Nurul Izzah Aidilfitri

selangorku 1

.

Selasa, 2 Ogos 2011

DEWAN BAHASA DAN PETAKA



DEWAN BAHASA DAN PETAKA




nota:

tahukah anda
bahawa bangunan yang tersergam ini kosong
tahu kah anda bahawa banguan ini penuh dengan sampah sarap
tahukah anda kenapa ianya kosong?

bangunan ini kosong kerana
ada kroni bumiputera nak dapat
kontrek 256 juta ringgit buat
bangunan baru di belakang banguan lama ini

bangunan lama ini tinggal kosong
inilah dia contoh perniagaan bumiputera

bila china marah
bila india marah
mereka akan dituduh anti melayu

pukimak melayu ini pergi mampossslaaa
tak ada klerja lain menipu'
mengelat

NOTA:

kenapa bangunan kosong ini
tidak diperjuangan di parlimen
oleh yb ketuanan melayu?

NOTA:

kita tidak ada pilihan
melainkan menghumbankan gerombolan
lagi lama lagi habios harta negara



TIMBALAN MUHYIDDIN HAIRAN DAWAMA TAK BUTA DUIT SEDANGKAN JUALAN TERJAMIN- minsider

KUALA LUMPUR, 2 Ogos — Putrajaya menegaskan Dawama, syarikat konsesi mencetak dan mengedar buku dan majalah Dewan Bahasa dan Pustaka (DBP) harus bertanggungjawab ke atas segala masalah dihadapi syarikat itu termasuk isu kewangan sehingga terpaksa mengarahkan pekerjanya bercuti tanpa gaji.

Malah Putrajaya terkejut syarikat itu tidak “membuat duit” sedangkan jualan buku teks sekolah di seluruh negara menerusi Kementerian Pelajaran terjamin.

Ekoran masalah kewangan dialaminya syarikat itu gagal mencetak buku dan mengarahkan kesemua pekerja bercuti tanpa gaji mulai semalam.

“Dawama harus bertanggungjawab (atas apa yang berlaku sekarang),” kata Timbalan Menteri Pelajaran Wee Ka Siong menerusi akaun Twitter beliau hari ini, mengulas isu krisis DBP-Dawama sekarang.

KAH KAH KAH
KAH KAH KAH
KAH KAH KAH


woit…MENTERI CUKONG INI BUAT BUAT TAK TAHU…. kah kah kah..

kah kah kah...SENGAJA BUAT TAK FAHAM... kah kah kah..

woit…INI LAH DINAMAKAN PERNIAGAAN BUMIPUTETRA….. kah kah kah…

kah kah kah…MACAM RAZAK BAGINDA BELI KAPAL SELAM… kah kah kah…

kah kah kah… MACAM ABU JULING DAPAT KONTREK BUAT KAPAL PERANG… kah kah kah…

kah kah kah…MACAM ADID ADAM … DAPAT KONTREK BELI SUKHOI DRAI RUSSIA… kah kah kah…

kah kah kah…MACAM RAFIDAH AZIZ JUAL AP…. kah kah kah..

woit…PERNIAGAAN BUMI INI HEBAT…. kah kah kah..

kah kah kah…KALAU DALAM KAPAL TITANIC… DAPAT KONTREK JUAL PELAMPONG PUN ..BUMIPUTERA AKAN BANKRAP…. klah kah klah..

kah kah kah… DALAM NERAKA DAPAT KONTREK JUAL AIR CONDITION PUN AKAN BANKRAP…. kah kah kah…

kah kah kah…DALAM PUSAT SERENTI.. DAPAT KONTREK JUAL GANJA PUN BANKRAP… kah kah kahh

kah kah kah… INI LAH DIA PERNIAGAAN BUMIPUTERA…. kah kah kah….

kah kah kah...YANG KAYA RAYA CUKONG...ITU PASAL MUNKEE CUKONG ITU BUAT BUAT TAK FAHAM... kah kah kah..

NOTA:

ini caranya perniagaan bumiputera:
mula mula masuk jadi ahli gerombolan
buat sibuk jadi ketua cawangan
buat sibuk

cara senang untuk dapat publisiti
katakan anwar ibrahim peliwat
jamin meloya akan buat laporan
kemudian kutuk pas
kemudian kutuk dap
kalau kutuk nik aziz lagi banyak publisiti
meloya akan buat berita
kalau boleh katakan
ambiga ini hindu

kemudian tanding dalam bahagian

jeng jeng jeng
menang atau kalah tak apa
yang mustahak lepas ini minta kontrek
dapat kontrek jual pada cukong
minta lagi kontrek
jual lagi pada cukong
akhirnya cukong ini akan bantu
untuk jadi ketua bahagian

menang pilihan raya
jadi yb
ada cukong dibelakang
minta lagi kontrek
dapat kontrek lagi besar
jual lagi pada cukong
minta kemudian jual
minta kemudian jual
kah kah kah

inilah dia perniagaan bumiputera
kah kah kah

itu pasal dawama
yang terjamin jualan pun bengkrap
kah kah kah

PENGUMUMAN PROJEK BUKU BERGAMBAR BERSIH 2.0




BUKU BERGAMBAR BERSIH 2.0










PENGUMUMAN PROJEK BUKU BERGAMBAR BERSIH 2.0

adalah di beritahu
kepada semua warga
kepada semua anak muda
kepada semua jurugambar
yang amatur dan yang profesional

bahawa:
satu projek buku bergambar
tentang BERSIH 2.0 sedang diusahakan

sesiapa sahaja yang memiliki
gambar gambar sebelum atau sesudah 9 julai
atau gambar yang bersangkutan dengan BERSIH 2.0

gambar gambar ini sedang dikumpulkan
gambar yang dikumpulkan ini akan di cetak
dalam sebuah buku sebagai tanda sejarah
buku ini akan dihadiahkan kepada warga malaysia
anak semua bangsa dengan percuma

tuan empunya gambar ini boleh menghantar
gambar gambar ini ke: bersih97@gmail.com

syarat:
1 – sila nyatakan nama pemilik/jurugambar ini
2 – sila berikan hak untuk di cetak
3 – sila huraikan sadikit latar belakang dimana gambar ini diambil
4 – tuan empunya boleh menghantar gambar ini dalam bentuk jpeg sahaja
5 - boleh menghantar seberapa banyak
6 – gambar asli dan tidak boleh di reconstruk
7 – gambar gambar akan dipilih dan yang tidak dipilih akan tidak dipulangkan





SILA HANTAR SEKARANG KE: bersih97@gmail.com

TARIKH TUTUP 15 OGOS

NOTA
projek ini adalah projek untuk nusa dan bangsa
ini tidak ada keuntungan yang akan dibuat
malah ini BUKAN projek perniagaan bumiputera


PENIPUAN SEDANG DI RANCANG DAN SEDANG BERJALAN




NOTA:

pilihanraya ke 13 yang akan datang ini
jelas menunjukkan pakatan rakyat akan menang
semua tanda menunjukkan pakatan rakyat
akan mengambil alih pentabiran kerajaan malaysia

tetapi awas!


penipuan sedang disusun
penipuan sedang berjalan
mat indon
minah indon
mat bangala
semua telah diberi kad pengenalan
semua akan mengundi barisan nasioanl

hasilnya pru 13
pakatan rakyat akan kalah besar

tak percaya?


lihat dibawah ada bukti:

gambar pertama bangkai yang sama
mendaftar dua kali

gambar kedua minah indon
hanya dengan kad penduduk tetap
telah dibenarkan mengundi

jelas pru 13
rakyat akan ditipu untuk kali ke 13

nota:
penipuan ini dirancang dengan kerjasama oleg spr
penipuan ini dirancangan dengan kerjasama jabatan pendaftran negara
penipuan ini di racangan dengan kerjasama polis

penipuan ini dirancang oleh rosmah dan najib!


INI BUKTI PENIPUAN UNDI






DARI MANA TENGKU KURAP DATANG?





TENGKU KURAP



PILIHAN RAYA OLOK OLOK : BN BOLEH HILANG PERAK , NEGERI SEMBILAN - minsider

Barisan Nasional (BN) boleh kehilangan Perak dan Negeri Sembilan pada pilihan raya umum ke-13, demikian menurut keputusan pilihan raya olok-olok melainkan parti-parti komponennya meletakkan muka-muka popular yang berpotensi dan memastikan jentera di peringkat akar umbi menjana sokongan pengundi.

The Malaysian Insider difahamkan pilihan raya latihan yang diadakan baru-baru ini menunjukkan BN boleh kehilangan sehingga 15 daripada 56 kerusi di Johor, dikuasai Pakatan Rakyat (PR).

Persekitaran itu tidak pernah diduga tetapi BN telah hilang enam kerusi di Johor pada pilihan raya umum 2008.

Daripada enam kerusi itu PAS menguasai dua manakala DAP pula empat.

Difahamkan Perlis, di mana BN menguasai 14 daripada 15 kerusi, kemungkinan akan kehilangan beberapa kerusi Dewan Undangan Negeri dan salah satu daripada tiga bahagian Parlimen di tangan Pakatan Rakyat disebabkan kemarahan penduduk negeri itu mengenai isu Wahabi termasuk tindakan meletakkan Mufti Perlis Dr Juanda Jaya dalam senarai pengganas.

“Pilihan raya olok-olok ini menunjukkan banyak kelemahan. Dan, isu Wahabi tidak membantu,” kata satu sumber Umno kepada The Malaysian Insider.

Seorang pemimpin Umno yang semakin meningkat juga memberikan sentimen yang sama sambil menegaskan, BN perlu meletakkan muka-muka baru untuk menyegarkan kedudukan perikatan itu sementara memastikan jentera peringkat bawah peringkat aktif bagi mendapatkan sokongan menyeluruh.

“Masalahnya ialah jentera Umno boleh bekerja jika diberikan motivasi, tetapi ahli parti komponen kelihatan tidak diberikan motivasi,” kata pemimpin Umno itu.

Beliau mendedahkan bahawa Umno hanya boleh menang 27 daripada 59 kerusi Dewan Undangan Negeri di Perak meskipun BN memerintah semula negeri itu sejak awal 2009 ekoran tindakan melompat parti melibatkan tiga wakil rakyat dari Pakatan Rakyat.

Pada Jun lalu, Umno negeri itu yakin boleh menang 33 kerusi dengan Menteri Besar Perak Datuk Seri Dr Zambry Abdul Kadir menolak laporan The Malaysian Insider bahawa kemenangan hanya boleh dipastikan jika calon yang betul dipilih kali ini.

Difahamkan beberapa pemimpin Umno bahagian di Perak keberatan untuk berkempen atau mendaftar pemilih baru melainkan mereka pasti akan menjadi calon pilihan raya umum ke-13.

KAH KAH KAH
JAH KAH KAH
KAH KAH KAH


woit… LAAAA….. LAAA…. kha kah kah..

kah kah kah…. BN JANGAN RISAU….. kah kah kah..

kah kah kah…. ADA SATU CARA UNTUK MENANGI HATI RAKYAT…. kah kah kah..

kah kah kah…TAK PERLU GUNA APCO….SENANG SAJE...TAK PERLU KEMPEN.. kah kah kah…

woit…APAKAH CARA ITU? … kah kah kah..

kah kah kah…SENANG SAJE… HUMBANKAN BIK MAMA…. kah kah kah..

kah kah lah… KENAPA?.... KERANA MAK CIK FELDA DAH MULA BERCERITA…. kah kah kah..

kah kah kah...MAK CIK FELDA BERCERITA MAT MONGOL KENA NASI KANG KANG….. kah kah kah…

kah kah kah...BILA MAK CIK FELDA CERITA NASI KANG KANG... kah kah kah..

kah kah kah...MAT MONGOL TERGOLEK TERLENTANG.... kah kah kah

sila baca ini:

SIMULASI PILIHANRAYA POSITIF – berita hairan

KUALA LUMPUR: Simulasi pilihan raya yang diadakan UMNO sejak Mei lalu, menunjukkan peningkatan sokongan terhadap parti itu dan komponen Barisan Nasional (BN) di seluruh negara, kata Setiausaha Agung BN, Tengku Adnan Mansor.

Sambil menafikan laporan sebuah portal berita yang mendakwa BN bakal kehilangan sokongan di Perak dan Negeri Sembilan hasil keputusan pilihan raya olok-olok yang dijalankan UMNO, Tengku Adnan menegaskan simulasi itu jelas menunjukkan sokongan rakyat terhadap BN meningkat.

“Laporan (portal berita) itu satu pembohongan kerana simulasi yang kita jalankan membuktikan sebaliknya. Hasil simulasi menunjukkan peningkatan sokongan di setiap bahagian UMNO,” katanya.

Dia mengulas laporan portal itu bahawa BN mungkin kehilangan Perak dan Negeri Sembilan pada pilihan raya umum akan datang berdasarkan keputusan pilihan raya olok-olok yang dijalankan UMNO, kecuali parti itu meletakkan calon popular dan boleh diterima akar umbi.

KAH KAH KAH
KAH KAH KAH
KAH KAH KAH


NOTA:
pertama siapa nak percaya
dengan malaon ini

tanya malaon ini macam mana dia jadi tengku?
kah kah kah

kalau nama pun dia tipu
apa lagi yang lain
kah kah kah



nota:

ini lah masalah paling besar
orang ramai lebih percaya pada lamam portal dan blog
ini lah dia bahayanya apabila media suka menipu

apa yang ditulis oleh lapam portal dan blog dianggap betul
apa yang ditulis meloya dan beeita hairan tak ada yang percaya
kah kah kah

suasana ini cukup baik
cukup baik untuk buat kerja propaganda
inilah cuaca dan suhu yang diperlukan untuk
menghumbankan gerombolan ke dlam tong sampah sejarah


MULUT BESAR SUKAN MAKAN FREE


BERITA BUKU CULT KLASIK DI TAHAN




DITAHAN DIPASARAN



nota:

adalah diberitahu
buku tulisan hishamuddin rais
yang bertajuk : tertangkapnya sa- ekor toyo
telah tidak dibenarkan di jual di mph

buku cult klasik ini
hanya boleh di dapati di kedai buku :
TIMES, KINOKUNIYA, BORDERS dan POPULAR

atau memesan terus dari: http://bookshop.gerakbudaya.com/

atau pukul talipon : 016-379-72-31

nota:
membacalah kamu sebelum kamui dibacakan
kah kah kah


SUSAH NAK DAPAT


NOTA:
cetakan ke dua buku: KEGANaSAN , PENIPUN & INTERNET
mungkin hanya tinggal beberapa buah.
amat susah untuk didapati
kena cari betul betul
jika berpanjangan
mungkin masuk
edisi ke tiga


MASUK CETAKAN KE DUA



nota:

buku TAPAI akan memasuki cetrak ke dua
buku ini boleh didapati disemua kedai buku

jika tidak ditemui
sila minta penjual buku
berhubung dengan zi publication
untuk mendpatkan buku ini

atau

masuk ke dalam e-bay

KLIP TERBARU PALING COOL





NOTA:

inilah kretiviti
inilah kounter kultur
ini lah budaya mei 68
inilah tanda penentangan
inilah tanda rock n roll memerintah dunia

lihat dan nikmati klip ini
ini lah klip paling cool
ini lah klip seni penetang

anak muda
inilah tanda wujud
kita menentang maka kita wujud


BERSIH YANG MEMBERSIHKAN



NOTA:
kah kah kah
kah kah kah
kah kah kah


ADA PERSAMAAN ANTARA BIK DENGAN SEMBAB




NOTA:

untuk pembaca yang budiman
sila lihat dua gambar dibawah ini
gambar bik mama
gambar malikul sembab

perhatikan betul betul
apa persamaan mereka?
kah kah kah



LIHAT PERSAMAAN MEREKA







NAJIB TAKUT KEPADA MUHYIDDIN
– harakah daily

Najib Razak secara terbuka mengakui bahawa beliau begitu takut kepada timbalannya, Muhyiddin Yassin, kata Naib Presiden PAS, Datuk Mahfuz Omar.

"Secara terbuka Najib membuktikan kepada seluruh dunia beliau begitu takut kepada Muhyiddin apabila beliau tak mahu mengulas kenyataan timbalannya itu bahawa beliau orang Melayu dahulu, kemudian barulah orang Malaysia.

"Kenyataan Muhyiddin itu dilihat umum sebagai penentangan kepada konsep satu Malaysia yang dikatakan diajar kepada Najib oleh firma Yahudi Zionis, Apco Worldwide yang kemudiannya dijerit-jeritkan olah beliau di sana sini setiap hari seolah-olah ia adalah ideanya sendiri," katanya.

Bagi Mahfuz, keengganan Najib menjawab soalan mengenai kenyataan Muhyiddin itu juga membuktikan Najib sanggup mengetepikan hampir apa sahaja termasuk konsep satu Malaysia yang dijajanya kerana ketakutannya yang amat sangat kepada Muhyiddin.

"Bagi Najib, tidak mengapa beliau ketepikan propaganda yang dijerit-jeritkannya setiap hari itu asalkan beliau tidak dilihat cuba menentang atau mencabar ketegasan timbalannya yang menekankan bahawa beliau orang Melayu dahulu kemudian barulah orang Malaysia," katanya.

Beliau menyifatkan Najib begitu bermasalah kerana selepas setiap hari diejek dengan tuduhan "takut bini", kini beliau sendiri yang membuktikan tanpa sebarang keraguan bahawa beliau begitu takutkan timbalannya.

KAH KAH KAH
KAH KAH KAH
KAH KAH KAH


woit… MAHFUZ INI ADA ADA SAJE…. kah kah kah..

kah kah kah…. INI FAKTA SEPARUH BETUL…. kah kah kah…

kah kah kah…MEMANG BETUL MAT MONGOL TAKUT DENGAN SEMBAB…. kah kah kah…

kah kah kah..TAPI ADA LAGI YANG MAT MONGOL LEBIH TAKUT…. kah kah kah…

woit…MAT MONGOL PALING TAKUT DENGAN BIK MAMA…. kah kah kah….

kah kah kah…ANTARA SEMBAB DAN BIK MAMA…. MAT MOMGOL: LEBIH TAKUT DENGAN BIK….. kah kah kah

kah kah kah… TENGOK BETUL BETUL ...BIK MAMA DAN SEMBAB INI SERUPA… kah kah kah….

klah kah kah…BUKAN SENANG NAK DI SEMBELIH MEREKA …. kah kah kah..

kah kah kah…DUA DUA TAK ADA LEHER…. kah kah kah

INI LAGI NAJIB TAKUT

MANA LEBIH BESAR



MANA LEBIH BESAR?




nota:

antara bincat rosmah
dengan bincat cincin ini
mana lebih tersembol?
kah kah kah



BELANJA SECARA BERHEMAH -
meloya

Najib Razak hari ini mengingatkan semua pihak agar berbelanja secara berhemah dan tidak melakukan pembaziran sepanjang menjalani ibadat puasa di bulan Ramadan ini.

Menurut Najib, ia selaras dengan semangat yang dianjurkan oleh Ramadan iaitu bulan yang telah disediakan Allah sebagai satu medan untuk membina kualiti keimanan serta ketakwaan.

KAH KAH KAH
KAH KAH KAH
KAH KAH KAH

woit… NASIB BAIK NASEHAT ISTERI INI SAMPAI SEKRANG…. kah kah kah..

kah kah kah… KALAU ISTERI INI CAKAP 4 BULAN DULU…. kah kah kah..

kah kah kah… SUSAH SUAMI NAK BELI CINCIN 24 JUTA RINGGIT…. kah kah kah..

nota:
hal cincin ini senyap saje
utusan patut mainkan lagi
kah kah kah


nota:
tanya mat mongol
satu kilo ikan patin sangkar berapa harga?
satu kilo ikan kembong berapa harga?
satu kilo bawang besar berapa harga?

tanya dan lihat
betul ke malaon ini tahu
kah kah kah

BIOMETRIK - PROJEK TIPU MELAYU



BANGLA INI BAKAL MENGUNDI



nota:
cam kan muka bangla ini
tiga ekor ini pasti
akan menjadi pengundi
kerana dapat kp baru
kah kah kagh






BIOMETRIK: 150 PEKERJA ASING GAGAL DAFTAR SEJAK PAGI – berita hiaran

KUALA LUMPUR: Lebih 150 pendatang tanpa izin sekitar ibu kota, di sini, hari ini kecewa apabila kaunter pendaftaran Imigresen difirma yang dipertanggungjawabkan kerajaan untuk program pendaftaran biometrik, tidak dibuka sejak awal pagi.

Kelewatan itu dipercayai berpunca daripada masalah sistem online imigresen yang tidak diboleh dicapai sejak dibuka 8 pagi tadi.

Pengarah agensi pekerjaan STA Sdn Bhd, DZulkepley Dahalan, berkata pihaknya amat kesal dengan kesulitan yang dialami pekerja asing terbabit dan memohon maaf atas masalah yang berlaku.

KAH KAH KAH
KAH KAH KAH
KAH AKH AKH


woit… INI LAH DIA TEKNOLOJI MALAYSIA…. kah kah kah..


kah kah kah…NASIB BAIK INI HANYA ONLINE IMIGRISEN…. kah kah kah..

kah kah kah…BAYANGKAN KALAU INI LOJI NUKLEAR…. kah kah kah..

kah kah kah…BAYANGKAN INI ONLINE LOJI RADIOAKTIF DI GEBENG… kah kah kah..

kah kah kah..SEMUA HANCUR DAN HANGUS…. kah kah kah..

kah kah kah…AKAN LAHIR IBRAHIM ALI KEPALA TIGA…. kah kah kah..

kah kah kah…AKAN LAHIR IBRAHIM ALI BOLEH TERBANG…. kah kah kah..

woit…AKHIRNYA WARGA PAHANG MATI IBRAHIM ALI…. kah kah kah

NOTA:
kalau biometrik ini
dipakai untuk daftar
pilihanraya pasti
penipuan berlaku berganda-ganda
ketika line sengaja diputuskan
kah kah kah