.

Khamis, 14 Mei 2015

UNDUR TANGKAP DAKWA





Ezam tampil tuduh  Mahathir selamatkan 

syarikat anak guna dana awam

Mohamad Ezam Mohd Noor hari ini dilaporkan menuntut Mahathir Mohamad menjelaskan penggunaan dana awam berbilion ringgit bagi menyelamatkan syarikat swasta milik anak bekas perdana menteri itu.
Mohamad Ezam Mohd Noor (gambar, kiri), bekas ketua Pemuda PKR yang berpaling tadah menyertai Umno pada 2008, memberitahu Utusan Malaysia, pembelian Konsortium Perkapalan Berhad milik Mirzan Mahathir pada 1998 menggunakan wang Petronas adalah antara "bailout" oleh pentadbiran Dr Mahathir.
"Transaksi yang melibatkan syarikat perkapalan milik Mirzan ketika itu yang membabitkan sejumlah ribuan juta ringgit dana Petronas secara jelas merupakan satu langkah ‘bailout’ sebuah syarikat milik swasta menggunakan dana milik awam.
- See more at: http://www.themalaysianinsider.com/bahasa/article/ezam-tampil-tuduh-dr-m-selamatkan-syarikat-anak-guna-dana-awam#sthash.g1zP3xP3.MhZHcIMp.dpuf

KAH KAH KAH

woit
fakta madey dengan
syarikat anaknya
satu dunia tahu
itu peluru untuk
tembak mahathir
woit
malaon ni mana ilang
sekarang  gerakan
terajang najib rosmah
mahathir dah gugur
mahathir jadi alat
untuk tibai parti
ketuanan melayu

SENATAK SAMPAI


---------------

UNDUR TANGKAP & DAKWA







UNDUR


TANGKAP

&

DAKWA


------------------

KECOH DI UIA






Saya hanya dibenar berucap 10 minit di UIA, kata Rafizi

14 May — Setiausaha Agung PKR Rafizi Ramli mengatakan beliau hanya diberikan masa 10 minit untuk berucap dalam satu forum mengenai cukai barangan dan perkhidmatan (GST) di Universiti Islam Antarabangsa  (UIA) sebelum dirampas mikrofon oleh pihak keselamatan,…



KENYATAAN AKHBAR

Saya ingin menyatakan kekecewaan di atas kejadian di UIA semalam, yang melibatkan Ahli Parlimen Pandan Rafizi Ramli, di mana beliau telah dihalang untuk berucap oleh pegawai keselamatan universiti walaupun telah dijemput untuk satu program yang dianjurkan oleh pelajar sendiri.

Malangnya UIA masih belum mengambil iktibar daripada kejadian dua minggu lalu di mana jemputan kepada saya sendiri sebagaji panelis sebuah perdebatan tentang kesederhanaan yang turut melibatkan seorang Menteri Persekutuan dijadikan alasan untuk menghentikan sebuah program debat anjuran Suruhanjaya Tinggi United Kingdom.

Walaupun begitu ramai pihak telah mempersoal tindakan UIA pada kejadian itu, kami masih belum mendapat penjelasan daripada Rektor dan Presiden secara terbuka, dan ini jelas menunjukkan mereka belum mempunyai kesedaran sivik sebagai sebuah insititusi pengajian tinggi. 

Pihak UIA juga harus menjelaskan sama ada penjelasan telah dihantar kepada Pesuruhjaya Tinggi UK sebagaimana dijanjikan.

Apa yang berlaku kepada Rafizi semalam lebih merisaukan kerana beliau telah dijemput untuk memberi penerangan tentang GST, satu sistem cukai yang membebankan pelbagai lapisan rakyat termasuk mahasiswa. Mengapa perlu halang pelajar-pelajar ini daripada mendengar penjelasan sebenar tentang cukai tersebut?

UIA sebagai sebuah IPT sepatutnya lebih terbuka dan menggalakkan perkongsian ilmu dikalangan pelajar. Tetapi kebelakangan ini universiti "Islam" dan "antarabangsa" tersebut semakin tertutup, tidak bersesuaian dengan namanya dan ini akan memberi kesan yang negatif kepada pelajar-pelajar.

Saya amat terkilan dengan UIA yang pengurusannya sudah semakin ke belakang. Dahulu saya sendiri telah berucap dalam kapasiti sebagai ahli politik Pakatan Rakyat di universiti itu bersama Menteri Belia dan Sukan Khairy Jamaluddin serta Menteri Besar Kedah Mukhriz Mahathir, namun sekarang mereka jelas semakin regresif.

Oleh itu, saya menyarankan UIA agar mengembalikan hak pelajar untuk menerima ilmu secara terbuka seperti yang digalakkan di dalam Islam dan menegakkan kembali nama UIA sebagai universiti Islam antarabangsa.

NIK NAZMI NIK AHMAD
EXCO PENDIDIKAN, 
PEMBANGUNAN MODAL INSAN, SAINS, 
TEKNOLOGI DAN UNIVERSITI SELANGOR





------------------

IBU PENYAMUN












'Rosmah ibu kepada 28 juta rakyat Malaysia' ~ pemimpin Umno. ♫ Ibu..ibu..Engkaulah ratu hatiku♫





KAH KAH KAH

kah kah  kah
kah kah kah

PADAN MUKA

--------------

BAHASA MELAYU DALAM PARLIMEN




Tidak perlu takut wajib lulus BM jika fasih, 

kata Zahid Hamidi

Menteri Dalam Negeri Ahmad Zahid Hamidi berkata cadangan supaya wakil rakyat menguasai bahasa Melayu tidak perlu ditakuti kerana sudah menjadi kebiasaan di mana-mana negara agar ahli politiknya menguasai bahasa ibunda.

 - See more at: http://www.themalaysianinsider.com/bahasa/article/tidak-perlu-takut-wajib-lulus-bm-jika-fasih-kata-zahid-hamidi#sthash.5lJOjXby.dpuf

PARA YB YANG FASIH BAHASA

tan seng giaw
sivarasa
tony pua
chin tong
kalimuthu
teresa kok







Image result for datuk seri azeez rahim
Image result for teresa kok

para yang berhormat ini wajib dijadikan contoh kerana keupayan mereka menggunakan bahasa melayu
dengan baik dalan parlimen walau pun di rumah mereka menggunakan bahasa cina atau saperti kalimuthu menggunakan bahasa tamil.

---------------

LAGI SERANG DALAM KELAMBU






FACE BOOK



DATO AHMAD SAID SERANG KERAJAAN BN, DEDAH ASAL 1MDB IALAH TERENGGANU INVESTMENT AUHTHORITY (TIA) TETAPI TARIK DIRI KERANA PM MAHU CAGARKAN HASIL MINYAK DAN GAS DI TERENGGANU MENYEBABKAN DIA DIGUGUR DARIPADA JADI MB
Dewan hari ini dikejutkan dengan pendedahan-demi pendedahan oleh mantan Menteri Besar Terengganu Ahmad Said ketika menyampaikan ucapan menjunjung kasih titah Ucapan PerasmianTuanku Sultan Terengganu. Paling mengejutkan ialah pendedahan beliau berkaitan cubaan pihak yang ingin mencagarkan hasil gas dan minyak Terengganu dan akhirnya dibatalkan atas bantahan pihaknya dan menyebabkan dia “diturunkan” dari jawatannya.
Beliau menyentuh perkara itu ketika menjawab pertanyaan yang dikemukakan oleh Wakil Bukit Payong, Ustaz Mohd Nor Hamzah berkenaan kaitan 1MDB dengan kerajaan negeri Terengganu. Wakil Kijal itu menjelaskan beliau akan mendedahkan dengan lebih banyak lagi pada masa akan datang tetapi buat masa ini, beliau hanya akan mendedahkan sebahagian sahaja sambil mengakui kebenaran kaitan kerajaan negeri dan 1MDB yang dibangkitkan itu.
Tambah beliau lagi 1MDB pada asalnya ialah Terengganu Investment Authority (TIA) tetapi menarik diri apabila terjadi permasalahan yang tidak dapat beliau terima, iaitu cubaan mencagar hasil minyak dan gas di perairan Terengganu. “Saya memohon maaf, buat masa ni saya tidak dapat menjawabnya, tapi saya tunggu masa yang sesuai. Dan saya akui, betul, 1MDB asalnya TIA, Terengganu Investment Authority bukan Agency yang modalnya berbayar dan saya dan kerajaan negeri yang bayar.
Tetapi apabila kita dapati “hanky panky” (perkara tidak betul), ada permasalahan yang tak boleh kita terima, termasuk saya boleh sebut di sini buat permulaan ini dulu, mereka nak cagar minyak dan gas di laut Terengganu ketika itu. Inilah satu sebab kenapa saya dimarah oleh Perdana Menteri, termasuk kes-kes yang lain, akhirnya kita menarik diri dan kerajaan negeri tidak rugi apa-apa, saya minta balik wang satu juta sebagai modal berbayar ketika itu.
"Ini sebagai penjelasan permulaan, tidak ada yang tidak benar, melainkan yang benar belaka Yang DiPertua,” jelas beliau dengan panjang lebar yang mendapat tepukan dari wakil pembangkang.
Semenjak diturunkan dari jawatan Menteri Besar semenjak setahun yang lalu, inilah kali pertama Dato’ Ahmad Said bangun menyertai perbahasan, namun kesempatan itu, beliau memilih menyerang kerajaan dengan pendedahannya itu.
Sidang DUN Terengganu bagi Penggal Ketiga dijadulkan berlangsung selama tiga hari bermula Selasa 12 Mei sehingga Khamis 14 Mei.



KAH KAH KAH

woit
lagi serangan dari dalam
tembak dalam kelambu
wajib tangkap
wajib dakwa

TANGKAP

-----------------

SIAPA LEMBAGA HITAM ITU?





EEEEEE
Wakakakakakakakakaka.. Memang EEEEEEEEEEEEEEEEEeeeeeeeeeee.. on SIAPA LEMBAGA HITAM ITU?
Johan
on 5/13/15
SIAPA SUNAT DULU
Sapa masuk jawi dulu ni...kalimuthu atau padiyappa? on SIAPA LEMBAGA HITAM ITU?
ZY Armada
on 5/13/15


NAK MENIPU
....for the seat of Baling in the state of Kedah. (ayat di bahagian ini telah dipadamkan ???) He passed Sijil Pelajaran Malaysia... tak habis2 nak menipu. hang ni islam boleh halal ka pegang jawatan dengan menipu ni? orang2 baling yang angkat musibat ni otak letak di lutut ke? on SIAPA LEMBAGA HITAM ITU?
Anonymous
on 5/13/15
KAKI BELIT
Yg d maksudkan oleh tt adalah seekoq lembaga hitam kaki belit...ulaq senduk pandai panggung kepala belit2 x berapa pandai..tp lembaga hitam ni pakar panggung cium tangan bau karipap dan pakar belit..kahx7 on SIAPA TAHU ?
pyang
on 5/13/15
WIKI KENA EDIT
TT, dalam wiki dah kena edit. Nama tu dah hilang...kih..kih..kih.. on SIAPA LEMBAGA HITAM ITU?
tukar najib
on 5/13/15
LEMBAGA ITU
Dato' Sri Abdul Azeez Abdul Rahim (born 19 November 1966) is the Member of the Parliament of Malaysia for the seat of Baling in the state of Kedah. His real name is Kalimuthu a/l Paddiyappa. He passed Sijil Pelajaran Malaysia (SPM) with grade 2. He sits in Parliament as a member of the United Malays National Organisation (UMNO) in Malaysia's ruling Barisan Nasional coalition. on SIAPA JANTAN ITU
Anonymous
on 5/13/15
CUREEEEE
jantan cureee duit tabong hajeeee.............. kah kah kah on SIAPA JANTAN ITU
Anonymous
on 5/13/15
HAJEEEEEE
lembaga hitam tabung hajeeeeeee........ kah kah kah.......... on SIAPA TAHU ?
Anonymous
on 5/13/15
SIRUL
SIRUL Tun Mahathir LAST Bullet !!!! on SIAPA JANTAN ITU
Anonymous
on 5/13/15
CUCU KUTTY
mulai saat ini aku tak panggil dah azeez rahim...panggil kalimuthu a/l padiyappa... klu cucu iskandar kutty ada... anak lelaki padiyappa pun ada on SIAPA TAHU ?
Anonymous
on 5/13/15


 LEMBAGA HITAM
Itu Budak KHORDHING-GHELL ke ??? Dia Lembaga HITAM sedara kan.... Padan lah Kaya Ber Gaya Duit RAKYAT on SIAPA TAHU ?
Publish | Delete | Spam
Anonymous
on 5/13/15

EEEEE
Eeeee kat th tu... on SIAPA TAHU ?
Anonymous




------------------

SERANGAN DARI DALAM






TANGKAP & DAKWA


KOMENTAR
suara tidak puas hati 
suara menentang najib
dari pimpinan parti mula didengar
ini maknanya hari hari akhir 
untuk najib rosmah makin dekat

ahli parti ketuanan melayu
hanya mahu najib undur
ini TIDAK memadai
najib rosmah wajib
ditangkap dan didakwa


Pemimpin Umno gesa 1MDB jangan 

membisu isu tuntutan hutang RM3.4 bilion

1Malaysia Development Berhad (1MDB) terus menerima tekanan berhubung kedudukan kewangannya apabila Ahli Parlimen Kepala Batas, Reezal Merican Naina Merican (gambar) menggesa pengurusan syarikat itu menjawab segera laporan media ia perlu segera membayar balik AS$975 juta (RM3.52 bilion) kepada 6 bank. 

"Saya menggesa pengurusan 1MDB menjawab dahulu isu yang dilaporkan oleh pihak media ini.
"Tempoh mutakhir ini bukan waktunya untuk 1MDB berdiam diri dan membisu.
"Tidak ada istilah 'elegant silence' dalam isu seperti ini," kata Reezal dalam kenyataannya.
Akhbar Business Times dari Singapura hari ini melaporkan 6 bank diketuai Deutsche Ban kini menuntut 1MDB menjelaskan hutang RM3.52 bilion, 4 bulan sebelum tarikh akhir penyelesaiannya.
- See more at: http://www.themalaysianinsider.com/bahasa/article/pemimpin-umno-gesa-1mdb-jangan-membisu-isu-tuntutan-hutang-rm3.4-bilion#sthash.QyFi6xJr.dpuf

KAH KAH KAH

woit
ini berita baik
perang dah merebak
ini tanda tekanan
datang dari dalam
6 bank minta duit hutang
tapi duit dah abis
beli kondo
buat kenduri
ekonomi negara bahaya
hutang bawa bencana
negara akan lingkup 

TANGKAP DAKWA



------------

TANGKAP DAKWA






DAKWA

mahathir muhamad
kadir jasin
zam zainuddin
&
 kumpulan anti-najib
mahu najib rosmah undur

ini TIDAK cukup

orang ramai
anak muda
#Kita Lawan
najib rosmah wajib didakwa
atas jenayah yang telah dilakukan



------------

JANGAN ALIH ISU





KOMENTAR
kes najib:
1 - siapa arah sirul bunuh altantuya?
2 - rasuah scorpene
3 - kes 1MDB
tiga kes ini wajib diselesiakan
sebelum najib rosmah undur dari putrajaya

orang ramai TIDAK mahu melihat
najib diundurkan tanpa kes kes ini
lenyap tanpa diselesaikan

NOTA
makhmah sivil TIDAK 
menerima sumpah sumpit



GST: Jangan musnah kemajuan negara

kerana tidak puas hati, kata Tengku Adnan

Kerajaan sentiasa terbuka untuk mendengar dan menerima kritikan rakyat bagi memperbaiki sebarang kelemahan yang wujud dalam pelaksanaan Cukai Barang dan Perkhidmatan (GST).
Menteri Wilayah Persekutuan  Tengku Adnan Tengku Mansor berkata kerajaan sedar implikasi dan kerisauan rakyat sejurus pelaksanaan cukai itu bermula pada 1 April lepas.
"...tetapi kita juga minta masyarakat supaya menggunakan budi bicara bagi mengelak daripada dipergunakan sebilangan peniaga yang rakus dan sengaja menggunakan GST sebagai alasan menaikkan harga barang bagi menunjukkan kerajaan sengaja ingin menyusahkan rakyat.
- See more at: http://www.themalaysianinsider.com/bahasa/article/gst-jangan-musnah-kemajuan-negara-kerana-tidak-puas-hati-kata-tengku-adnan#sthash.6MxxMKZp.dpuf

KAH KAH KAH

ya ampon tengku fraud
kami hanya nak
najib rosmah undur
sebelum undur
wajib di dakwa
gst roti intipati tt
dah tak penting
rakyat nak najib rosmah
ditangkap segera
itu saja rakyat nak

JANGAN PUTAR 


------------------

TOLONG JANGAN HINA







Ahmad tak kisah dihina seperti 'tahi babi'5:56PM May 13
Dengan selamba, Ahmad mengaku dirinya “individu yang paling dibenci di Malaysia”.


KAH KAH KAH

woit
hormat sikit
sopan sikit
jangan samakan
ahmad maslan
dengan tahi babi

samakan ahmad maslan
dengan hasan malek ok
jangan hina tahi babi

APA PUNYA 3.85

---------------

KEMPEN UNDUR DAN DAKWA




TANGKAP & DAKWA
Sapa berani nak tangkap lanun bugis dan betina minang nih? Tangkap sekali kutty kerala tu, semua boleh dicampak ke LCS. on TANGKAP NAJIB
Anonymous
on 5/14/15

TUKANG BODEK
nak tangkap piem pi mampos lah selagi ada tukang bodek selagi ada tukang cium selagi ada tukang penjilat apa pun tak nampak kah kah kah on TANGKAP NAJIB
Anonymous
on 5/13/15
CAKAP KOSONG
cakap cakap habuk cakap cakap kosong cakap cakap semberono kah kah kah semua pandai cakap semua pandai beri ucapan habuk pun tarak kah kah kah dua kali lima lima kali dua jua kah kah kah pi mampoooossss lah woit kah kah kah on TANGKAP NAJIB
Anonymous
on 5/13/15
RASUAH
musuh utama negara ini ialah rasuah tapi tak ada sapa ambil peduli semua rasuah peringkat atas sampai bakul sampah rasuah menjadikan negara bankrup ikan bilis ditangkap jerung dibiarkan begitu saja semua tau semua sedar tapi tapi tapi apa kan daya pemimpin atasan begitu juga setiap urusan pasti ada masuk pasti ada komisien pasti ada habuan apa nak jadi budaya rasuah menjadi saluran darah semua akur gejala rasuah diterima di negara sedang membangun kah kah kah rasuah elemen penting dalam memakmurkan negara kah kah kah on TANGKAP NAJIB
Anonymous
on 5/13/15





-----------------

MULAKAN KEMPEN UNDUR DAKWA






UNDUR


DAKWA

tolak undur sahaja
wajib dakwa


-------------

SUKUK DUKUK MUKUK








13 MEI 2015

PENAFIAN PNB MENGENAI PEMBELIAN SUKUK 
BANDAR MALAYSIA OLEH 1MDB

Saya baru dimaklumkan bahawa PNB telah mengeluarkan kenyataan menafikan ia membeli bon sukuk Bandar Malaysia yang diterbitkan oleh 1MDB, seperti kenyataan saya semalam. Saya mengucapkan terima kasih di atas penjelasan yang dibuat oleh PNB. Sekurang-kurangnya ia meredakan kebimbangan penabung yang bimbang sekiranya dana PNB juga terlibat dengan 1MDB.

Kenyataan saya itu dibuat berdasarkan satu laporan oleh akhbar The Star bertarikh 1 Mac 2014 oleh Risen Jayaseelan yang secara jelas menyebut bahawa PNB telah membeli bon sukuk Bandar Malaysia yang diterbitkan 1MDB.

Sekiranya tidak pernah ada rundingan atau PNB tidak pernah membeli bon sukuk tersebut, apakah PNB pernah membuat penafian pantas sejurus selepas laporan oleh akhbar The Star itu disiarkan tahun lepas? Jika PNB tidak pernah membuat penafian pantas tahun lalu sekitar tarikh laporan itu disiarkan, kenapa penafian itu baru dibuat sekarang pada kala kesedaran rakyat mengenai masalah 1MDB semakin tinggi?

Mengambil kira segala penafian yang pernah dibuat oleh 1MDB yang akhirnya dibuktikan benar, saya berpendapat adalah lebih baik sekiranya ahli parlimen dan wartawan terus bertanyakan soalan mengenai keterlibatan dana-dana awam dengan 1MDB. Adalah lebih baik sekiranya kebimbangan yang ditimbulkan dibuktikan tidak benar dengan penafian dari dana-dana awam ini kerana sehingga kini tiada ketelusan dalam semua urusniaga melibatkan 1MDB.

RAFIZI RAMLI
NAIB PRESIDEN/SETIAUSAHA AGUNG
AHLI PARLIMEN PANDAN





--------------