.

Khamis, 23 Mac 2017

BERITA DARI LUAR NEGARA





BERITA TV

TAK PERNAH 

DILIHAT WARGA

MALAYSIA


DAPUR JALANAN - TUNGGU GAJI




TUNGGU GAJI NANTI
amal jariah, tak.perlu jadi muslimin. tak perlu jadi muslimah, tak perlu jadi buddhist, tak perlu jad hindusim. tak perlu jadi krisatian...hanya perlu jadi manusia, manusia yg ada akal fikiran rasional, yg mengguna baik burui, yg fikir betul salah, yg mengikut naluri logik, bukan taksub, bukan ekstreme, bukan idola, hanya perlu jadi manusia, 

manusia yang ada baik, manusia yg ada buruk sifat, tak payah berlakon. 

tak payah berdrama, hulur seadanya tanpa balasan, tak ada majlis, tak ada tahniah, hanya ikhlas membantu, walau seringgit ianya ikhlas, membanfu manusia, memberi makan, paling affal, bukan minta derma million atau billion, hanya arab mampu derma, melayu, cina, india derma satu, dua, tiga, lima, sepuluh ringgit, jgn silap hanya pok arab derma billion, kah kah kah....

saya sumbang rm 50 tapi tunggu hati gaji lah..nanti...ikhlas khalas...salam on DARI DAPUR JALANAN
Publish | Delete | Spam
Anonymous
on 3/22/17




KUTIPAN DAH 

LINTAS

10 RIBU $$$







BERITA BAIK
TAPI HARI INI
TIDAK ADA TAMBAHAN


PEMBACA

BUDIMAN

DAPUR JALANAN

MASIH 

MEMERLUKAN

BANTUAN

UNTUK MEMBELI

SEBUAH VAN

TANGAN KEDUA

SILA ULUR 

BANTUAN KE

AKAUN CIMB SPKL 

800 172 7849


KUTIPAN 


HARI INI


TAK 

TAMBAH





JUMLAH

RM10,840


TERIMA 


KASEH








-----------------

SIAPA BERI AZMIN SOKONGAN




SIAPA YANG SOKONG AZMIN
Jangan lupo siapo sokong azmin duduk kerusi mb selangor? Ptui! Bangang punyo soalan! Si-bangang ni dahlah bangang, pelupo pulak tu. Si-bangang lupo keadilan bukan nak letak azmin jadi mb selangor. 
Rancangan asal keadilan adalah nak letak anwar jadi mb selangor, dan bilo anwar hilang kelayakan, rancangan susulan keadilan adolah meletak azizah jadi mb selangor. Tapi siapo yang bangkang dan gagalkan rancangan keadilan tu? 
Si-bangang lupo la tu. Isunya bukan siapa sokong azmin jadi mb, tapi siapa bantah azizah jadi mb hinggakan keadilan terpaksa bertolak ansur ubah rancangan lalu naikkan azmin instead of azizah! Bangang punyo orang, serupa biawak padang pasir! on MAK LEBAI DAN PAK LEBAI
Publish | Delete | Spam
Anonymous
on 3/23/17





---------------

TOK LEBAI NAIK SHEIKH







TOK LEBAI

SUDAH NAIK

SHEIKH

SUDAH JUMPA

BATU ITAM

AS Subang ikrar tunjuk pintu keluar pada Azmin


Akar umbi PAS berang dengan sindiran tajam Menteri Besar Selangor  Azmin Ali terhadap “tok lebai”, yang dipercayai merujuk kepada ketua pemudanya Tuan Haji Nik Abduh Nik Aziz.
Organ rasmi PAS Harakahdaily hari ini menyiarkan kenyataan penuh Ketua Pemuda PAS Subang Tuan Haji Hanafi Zulkapli yang mengecam keras kenyataan Azmin itu.

“Pemuda Subang melihat kenyataan YB Azmin ini sebagai satu gaya pemikiran yang senteng kerana pemilihan jawatan dalaman PAS di peringkat kawasan-kawasan adalah urusan menyusun gerak atur pergerakan PAS di peringkat akar umbi itu sendiri dan sama sekali tidak absah jika ingin dinisbahkan kepada gerak kerja pilihan raya,” katanya.

Tanpa menamakan, Azmin kelmarin turut mempersendakan kekuatan seorang 'tok lebai' yang bercita-cita hendak menawan Selangor, walaupun “kalah tersungkur” di kawasan sendiri

PAK LEBAI

MARAH NANTI

ILANG AUDI

ILANG COOPER

ILANG VELPIRE

KAH KAH KAH

DOA JANGAN 

TAK DOA HINGA

BERBUIH MULUT

MULUT ATAS

MULUT BAWAH

KAH KAH KAHI




------------------

DOA DEPAN BATU ITAM






FACE BOOK


Wow!


Zulkafli Ahmad Nabi tak mau kaum di taif di hempapkan bukit keatas mereka,,,,kata pejuang islam,, burok perangai,, ikut sunah konon,,,
LikeReply12 hrs
Saya Badar Valet doa
LikeReply11 hr
Rustum Ali Khan Zuhdi bodoh punya orang
Sepatut doa diri sendiri masuk syurga
LikeReply11 hr
LikeReply149 mins
Emmanuel Joseph OF ALL the things you can ask of God at the holiest shrine....


WOW

DOA DEPAN

BATU ITAM

INI AMAT 

SHAFIE AFDAL




--------------

PAK LEBAI KENCING



PAK LEBAI KENCING

 Pak Lebai pun ada nafsu 

Biasa lah Miskin duit pulak Lagi lah gila naik nya Ada MASYOOOOOOKKKKK kaya nya 
Ambil saja lah Tuh kan Melayu Melayu , malas miskin bodoh pulak Kalau boleh KENCING dapat Juta Juta ,
 KENCING saja lah Bukan bebende baru pun Pak Lebai pun dah tua tua tunggu masa saja Bagi chance 10 tahun lagi sudah cerita lain pulak on CARA CARA PAK LEBAI
Publish | Delete | Spam
Anonymous
at 3:37 PM



-----------

CARA CARA PAK LEBAI





Cara lebai, tak boleh jawab, dihambat keluar.
Cara lebai, tak ada dana negeri, tebang balak sampai rosak alam sekitar.
Bila ditanya, dia jawab, tak ada ayat quran dan hadis yang larang, walaupun ada kerosakan.
Cara lebai...



-----------

BERITA BAIK UNTUK KITA SEMUA







BERITA SEHAT

BAIK UNTUK

KITA SEMUA


Moderate drinking can lower risk of heart attack, says study

Drinking in moderation helps protect heart, with study finding it lowers risk of many conditions compared with not drinking


Moderate drinking can lower the risk of several heart conditions, according to a study that will further fuel the debate about the health implications of alcohol consumption.
The study of 1.93 million people in the UK aged over 30 found that drinking in moderation – defined as consuming no more than 14 units of alcohol a week – had a protective effect on the heart compared with not drinking.

Previous studies have suggested that alcohol has a positive effect on the levels of good cholesterol in the blood and proteins associated with blood clotting.

The research, published in the British Medical Journal, found that moderate drinkers were less likely than non-drinkers to turn up at their doctor with angina, heart attack, heart failure, ischaemic stroke, circulation problems caused by a build-up of fat in the arteries and aortic aneurysm than non-drinkers



----------------

KENYATAAN SEORANG SENIMAN





Kanyataan  Zunar
Kenapa saya memilih PM & Isteri sebagai watak utama

SAYA memberi respon kepada komen yang dibuat oleh kartunis Reggie Lee dalam sebuah forum dengan kartunis-kartunis antarabangsa di Kuala Lumpur Isnin lepas mengenai cara saya berkartun

Seperti yang dilapor oleh portal Malaysiakini, di dalam forum tersebut Reggie berkata saya patut memperluaskan subjek kartun, bukan hanya tertumpu kepada karektor tertentu. Beliau merujuk kepada karoktor Perdana Menteri dan isteri. Saya tidak berhasrat untuk mempertikai kenyataan Reggie, tetapi saya mengambil kesempatan untuk memberi penjelasan mengenai mengapa saya memilih kedua individu tersebut sebagai subjek.

Pada saya, bakat bukan anugerah, tapi sebuah tanggungjawab. Adalah menjadi tanggungjawab bagi setiap kartunis untuk mengkritik mereka yang paling berkuasa. Di Amerika, kartunis-kartunis membantai Trump, di sini saya mensasarkan Najib dan Rosmah.

Dalam ratusan kartunis terkenal di Malaysia, tidak ada seorang pun yang melukis Najib dan Rosmah sedangkan kedua mereka dikaitkan dengan banyak skandal seperti 1MDB, Scorpene, cincin dan lain-lain. Saya bukan mahukan jawapan dari kartunis-kartunis Malaysia kenapa mereka tidak berbuat demikian, tetapi saya akan terus memfokus kedua-dua watak tersebut.

Inilah yang dilakukan oleh kartunis seluruh dunia, membongkar korupsi dan ketidakadilan. Bukan saya yang mencipta masalah, saya hanya menjalankan tanggungjawab. Pihak berluasa yang mencetus masalah kerana mereka tidak tahu untuk ketawa kepada diri mereka sendiri. Dan itu adalah masalah mereka. Saya tidak akan mengubah cara bekartun untuk untuk membuat mereka gembira.

Di dalam negara di mana kebebasan berekspresi sangat terbatas dan kebebasan media dicengkam, kartun boleh menjadi alat menyampai kebenaran kerana mediumnya sangat berkuasa untuk memecah hagemony ini. Jadi kenapa tidak boleh diguna kepada Perdana Menteri dan isteri?

Musuh terbesar bagi seseorang seniman bukanlah undang-undang atau rejim zalim, tetapi penapisan sendiri (self-censorship). Ketika melukis, saya melarang fikiran saya dari memikirkan soal editor, polis, mahkamah atau undang-undang. Apa yang penting adakah mesej dalam lukisan itu cukup kuat untuk mencipta impak positif kepada masyarakat. Gelarlah kartun saya apa saja: provokatif, menghina, intimidasi, keras - selagi ia boleh membuka minda rakyat Malaysia, saya cukup gembira.

Apakah saya tidak punya rasa takut. Ya saya takut kerana saya juga manusia. Tetapi tanggungjawab lebih besar dari ketakutan. Imbuhan kewangan bukanlah objektif, tetapi untuk menggunakan bakat ke jalan yang benar adalah tanggungjawab.







----------------------

APO CERITO DARI LANDAN



PROJEK TINGGAL IC
telah dikenali polis biasanya penyerang akan meninggalkan kad pengenalan Kahkah hampessss.. sengaja tinggalkan ic tu tt, atas 2 sebab, satu, media tak silap umum nama orang lain sebab dia yang nak glamor dikenali di dunia yang ditinggalkan, 
kedua, supaya malaikat maut ada rujukan tepat taklah silap catit nama orang lain untuk diserah pada malaikat seterusnya yang jaga pintu syurga dan paling penting malaikat yang in charge pengagihan bidadari syurga! on DUA BERITA
Publish | Delete | Spam
Anonymous
on 3/23/17





------------

SANDIWARA KAPAL SELAM









SANDIWARA

INI WAYANG

INI TEATER


Pemuda Pas Pandan akan bawa usul putus hubungan dengan PKR

Timbalan Presiden PKR  Mohd Azmin Ali berterusan dikecam oleh Dewan Pemuda Pas kerana mengeluarkan kenyataan sinis terhadap Ketua Dewan Pemuda Pas Pusat  Tuan Haji Nik Muhammad Abduh Nik Aziz.
Justeru Dewan Pemuda Pas Kawasan Pandan juga akan membawa usul untuk memutuskan hubungan dengan PKR pada Mesyuarat Agung Tahunan Pas kawasan itu sebagaimana yang akan diusulkan oleh Pemuda Pas Kawasan Subang.
Ketua Pemuda Pas Kawasan Pandan Mohamed Shukri Omar mendakwa, lebel 'lebai' terus dimainkan oleh pimpinan PKR itu bagi memburukan PAS.

PUTUS 

HUBUNGAN

DENGAN PKR?

NANTI 

DIN AYAM

NAK MEREMBAT

DARI MANA?

TON TON WI

TAK DAPAT

UPAH DOA

FULUSIKOM

TAK MASUKOM

MUSTAHILOM


----------------