.

Ahad, 1 Jun 2014

SIAPA JUAL SIAPA?








KOMENTAR
pelik tetapi benar
kelmarin menteri india
kata boleh saman kementerian kesehatan


petang ini jakim pulak  kata
jakim sedia disaman

pasal apa nak saman kementerian kesehatan
pasal apa nak saman jakim

macam sudah ada janji sulit
antara syarikat cadbury
dengan jakim danj kementerian
nampaknay
jakim dan kementerian
sedang sedaya upaya
cuba selamatkan syarikat babi ini

Jakim sedia disaman dalam isu coklat Cadbury, kata ketua pengarah

Jabatan Kemajuan Islam Malaysia (Jakim) sedia disaman dalam isu coklat Cadbury yang mengandungi DNA babi atas prinsip ketelusan, kata ketua pengarahnya.
Datuk Othman Mustapha dalam satu khidmat pesanan ringkas kepada The Malaysian Insider berkata, beliau bersetuju dengan tindakan pertubuhan badan bukan kerajaan (NGO) Jaringan Melayu Malaysia (JMM) yang akan memfailkan saman tersebut.
"Saya setuju, boleh mereka hendak saman, biar kita ada ketelusan," katanya kepada The Malaysian Insider.



KAH KAH KAH

woit 

yang jual

babi cadbury

pasal apa 

saman jakim?

ini ada babi

disebalik coklat

kah kah kah

-------------

SAMPAI KIAMAT TAKUT









FACE BOOK


2 hrs · Edited 
 

Hmmmmm....
Like ·  · Share




KAH KAH KAH

sampai kiamat

tak berani lawan

syarikat kapitalis

rokok

---------

MINTA BANTUAN ORANG RAMAI






PENGUMUAN

minta bantuan

orang ramai



SIAPA DIA
saorang  india
dilaporkan telah memberi
satu gumpal duit kepada malik husin

malik husin ialah sosok
yang bertanggung jawab
 dalam pemilihan pimpinan pkr
yang sedang berjalan sekarang

dilaporkan 
 duit ini disogok
bertujuan untuk membeli sokongan
agar menutup kes kes penipuan
yang sedang disiasat

dilaporkan malik husin
telah membalingkan duit
ini ke muka india ini

awalnya telah dilapor
saorang  budak india
kini semakin jelas
bukan seorang  budak india
tapi seorang jantan india

justeru semua pembaca tukar tiub
jika ada maklumat
tentang siapa jantan india ini
sila hantarkan
dan hebohkan maklumat ini

untuk menghormati
kerja baik malik husin
justeru
tidak sopan kalau
kita bertanya dari beliau



------

TOK HENG LAGI







 | May 30, 2014
Ibrahim Ali Perkasa
Mana Perkasa terima taxpayer funding? Tajuk amat jahat untuk buat pembaca marah More ›

PETALING JAYA: Nampaknya perkataan “celaka” yang disebut oleh ADUN Delima, S. Rayer di dalam sidang Dewan Undangan Negeri Pulau Pinang baru-baru ini, kini menjadi sebutan popular.
Dalam kejadian terbaru, Presiden Perkasa, Ibrahim Ali telah berkata, “Celaka punya tajuk. Malaysiakini ini betul-betul pembawa fitnah dan dajjal”.
Beliau marah kepada tajuk berita yang tersiar dalam portal itu, “Are taxpayers funding Perkasa’s European foray?”
Katanya, Malaysiakini buat tajuk macam ini dan buka kepada pembaca untuk komen.


KAH KAH KAH

tergolek dog

kah kah kah


-----------

SUBSIDI DIESEL AKAN DILUPUS






KOMENTAR
berita ini
bertujuan untuk
mengolah persetujuan
agar subsidi diesel
akan dilupus 

ini makna berita ini

TUMPAT 31 Mei - Kementerian Perdagangan Dalam Negeri, Koperasi dan Kepenggunaan (KPDNKK) akan mengehadkan penjualan minyak diesel dan petrol di setiap stesen minyak di sempadan Kelantan-Thailand kepada... 
KUALA LUMPUR 31 Mei - Jika di daratan terdapat anggota agensi penguat kuasa menerima rasuah satu sen bagi setiap satu liter diesel bersubsidi yang diselewengkan dan gejala sama turut berlaku di kawasan...


KAH KAH KAH

tak lama lagi
subsidi diesel
akan dilupus
tak caya?
tunngu dan nanti
kah kah kah


------------

NGO AKAN SAMAN BABI






KOMENTAR
jika saman diteruskan
ini ertinya ngo
melawan kapitalis gergasi
ini satu pekara yang baik

kita lihat dan tunggu

NGO akan terus saman Cadbury, dakwa kenyataan Majlis Fatwa keliru

Meskipun Majlis Fatwa Kebangsaan mengeluarkan kenyataan bahawa produk Cadbury adalah halal dimakan sebelum disahkan  mengandungi Asid Deoksiribonukleik (DNA) babi,  NGO Jaringan Melayu Malaysia (JMM) tetap akan meneruskan saman terhadap syarikat tersebut.
Presiden JMM, Aswanddin Hamzah menyatakan biarpun dengan kenyataan terbaru Majlis Fatwa Kebangsaan itu, mereka akan meneruskan saman berdasarkan kenyataan pertama yang dikeluarkan Kementerian Kesihatan Malaysia (KKM) dan Jabatan Kemajuan Islam (Jakim).
"Bagi saya, kenyataan Majlis Fatwa itu dengan menyatakan ia halal dimakan sangat mengelirukan umat Islam, kerana semua orang tahu hukumnya sekiranya kita tidak tahu makanan yang kita makan halal atau tidak ia tidak sah, namun mereka tidak menjawab tentang isu ini yang sebenarnya.

JMM antara berpuluh NGO Islam lain yang menyatakan akan memfailkan saman bernilai RM100 juta terhadap syarikat Cadbury Confectionery Malaysia Sdn Bhd (Cadbury) ekoran penemuan (DNA) babi pada dua produk keluaran syarikat terbabit pada 26 Mei lalu.



KAH KAH KAH
betul ke ini
tengok dan lihat
nanti kena sogok
semua senyap
hangat hangat
tahi melayu

KAH KAH KAH

dapat 100 juta

tolong beri 

ridhuan tee

untuk tukar 

darah

kah kah kah



---------

TAK HABIS HABIS BABI








ARAB MAKAN BABI
Ayat Qur'an mengenai babi merujuk kepada amalan pemakanan bangsa-bangsa yang duduk di Tanah Arab. maknanya, sebelum ada Ayat Qur'an mengenai babi, bangsa-bangsa tersebut pun makan babi juga. jadi apakah semua bangsa yang tinggal di Tanah Arab sudah tukarkan darah mereka? on PENCERAHAN PEMBACA
Anonymous
on 6/1/14
PANDANG 
BETUL BETUL
BENTUK MULUT
TT..lu tgk bentuk mulut ridhuan t tu.. sama mcm mulu nada je senget.. mmg sepesen.. tgk bentuk gigi pulak.. semiotik mulut ngan gigi ni mmg tuhan design cenggitu.. spesis biol mmg sama la.. Padal babi ni, pada gua bukan la masalah berat.. jika hang lalu..hang makan la.. pada gua, babi ni okey jer.. umat islam ni bodoh mcm pelir lepas pancut.. 

Camana gua kata tak ok? Islam mengharamkan riba, tetiba bank rakyat luluskan hutang tanpa riba, PAS pulak terhegeh2 marah suruh siasat.. patutnya ucapkanlah tahniah kerana Bank Rakyat dah mula bagi hutang tanpa riba. Lepas ni pakat demo ramai2 ucapkan tahniah sebagai perasmian sistem hutang tanpa riba. Ini tidak, masih terhegeh2 ikut Sabarudin tukang kasut tu jugak.. 

parti bodo ni mmg jenis ramai jer berserban..tapi otak nihil.. cakap ikut agama.. org buat pinjam tanpa riba, dimarah pulak.. patut sokong supaya pinjaman lps ni xder riba.. lantak la pasal salahguna kuasa..rembat duit bank..atau apa2 lagi reason..yg penting..tanpa riba..ini sudah on BABI OH BABI
Anonymous
on 5/31/14



----------

SELAMAT BERGAWAI






TIM TUKAR TIUB
mengucapkan 
selamat bertapai
selamat berlangkau
selamat bergawai
kepada warga  sarawak




-------

SAMA SAMA KITA BERSAMA





Doakan Presiden PAS sejahtera - TG Nik Aziz

HARAKAHDAILY
.
BELIAU berharap Tuan Guru Abdul Hadi dapat kembali semula ke tanah air dan meneruskan tugas memimpin PAS demi kesinambungan perjuangan yang suci ini.




SAMA SAMA

KITA

BERSAMA

SAMA


-----------