.

Rabu, 14 Januari 2015

WAJIB BERSEDIA






KOMENTAR
tidak ada siapa beri ingatan
perang dunia sedang dirancang
hanya tukar tiub beri amaran

semua sektor wajib sedar
suasana tahun tahun 30'an
sedang terbuka kembali

bila pecah perang
semua kemungkinan terbuka

kita memusnahkan dunia lama
kita buka dunia baru
ini perjalanan sejarah umat manusia
tidak ada kuasa dapat menghalang

tapi dunia baru
bukan datang menggolek
susun susun dan atur

anak anak muda
wajib bersedia
dunia ini akhirya
adalah milik anak muda





Japan reveals record defence budget as tensions with China grow

Japan has announced its biggest ever defence budget in response to China’s increasing military influence in the region and Beijing’s claims to a group of disputed islands administered by Tokyo.
The 4.98 trillion yen (US$ 42bn) budget approved by the cabinet on Wednesday is up 2% from last year and marks the third straight increase after more than a decade of cuts.





-----------

POLITIK GLOBAL - ANALISA TUKAR TIUB TEPAT









ANALISA POLITIK GLOBAL
Tulisan saya dalam Suara Keadilan bertajuk : ISIS dan Geopolitik – telah diterbitkan pada 25 November 2014. Para akhir dalam tulisan itu saya telah membuat rumusan ini:


Akhirnya negara-negara di Eropah, Amerika Latin dan Afrika – tidak dapat tidak akan mewujudkan undang-undang baru atas nama keselamatan untuk menentang pengganas ISIS. Malaysia juga akan memunculkan undang-undang baru anti-pengganas. Wal hal kepala pengganas utama dalam dunia ialah imperialis Amerika. Inilah peranan ISIS.


TUKAR TIUB 

BETUL TEPAT

isis dan gerakan islam 
adalah anak didik amerika
bertelor dan menetas
dalam sangklar CIA

tujuan untuk menyedikan suasan
dimana undang undang zalim
dimana undang undang jahat
dapat diluluskan

kumpulan islam ini
digunkan untuk menakut nakutkan
warga dan orang ramai
justeru warga yang takut
senang diikut hidung meraka

kelmarin pm david cameron
akan meluluskan satu 
rang undang undang siber di UK
hari ini OBAMA
sebenarnay semua ini
telah dirancang di pertemuam sulit
kumpulan elit bildergerg



Obama unveils cybersecurity proposals: 'Cyber threats are urgent and growing danger'
Proposed legislation will allow companies to share information with government agencies including NSA, with which White House admitted there were ‘overlapping issues’



-----------

PECAH BERITA - TER NOWW







ERIC PAULSEN

BEBAS

peguam eric paulsen
baru sahaja dibebaskan
dari lokap dang wangi
dengan jamin mulut

tidak adaa tarikh bicara

NOTA
hanya tukar tiub berani 
lapor
hanya tukar tiub berani
 langgar
hanya tukar tiub berani 
hasut


DUA JANTAN

MASIH BEBAS




----------------

DUA MAT I- DUA TAK MATI







  DUA MATi

MENGEJUT



MATI MENGEJUT
kenapa 2 polis tu dijatuh hukum mati, bukankah altantuya MATI MENGEJUT. beng hock MATI MENGEJUT. shahrani pun MATI MENGEJUT. mereka mungkin mati sebb dijangkiti kuman E-Coli saiz XXL yg sgt bahaya. dak gitu? on DUA DI GANTUNG - DUA LAGI BEBAS
Publish | Delete | Spam
Anonymous
on 1/14/15

DUA 

MENGEJUT

TAK MATI




-------------

AYAHANDA AKAN TERPERANJAT





 UNTUK 
AYAHANDA

UNTUK 
ANAKANDA


Bapa saya akan terkejut, kata Nazir Razak

Anak bongsu perdana menteri Malaysia kedua,  Abdul Razak Hussein yang meninggal dunia pada tarikh hari ini 39 tahun lalu, menyeru penubuhan majlis perundingan negara untuk menyatukan rakyat Malaysia, seperti yang pernah dilakukan bapanya selepas rusuhan kaum 1969.
Ahli perbankan  Nazir Razak berkata demikian ketika ditanya The Malaysian Insider (TMI) apa pesanan yang mungkin bapanya sampaikan jika beliau boleh bercakap kepada rakyat Malaysia hari ini.
- See more at: http://www.themalaysianinsider.com/bahasa/article/bapa-saya-akan-terkejut-kata-nazir-razak#sthash.FE3DMAQa.dpuf

KAH KAH KAH

woit
memang ayahanda razak
akan terperanjat

najib sutut altantuya
sutut ziana zain
kemudian bunuh altantuya

razak hanya sutut sarimah
dan kenakan zulkifly
suami sarimah
tahanan ISA dua tahun

tak cukup dengan itu
najib sutut anak badak
kah kah kah

APA PUNYA TUUUR

NOTA
tak caya tanya
michel chen
supplier lendir cina
kah kah kah

----------

NAJIB DFAN RAZAK BAGINDA TIDAK LARI





AKAN DI GANTUNG
KOMENTAR
memang menakjubkan
dalam undang undang
kes bunuh tidak ada jamin
tapi sirul dan azilah 
dibebaskan oleh mahkamah

maka siapa yang bertanggung jawab
siapa yang benarkan sirul
ke luar negara
maka sosok ini
juga terlibat


Bagi penjelasan Sirul hilang

SHAH ALAM – Pihak berkuasa perlu jelaskan kehilangan Koperal Sirul Azhar Umar, yang semalam dihukum mati bersama Cif Inspektor Azilah Hadri oleh Mahkamah Persekutuan kerana membunuh warga Mongolia, Altantuya Shaariibuu, lapan tahun lalu.

Pengerusi Sukarelawan Peguam Untuk Semua (Sukaguam), Datuk Khairul Anwar Rahmat berkata, penjelasan ini penting untuk mengelakkan kekeliruan masyarakat terhadap kontroversi kes itu.

Menurutnya, kes itu berprofil tinggi dan menjadi perhatian umum dan sepatutnya pihak bertanggungjawab pastikan dia hadir ke mahkamah.

“Ketika di peringkat (akhir) ini, tertuduh seharusnya tidak dibiarkan bebas ke luar negara.



KAH KAH KAH

woit
pelik mamat ni
tak faham faham
woit ini malaysialaaa
malaysia boooleh
mana ada hukum
mana ada law
kalau ada hukum
kalau ada law
najib dan razak baginda
sama ke tali gantung

APA PUNYA BANGANG





























-------------

NAJIB DAN RAZAK BAGINDA BEBAS








DUA BEBAS


DUA 

DIGANTUNG


KOMENTAR
tukar tiub tidak menyokong
hukum gantung
kes sirul dan azilah kes terbaik
bagaimana yang bertanggung jawab'tidak di gantung tapi yang di upah
mati di gantung

Sirul, Azilah
KUALA LUMPUR - Polis sedang mengesan Koperal Sirul Azhar Umar selepas Mahkamah Persekutuan hari ini mengekalkan hukuman gantung sampai mati...

KAH KAH KAH

woit
kah kah kah
betul ke berita ini
atau wayang
kah kah kah

woit
nanti tertangkap
komputer pulak
kah kah kah

APA PUNYA TUUUR




-------------

KEMPEN ANTI NAJIB BERMULA






MAK JANDA BERANAK TUJUH
makcik ros perlu banyak duit hubby nak golf makcik nak shopping anak beranak nak berancuk kah kah kah.... rakyat lah tanggung semua...rakyat kena berhemah...rakyat kena bayar bil...rakyat kena bayar segala cukai...rakyat kena bayat ptptn...rakyat kena ikat perut...kah kah kah biar makan ubi kayu...biar banjir...biar makan sardine...biar makan maggie mee...

tapi tapi tapi makcik nak gi shopping...makcik nak pakai jet...makcik nak jadi muda...makcik nak bergetah...makcik nak botox...makcik nak kemut kah kah kah...tak apa ini lah jadi pabila rakyat di tipu...pemimpin yang tak layak... penjawat awam yang tak.layak... imam yang tak layak... 

yang tak layak akan buat perkara yang tak layak....asal diri.bahagia...asal diri mewah...asal diri senang lenang... peduli apa dengan rakyat...rakyat hanya tau meminta minta sedekah...rakyat hanya tau komplain komplain... pemimpin biar mewah dengan segala kemudahan diberi percuma kah kah kah nasib oh nasib rakyat malaysia yang bertuah ini.... kah kah kah on KETAWA PAGI INI
Publish | Delete | Spam
Anonymous
on 1/13/15


-------------

DINASTI SEDANG DIRANCANG






KOMENTAR
berita ini
kenyataan dari
anak lelaki iskandar kutty
membawa makna:
pada ketika ini
perebutan kuasa sedang berlaku

najib akan diterajang

muhyiddin
zahid 
hishamuddin
ini tangga yang jelas
tapi najib mahu sepupunya
maka anak lelaki bersuara
ini untuk memastikan
cucu lelaki iskandar juga
dalam jangka panjang
akan tersenarai





MADEY: Tolak politik dinasti dalam Umno

Amalan atau budaya 'dinasti' ditolak oleh parti terbesar kaum Melayu itu, kata bekas perdana menteri Mahathir Mohamad.

Sebaliknya, beliau menasihatkan Umno supaya menapis dan memilih pemimpin yang berminat untuk diletakkkan di tempat yang sesuai bagi memimpin parti itu.

"Dalam Umno tidak harus ada dinasti. Siapa sahaja yang layak dan cinta Umno berhak dilantik ke semua jawatan. Kaitan kekeluargaan tidak boleh dijadikan asas pemilihan atau penolakan.

"Mungkin semua ini tidak mudah dilakukan. Tetapi percubaan mesti dibuat," kata beliau dalam blognya.

Bagaimanapun negarawan tidak menyebut pemimpin yang dimaksudkan tetapi ia dilihat dimaksudkan kepada  Najib Razak dan sepupunya  Hishammuddin Hussein yang juga menteri pertahanan.

KAH KAH KAH

woit
kah kah kah
lidah kontot
kena tibai
kah kah kah








KAH KAH KAH

-----------

ADA AGENDA




KOMENTAR
anwar ibrahim pernah berkata
daim zainuddin ini
macam tuhan hindu
ada banyak tangan

tangan tangan yang rembat
harta negara

kenyataan yang menyakitkan hati!


Serangan media terhadap Daim ancam kewibawaan Najib, kata wartawan veteran


Ketika menyerang bekas kumpulan medianya, wartawan veteran  A Kadir Jasin hari ini memberi amaran Media Prima Bhd yang dikawal Umno supaya berhenti menghentam  Daim Zainuddin atau ia boleh menikam balik kepada Perdana Menteri Datuk Seri Najib Razak.
- See more at: http://www.themalaysianinsider.com/bahasa/article/serangan-media-terhadap-daim-ancaman-pada-najib-kata-wartawan-veteran#sthash.fhlhIkPz.dpuf

KAH KAH KAH

woit
apa cerita
ni macam ada agenda
nak jadikan malaon ini
menteri keewangan ke?
kah kah kah
kah kah kah
maka malaon ini 
diseranga

APA PUNYA SEWEL


---------



E-COLI - E- BRA ROSMAH




 BILA PARLIMEN BERSIDANG
PARA YB PAKATAN
WAJIB
TANYA
berapa kilo berat saekor badak?


KOMENTAR

ini tanda kejayaan
kita pukul gendang
najib dan rosmah menari

kita timbulkan kes e-coli
kita timbulkan kes e-bra
'kaki bodek terpaksa jawab


Pembangkang fitnah Najib, tutup kejayaan


PETALING JAYA: Ketua UMNO Bahagian Cheras,  Syed Ali Alhabshee mendakwa pihak pembangkang sengaja mencari kesalahan dan kelemahan pentadbiran Najib Razak, disamping melemparkan fitnah dan tohmahan tidak berasas.

Syed Ali juga memberi contoh seperti isu virus E.coli, tidak ada sebab untuk Najib berbohong sepertimana andaian yang dibuat oleh pihak pembangkang dengan mengambil kira penjelasan daripada Kementerian Kesihatan.


“Usaha terancang pihak pembangkang yang menggunakan medium laman-laman sosial dan akhbar rasmi milik mereka menjadikan Najib dan keluarganya sasaran fitnah bertujuan menjatuhkan kredibiliti Perdana Menteri, sekali gus mahu Najib meletak jawatan,” katanya.

Beliau mempersoalkan kenapa isu tersebut sengaja diperbesarkan sedangkan Najib sudah pun mendapat rawatan doktror dan dinasihatkan supaya berehat.


KAH KAH KAH

woit
kah kah kah
jerat sudah mengena
kah kah kah
kaki bodeek terus bodek
woit
tapi kita tak desak
najib letak jawatan
ni macam reverse psywar 
saje nak timbulkan
hal najib nak kena terajang

APA PUNYA TUUR





--------

DUA DI GANTUNG - DUA LAGI BEBAS






DUA BEBAS





DUA 

GANTUNG


Pembunuhan Altantuya kekal misteri – N Surendran

PETALING JAYA: Walaupun Mahkamah Persekutuan memutuskan Cif Inspektor Azilah Hadri dan Korporal Sirul Azhar Umar bersalah membunuh warga Mongolia, Naib Presiden PKR, N Surendran mempertikaian motif pembunuhannya.
Dakwanya, walaupun keputusan sudah dibuat oleh panel lima hakim, motif pembunuhan Altantuya masih kekal misteri.
“Jangan hilangkan misteri itu. Di sebalik keputusan itu (hukuman gantung sampai mati), misteri motif dan sebab pembunuhan Altantuya Shaaribu masih tidak diselesaikan dan masih tidak diketahui,” katanya sewaktu ditemui pemberita di Pusat Komas, Petaling Jaya.
Sembilan tahun lalu, Altantuya telah diletupkan di tengah-tengah hutan, dan jejaknya telah membawa kepada beberapa personaliti berpengaruh, iaitu penganalisis politik, Abdul Razak Baginda dan Timbalan Perdana Menteri ketika itu,  Mohd Najib  Razak.

KAH KAH KAH
woit
memang misteri
rakyat hairan
dua hukum gantung
dua masih bebas
macam mana berlaku

APA PUNYA HAIRAN





------------