dalam bulan Puasa saya telah sampai di sebuah pekan di Kelantan dalam pukul  1.30 tengah hari. Oleh kerana tak berpuasa saya mencari tempat makan tapi semuanya tutup. Kononnya Bandaran saman kalau menjual makan minum sebelum  jam 4.00 petang.

Di suatu ceruk di pekan itu ada saya ternampak orang keluar masuk kedai makan yang hanya dua papan selit yang terbuka.Sesampai nya di muka pintu kedai ada lebih kurang 10 orang di dalam kedai menunggu nasi dibungkus untuk tapau.

Sebelum tiba giliran saya seorang pakcik meminta dua bungkus nagi champor. Sambil menoleh kepada saya dia berkata:

" Hok chuchu2 ambor baru kelik tadika !"

Dalam hati memang terlintas kata kata Arwah A R Tompel...Rangkautember Rangkautember Rangkautember...
dan  pakcik tersebut  seterusnya menyuruh penjual nasi itu; 

"Mek  weh...Buboh sambal bbanyak!"

Bukan saja Darul Khusus ada Pedas...Nasi champor budak2 tadika Kelantan pun  podaih podaih di Bulan Ramadan Al Mubarak

Selamat Berpuasa dan Puasa lah kamu sebelum kamu di Puasakan.


SAMBAL

BUDU

-----------------

HARUM MANIS DILUAR PERLIS




LUAR PERLIS
Try lah tanam harum manis kat luar perlis...berbuah kah dak? Lagi bangang korang yang tak tentu pasal meroyan .. Kalau harum manis boleh semanis pelam harum manis perlis dah lama orang siam buat ladang harum manis.. Kata orang lain bangang..diri sendiri lagi bangang .. Korang ingat orang luar perlis tak pernah try tanam harum manis..? . on 
BODOH PENYAKIT TANPA KUMAN
Anonymous
on 5/22/17

DARI PARAGUAY
Stevia yang amat manis tu dulu yang amat lama punya dulu adalah tanaman yang eksklusif dan rahsia di kawasan paraguay. Penduduk asal sana saja yang tau, tanam dan guna daun stevia, dah beribu tahun. Akhirnya lebihkurang dah masuk tahun 1900an, orang eropah berjaya menyelongkar rahsia tumbuhan ini daripada kaum paraguay itu. 
Lalu stevia mula dianalisa dan diproses oleh pemodal di eropah, seterusnya di amerika dan jugak jepun. Selepas tahun 70an, coca cola jepun mula bertukar pada pemanis stevia. Mulalah stevia digunakan dalam komersial secara besaran. Selepas tahun 2000, negara china komunis merah kapir harbi makan babi telah berjaya melonjak jadi negara pengeluar stevia terbesar di dunia. 
Ya, negara china yang ribuan rakyatnya akan membanjiri bandar iskandar malaysia dan lain. Jadi, apa pulak jadi pada negara paraguay yang telah kehilangan atau kecurian rahsia stevia mereka? Cari sendiri, jangan amalkan budaya menyuap rasuah, dan budaya spoon-fed pengetahuan. on 
BODOH PENYAKIT TANPA KUMAN
Anonymous
on 5/22/17





--------------------

KUASA DUIT







KUASA DUIT

KUASA PITIS

KUASA $$$$$

NAK CAKAP 

APA LAGI




Walau dibantah, projek kondo Masjid Telipot diteruskan

Walaupun dibantah, kerajaan negeri Kelantan tetap meluluskan projek pembinaan kondo di sebelah Masjid Telipot yang dengan sendirinya mengambil hak untuk membesarkan masjid itu.

Banner pecah tanah kondo masjid Telipot yang dilancarkan semalam.

Banner pecah tanah kondo masjid Telipot yang dilancarkan semalam.

Tanah milik kerajaan yang menjadi tapak Tadika Tengku Anis sebelum ini akan didirikan kondo 'D'Perdana Telipot' dan dilancarkan majlis pecah tanahnya semalam, 17 Mei.

Projek ini mendapat bantahan dari kariah masjid ini kerana mereka mahu ia dijadikan kawasan pembesaran masjid mereka.

Banner majlis pecah tanah itu dinaikkan dengan gambar menteri besar Kelantan, Datuk Ahmad Yakub dinaikkan bersama dengan pemilik projek ini.

Projek ini dikatakan hasil kerjasama pemaju Jalur Saujana, PKINK dan Yayasan Islam Kelantan (YIK).

Projek ini mendapat bantahan berbagai-agai pihak namun ia tidak diendahkan oleh pihak berkuasa kerajaan negeri Kelantan.

DUIT ADALAH

KUASA YANG

TAKDA AGAMA

ATAU BANGSA

MASJID KE

KUBUR KE

SEMUA SEBAT



---------------

HUTANG HUTANG - HUTANG NEGARA






FACE BOOK


#BREAKINGNEWS Terkini Bank Negara M'sia (BNM)
Hutang luar negara Malaysia hampir RM1 trilion (RM1,000,000,000,000)
Itu tak termasuk lagi hutang 1MDB dan sebagainya..
FAKTA Hutang Luar negara terus meningkat di era PM Najib:
Q1/ 2017 - RM897.0 bilion
Q1/ 2016 - RM814.1 bilion
Q1/ 2015 - RM767.4 bilion
Q1/ 2014 - RM700.3 bilion
Q1/ 2013 - RM611.6 bilion
Q1/ 2012 - RM559.4 bilion
Q1/ 2011 - RM263.5 bilion
Q1/ 2010 - RM246.8 bilion
JANGAN RISAU... "Saya Juga Boleh Pimpin Negara selama 22 Tahun", kata PM Najib Razak -(18/5/2015).


Suara Rakyat
Suara Rakyat Jap lagi ada pemakan dedak puluh jutaan ringgit ckp..

Hutang S'pore pon lagi tinggi hutangnya dari M'sia. Malah bertambah maju lagi..
LikeShow more reactions
Reply
24
16 hrs
Syarif Farouq Mana bukti? Resit hutang?
LikeShow more reactions
Reply
9
16 hrs
Suara Rakyat Rosmah simpan..
LikeShow more reactions
Reply
24
16 hrs

Ramli Harun Kau buat lah najib salagi masih hidup ?..Janji kau bahgia utk meminjam wang utk projek maga di malaysia !..apa kira hutang bukan kau yg bayar tapi rayst yg bayar !.....Karajaan Umno dan BN memberi kesenangan utk rayat pd masa kini?...undi jangan tak undi di PRU 14 !....kalau menang boleh tambah lagi hutang nagara utk projek buat rumah di angkasa !...
LikeShow more reactions
Reply
14
16 hrs
Shahren Abdul Malek Rakyat boleh bayar pakai gst,takpe..naikkanlah GST sampai 100%,kami tak kisah kerana BR1M boleh tanggung rakyat makan hari hari..
Kamilah macai penyokong tegar umngok!
LikeShow more reactions
Reply
11
15 hrs
Jusmy Akula Betol la tu urus hutang secara berhemah sebab jumlah hutang berTAMBAH! Dah memang definisi puok Amenok asal meningkat atau bertambah, memang BAGOS SANGAT la tuuuuuuuuuuuuuu





------------------