.

Selasa, 3 Mei 2016

BUKAN ISU SUNNI - SHIAH




FACE BOOK


Sejak dari awal lagi, saya anggap isu syria tiada kaitan dengan isu syiah - sunni. saya anggap, isu ini ada kaitan dengan kuasa besar di belakangnya.
Kebimbangan saya dengan isu syria, apabila dikaitkan dengan syiah - sunni adalah pada implikasinya; iaitu menjadikan negara umat islam yang sedia asal punyai penganut dua aliran pemikiran ini pula bertelagah dan saling musuh memusuhi antara satu dengan yang lain, walaupun sesama mengakui Allah sebagai tuhan yang esa dan Muhammad saw sebagai Nabi..
Wawancara dengan anak kepada Dr Said Ramadan al-Buti, meyakinkan lagi dengan anggapan saya itu.
Apabila ditanya berkenaan konflik syria, Dr Taufiq Ramadhan al-Buthi menyatakan;
"Konflik di negara kami bukan konflik sekterian dan agama, yang membenturkan antara Sunni dan Syiah, atau Muslim dan non-Muslim. Ada tiga target utama dari konflik yang melanda Suriah sekarang. Pertama menghancurkan Suriah, kedua, mendistorsi dan mencoreng wajah Islam di mata dunia, sebagai agama yang menyeramkan sekaligus menakutkan agar mereka menjauh dari risalah ini. Kita punya contoh bukti. Misalnya, perang Suriah sekarang faktanya tidak melibatkan sesama warga Suriah asli, sama sekali. Tetapi, konflik ini di-setting agar melibatkan warga sesama Suriah. Kita lihat sekarang ISIS, tak semuanya orang Suriah, begitu juga Jubha el-Nusra, mereka gabungan dari jihadis dari berbagai negara.
Apakah mereka datang hanya untuk Assad? Tidak. Sederhana saja, jika masalahnya adalah Assad, maka lihatlah yang terjadi di Libya, apakah saat Qaddafi berhasil dilengserkan dan dibunuh, masalah selesai? Tidak! Justru di sanalah permulaannya. Demikian juga, ketika Shadam Husein mati di tiang gantugan, Irak bebas masalah? Tidak. Mereka ingin Suriah porak poranda karena negara ini dianggap sulit ditaklukkan. Suriah hingga sekarang tak mau menyerahkan kehormatannya untuk mereka"




-----------

SEBENAR NYA









APA KITA INI

masalah besar

yang kita hadapi

di malaysia ini

bukan kerana

orang jahat 

terlalu ramai

orang zalim

terlalu  ramai

sebenarnya

orang baik baik

orang jujur jujur

lebih ramai

tapi masalahnya 

orang baik baik

orang jujur jujur

tidak melakukan

apa apa langkah

kalau mereka

bergerak kita

semua selamat

AMIN



---------------

OMPUTIH FBI




OMPUTIH FBI
Woi Omputih FBI, hormatilah. Si Dol ni pasal ayah dia seorang pemimpin negara yang beriman serta patuh syariah! Jika kamu tidak menghormati beliau sebagai anak seorang pemimpin negara maka kamu boleh jatuh KAFIR omputih oooiii.... kab kah kah.. on FBI CARI RIZA AZIZ
Algojo
at 7:17 PM


FBI DAH DATANG
fbi dah datang, tetiba sume wakil2 1mdb letak jawatan..ismee nak meyorok dlam kaabah ke dalam jubah..hadi taknak letak jawatan sebagai penasiehat ke..nnt disoal fbi mu ckap ikang yg salah...mung cakap ayam yang stress..apa punya punatsehat.. on TABUNG HAJI
Anonymous
at 6:14 PM



---------

APA KHABAR KU LI?









KU Li



YA AMPOON

APA KHABAR

APA BERITA

HARI INI

ADA SEHAT 

ADA GUMBIRA

SAJE TANYA

JANGAN MARAH



-----------

PRU14 TAHUN INI?







PRU14


ADA

PILIHANRAYA KE

TAHUN 2016 NI?

SAJE TANYA

JANGAN MARAH


------------

TAK TAHAN LAMA





SATU MALAYSIA 

BERTANYA 

APAKAH UBAT

TAHAN LAMA

ENCIK RAZIF
SUDAH ADA

JAWAPAN :

UBATNYA IALAH

PRU14  AKAN 

DIJALANKAN

TAK LAMA LAGI

ENCIK RAZIF 

TAK TAHAN

LAMA


---------------

KAUM PEMODAL SEDANG MERANCANG




KOMENTAR

ledakan ekonomi akan sampai
ini tidak dapat dielakkan
sistem ekonomi kapitalis
telah sampai ke tahap tepu
tidak akan berkembang lagi
kecuali pecah perang dunia

kaum pemodal antara bangsa
tahu jelas pekara ini
mereka amat amat 
sedar apa yang akan berlaku
justeru:
mereka berkumpul
mereka bermusyawarah
mereka berbincang
mereka merancang
untuk memastikan
mereka akan terus
memiliki dunia ini

pada ketika ini
hanya 62 sosok
yang memiliki
harta kekayaan didunia ini
62 sosok sosok ini
menguasai politik
meguasai ekonomi
menguasai budaya
menguasai agama
umat manusia didunia ini

NOTA
jangan  tak sedar
pencerahan telah
diberi


A New Digital Cash System Was Just Unveiled At A Secret Meeting For Bankers In New York


Last month, a “secret meeting” that involved more than 100 executives from some of the biggest financial institutions in the United States was held in New York City.  During this “secret meeting“, a company known as “Chain” unveiled a technology that transforms U.S. dollars into “pure digital assets”.

 Reportedly, there were representatives from Nasdaq, Citigroup, Visa, Fidelity, Fiserv and Pfizer in the room, and Chain also claims to be partnering with Capital One, State Street, and First Data.  This “revolutionary” technology is intended to completely change the way that we use money, and it would represent a major step toward a cashless society.

 But if this new digital cash system is going to be so good for society, why was it unveiled during a secret meeting for Wall Street bankers?  Is there something more going on here than we are being told?




-----------------

GERAKAN TERAJANG NAJIB MELUAS





GERAKAN 

TERAJANG NAJIB

MAKIN MEREBAK


JUAL JIN JUAL AGAMA





GILA JIN
gila kan JIN sampai alpa dan lupa BUDAK BAHALOL gadai kan negara Melayu tu lah kerja nya Yang penting tak di kesah , yang secoit di gila nya Otal Otak LOL Apa nak jadi dengan Melayu nih OH MY LOL on PENJUAL JIN
Anonymous
on 5/2/16



NAMA JIN
Tuan..saya sanggup beli berapa sekali kosnya untuk menghilangkan gangguan dua ekor jin buragas sekor jantan dan sekor lagi betina yang mengganggu hidup saya dan keluarga sejak 7-8 tahun yang lalu..akhir-akhir ni gangguan mereka bertambah dahsyat lagi..

nama jin-jin itu menurut tok pawang adalah najis dan borosmah..tolong la tuan..bantu la kami sekeluarga seramai 30 juta orang nih..kami nak hidup aman mencari rezeki yang halal..tu jer. Sekian..time kaseh. on PENJUAL JIN
Anonymous
on 5/2/16




-----------

RESPEK BRO






RESPEK BRO
KOMENTAR
bila pokok sudah
condong bukan
kura kura akan panjat
mat bangla pun
berani memberak
inilah akhirnya
saekor naib


Najib jamin gugurkan kes murtad rakyat 


S'wak, kata Adenan


Ketua Menteri Sarawak  Adenan Satem hari ini mengumumkan telah mendapat jaminan Najib untuk menggugurkan kes murtad terhadap rakyat Sarawak, Rooney Rebit yang berketurunan Bidayuh.
Adenan merujuk kepada Jabatan Pendaftaran Negara (JPN) yang membuat rayuan terhadap keputusan Mahkamah Tinggi Kuching yang membenarkan Rooney keluar daripada agama Islam dan mengarahkan jabatan itu mempamerkan dalam kad pengenalannya.
"Saya telah bercakap dengan perdana menteri hari ini mengenai perkara itu, yang memberi saya jaminan bahawa rayuan oleh JPN akan ditarik balik," kata Adenan dalam satu kenyataan hari in

WA RESPEK

SAMA LU

LUU POWER

BRO

KAH KAH KAH

----------

MARI BUAT BAIK





MARI KITA

BUAT BAIK

FACE BOOK



Manusia boleh jadi baik walaupun tidak menganut sebarang agama. Buktinya, amat banyak ateis lebih berakhlak berbanding orang yang kuat berulang alik ke rumah ibadat.
Berakhlak bukan kerana anutan agama, tetapi sejauh mana attitude atau sikap yang manusia telah bina pada dirinya. Sikap boleh terbina, dengan suasana yang membentuk.
Seseorang rakyat dari negara Pakistan yang negaranya terkenal dengan masyarakat budaya membuang sampah merata-rata, boleh terhenti budaya buruk itu ketika berada di negara bersih seperti Ireland yang terkenal dengan membuang sampah dalam tong sampah. Seseorang rakyat Malaysia yang tidak memakai tudung, boleh memakai tudung, malahan furdah apabila dia berada di Saudi.

Mungkin dipermulaannya, ia hanya meniru dan terpaksa ikut budaya masyarakat tersebut, tetapi lama kelamaan, amalan tidak membuang sampah merata-rata menjadi sebati dalam hidupnya (menjadi attitude atau sikap), menjadikan budaya itu melekat pada dirinya sehinggakan dia berhenti buang sampah merata-rata ketika dia pulang ke negaranya. Keadaan yang sama bagi wanita Malaysia yang asalnya membuka tudung, yang apabila dia pulang dari Saudi, amalan itu boleh kekal sehingga dia pulang ke Malaysia.
Kelihatannya, manusia boleh menjadi baik, kadangkala tidak perlu merujuk kepada agama, tetapi dengan attitude atau sikap yang dibina, manusia boleh jadi baik.
Jadi, apa peranan agama?
kalau islam, ada konsep yang lebih besar dari menjadi baik, iaitu bagaimana mahu mengekalkan kebaikan yang dilakukan. Untuk mengekalkan manusia dalam melakukan kebaikan, maka ditawarkan konsep Tauhid dan kehidupan selepas mati.
Konsep Tauhid dalam mengekalkan amalan melakukan kebaikan, bermaksud menyedari bahawa melakukan kebaikan bukan sekadar tunaikan tanggungjawab hidup sesama manusia, tetapi membalas rasa cinta terhadap Tuhan yang maha Esa yang menyuruh melakukan kebaikan itu.
konsep kehidupan selepas mati, bermaksud kena ada kesedaran bahawa kebaikan yang dilakukan memberi implikasi syurga, dan neraka jika melakukan kejahatan.
Ekoran itu, tidak hairan Islam tekankan kepentingan melakukan amalan disertakan dengan ikhlas. Dalam bahasa lain, bukan sahaja kebaikan yang perlu dilakukan, tetapi jujur dalam melakukan kebaikan. Apabila jujur dengan tuhan dalam melakukan kebaikan, manusia kekal baik bukan di hadapan mata manusia, malahan dibalik pandangan mata manusia juga, kebaikan tetap dilakukan. Ini kerana, di balik pandangan manusia, ada yang maha melihat amalan kita.
Wallahu 'Alam


---------------

PERGI BERAKLAAAA




MAKAN 

CADBURY WAJIB

TUKAR DARAH




 ACCIN Mahu Cadbury Bayar Kos Tukar Darah Umat ...

laguzone.com/.../3gp-video-ACCIN-Mahu-Cadbury-B...
Translate this page
27 May 2014 - Gabungan Pertubuhan Islam bukan kerajaan (ACCIN) mahu kilang coklat Cadbury yang dua produknya dikesan mempunyai DNA babi 

Buasir Otak: Siapa dah termakan coklat babi sila tukar darah

buasirotak.blogspot.com/.../siapa-dah-termakan-coklat...
Translate this page
May 28, 2014 - tags: accin mahu cadbury bayar kos tukar darah umat islam yang dah termakan coklat dna babi porcelain samak sertu mulut kumur hukum ...

"Makan Coklat Babi Cadbury Tak Perlu Tukar Darah ...

www.sentiasapanas.com › Cadbury › Cerita Panas
Translate this page
May 28, 2014 - Sehingga ada yang mengeluarkan statement berkenaan bagaimana dengan darah umat islam yang makan coklat cadbury sebelum-sebelum ...

Ridhuan Tee harap Cina Muslim dapat pimpin PAS, UMNO kelak

PETALING JAYA: Penceramah kontroversi, Mohd Ridhuan Tee Abdullah berharap akan ada Cina Muslim yang diberi peluang memimpin parti Melayu, seperti PAS dan UMNO kelak.

DNA babi dikesan dalam dua jenis coklat susu Cadbury ...

www.astroawani.com/.../dna-babi-dikesan-dalam-dua-...
Translate this page
May 24, 2014 - Kementerian Kesihatan mengesahkan DNA babi (porcine) dalam dua ... DNA babi dikesan dalam dua jenis coklat susu Cadbury Dairy Milk .... Pilihanraya Sarawak: Adenan mahu kaum Cina ada dalam kerajaan pimpinannya.

WOIT

ridhuan bakku tee

sudah tukar 

darah atau belum

saje tanya 

takut terusik kulit

nanti kena samak

kah kah kah

TUKAR DARAH
























---------

BETUL KE DAH SELESAI





BETUL KE

DAH SELESAI

ENCIK?



Isu MB Terengganu selesai, masa untuk bekerja

JERTIH - Menteri Besar Terengganu, Ahmad Razif Abdul Rahman menyifatkan segala kekalutan dan isu yang berlaku di negeri ini telah berakhir.

Justeru itu, beliau mengulangi kenyataanya semalam yang mengajak semua kepimpinan negeri ini terus  bergerak ke hadapan dan bekerja untuk kebajikan rakyat.

“Yang mustahak kita perlu kerja secara bersama dan terus memastikan perkhidmatan dan apa kerja kerja yang kita buat adalah untuk kebaikan rakyat,” katanya.

KAH KAH KAH

woit

dah selesai?

tapi mak encik

nak panggil apa?

cik puan ke?

atau encik puan?

saje tanya

jangan marah

kah kah kah

TAHAN LAMA

-------------