.

Jumaat, 3 Jun 2016

HUDUD DI PAKISTAN




AL-FATIHAH

HUDUD TELAH

DIJALANKAN

TAHUN 1977

DI PAKISTAN


Dibakar hidup-hidup kerana tolak pinangan

MUREE - PAKISTAN. Seorang guru sekolah berusia 18 tahun maut akibat kecederaan teruk selepas dibakar dek kerana menolak pinangan, kata polis.

Pelaku memukul Maria Abbasi dan kemudian menyimbahnya dengan petrol sebelum bertindak membakar mangsa dan meninggalkannya,  kata ahli keluarga mangsa kepada CNN.

Menurut bapa saudara mangsa, Rafaqat Abbasi, Maria berada di rumah menjaga adiknya berusia 5 tahun ketika keluarganya keluar untuk menghadiri upacara pengebumian di bandar berdekatan.

"Pada majlis pengembumian, ahli keluarganya dimaklumkan Maria terlibat dalam satu kebakaran. Pada mulanya mereka menyangka dia mengalami kemalangan seperti gas bocor atau sesuatu insiden yang lain," katanya.

Insiden ngeri itu berlaku pada malam Isnin di kampung Daqvel, pinggir Muree, timur laut Pakistan.

Sementara itu, menurut Inspektor Sohail Abbasi, empat lelaki yang tidak mempunyai pertalian persaudaraan dengan keluarga mangsa telah memecah masuk rumah berkenaan.
Menurut Rafaqat, anak saudaranya itu ditemui terbaring di atas lantai dengan kesan melecur hampir 85 peratus pada badannya.

"Tiada jalan utama yang menghubungkan kampung berkenan dan kami terpaksa membawa mangsa dengan kerusi ke jalan terdekat untuk mendapatkan bantuan ambulans.

Wanita itu kemudian dibawa ke Institut Sains Perubatan di Islamabad yang terletak kira-kira 50km dari kediaman mangsa untuk mendapatan rawatan namun dia disahkan meninggal dunia.

Menurut jurucakap Polis Punjab, Nabeela Gazanfar berkata, tiga suspek telah ditahan berhubung kejadian.
Waran tangkap untuk penahanan empat individu telah dikeluarkan.

Ketua Menteri Wilayah Punjab mengarahkan satu kumpulan penyiasatan dibentuk bagi menyiasat kes berkenaan.

Menurut Suruhanjaya Bebas Hak Asasi Manusia Pakistan, keganasan terhadap wanita semakin menjadi-jadi di negara itu.

Pada tahun 2015,  polis telah menyiasat 76 kes wanita telah dibakar.


BETUL KE 

ADA HUKUM

HUDUD 

DI PAKISTAN 

SAJE TANYA


JANGAN MARAH

-----------

MACAM MANA NAK CANTIK




TIPS KECANTIKAN
Wowww.. rosmah memang pandai. Memang bijak.

 Tips kecantikan: 1. Untuk dilihat slim, berkawan dgn orang gemok. 

2. Untuk dilihat cantik, berkawan dgn orang hodoh 

3. Untuk dilihat putih cerah dan berseri, berkawan dgn orang hitam. 

4. Untuk jaminan hidup senang, mengorat dan kawin dgn PM. 

5. Supaya suami sayang, ajak kawan2 anda yg gemok, hodoh, buruk dan hitam makan malam bersama suami, gerenti nafsu suami akan tertutup utk perempuan lain, silap2 masa makan dia terus muntah sebab tak berselera dgn perempuan lain. 
Sila amalkan. on MUKA TEMBAM TEMBAM
Publish | Delete | Spam
Anonymous
on 6/3/16



-------------

ADA AGAMA BARU PULAK





MAT SOTONG

BERTAMBAH

MENTAL



Tidak taat pada PAS seperti hilang akidah, kata Hadi


KOTA BARU, 3 Jun — Presiden Abdul Hadi Awang menegaskan semua ahli mesti menumpahkan ketaatan kepada parti itu kerana ia seumpama akidah. 
"Kita perlu ada jati diri. Untuk berada dalam parti Islam Se-Malaysia kena ada akidah perjuangan. Jikalau kita tidak taat, hilang akidah kita," katanya dalam ucapan penggulungan muktamar ke-62 di sini pagi ini
- See more at: http://www.themalaymailonline.com/projekmmo/berita/article/tidak-taat-pada-pas-seperti-hilang-akidah-kata-hadi#sthash.lTp1EPia.X0cnN8tv.dpuf

KAH KAH KAH

woit

gua udah bilang

susah jadi 

melayu

dah ada agama

baru pulak

kah kah kah

yanag lama

tak sempat ikut

yg baru sampai

kah kah kah

YA AKEE DAH 


------------

SATU JEMPUTAN BERSIH





BERSIH JEMPUT

SESIAPA SAJA


BERSUKA RELA



DI K.L



BERSIH JEMPUT

BERSUKA RELA

DI P. PINANG



------------

SIAPA BOLEH ONLINE DENGAN TUHAN






TALIAN DENGAN TUHAN
Tak akan berlaku hubungan online atau dalam talian dengan Tuhan atau Allah oleh sesiapa, hanya mereka yang dah berjaya mengawal minda pengikut-pengikutnya akan berlagak demikian. Masakan zaman Nabi Isa, Musa dan juga Muhammad yang mana mereka itu adalah insan maksum tak dapat berkomunikasi terus dengan Penciptanya tiada dan apa lagi insan yang bagaikan kucing kurap relatif kepada Penciptannya boleh berbuat hubungan dalam talian dengan-Nya.

 Tiada rekod atau dokumen yang boleh mengesahkan, cuma pengikut-pengikut yang telah ditanamkan dengan aqidah buta dan mungkin jua tiada ilmu atau tak berani menyoal cerita-cerita karut atau dongeng itu akan mempercayai.

 Dalam perspektif antropologi manusia itu mempunyai ciri yang cenderung mempercayai mitos, kejadian aneh2 dan luar biasa(supernatural) dan karut -marut (superstitions) kerana mereka tak sepenuhnya mempercayai ilmu dan penunjuk sains bagi melerai segala fenomena kehidupan realiti. Agamawan akan mengambil kesempatan mengeksploitasi isu on ONLINE DENGAN TUHAN
Publish | Delete | Spam
UNCLE RAMLI
on 6/3/16





----------

TERAJANG NAJIB DULU






JELAS

TERAJANG

NAJIB DULU

BARU BUAT

PRU14 - PASTI

TAK KENA TIPU

Rakyat boleh pilih Anwar, DAP jika mahu- Dr M
Landskap politik Malaysia menyaksikan pelbagai kelainan pelik mutakhir ini, dan yang terbaru organ DAP Roketkini menampilkan temubual eksklusif dengan Mahathir Mohamad.
Seperti dijangka, Mahathir dalam temubual tersebut terus menghujani kritikan terhadap Najib..
Beliau turut mengakui hak rakyat memilih sesiapa yang mereka mahu sebagai pemimpin, termasuk bekas ketua pembangkang yang dipenjarakan,  Anwar Ibrahim.
Menurutnya, apa yang penting pada masa ini adalah menyingkirkan Najib dan kemudian mengembalikan semula proses demokrasi.
“Selagi mana Najib ada di situ, semua orang boleh bercakap, tentang reformasi atau apa saja. Tapi apa pun tak jadi. Buang Najib, kembali kepada demokrasi. Rakyat boleh buat pilihan mereka sendiri.
“Kalau Anwar keluar, tak kiralah. Kita balik kepada demokrasi. Rakyat akan pilih kerajaan yang bagaimana yang mereka mahukan. Apa jadi selepas itu, jika rakyat nak undi pilih Anwar, maka boleh pilih Anwar. Jika mereka memilih kerajaan yang akan membebaskan Anwar, maka itu hak mereka," katanya.
Katanya, selepas Najib diisingkirkan, kedaulatan undang-undang dan perlembagaan perlu dikembalikan, termasuk kebebasan bersuara dan berhimpun.
“Lepas tu kita akan ada pilihan raya umum, tanpa Najib. Terserahlah kepada rakyat. Kalau nak sokong reformasi, boleh teruskan.

----------

BOCOR RAHSIA






LARI LARI

MENINGGALKAN

PARTI  


MAT KUPANG


NOTA

maklumat sudah

bocor semua

sudah tahu


MUKA TEMBAM TEMBAM








AMAT BIJAK

SEMUA GEMOK

BIK MAMA

JADI SLIM



















Rosmah hos majlis makan malam rai wanita pertama

Suami Najib ,  Rosmah Mansor selaku penaung Permata malam ini menganjurkan majlis jamuan di Kompleks Seri Perdana di Putrajaya untuk meraikan wanita pertama yang menghadiri Persidangan Antarabangsa Permata (PIC) 2016 yang berakhir hari ini.

Wanita Pertama yang menghadiri majlis itu ialah Ratu Swaziland, Ratu Khontaphi Nomsa Matsebula; Wanita Pertama Belize, Kim Simplis Barrow dan Wanita Pertama Guinea, Hadja Djene Kaba Conde.

Menteri Gender, Kanak-kanak dan Perlindungan Sosial Ghana, Nana Oye Lithur dan isteri kepada Speaker Dewan Perwakilan Nigeria, Gimbiya Yakubu Dogara juga menghadiri majlis itu.




KAH KAH KAH

hitam hitam

gemok gemok

pendek pendek

muka bulat bulat

kaki tembam2

maka slimlah

bik mama

kah kah kah

WAK DUNGA 


--------------

GUA SUDAH CAKAP





GUA UDAH

CAKAP

BETUL TAK?



Syarikat telekomunikasi dibenar guna menara masjid sebagai pemancar
June 2, 2016
Syarat yang dikenakan, kawasan masjid dan sekitarnya diberi kemudahan WiFi percuma dan pulangan mengikut keuntungan yang mereka dapat.






NILAI: Syarikat telekomunikasi akan dibenarkan menggunakan menara masjid dan surau di Negeri Sembilan sebagai menara pemancar telekomunikasi mereka dalam masa terdekat.
Menteri Besar Mohamad Hasan berkata ini sebagai salah satu usaha menarik minat golongan muda dan masyarakat setempat untuk pergi ke masjid.
“Syarikat telekomunikasi ini nanti akan dibahagikan mengikut zon untuk dipasang menara pemancar mereka di menara masjid.


baca disini:

https://www.malaysiakini.com/columns/343746

http://tukartiub.blogspot.my/2016/06/berpuasa-untuk-apa.html


Ayam Hijrah - Apa itu Ayam Hijrah? Ayam hijrah ialah... | Facebook

https://www.facebook.com/ayam.hijrah/posts/226721040804387
Translate this page
Apa itu Ayam Hijrah? Ayam hijrah ialah 1-Ayam yang diterapi al-Quran.. 2-Diproses mematuhi syariah 100% 3-Konsep proses 11P P1-Pemilihan ayam Terbaik.

Harga dua kali ganda, 'ayam terapi Quran' bawa untung | Berita ...

www.themalaymailonline.com/.../harga-dua-kali-ganda-...
Translate this page
Malay Mail
Apr 29, 2016 - Peniaga kini memasarkan 'ayam terapi' yang dibacakan ayat al-Quran. — Foto failKUALA LUMPUR, 29 April — Peniaga kini menggunakan ...
You visited this page on 4/30/16.

Ayam 'terapi Quran' rendahkan martabat Islam, kata mufti Kedah ...

www.themalaymailonline.com/.../ayam-terapi-quran-re...
Translate this page
Malay Mail
May 1, 2016 - Mufti Kedah menyifatkan 'ayam yang dibaca al-Quran' sebagai tindakan peniaga tidak bertanggungjawab dan amalan itu bersalahan dari 

----------------

DAPAT ARAHAN TERUS







ARAHAN TERUS
Ini biasa TT. Takat online ni kerja enteng. Mat Kupang dah biasa bersembang dgn Allah. Mendapat arahan secara terus tanpa Jibril atau sesapa. Ini bukan ajaib. Ini biasa. Mungkin kita org cikai. Kita org biasa susah hendak percaya dan yakin. Untuk yain, kita perlu memasang CCTV dan video recorder di rumah pemimpin dan markas PAS. TT berhentilah mengutuk mereka.

Karomah pemimpin PAS x boleh dipertikai lagi. Semuanya menghampri taraf nabi2. TT ja yg dengki dan iri hati. Tipikal meleis xder masalah pun dgr kesah2 begini. Ini biasa. Memonopoli kebenaran hak melayu. Ini sudah reserved sehingga kucing bertanduk. Golongan muntah lembu tetap dijaga. on ONLINE DENGAN TUHAN
Anonymous
on 6/3/16

BILYON BILYON
Budak GENG NAJIS dengki jugak tak dapat cakap2 direkline dengan TUHAN GENG NAJIS ada BILYON BILYON Bebudak kampong apa kebende pun tak de boleh cakap2 terus denganTUHAN Itu beza nya TAIK aka NAJIS dengan Rakyat BIASA Eh TUHAN suka orang orang BERSIH dan TAK BAHALOL kan on ONLINE DENGAN TUHAN
Anonymous
on 6/2/16

KETUA SYURA
Bro hentam, hentam juga....tapi bukan mahfodz omar bro! Itu 'direct line' mahfozd mohammed dah....ketua syura dan hal ehwal jin (serupa JKKKla kalau dlm BN.) on ONLINE DENGAN TUHAN
mfi usj
on 6/2/16

BERTAKWA
Kitab (Al Qur'an) ini tidak ada keraguan padanya; petunjuk bagi mereka yang bertakwa Dan jika kamu (tetap) dalam keraguan tentang Al Qur'an yang Kami wahyukan kepada hamba Kami (Muhammad), buatlah satu surat (saja) yang semisal Al Qur'an itu dan ajaklah penolong-penolongmu selain Allah, jika kamu orang-orang yang benar Apabila dikatakan kepada mereka: "Marilah kamu (tunduk) kepada hukum yang Allah telah turunkan dan kepada hukum Rasul", niscaya kamu lihat orang-orang munafik menghalangi (manusia) dengan sekuat-kuatnya dari (mendekati) kamu. ynag ni sapa bilang pulak?

kalau setakt nama saja Islam tapi tak tau macam mana nak bertaqwa lu pun boleh jadi macam burung kaktua gua pun dah bilang sama lu olang sendili jugak mau tau la kalau lu Islam betoi ka lu dah ikut ajaran Islam atau nama saja Islam ajaran islam bukan hanya suroh makan minum hisap rokok pagi bokokok petang beketok malam mengantok berok pun tau benda yang tak elok untuk keturunan depa tapi lu punya geng sumua suka on ONLINE DENGAN TUHAN
Publish | Delete | Spam
Anonymous
on 6/2/16






---------

POLITIK MAT KUPANG







POLITIK

MAT KUPANG

DAN

MAT PORNO




3 Jun 2016
KOTA BHARU - Pemuda Pas Pusat mengajak semua pimpinan dan ahli parti agar menilai kembali tahaluf siyasi (hubungan politik) dengan PKR


KAH KAH KAH

woit

hebat gempaq

angkuh 

sombong

tak sedar

orang kelantan

dah muak

dah bosan

pru 14 bungkus

SEMUA BUNGKUS



------------

CALON PAKATAN HARAPAN





CALON

PAKATAN

HARAPAN

FACE BOOK
Halaman Disukai · 8 jam
 
Calon Pakatan Harapan utk P 067 Kuala Kangsar.

Seorg bekas professor di bidang nuklear fizik..

Sama2 kita beri sokongan kpd Parti Amanah Negara










































-------------