Nurul Izzah Aidilfitri

selangorku 1

.

Isnin, 24 Disember 2012

WAHAI BANI MELAYU SEDARLAH KAMU - BUKAN KAMU SAHAJA ADA TUHAN



SILA DENGAR LAGU
dari 
KLIP VIDEO INI
dan
SELAMAT SEJAHTERA
untuk semua

KOMENTAR TUKAR TIUB
 mauludul rasul nabi isa ini
adalah hari yang tepat
dimana semua umat manusia
mengucap selamat kesejahteraan untuk semua


tetapi

united malays national organisation
melarang nama tuhan digunakan
hanya united malays national organisation
sahaja yang boleh menggunakan nama tuhan


sedar lah wahai bani melayu

kebenaran bukan milik satu satu bani
kebenaran bukan milik satu satu agama
kebenaran bukan hanya milik yang beragama
melakukan kebaikan bukan hanya ajaran satu agama
tidak ada satu agama yang memonopoli kebenaran
yang tidak beragama pun memiliki kebenaran
yang tidak beragama pun  menabur kebaikkan

Benarkan penganut Kristian guna perkataan 'Allah', gesa DAP
Setiausaha Agung DAP Lim Guan Eng menggesa kerajaan persekutuan yang diterajui oleh BN supaya membenarkan penganut Kristian menggunakan perkataan 'Allah' dalam Alkitab versi Bahasa Malaysia.

Lim, dalam mesejnya hari ini sempena sambutan Krismas berkata, dalam semangat cuti yang melambangkan keamanan, "sebuah kerajaan yang mesra rakyat juga boleh membawa keamanan dan kemakmuran yang berdasarkan prinsip-prinsip kebenaran, kebebasan, keadilan, demokrasi dan integriti.

"Atas sebab ini, DAP menggesa kerajaan persekutuan BN untuk membenarkan penggunaan perkataan Allah dalam Alkitab versi Bahasa Malaysia seperti yang telah dibenarkan di Sabah dan Sarawak sejak 50 tahun lalu dan diamalkan di Timur Tengah selama lebih daripada seribu tahun."



 
----------

MAULUDUL RASUL NABI ISA - PENCERAHAN PEMBACA




SELAMAT  MENYAMBUT

MAULUDUL RASUL NABI ISA

tim tukar tiub
mengucapkan
selamat menyambut mauludul rasul nabi isa
kepada semua penganut agama kristian

PADA MALAM ITU
nyanyikan lagi si malam kudus
nyanyikanl lagi si rindu suci
untuk kau
wahai isa dari nazarerth

2012 tahun dahulu
dimalam  yang sejuk ini
di dalam kandang itu
kau dilahirkan untuk membawa pencerahan

pencerahan  menentang kezaliman
pencerahan  menentang periba
pencerahan  menentang kekufuruan
kau membawa kebenaran

lalu kau disalib
hari ini aku nyanyikan lagu malam kudus
hari ini aku nyanyikan lagu rindu suci

 ADA KE SYURGA DAN NERAKA?
Anon 24.12.12 10.53 am, buang masa aje kau cakap macam tu ini orang mana ada percaya neraka ke syurga. Fakta pasal nabi Isa pun salah ikut kajian ahli sejarah Nabi Isa atau Jesus of Nazareth lahir antara tahun 30 hingga tahun 5 sebelum masihi bukan 2012 tahun yang lalu, Isa a.s atau Jesus lahir semasa musim bunga (bulan mac,april atau mei) dan bukan musim sejuk (bulan disember, januari atau februari) dan Nabi Isa tak pernah kena salib. on SELAMAT MENYAMBUT MAULUD DUL RASUL NABI ISA
Publish | Delete | Spam
Anonymous
on 12/24/12
  
KESAH DI REKA REKA
selamat menyambut maulud nabi isa..xkish la benar atau tidak..tepat atau kisah 25 dis direka2..semua manusia berhak utk meraikan hari kemuliaan agama masing2..tak rosak akidah pun kalau nak ucap pada sape2..yang jumud..korang nak hidup dalam kepompong kebodohan korang

..silakan..tt pub xlarang..sumea agama mengajak manusia kepada kesejahteraan..usah dibeda2kan..isa ikut ajaran ibrahim..muhd juga ikut ajaran ibrahim..lu org umat kononnya islam terlbih pandai sebenarny ikut agama pak arab saud..bukannya ikut ajaran ibrahim..bukak kitab lu dan baca!!!!, salam srjahtera utk sekalian manusia..- INDAHSINARSANGSURIA on SELAMAT MENYAMBUT MAULUD DUL RASUL NABI ISA
Merekaseganilmu Merekamalasbaca
on 12/24/12

MENYAMBUT DENGAN CHIVAS
Oiiiii...TT esok pegi rumah gua..ada beer dan Level 5.Chivas Regal pun ada. Kalau ko tak nak. aku kasi air oren je...kah..kah..kah..makanan ditanggung halal..petai takda..bawa sendiri la TT. email gua..tapairock@yahoo.com.. on SELAMAT MENYAMBUT MAULUD DUL RASUL NABI ISA
Anonymous
on 12/24/12


PENJUAL AGAMA
Penjual agama diatas mencaci TT kerana tidak faham apa maksud pencerahan yang ditulis oleh TT. Penjual agama di Malaysia sekarang adalah sama dengan penjual agama di Jerusalem lebih kurang 2000 tahun yang lalu yang menyalibkan Nabi Isa kerana Nabi Isa menentang hipokrit-hipokrit dan munafik-munafik yang memperalatkan agama untuk menipu orang ramai.

Jika penjual agama di Malaysia ada kuasa macam penjual agama di masa yang lampau, sudah tentu, Hishamuddin Rais akan disalibkan juga. on SELAMAT MENYAMBUT MAULUD DUL RASUL NABI ISA
UM NO!
on 12/24/12


LAHIR ATAS POKOK KURMA
Jesus A.S dilahirkan bawah pokok kurma laa... di atas bukit.. di bawah bukit itu ada sungai. Kalau lahir kat kandang, bentan laa Mary A.S lepas bersalin, pasal banyak sangat kuman kat kandang.. Jesus tu bukan tuhan, dowh.. jesus tu dari kalangan bani manusia jugaaaakk... on SELAMAT MENYAMBUT MAULUD DUL RASUL NABI ISA
Anonymous
on 12/24/12

TAK ADA HUBUNGAN DENGAN HARI INI
Sudah beribu tahun Nabi Isa telah mati/wafat dan beliau berasal di dunia Arab. Pastinya warga kini dah tiada hubungan brmakna dengan Nabi Isa seperti kita tiada lagi hubungan yang bermakna dengan nenek moyang kita sekitar 100 tahun lalu,

jadi bagaimana nak mengapresiasi Nabi Isa, malahan Nabi Adam, Musa dan ramai lagi, kita tiada koneksi lagi mungkin kalu ada pun melalui 'kepercayaan buta' aje. Kan lebih baik kita menyambut mereka yang kita mempunyai hubungan yang masih akrab dan telah menyumbang kepada kepada kebaikan hidup kita.Kan elok kita meraikan ulang tahun mereka yang membela, mendidik, memberi kita makan yang ikhlas daripada mereka yang kita tiada hubungan konkrit langsung on SELAMAT MENYAMBUT MAULUD DUL RASUL NABI ISA
Anonymous
on 12/24/12

WE Muslim love Jesus as a messenger of Allah as we love Muhammad as a messenger of God if you say u are Christiane we Muslim are more Christiane than you WE follow Isa teaching as Islam by Mohammad. on SELAMAT MENYAMBUT MAULUD DUL RASUL NABI ISA
Anonymous
on 12/24/12
 
Menyambut Kelahiran Nabi Isa as bukan satu masalah....menyanjung perjuangan nabi Isa as sama seperti perjuangan para nabi as merupakan perbuatan terpuji... Menganggap Nabi Isa as anak Mariam sebagai tuhan - ini kerja gila tak pakai otak.... on SELAMAT MENYAMBUT MAULUD DUL RASUL NABI ISA
Anonymous
on 12/24/12

depa sendiri pun tak tau bila nabi isa as diputerakan. 25 dis adalah hari pesta pagan. on SELAMAT MENYAMBUT MAULUD DUL RASUL NABI ISA
kampong lad
on 12/24/12


Tanpa nama: Tak takut ke neraka tu patut tanya pada United malay national organazation.. bukan TT.. on SELAMAT MENYAMBUT MAULUD DUL RASUL NABI ISA
Rain
on 12/24/12

artikel bodoh-bodoh alang. on SELAMAT MENYAMBUT MAULUD DUL RASUL NABI ISA
Anonymous
on 12/24/12

krismas bukan hari kelahiran nabi isa on SELAMAT MENYAMBUT MAULUD DUL RASUL NABI ISA
Anonymous
on 12/24/12


HATI HATI
Aku harap Hishamuddin berhati-hati mengenai perkara Maulud Nabi Isa ini kerana perkara ini amat sensitif buat penganut Islam. Tiada bukti kukuh yang menyatakan Nabi Isa dilahirkan pada 25 Disember. Tarikh ini hanyalah rekaan Raja Augustine yang secara kebetulan bertemu dengan penganut agama gnostic.

 Mereka sedang meraikan tuhan mereka dengan menari dan bergembira di jalanraya. Mereka melilitkan ikatan bunga di kepala, lantas hingga ke hari ini terdapat lambang salib "nabi Isa" yang dililitkan dengan bunga. Untuk menarik mereka ke agama Kristian, raja Augustine menyatakan kepada penganut gnostic bahawa Nabi Isa dilahirkan pada hari yang sama, dan mereka boleh pula meraikan perayaan itu bersama di dalam Kristian, lantas 25 Disember difikirkan sebagai tarikh lahir Nabi Isa.

 Dan ada juga orang Islam bodoh yang percaya dan mengikut. Hati-hati ... kalau anda tidak percaya akan tuhan, jangan pula menyelewengkan mereka yang berTuhan! on SELAMAT MENYAMBUT MAULUD DUL RASUL NABI ISA
Hansley Arnaz Hawana
on 12/24/12
  


 YAM SEENG
selamat untuk umat kristen dan selamat tahun baru pada dunia...DUNIA BARU UNTUK AKU PROPAGANDAKAN AGAR LALUAN PAKATAN MEMERINTAH CERAH...ahhh ITU bukan aku kata...itu TT yang kata...apa apahal..DIA BUAT KAMI SOKONG..ITU KUMPUM.....

SELAMAT MEMBOTOM UP KEPADA YANG MENYELEBERET....JANGAN LUPA JALAN PULANG..TAK TAHAN TIDUR DULU..NAMPAK SIKIT BARU JALAN....JANGAN LUPA MAKAN CHEWING GUM SEBELUM TEGUR BINI...HEHEHEHEHEHEHE..COVER SIKITLER BAU TU....HEHEHEHEH..ITU PUN KALAU ADA BINI..KAH KAH KAH KAH.... on SELAMAT MENYAMBUT MAULUD DUL RASUL NABI ISA


---------


SUSILO BINCANG KES ROGOL AMAH DAN KES ZAINUDDIN MAIDIN



Pembantu Rumah Asing Pilih Negara Lain Bayar Upah Lebih Tinggi

Dengan negara-negara lain yang membayar gaji lebih tinggi dan kadar pertukaran semasa rendah ringgit, pembantu rumah boleh memilih untuk pergi ke tempat lain, kata pakar ekonomi.
Ketua Ekonomi Kumpulan RAM Holdings, Yeah Kim Leng berkata, walaupun akan ada permintaan lebih besar untuk pembantu rumah, terutama dengan penduduk yang semakin berusia, ia akan menjadi lebih sukar untuk mengupah mereka.
"Melainkan jika pendapatan kita dapat bersaing dengan kos yang semakin meningkat, semakin kurang orang akan mampu untuk mendapatkan pembantu rumah," katanya.
Beliau berkata, dengan peningkatan ekonomi di negara-negara seperti Indonesia, Malaysia tidak lagi boleh dilihat sebagai pasaran kerja yang berpotensi.

KAH KAH KAH
KAH KAH KAH
KAH KAH KAH



woit... SELAIN DARI GAJI MURAH ...ADA LAGI.... kah kah kah..

kah kah kah...JANGAN BUAT BUAT TAK TAHU.... kah kah kah...

woit... KAH  KAH KAH KAH....kah kah kah

kah kah kah...PEMBANTU RUMAH TAKUT KENA ROGOL.... kah kah kah...

kah kah kah... TAK CAYA... TANYA ORANG JELEBU.... kah kah kah..

kah kah kah...TAK JUMPA ORANG JELEBU... TANYA RAIS YATIM... kah kah kah

kah kah kah... TAK JUMPA RAIS YATIM... TANYA ROCKY BRU.... kah kah kah..

kah kah kah..TAK JUMPA ROCKY... BACA WIKILEAKS... kah kah kah..


---------

PROGRAM MENGHASUT DI SANA SINI TELAH DISUSUN



PROGRAM MENGHASUT
TELAH DISUSUN
SILA AMBIL TARIKH
SILA BUAT RAMAI
datang ke empat yang hampir


26 DISEMBER MACANG KELANTAN

28 DISEMBER KUALA LUMPUR

1 JANUARI  - MELAKA

5 JANUARI JAY BEE 

 

SELAMAT MENYAMBUT MAULUD DUL RASUL NABI ISA



SELAMAT  MENYAMBUT 
MAULUDUL RASUL NABI ISA

tim tukar tiub
mengucapkan 
selamat menyambut mauludul rasul nabi isa
kepada semua penganut agama kristian

PADA MALAM ITU
nyanyikan lagi si malam kudus
nyanyikanl lagi si rindu suci
untuk kau
wahai isa dari nazarerth

2012 tahun dahulu
dimalam  yang sejuk ini
di dalam kandang itu
kau dilahirkan untuk membawa pencerahan

pencerahan  menentang kezaliman
pencerahan  menentang periba
pencerahan  menentang kekufuruan
kau membawa kebenaran

lalu kau disalib


hari ini aku nyanyikan lagu malam kudus
hari ini aku nyanyikan lagu rindu suci

SURAT GEROMBOLAN JUAL TANAH MELAYU PADA CUKONG TERBONGKAR



KOMENTAR TUKAR TIUB
kejahatan united malays national organisation 
telah diketahui umum
orang ramai telah tahu
orang ramai telah mendengar
orang ramai telah sedar

soalannya?
apa yang wajib dilakukan?

jawabnya:
satu juta turun ke jalan raya
pada 12 januari

hentikan bercakap
hentikan hantar memo
hentikan buat laporan polis
semua kerja hampeh
semua buang masa
semua tak membawa faedah

ke jalan raya
sebelum ke pilihan raya


 SATU JUTA BERJANJI
KE KUALA LUMPUR



UMNO Rompak tanah rakyat selangor dengan harga murah, kemudian jual pada bukan bumiputra kemudian menyalak nak bela nasib melayu, agaknya ni kot sunnah salafus soleh lagi tak khawarij ala Ulama Muda UMNO (ILMU) ? Nasib baik Abdul Khalid Ibrahim yang kononnya kuda DAP ni halang keh keh keh . . . donia donia . . .
 — with Zulqurnain Bin OthmanTukar Tiub,Haziq Fikri and 36 others.
------

RACANGAN JAHAT GEROMBOLAN UNTUK PECAHKAN PAS DAN PAKATAN







KOMENTAR TUKAR TIUB
dulu united malays national organisation
gila gila membodek nik aziz
gila gila membodek parti pas
ini bertujuan untuk mematah setiakawan dalam pakatan

semua gagal

rancangan kerajaang perpaduang gagal

hasan ali di campak keluar
nasa tak ada sapa ambil pot

tetapi hantu hantu kerajaang perpaduang
masih ada lagi dalam pas

pinang pinang tak dapat
sampai gila talak
maka kini sumpah seranah bermula

nik aziz dilihat sebagai benteng yang susah ditembusi
jika nik aziz tak ada 
maka cita cita perpadung 
akan muncul kembali

nik aziz dilihat sebagai protoganis 
yang menentang kerajaaang perpaduang


NOTA
strateji united malaya national organisation
pada awalnya ialah merayu dan membodek
memberi janji  pas akan dapat menteri ini dan itu
bukan sahaja dapat petrol station
bukan sahaja dengan mini cooper
tapi lebih dari itu boleh dapat

semuanya dilapik dengan alasan
semuanya atas nama melayu
semuanya atas nama islam
semuanya untuk menguatkan ummah

bila hampir pilihanraya
pakatan rakyat tak pecah
parti pas masih bersama pakatan rakyat
semua pujuk rayu gagal
maka serangan bermula

- nik aziz di serang
- hadi di serang dengan isu - amat hadi

inilah yang sedang berlaku

UNTUK ITU
kita wajib turun satu juta
pasa 12 januari
untuk memberi pengajaran siasah



Nik Aziz celupar: Muhyiddin

Cetak
KUALA TERENGGANU: Timbalan Perdana Menteri, Tan Sri Muhyiddin Yassin menyifatkan Mursyidul Am PAS, Datuk Nik Abdul Aziz Nik Mat sebagai bermulut celupar dan suka membuat fatwa sendiri apabila mengatakan orang Melayu yang menyokong UMNO sebagai mungkar.

Muhyiddin berkata, kenyataan itu adalah rentetan fatwa songsang pemimpin PAS
itu setiap kali menjelang pilihan raya. "Itu satu lagi bukti Nik Aziz mengeluarkan faktwa yang tidak mengikut hukum 

Nik Aziz puaskan nafsu politik


Pengarah Kebangsaan Jaringan Melayu Malaysia (JMM), Noraini Ahmad Khalil Saperi berkata, Nik Aziz tidak akan bersara kerana terlalu taksub dengan jawatan Menteri Besar Kelantan yang disandangnya sekarang.

"Nik Aziz yang kini berusia 81 tahun masih mahu bertanding walaupun sering uzur.

"Nafsu politiknya masih belum puas dan agama digunakan sebagai alasan mengekalkan kuasa walaupun tidak mampu melaksanakan tugas sebagai Menteri Besar," katanya kepada Utusan Malaysia di sini hari ini.

Noraini mengulas kenyataan Nik Aziz yang berhasrat mahu bertanding lagi dalam pilihan raya umum akan datang meskipun ramai yang berharap beliau bersara daripada politik memandangkan keadaannya yang semakin uzur.


TAK SABAR MENUNNGU
BELUM 12 JANUARI
DAH SAMPAI KE DATARAN
 ------


NAJIB RAZAK KENA TIBAI LAGI





 KOMENTAR TUKAR TIUB
rancangan untuk istihar harta kepada sprm
di cadangkan oleh najib dari india

dari laporan awal
idea ini datang dari
johan jaafar penasehat sprm

ini sebenarnya cara najib untuk mengenepikan
orang orang muhyiddin yang bakal jadi calon

yang akan ditapis nanti ialah
bakal calon yang dilihat pro muhyiddin
dan calon calon yang disangsikan
kesetiaan terhadap rosmah dan najib

sprm akan beri laporan
najib akan tolak
bila ditanya
najib akan jawab ini keputusan sprm

ini cara najib 
kerana dia juga takut pada muhyiddin
kerana itu gunkan sprm

tak masuk akal sprm akan digunakan
kalau sprm di gunakan
semua munkee munkeee ini tak boleh tanding
bukan saje tak boleh tanding
banyak akan dipenjara
UNTUK JOHAN JAAFAR
sebelum siasat bakal calon
tolong sprm siasat
johan jaafar
ada rasuah atau tidak
semasa di dewan bahasa
tanya hal syarikat cetak buku dewan
sila tanya kesatuan sekerja 
dewan bahasa dan pustaka



Pengisytiharan harta mungkin membahayakan keselamatan calon, kata ahli parlimen BN



KUALA LUMPUR, 23 Dis — Beberapa ahli parlimen Barisan Nasional (BN) berkata pengisytiharan harta secara terbuka oleh calon pilihan raya mungkin membahayakan keselamatan mereka, dengan menjangkakan pilihan raya yang dikatakan paling sengit dalam sejarah negara.

Ahli parlimen BN mengatakan calon boleh dipastikan bersih dengan mengisytiharkan harta kepada Perdana Menteri, Datuk Seri Najib Razak dan juga ditapis oleh Suruhanjaya Pencegahan Rasuah Malaysia (SPRM).

Najib, yang juga pengerusi BN berkata calon dari gabungan partinya akan ditapis oleh SPRM - pengumuman yang dikatakan oleh seteru politiknya di Pakatan Rakyat (PR) sebagai publisiti semata-mata.

Sesetengah ahli parlimen PR hari ini dilaporkan mangatakan jika calon BN mengisytiharkan harta secara terbuka mereka akan dilihat lebih berkredibiliti, dan berkata tugas SPRM untuk menghapuskan rasuah, dan bukan menapis calon pilihan raya dengan rekod kewangan meragukan.

Tetapi Datuk Abdul Rahman Dahlan dari Umno berkata, pengisytiharan harta tidak perlu dilakukan secara terbuka, kerana harta bersifat peribadi, dan keselamatan bagi mereka yang mewakili rakyat juga perlu dijaga.


KAH KAH KAH
KAH KAH KAH
KAH KAH KAH


woit.... MAT MONGOL KENA TIBAI LAGI.... kah kah kah..

kah kah kah... LAGI JADI KACAU.... kah kah kah...

kah kah kah.... GEROMBOLAN SUDAH KACAU SESAMA SENDIRI... kah kah kah...

kah kah kah....LAGI KACAU LAGI BAIK.... kah kah kah


-------