Nurul Izzah Aidilfitri

selangorku 1

.

Rabu, 29 Oktober 2008

MAHAFIRAUN: UNITED MALAYS NATIONAL ORGANISATION PERLUKAN PENASIHAT BEBAS PULIH PARTY

PETALING JAYA: MAHAFIRAUN , United Malays Natioonal Organisation memerlukan badan penasihat khas yang bebas daripada sebarang kepentingan peribadi jika ingin melakukan perubahan positif.

"Kita perlu ada badan penasihat, tapi badan penasihat itu perlu tidak mempunyai apa-apa kepentingan diri," kata MAHAFIRAUN.

Namun jelas MAHAFIRAUN lagi, jika badan tersebut dipengarahi pihak-pihak tertentu, ia boleh memberi kesan yang tidak baik kepada United Malaysa National Organisation sendiri.

"Kalau jadi badan penasihat tapi guna pengaruh yang ada untuk dapatkan sesuatu, ia akan memberikan konflik dan nasihat yang diberikan itu mungkin tidak baik," kata MAHAFIRAUN.


kah kah kah…. penasihat itu ialah AKU MAHAFIRAUN….. kah kah kah…. AKU MAHAFIRAUN mahu memerintah 1000 tahun lagi…. kah kah kah …. AKU MAHAFIRAUN hendak memastikan FIRAUN KECIL akan jadi MAHAFIRAUN…. kah kah kah…..

yang lain hanya half past six….. kah kah kah…. dan tukang lawak…. kah kah kah… dan sang badut sarkas…. kah kah kah…

what say you bik mama?..... kah kah kah.... opps cakap orang putih pulak... maaf pada dewan bahasa dan petaka..kah kah kah



YOGA PESONG AKIDAH : ZAKARIA – berita hairan

GEORGETOWN: Yoga, sejenis senaman harian yang kebanyakan pergerakannya berdasarkan unsur dalam agama Hindu, dipercayai boleh memesongkan akidah umat Islam jika mengamalkan senaman itu.

Pensyarah Fakulti Pengajian Islam Universiti Kebangsaan Malaysia (UKM), Prof Zakaria Stapa, menasihati orang Islam yang mengamalkan senaman berkenaan supaya menghentikannya.


kah kah kah…. kah kah kah…. saekor lagi kang kong bersuara…. kah kah kah…terguling guling dan terguling guling … kah kah kah



GUNA BANYAK BAHASA KELIRU PENGGUNA- berita hairan

SEREMBAN: Dewan Bahasa dan Pustaka (DBP) menggesa Kerajaan Pulau Pinang menghormati Perkara 152 Perlembagaan Persekutuan dalam melaksanakan tambahan bahasa di papan tanda nama jalan di beberapa jalan tertentu di Georgetown.

Pemangku Ketua Pengarahnya, Kamarul Zaman Shaharudin, berkata tindakan kerajaan pimpinan DAP membenarkan tambahan bahasa seperti tulisan Jawi, Tamil dan Cina jelas tidak menghormati Perkara 152 yang termaktub dalam Perlembagaan Persekutuan yang jelas menyatakan bahasa Melayu adalah bahasa rasmi dalam semua urusan.

“Pada pandangan DBP, dua bahasa sudah memadai digunakan di setiap papan tanda nama jalan iaitu bahasa Melayu yang sepatutnya difahami setiap warga Malaysia dan bahasa Inggeris untuk pelancong.

kah kah kah…. ini betul-betul munkeee yang makan gaji buta…. woit …. buta ke?...kat simpang jalan maharaja lela depan banguan dewan bahasa pustaka itu ada papan iklan….. buta? … tak nampak ?.... kah kah kah…. bahasa apa tulis?..... gambar betina dan jantan mat saleh kan….. kah kah kah…

ini bahasa dan tanda semiotik ...kah kah kah…. pegi tengok kamus dewan apa makna SEMIOTIK…..kah kah kah munkee ni memang bodoh…. lagi bangang.... depan pejabat sendiri pun tak faham…. kah kah kah

mari sini nak bagi tahu makna bahasa semiotik iklan yang besar tu.... iklan besar itu sedang perli dewan bahasa pustaka…. kah kah kah…. kerana lama dah tido….tak sedar depan tingkap ada bahasa orang putih….kah kah kah…

bujet apa jadi?…. kah kah kah…. kenapa guna bujet dan tidak BELANJAWAN....kah kah kah...takut pada mahafiraun? …kah kah kah…

papan iklan apa jadi ?..... kah kah kah… takut pada boss… kah kah kah

berjuang bahasa melayu…. poraaaah….. tak berani pun nak tukar nama UNITED MALAYS NATIONAL ORGANISATION …. kah kah kah….



ROMPAKAN RM 1.67 BILION DIGAGALKAN


Satu rompakan besar duit rakyat yang telah lama di rancang telah dapat di gagalkan petang tadi.

Rompakan ini telah dirancang dengan licik sekali tetapi masih dapat digagalkan.

Rompakan RM 1.67 bilion ini telah digagalkan oleh rakyat Malaysia. Rakyat Malaysia telah bagun sebaris menentang rompakan Eurokopter EC725.

Minggu lepas satu gerombolan perompak dari kumpulan yang sama telah berjaya merompak Rm5 bilion duit KWSP. Ketika berita ini ditulis orang ramai masih lagi sedang mencari nama-nama perompak yang akan mendapat agihan duit rompakan RM 5 bilion itu.

Rakyat Malaysia di minta berjaga-jaga kerana lanun-lanun dan perompak-perompak ini masih berkeliaran. Perompak ini akan terus beruasaha walau pun kali ini rompakan mereka telah digagalkan.

Rakyat Malaysia wajib berwaspada kerana perompak ini sedang menggunakan nama jalan tulisan Jawi, Cina dan India untuk mengabui mata orang ramai. Rakyat Malaysia juga diingatkan agar berwaspada agar tidak termakan racun perompak ini hingga menjadi lalai.

Perompak ini sedang menimbulkan hal ekuiti harta rompakan mereka yang mereka anggap masih belum mencukupi. Rakyat Malaysia jangan termakan racun ekuiti ini kerana ini ialah sebahagian dari taktik untuk melahirkan sangka buruk antara kita sesama kita. Bila kita bergaduh sesama sendiri maka inilah masa yang terbaik untuk mereka merompak.

Perompak dan penjarah ini memang cekap dalam pengunaan taktik Orang Melayu benci Orang Cina , Orang Melayu benci Orang India dalam usaha rompakan mereka.

Rakyat Malaysia diingatkan agar jangan lupa kepada satu jampi yang cukup mujarab untuk melawan perompak-perompak ini. Jampi ini ialah : Rakyat Bersatu Tidak Akan Di Tipu - ( Laporan Ajensi Berita TT)




PEMILIKAN EKUITI MELAYU HANYA 19 PERATUS - melayau

KUALA LUMPUR 28 Okt. Pencapaian bumiputera dalam pemilikan ekuiti syarikat senaraian awam setakat ini baru mencapai 19 peratus, jauh daripada 30 peratus yang disasarkan sewaktu Dasar Ekonomi Baru (DEB) diperkenalkan kerajaan pada 1970.

Menteri Pembangunan Usahawan dan Koperasi, Datuk Noh Omar berkata, sehubungan itu cadangan agar syarat pemilikan 30 peratus ekuiti bumiputera dalam syarikat senaraian awam dimansuhkan tidak boleh diterima sama sekali.

kah kah kah….. 19 peratus ???…. kah kah kah… bukan semua orang melayu yang dapat…kah kah kah…. kalau ekuiti melayu 30 peratus ke… 40 peratus ke …100 peratus ke…bukan semua melayu dapat…. kah kah kah….jangan nak kelentong…

100 orang melayu boleh milik semua 19 peratus…. nak buat apa pada orang melayu yang lain?.... mereka yang 100 orang itu sahaja yang senang lenang…. anak bini dan menantu dia yang kaya raya… kah kah kah….bukan semua orang melayu yang senang…jangan lah kelentong… kah kah kah

pergi kampung kerinchi tengok….pergi tengok kat pelentong…rumah pun kena rutuh… mereka bukan melayu…. di berembang bukan melayu…. pergi pantai dalam dan lihat orang melayu hidup macam badak …. berasak-asak….kah kah kah…. orang melayu membadak ke hulu membadak kehilir…. kah kah kah…

saje nak pakai nama melayu…kah kah kah…. ni nak kelentong melayu… nak pakai nama melayau ….kerna nak ekuiti melayu …. konon nak bantu melayu…. kah kah kah….

cukuplaaa guna nama melayu….ooops…. nak tanya sikit …. melayu ni termasuk melayu yang hindu di pulau bali tak?... kah kah kah…. termasuk melayu yang kristian di filipina tak…. kah kah..kah…. termasuk melayu yang sembah pokok kayu di hutan tak….kah kah kah…. cakap jawa tu melayu… batak tu melayu… jambi tu melayu… filipina tu melayu…. bali tu melayu…. kah kah kah…. melayu yang ini tak ada ketuanan melayu?... tak masuk kira ekuiti?....kah kah kah..

ayah pin boleh dapat ekuiti tak?..... kah kah kah



HANYA PECAH BELAH MASYARAKAT – melayau

KAPIT 28 Okt. - Tindakan kerajaan Pulau Pinang membenarkan pemasangan papan tanda nama jalan dalam tulisan jawi, Tamil dan Cina di jalan-jalan di Georgetown hanya akan memecahbelahkan masyarakat berbilang kaum di negara ini.

Menteri Penerangan, Datuk Ahmad Shabery Cheek berkata, pembinaan bangsa Malaysia yang dicorak semasa negara mencapai kemerdekaan berdasarkan definisi bangsa yang kekuatannya adalah bahasa Melayu.

Beliau menegaskan, negara kuasa besar seperti Amerika Syarikat dan beberapa negara Eropah tetap menggunakan bahasa Inggeris meskipun negara mereka dikunjungi pelancong dari seluruh dunia.

kah kah kah…. munkee ni bukan saje bodoh bangang pulak…. kah kah kah…. macam mana guna nama jalan ada tulisan jawi, cina dan india boleh memecah belahkan masyarakat….

woit munkee… besok pagi …bila hang naik kereta nak pergi menipu rakyat di angkasapuri tolong buka mata hang…. kah kah kah… jangan tidur … dan lihat kiri kanan…. nampak tak?….kah kah kah… nampak apa?... kah kah kah… hang selama ini buta ke…. papan papan iklan tu… dalam bahasa apa…. bodoh ! bangang ! …. tak nampak… iklan dalam bahasa apa?..... kah kah kah

kalau tak nampak…. pergi dari bilik tidor hang di angkasapuri tu sampai shah alam… lihat kiri kanan…. hang nampak?…. kepala hanguk apa yang hang nampak!…. papan iklan…..kenapa tak bising… kah kah kah…. hang buta ke…. kah kah kah…

hang takut nak besuara?.... kerana towkay iklan marah…. kah kah kah…. munkee ni betul betul ngooooooooooook…. kah kah kah



DUSUN KADAZAN PUN MAHU - malayau

KUALA LUMPUR 28 Okt. Kerajaan Pulau Pinang disaran turut menggunakan tulisan suku kaum lain sekiranya ia mahu menggunakan tulisan jawi, Tamil dan Cina pada papan-papan tanda di tapak warisan dunia di Georgetown.

Menteri Perpaduan, Kebudayaan, Kesenian dan Warisan, Datuk Seri Mohd. Shafie Apdal berkata, jika kerajaan negeri itu tidak menggunakan tulisan suku kaum seperti Dayak, Kadazan dan Dusun, pasti komuniti etnik di Malaysia itu juga berasa tidak puas hati dan akan mula mempersoalkan pelbagai perkara lain.

Sebab itulah, katanya, Kerajaan Pusat hanya melaksanakan penggunaan satu bahasa iaitu bahasa Melayu pada papan tanda selama ini.

kah kah kah…. munkeee ni lagi ngoook….kah kah kah…. kalau kadazan nak… bagilaaa… kalau dayak nak bagilaaa…. kah kah kah…. apa salahnya …. ini negara mereka…. gunakanlaaa bahasa mereka di sabah … di serawak….di semenanjung… apa salahnya….

orang sabah dan serawak memang sudah lama tak puas hati…. kah kah kah…. bukan kerana bahasa… kerana balak dan minyak dia kamu yang songlap…. kah kah kah

munkee.... yang kamu belasah tanah orang penan tu apa hal.....kah kah kah