.

Isnin, 8 Jun 2015

FULUS SI KUM





FACE BOOK

Ulama usul putus hubung dgn Dap. Kini klihatan ada pmimpin mula goyah. Akan brlaku u turn? Ingin kulihat btapa kuat tarikan kdudukan n wang!

KAH KAH KAH
kah kah kah
ya fulus ya fulus
ya anna mau kumpulikum ya fulussikom
ya innak la alda fulussikom
wa wa ta'k malu
wa wak ta'k limun
anta pussy kum
ya amma no 
ya donate ti kum 
wa fulus si la  kom

KUM KUM KUM



-----------------

LAWAK SEBELUM TIDOO






LAWAK 
SEBEUM TIDOOO

INI DULU
Dulu masa mengeluarkan amanat hadi bukan main kutuk UMNO siapa yang berkawan dengan UMNO mereka adalah kafir siapa yang berimamkan orang UMNO sembahyang mereka tidak sah dan banyak lagi apakah itu sudah tengelam bersama arus kekayaan yang telah dikecapi oleh hadi setelah berjaya dinaikan oleh ahli-ahli yang begitu taksub dengan ketaatan merteka ingatlah apa yang kita cakap itu jika salah amalannya kita juga akan menerima akibatnya. on MENCARI PUNAT HADI
Publish | Delete | Spam
Anonymous
on 6/7/15



------------

SAH MAT ZOMBI JADI JANTAN SUWEY






INI CINA MAKAN BABI


Mahathir : Najib sibuk sangat nak jenguk Sabah

2:33PM Jun 8
"...perdana menteri ada banyak acara hendak kena hadir,” kata Mahathir.

 Mahathir Mohamad menyindir bahawa Najib Razak terlalu sibuk untuk melawat Sabah yang dilanda gempa bumi.

“Dia tentu sangat sibuk, perdana menteri ada banyak acara hendak kena hadir,” Mahathir dipetik sebagai berkata.

Dalam lawatannya ke Kota Kinabalu semalam, Mahathir diminta mengulas tentang kegagalan Najib hadir ke Sabah selepas bencana alam menimpa negeri itu pada Jumaat.



KAH KAH KAH
woit
betul jantan suwey
mana pergi bawa sial
datang ke  jepun
tokyo dilanda gempa
datang  ke sabah
gunung kinabalu gempa

APA PUNYA SUWEY


INI MUKA MELAYU 
TUNGGANG TUNGGIT


--------

ANAK MUDA MULA BERSUARA







Mampukah ulama PAS ‘menangi’ hati anak muda? – Mandeep Singh

Muktamar PAS yang ditunggu-tunggu akhirnya tamat. Pesta hentam-mengentam yang berlangsung selama 3 hari itu berakhir dengan penyapuan bersih golongan “Jebon”.
Jebon ‘dikenali’ sebagai kumpulan yang melawan presidennya. Kalau tahun lalu ada bacaan doa 30 minit, tahun ini tidak ada kurangnya, apabila ahli Parlimen Temerloh yang suka berkaca-mata bersinar menggunakan perkataan ‘siku’ dan ‘lutut’. 
Oh lupa, Ketua Pemuda PAS yang baru juga dikhabarkan pandai 'mencakar’ walaupun ‘malu rimau.’
Apakah inisiatif PAS untuk merampas Putrajaya juga langsung tidak kedengaran. Yang ada hanya, DAP ini, DAP itu. Orang ini serang presiden, orang itu lawan presiden. Oh, saya lupa sekali lagi muktamar ini adalah sebenarnya untuk memastikan ulama terus dihormati.
Malah, timbalan presiden baru juga “gagal” untuk mengadakan upacara sujud syukur dan sembelih kambing kerana menang jawatan kerusi timbalan presiden. Moga-moga upacara ini dapat dilaksanakan 2 tahun akan datang.
Ketua Pemuda PAS dan anak muda.
Saya lebih minat mengetahui perancangan atau gerak kerja Ketua Pemuda PAS yang baru.
Jika 4 tahun dulu, Pemuda PAS dari kumpulan ulama sering menentang program-program ‘fun’ seperti Valentine Day, konsert rock dan sebagainya. Kemudian, kita melihat Ketua Pemuda 2013-2015 agak ‘cool’ kerana tidak membantah program ini. Adakah tokoh ulama Ketua Pemuda yang baru ini akan mengulangi perkara yang sama semula?
Anak muda pada hari ini lebih berminat program-program sebegini. Maka, jikalau program sebegini ditentang, sudah pasti PAS akan kehilangan sokongan anak muda (sudah kehilangan sebenarnya) . Anak muda semua bangsa juga dibebani dengan satu cukai yang zalim. Cukai GST menjadi beban kesulurahan anak muda.
Dengan pendekatan agama yang sering digunakan Ketua Pemuda yang baru, mampukah beliau mendekati anak muda hari ini?
Malah, adakah Ketua Pemuda yang baru ini hanya akan berceramah di masjid atau surau? Apakah pelan-pelan dan perancangan Ketua Pemuda ini untuk mendekati anak muda non-Muslim?
Suka saya mengetahui perkara-perkara ini kerana, jujur saya berkata Ketua Pemuda PAS yang baru ini sebenarnya masih gagal menunjukkan apa-apa kesungguhan mendekati anak muda sejak dilantik sebagai ahli Parlimen.
Mungkin, beliau banyak menjalankan aktiviti di Pasir Mas. Tetapi, beliau harus faham anak muda bukan hanya berada di Pasir Mas.
Saya juga berminat untuk mengetahui bagaimana beliau akan mula mendekati wanita-wanita Melayu yang tidak bertudung dan apakah wanita-wanita ini akan senang mendekati beliau.
PRU14 tinggal kurang dari 3 tahun. Berkemungkinan besar, kepimpinan Pemuda PAS ini akan kekal sehingga tarikh PRU14.
Apakah Ketua Pemuda ini akan berjaya memenangi hati anak muda dan akan bersikap terbuka dengan mendekati golongan anak muda ini?
Golongan ini akan mengundi pada PRU14. Dianggarkan lebih kurang 3 juta. Tidak mungkin 3 juta ini suka mendengar kuliah agama. Dan ‘non-Muslim’ tidak akan ada di masjid atau surau.
Jelas, berpolitik di masjid dan surau tidak cukup. Berpolitik di Pasir Mas juga tidak mencukupi. Anak muda juga meminati politik jalan raya. Mampukah Ketua Pemuda membawa mereka turun ke jalan raya dan disembur dengan gas pemedih mata.
Masa yang tinggal tidak banyak. Program ceramah di padang bola juga tidak mencukupi.
Dan akhirnya, anak muda juga mahu melihat Ketua Pemuda berhujah mengenai isu nasional seperti GST, ekonomi, kos kehidupan sehari, dan isu penganguran. Hujahan-hujahan ini penting dan inilah akan membawa sokongan anak muda kepada perubahan yang dicari-cari.
Jika Ketua Pemuda PAS gagal membawa ini, maka Khairy Jamaluddin boleh melebarkan senyumannya. – 8 Jun, 2015.
- See more at: http://www.themalaysianinsider.com/rencana/article/mampukah-ulama-pas-menangi-hati-anak-muda-mandeep-singh#sthash.v7Fr3VwI.dpuf


--------------

BETUL JANTAN SUWEY




KOMENTAR
hebat singapura ini
cara untuk memenagi 
hati orang sabah 
bukan macam najib

INI BUKAN BERSHOPPING



Singapura berkabung peringati mangsa gempa bumi Sabah

Singapura hari ini menghayati hari Peringatan Negara bagi 8 rakyatnya yang terkorban dan 2 masih hilang dalam gempa bumi di Sabah Jumaat lepas 

Bendera republik ini dikibar separuh tiang di semua bangunan kerajaan dalam keadaan cuaca mendung sebagai tanda mengingati mereka yang maut dan masih hilang akibat bencana alam itu.

 - See more at: http://www.themalaysianinsider.com/bahasa/article/singapura-berkabung-peringati-mangsa-gempa-bumi-sabah#sthash.ylN1P8Jo.dpuf

KAH KAH KAH
woit sekali lagi
mat zombi hilang
tiap kali ada malapetaka
mat zombi akan hilang
banjir kelantan
hilang bershopping dibangkok
mat zombi memang jantan suwey

SAH MAT ZOMBI

----

MENCARI PUNAT HAJI HADI





INI PUNAT SIAPA?

KENA SUNAT
Amanat yang di sunat bawa tak de makna Semua nya duit bah !!!!!! 4 2 Bilion kan banyak Secoit cukup tuk beli serban serban besar Itu kan orang orang bodoh , malas , dan meminta minta Hanya di zaman Firaoun ada Arab Bani Al-Tolol kan.... on MENCARI PUNAT HADI
Anonymous
on 6/7/15

LIDAH BERCABANG
Hadi hadi hang menang besaq .. lidah hang dah jadi bercabang .. puak2 rembat duit rakyat hang keluaq fatwa depa tak jahat .. apa punya lidah !! on MENCARI PUNAT HADI
Anonymous
on 6/7/15


KAFIR
Dulu masa mengeluarkan amanat hadi bukan main kutuk UMNO siapa yang berkawan dengan UMNO mereka adalah kafir siapa yang berimamkan orang UMNO sembahyang mereka tidak sah dan banyak lagi apakah itu sudah tengelam bersama arus kekayaan yang telah dikecapi oleh hadi setelah berjaya dinaikan oleh ahli-ahli yang begitu taksub dengan ketaatan merteka ingatlah apa yang kita cakap itu jika salah amalannya kita juga akan menerima akibatnya. on MENCARI PUNAT HADI
Anonymous
on 6/7/15

EL-STAAZ
Den tak akan heran ... den tak samo sekali tokojut badak ... kalau satu hari nanti orang guno ugamo untuk menghalalkan entot luar nikah. Ini akan berlaku apobilo satu hari nanti El-Ustaaz ini, dapek kontrak bokal kondom ... fuh lumayan tu.

Sebagai strategi pemasarannya ... El-Staaz itu kata: "Yang haram itu bilo bersentuhan. Tapi bilo kontol itu disarungkan dengan kondom bilo menutuh mano ado sontuh ... botol tak??? ... Jadi apo laaiee gunolah kondom sebolom entot, ianya halal". on MENCARI PUNAT HADI
Publish | Delete | Spam
panglimo potaseh

on 6/7/15






--------------------

TAK DAPAT NAK CAKAP







KOMENTAR

tanda tanda semakin jelas
bahawa negara kita ini
memiliki pemimpin melayu islam
yang amat bodoh lagi amat  bangang

pemimpin yang bodoh dan bangang
dipilih oleh pengundi  melayu islam
yang amat bodoh dan amat bangang juga




Goreng sendiri petua elak GST Ahmad Maslan

Timbalan Menteri Kewangan Ahmad Maslan hari ini berkongsi petua mengelakkan cukai barangan dan perkhidmatan (GST) dengan caranya tersendiri.

Malah berdasarkan petua Ahmad, tanpa membayar cukai itu, pengguna boleh menikmati hidangan menarik lengkap dengan telur, ayam dan daging.

“Resipi saya dan digoreng sendiri: Sayur, telur, cili, nasi, garam, daging, bawang, ayam, minyak dan gas masak. Tiada GST!” tulis Ahmad Maslan di Twitter beliau.


KAH KAH KAH
brillinat
bergeliga otak 3.85 pointer
syabas! bijak bistari
kalau sayur mahal
tanam sayur sendiri
kalau minyak mahal
masak pakai air
kalau gas mahal
masak pakai kayu
kalau kayu mahal
masak pakai panas matahari
letakan telor sayur tengah jalan
tunggu sampai masak
tak perlu goreng
tak perlu minyak
tak perlu gas
tak perlu api
kalau gagal tak makan

KITA GULAI 

MAT MASLAN




----------------

NOTHING TO SAY







Darah Bugis Najib makan diri

 | June 7, 2015
Orang Bugis juga bukanlah selalu menjerit sahaja, tetapi dalam masa sama kerap memberi helah untuk melindungi sesuatu.
PETALING JAYA: Tindakan Najib Razak yang tidak menghadirkan diri di dalam forum ‘Nothing2Hide’ itu tidak menggambarkan sikap sebenar orang Bugis.
Bahkan, orang Bugis juga bukanlah selalu menjerit sahaja, tetapi dalam masa sama kerap memberi helah untuk melindungi sesuatu.
Bekas Naib Ketua Pemuda UMNO Wangsa Maju, Shahbudin Husin menyatakan tindakan Najib yang berbangga dengan darah Bugis yang mengalir dalam tubuhnya semakin hari semakin tidak membawa kelebihan untuknya mempertahankan kedudukannya.
“Dalam forum ‘Nothing To Hide’ yang turut dihadiri oleh Mahathir Mohamad bagaikan suatu pengesahan mutlak seolah-olah tiada setitik pun darah Bugis mengalir dalam pembuluh darahnya,” katanya.
Menulis di blog www.shahbudindotcom.blogspot.com, Shahbudin menjelaskan sikap sebenar orang Bugis adalah jika bertempik hendak berlawan, maka orang Bugis akan tetap melawan walau terasak ke dinding sekalipun.


KAH KAH KAH
dulu jadi mat mongol
klim jadi pahlawan bugis
sebenarnya dah jadi mat zombi
tak tahu satu apa pun
ada bomoh sedang kontrol
kah kah kah

APA PUNYA ZOMBI

Tun ada lagi ke?
------------------

AWAS BERJAGA JAGA







AWAS 

TURKI & IRAN

bik mama bertandak
di kazakhtan
nepal gempa bumi
bik mama ke tokyo 
osaka gempa bumi
bik mama ke kuching
sabah gempa bumi
awas 
turki dan iran
bik mama  ke  saudi

KAH KAH KAH




--------------

JANGAN SEBAR FITNAH







 | June 5, 2015
tmj,dialog
Menurut Baginda, tajuk program berkenaan telah menunjukkan sesuatu yang tidak kena. 
             
NOTA
sebagai warga negara yang bertanggung jawab
yang  mendukung perlembagaan
yang rukun negara
yang rukun tetangga 
yang sepuluh rukun

jangan sesekali 
menabur fithan
menyebar tohmah

najib razak
pahlawan bugis yang gagah berani
difitnah dalam face book
ditohmah dalam tweeter
difitnah diportal berita
dituduh takut
dituduh tak ada teloo
difitnah tidak muncul
di program
I HAVE NOTHING TO HIDE

SILA LIHAT 
sila perhatikan betul betul
rapi rapi
lihat gambar diatas

amat jelas 
pahlwan bugis 
telah siapa siaga
menunggu di atas pentas

NOTA
tak percaya tanya 
jinakolojis haroun deen
KAH KAH KAH

----------

BERITA BAIK UNTUK NEGARA





KOMENTAR
satu perkembangan sehat
menuju kepada  kesejahteraan umat
menuju kelahiran
masyrakat madani
menggerak dasar negara  berkebajikkan



 | June 7, 2015
PETALING JAYA: Parti Keadilan Rakyat (PKR) akan mengadakan perbincangan mengenai kedudukan Persatuan Ummah Sejahtera Malaysia (PasMa) yang dikatakan akan menyertai Pakatan Rakyat (PR)
Ia dilakukan dengan mengambil kira pelbagai pandangan memandangkan kedudukannya yang berstatus pertubuhan bukan kerajaan (NGO).
Mengulas mengenai perkara itu, Presiden PKR, Dr Wan Azizah Wan Ismail berkata, ia akan dibawa ke dalam mesyuarat.




-----------------