.

Khamis, 25 April 2019

LAGI POWER MAK JANDA




BUKTI SAHEH

POWER  KETAT

MAK JANDA

TIGA JANTAN

TUNDUK MALU


3 lagi direman dalam kes lindungi pemandu lori

GEORGE TOWN: Mahkamah Majistret di sini hari ini membenarkan 2 lagi penguat kuasa Jabatan Pengangkutan Jalan dan seorang bekas anggota Suruhanjaya Pengangkutan Awam Darat (SPAD) direman 7 hari bagi membantu siasatan Suruhanjaya Pencegahan Rasuah Malaysia berhubung kegiatan rasuah bagi melindungi kesalahan pemandu lori di Pulau Pinang.

Perintah reman itu dikeluarkan Majistret, L Umma Devi bermula hari ini hingga Selasa depan, selepas membenarkan permohonan SPRM.

Tiga lelaki berumur 32 hingga 48 tahun itu disiasat mengikut Seksyen 17(a) Akta SPRM 2009 dan dipercayai menerima bayaran RM10,000 sebulan yang sehingga kini jumlah terkumpul bagi semua wang rasuah itu melebihi RM140,000.


DON PLAY PLAY

DENGAN

MAK JANDA

KAH KAH KAH

----------------------

AJARAN ISLAM








AJARAN ISLAM
PEROMPAK BERAGAM ISLAM
LEBIH BAIK DARI
ORNG KAPIR YANG JUJUR DAN BAIK
Hadi Awang cakap Najib tu tak bersalah sebagai perompak atau penyamun selagi mahkamah tak jatuhkan hukuman berslah. Dalam masa yang sama Hadi Awang juga cakap perompak penyamun Islam lebih baik daripada orang kafir yang jujur dan baik. So perompak ke tak perompak sebenarnya ni? 
on 
KESAH 
MAT SONGEL BENAR
Publish | Delete | Spam
Anonymous
on 4/25/19

Tu l




--------------------

LEPAS INI PASTI NAJIB











CILAKO
KAPIR LAKNAT 

DOJ NI KAPIR

INI AJENDA

NAK TANGKAP

PEMIMPIN ISLAM

MULA DENGAN

 GOLDMAN SACHS

KEMUDIAN JO LOW

LEPAS TU NAJIB

CILAKO


DoJ mahu Goldman Sachs mengaku salah berhubung skandal 1MDB


JABATAN Kehakiman Amerika Syarikat (DoJ) mahu Goldman Sachs mengaku bersalah berhubung peranannya dalam skandal rasuah besar-besaran yang melibatkan dana pelaburan Malaysia 1MDB, lapor The Financial Times semalam.

Cadangan itu termasuklah bagi sebarang penyelesaian antara Goldman Sachs dan pihak berkuasa AS atau negeri, lapor akhbar itu dengan menyebut sumber yang tidak dinyatakan.

Ini akan menjadi penalti paling berat yang boleh dikenakan oleh DoJ, kerana ia berpotensi memberi kesan kepada lesen syarikat gergasi kewangan itu dan kemampuannya untuk menjalankan perniagaan.

Mengikut sumber hampir dengan siasatan, cadangan oleh penyiasat itu tidak menghairankan, tetapi penyelesaian terakhir mungkin kurang berat.

DoJ tidak segera memberi respons terhadap permintaan memberikan komen daripada AFP. Tetapi pakar mengatakan Goldman Sachs mungkin dikenakan denda AS$2 bilion (RM8.4 bilion).

Pihak berkuasa AS menuduh seorang perantara kewangan Malaysia, Low Taek Jho, bekas rakan kongsi Goldman Tim Leissner dan bekas jurubank Goldman, Ng Chong Hwa, bersekongkol dalam pengubahan wang haram berbilion ringgit daripada 1 Malaysia Development Bhd, dana yang ditubuh untuk membiayai projek pembangunan.

Pegawai AS mengatakan lebih AS$2.7 bilion dana diselewengkan manakala Goldman mendapat AS$600 juta bagi bayaran dan hasil daripada tiga terbitan bon pada 2012 dan 2013.

Leissner mengaku bersalah, sementara Low dan Ng menafikan dakwaan itu. – AFP, 25 April, 2019.


NASIB BAIK

TANGGUH

STATUT ROM

KALAU TAK

NAJIB ROSMAH

BERUMAH

DI NEW YORK


---------------------

JANGAN PELEKEH JANDA






J.  P . J

 JANGAN

PELEKEH

JANDA



Kegiatan rasuah pegawai JPJ terbongkar kerana luka seorang wanita?


GEORGE TOWN: Pegawai Jabatan Pengangkutan Jalan (JPJ) Pulau Pinang yang disyaki terlibat dalam kegiatan rasuah boleh menyalahkan seorang wanita yang terluka kerana menyebabkan mereka berdepan masalah dengan undang-undang, kata sumber yang rapat dengan penyiasatan yang sedang berjalan.

Wanita terbabit, yang merupakan isteri salah seorang suspek, membongkar sindiket perlindungan tersebut selepas diceraikan suaminya, kata sumber kepada FMT.

Beliau berkata, wanita tersebut menghubungi Suruhanjaya Pencegahan Rasuah Malaysia (SPRM) dan menyerahkan rekod urus niaga sindiket selepas gagal memujuk suaminya supaya tidak meninggalkan beliau kerana seorang wanita lain.

FMT telah menghubungi SPRM untuk pengesahan, tetapi belum menerima respons.

Jika maklumat sumber itu tepat, SPRM boleh mengucapkan terima kasih kepada wanita berkenaan berikutan tangkapan terbesar yang pernah dilakukan oleh agensi anti rasuah itu ke atas sebuah badan kerajaan.

Lebih 100 orang telah disoal siasat, termasuk 75 daripada 139 pegawai penguat kuasa JPJ Pulau Pinang.

Setakat ini, 3 peringkat tangkapan dibuat dan lebih 50 pegawai JPJ ditahan sejak 17 April lepas.

Sumber SPRM sebelum ini berkata, suspek menerima rasuah bulanan antara RM10,000 dan RM32,000 daripada pemandu lori dan firma pengangkutan sebagai balasan kerana mengabaikan pelanggaran peraturan pengangkutan.

Mereka berkata, lori terbabit menggunakan pelekat tertentu bagi menunjukkan kepada pegawai JPJ bahawa ia dipandu atau dimiliki oleh pelanggan sindiket.

Kata mereka, pelekat tersebut dikeluarkan oleh satu operasi “tonto”.

Dalam bahasa penguatkuasaan undang-undang, “tonto”merujuk kepada orang tengah dalam kegiatan jenayah atau pemberi maklumat yang dibayar oleh penjenayah.

Tonto juga akan memberi amaran kepada pemandu lori mengenai sekatan jalan raya JPJ sebelum ia diadakan, kata sumber.

Siasatan SPRM hampir melumpuhkan operasi JPJ Pulau Pinang sejak 2 minggu lepas. Atas arahan Putrajaya, JPJ Perak menghantar pegawai pengganti bagi mengambil alih tugas mereka yang disoal siasat.

Sumber yang memberitahu tentang pemberi maklumat itu berkata, hampir kesemua pegawai JPJ Pulau Pinang tahu tentang masalah yang dihadapi wanita terbabit dengan bekas suaminya. Mereka bercerai bulan lepas.

Wanita tersebut mengendalikan sebuah salon kecantikan.

“Beliau kecewa kerana suaminya mahu meninggalkannya dan telah berusaha untuk berdamai, tetapi gagal,” kata sumber.

“Wanita itu juga meminta sejumlah wang sebagai satu bentuk bayaran nafkah, tetapi lelaki itu enggan memberi satu sen pun walaupun memperoleh banyak wang daripada sindiket berkenaan.”


SELAMA INI

JPJ PAU 

MAT REMPIT

TAPI  TOWKAY

CINA

JPJ LEPASKAN

PUKIMAK JPJ



-----------------

KUK KUK NURUL TAU









SAPA SUMBER NI

SLUMBA DEN TAU

SAKIT BILO

KONO

Hamid Bador bakal ketua polis negara, kata sumber


ABDUL Hamid Bador akan menggantikan Mohamad Fuzi Harun sebagai ketua polis negara bulan depan, kata sumber pegawai kerajaan.

Pelantikan itu akan melengkapkan pusingan kerjaya pegawai kanan polis itu selepas pada suatu masa pernah disisih terkait skandal 1Malaysian Development Berhad (1MDB).


NURUL TAU KO

MUHYIDIN PASTI

DAH LAMO TAU

SAJO DEN TANYO

MANO TAU 

KUK KUK

NURUL TAU

KAH KAH KAH


--------------------

DI MEKAH TAKADA DAUN MANGGA






 MEKAH TAKDA

DAUN MANGGA
abam panglima..malaysia ada lebih kurang 13 mufti, suh mufti ini berkumpul dan cari budak hilang kat gua tempurung..guna la ilmu quran, hadis..jgn hanya berani salahkan dukun sbg sesat walhal ilmu agamanya sendiri sesat dlm fulus dan jawatan..arwah harun jin ada guna daun mangga..mujur kat mekah takda pokok mangga.. 
on 
GLOBAL WARMING 
JANGAN RISAU
Publish | Delete | Spam
Anonymous
on 4/24/19

bro..



--------------

BIKOZ NURUL TAU








BIKOZ NURUL TAU
bodo la tt ni. aku dah mati2 percaya yg mat songel tu bini dan anak beranak tok sheikh. macam nak rak kau tulis dulu, semua tulisan kau menjurus yg mat songel tu wujud dari kalangan bini , anak beranak dan kaum kerabat serta kroni pak sheikh. apasal pulak tetiba kau spin tt? posting ni apahal pulak? what is the because? kau mabuk tuak ke, sakai? 
on 
KESAH 
MAT SONGEL BENAR
Publish | Delete | Spam
Anonymous
on 4/24/19

H





---------------

CERITO SAMPAI ABIH










BUEK CERITO 

BIAR ABIH
Mana cerita mat songel ni, nak cerita biar lah habih, jangan buat org terkulat2 dengan api2 je pastu diam, esok dah nak sampai PRU15 baru nak cerita belakang tabir, jangan jadi pombongak -peluto TT
 on 
KESAH MAT SONGEL BENAR
Publish | Delete | Spam
kjaklsja
on 4/25/19

bodo l

-------------

AKAN DISAILANG





MAT SAILANG
Kalau orang mat songel yang kucing tepi jalan jer boleh panas bontot....lu ingat mat songel lagi boleh duduk diammmm???? mat songel lagi macam cacing kepanasan.......... mat songel mengadap sultan sultan tuh ingat tak ada bawak udang dalam mee ke...??? 
nampak gaya mat songel macam nak kena sailang lagi sekali lagi sebelum dia nak sailang Tun....mat songel nih tak cukup pailang lahhhhh!!!! 
on 
MAT SONGEL 
MUNCUL KEMBALI
Publish | Delete | Spam
Anonymous
on 4/25/19

Mana

----------------

TIGA EKOR MANSOR









TIGA EKOR 

MANSOR
aku harap harap sangat rosmah mansor dan rizal mansor dapat duduk sekandang dlm kandang pesalah masa perbicaraan tu nanti. errr... harap2 muat laa nak masukkan 2 ekor anak mansor dalam kandang pesalah tu. ke nak kena tangguh, renovate dan besarkan kandang? ke guaner? 
on 
JNGAN FITNAH ROSMAH
Publish | Delete | Spam
Anonymous
on 4/24/19

b





--------------

PORNO GERMAN








PORNO GERMAN
agaknya dorang suka kawin dgn omputih moscow dan stockholm tu sebab kelentit tak sunat gamaknya. orang cakap kalau yg tak sunat ni sedap masa cunnilingus. ntah laa. pakcik dok kampung jer, bersalam dengan omputih pun tak pernah. sekali sekala layan porn germany tu ada laa kat youporn.com tuu. 
on 
KUPANG MEK
 BAU BUDU
Publish | Delete | Spam
Anonymous
on 4/24/19

ak




------------

CONTOH DAULAH TERPENDAM









CONTOH DAULAH

 TERPENDAM

Eleh dahulah terpendam..kamu tahu isham apa tu daulah terpendam? kamu ingatkan ajk pibg tu dicalunkan dan diundi oleh semua ibu bapakah? Sebenarnya chegu dan chegi yang pilih.itu mesyuarat agong tu wayang saja.chegu besau pun ada yang tak tahu siapa yg dipilih jadi kepalanya pibg.kemon la isham,ni meleysia. 
on 
MAT SONGEL 
MUNCUL KEMBALI
Publish | Delete | Spam
Anonymous
at 3:03 PM

Kalau




---------------