.

Khamis, 29 September 2016

CALON TETAP PRESIDEN GEROMBOLAN







HANYA SATU

SOALAN UNTK

CALON TETAP

PRESIDEN

GEROMBOLAN

ya ampooon pak ungku
tiga bulan lalu pak ungku umum 
telah bersara dari politik
tidak  lagi akan bertanding
sebagai calon tetap presiden
united malaya national organisation
akan mengosongkan kerusi
ketua bahagian gua musang

tetapi baru baru ini pak ungku
mengapa tarik kembali
pengumuman itu

lalu soalan timbul
apakah najib telah beri janji
sekali lagi?

atau 
mahathir telah beri janji baru
kepada pak ungku?

saje tanya kerana
orang asli gua musang
sedang menunggu pak ungku
untuk dinobatkan sebagai
tok batin aduko mandika
kalamayung siamang gagap
tok batin segala rimba 
tok batin belantara




'PAS begitu lemah, tapi saya tak faham Umno Kelantan'

Kepimpinan PAS Kelantan kini didakwa begitu lemah tetapi itu belum tentu memberi kelebihan kepada musuh tradisinya Umno.
Veteran Umno Tengku Razaleigh Hamzah berkata partinya sendiri bagaimanapun masih tidak memberikan jawapan tegas berkaitan pendiriannya terhadap PAS.
“Saya sendiri pun tidak faham Umno Kelantan ini. Kita tengok baru-baru ini, PAS lawan kita di (pilihan raya kecil) Sungai Besar, PAS juga lawan kita di Kuala Kangsar.

“Tetapi apabila kita tanya apakah dia menjadi seteru kita, lawan kita dalam PRU nanti, dia (Umno) tidak dapat memberikan jawapan tegas,” katanya dalam wawancara disiarkan Sinar Harian hari ini.

Dalam wawancara di kediaman beliau di Gua Musang, Kelantan, baru-baru ini, Tengku Razaleigh bagaimanapun merasakan Umno tetap akan menentang PAS dalam pilihan raya umum akan datang.

“Tetapi saya rasa kita tetap lawan PAS pada pilihan raya akan datang kerana orang bawahan tidak mahu kita bersatu dengan PAS.

“Dan, orang PAS juga sama, tidak mahu bersatu dengan Umno,” katanya lagi.


KAH KAH KAH KAH KAH KAH KAH AKH KAH KAH KAH KAH KAH KAH KAH KAH KAH KAH KAH KAH KAH KAH KAH KAH KAH



-------------

ADA ORANG BODOH





OTAK UDANG
Ini petunjuk WABAK OTAK UDANG menular masuk ke dalam pemikiran pemimpin pembangkang Jangan di pikir OTAK UDANG tidak bahaya Dengan MAGIK BON BON saja SOS OTAK UDANG mampu menguasai pemikiran pemakan SOS OTAK UDANG 

Pikir lah bagaimana OTAK UDANG menjadi Ketua Besar NEGARA , apa akan jadi pada matawang negara ber gambar UDANG dan UNTA Jauhi SOS OTAK UDANG Kilang nya di Selangor , pasaran nya sedunia on KERJA BODOH LAGI BANGANG
Publish | Delete | Spam
Anonymous
at 5:37 PM





------------

PAS PARTI HIDU







PAS  JADI

PARTI AROMA

SENTIASA
Tuan Ibrahim: Pas boleh hidu kawan, lawan

SHAH ALAM - Sebagai parti lama yang telah berpengalaman dalam kerjasama politik, Pas mendakwa mampu menghidu kawan mahupun lawan.

Sehubungan itu, Timbalan Presidennya, Tuan Ibrahim Tuan Man berkata, Pas kini sedang membina kekuatan blok politik ketiganya, Gagasan Sejahtera bersama rakan yang sedia menerima dasar dibawa parti Islam itu.


ADALAH SEMUA

DIBERI TAHU

JANGAN SESEKALI

TERKENTUT

DEKAT PAS

PARTI AROMA

AKAN DAPAT

HIDU KENTUT

JENIS APA

KAH KAH KAH



----------------

YB MANA YANG DIBERITAKAN REBAH?





REBAH KE?
Sudah REBAH ke ???? Dapat CUTI UMUM tak ????? REBAH jangan tak REBAH SImon Peres pun sudah REBAH CUTI UMUM dapat jimat duit wokay on YB MANA JATUH TERSEMBAB?
Publish | Delete | Spam
Anonymous
at 3:07 PM


nota:
YB  YANG MANA
REBAH TERSEMBAM?
------------

KERJA BODOH LAGI BANGANG






KERJA BODOH
kerja bodoh
perbincangan bodoh
kerja paling bodoh
perbincangan paling bebal 
sedang berjalan dikalangan
pemimpin PAKATAN HARAPAN

perbincangan bodoh yang amat bodoh
ialah
mereka sedang berbincang
siapa  akan menjadi 
PERDANA MENTERI
 anwar ibrahim?
atau
muhyiddin yassin?

kerja bangang 
kerana  pakatan
belum menang lagi

kalau mereka  tidak bebal
apa yang wajib mereka lakukan sekarang
ialah melawan SPR yang menipu

melawan najib yang beri arahan
kepada spr

menyusun rakyat 
untuk BERSIH5
turun ke jalan raya

perbincang pekara bodoh ini
 takda guna
malah membuang masa
kerana dalam pru14
najib akan menang besar

persempadan semula ini
adalah sebahagian dari cara spr
untuk memastikan najib menang

mustahil pemimpin pakatan tak nampak
mustahil mereka tak tahu
persempadan ini jika diluluskan
akan memastiKan najib dan kuncu kuncu
akan menang besar dan terus berkuasa

jika pemimpin pakatan harapan
tidak sedar akan pekara ini
maka mereka semua patut 
rabu telo dan garu punai sendiri



---------

MENGGELODAK HASUT SATU NEGARA







KITA GELODAK

SATU NEGARA

MULA 

SATU OKTOBER


KITA HASUT

PEKAN 

 BANDAR 

KAMPONG


 


SATU JUTA

TURUN

19 NOVEMBER

DATARAN
-----------


SULTAN MELAKA





BOGUMBIRO
Paham den pilihanrayo ado lah musim bogumbiro. Apo tak eaa maso ni lah wakil rakyat yg dah jadi kayo rayo tujuh keturunan dongan gaji rm7k sobulan .. torkokeh-kokeh carik rakyat .. rakyat adolah rajo, sotarap Sultan Melako. Maso PRU kito di bagi makan, kain, atap, kambing, lombu, konduri doa, sekolah/balai rayo dapek tv .. bajo, duit lagi .. pompuan pon boleh dapek. 

Projek momacam nak dibuek .. kekadang tak masuk dek akal pon ado .. apo pon janji ini, ia boleh gumbirokan rohani kito. Bila ati dah gombiro .. balik ghumah carik bini ajak entot-entot. Esoknyo poee ngundi naik kereto poree. Kalau lah PRU tu tiap hari, kan ko best. on MEMAHAMI MAKNA PILIHAN RAYA
Publish | Delete | Spam
panglimo potaseh
on 9/29/16





---------------

YB MANA JATUH TERSEMBAB?






SIAPA YB ITU


ada berita melaporkan
seorang YB telah jatuh 
tersembab
nasib baik dapat disambut

ini berita tak betul
saya bersama YB tersebut
dalam mahkamah 
kelmarin

jika ada YB lain
yang jatuh tersembab
itu satu berita lain?

siapa agaknya YB itu?
sila cari
sila risek



---------------------

MAT KONTOL NAK LAWAN BERSIH





KENYATAAN MEDIA
28 SEPTEMBER 2016

BERSIH 2.0 menafikan dakwaan Jamal Yunos

BERSIH 2.0 menafikan sekeras-kerasnya dakwaan oleh Jamal Yunos pada sidang media pada hari ini.

BERSIH 2.0 tidak ada apa-apa kaitan dengan mana-mana kumpulan militan seperti yang di dakwa oleh Jamal Yunos. Malah, BERSIH 2.0 tidak punyai apa-apa cadangan untuk berhimpun di lapangan terbang. Kami akan meneruskan konvoi mingguan kami dan himpunan 19 November 2016 seperti dirancang dan yang diumumkan pada tempoh hari melalui kenyataan akhbar kami.  Kami percaya dakwaan berniat jahat ini bertujuan untuk mewujudkan rasa takut dalam kalangan peserta aman konvoi dan himpunan.

BERSIH 2.0 dalam proses perbincangan dengan pasukan peguam kami untuk mengambil tindakan undang-undang terhadap tuduhan berniat jahat Jamal Yunos. BERSIH 2.0 akan memastikan pihak-pihak yang membuat tuduhan berniat jahat ini.

BERSIH 2.0 sedang mempertimbangkan semua tindakan undang-undang yang boleh dan akan diambil terhadap tuduhan jahat yang telah dibuat dan akan mengheret mereka yang mencipta dan menyebarkan fitnah ini ke muka pengadilan.

BERSIH 2.0 adalah dan akan terus menjadi gerakan rakyat dengan tujuan dan maksud yang jelas untuk memperjuangkan pendemokrasian secara aman melalui penambahbaikan pilihanraya dan institusi.

Dikeluarkan oleh:-
Jawatankuasa Pemandu BERSIH 2.0



Baju Merah dakwa BERSIH diserapi IS pula

Gerakan Baju Merah yang diketuai Jamal Md Yunos hari ini mendakwa himpunan BERSIH 5 yang dijadual berlangsung 19 November ini diserapi elemen kumpulan pengganas IS pula.
Jamal yang juga ketua Umno Bahagian Sungai Besar itu mendakwa kenyataan tersebut dibuat berdasarkan maklumat yang diterimanya.

KAH KAH KAH KAH KAH KAH KAH KAH KAH KAH KAH KAH KAH KAH KAH KAH PUNDEK KAH KAH KAH KAH KAH KAH KAH KAH
---------------

SELAMAT PAGI PAK







KAH KAH KAH KAH KAH KAH KAH KAH KAH KAH KAH KAH KAH KAH KAH KAH KAH KAH KAH KAH KAH KAH KAH KAH KAH KAH 









----------------

DIMANA KAU MENGHILANG?






DIMANA?

ketua pemuda pas 
nik abdoh telah tidak
kelihatan di kota baru
selama satu minngu

apakah nik abdoh 
kini di london berbincang
dengan peguam inggeris
mister james vilerty QC
untuk usaha menyaman
sarawak report

sahaja bertanya
karana dah lama
tak nampak







------------------

CALON TETAP PERDANA MENTERI




HAJI HADI CALON PM
Lucu.... Satu ketika peristiwa sama berLaku sebeLum pru 13 heboh Masa tu hj hadi caLun PM, Hj Hadi Masa tu hanya mengumpuL dan Menahan diri Dari meneLan air Liur yg mencurah-curah daLam muLutnya...

matanya terMasuk ke daLam kerongKong menjadi tirus dan anak matanya meneLan pemberita dan press semua...tapi tak teLan juga air Liur tu... hebat hj hadi on SILA RENONGKAN
Publish | Delete | Spam
Nazrio Dond DoLLa
on 9/28/16






------------

MEMAHAMI MAKNA PILIHAN RAYA






MAKNA PRU14

pakatan harapan
termasuk parti PAS
akan 
membuat sejarah dunia
apabila najib dikalahkan
dalam pengundian PRU14

sejarah dunia kerana
belum pernah berlaku
dalam negara dunia ke3
sebuah kerajaan zalim
sebuah kerajaan penipu
sebuah kerajaan rasuah
dapat dikalahkan melalui
pengundian

malah 
ini satu sejarah
untuk bumi manusia


------------

MASIH ADA YANG TIDAK FAHAM






KANG KONG

TAK FAHAM

NAJIB AKAN

MENANG BESAR

TAK KIRA

PENJURU APA

SPR SEDANG

MENYUSUN



KOMENTAR
yakinlah bahawa
najib akan menang besar
1 penjuru
2 penjuru
3 penjuru
semua ini tidak penting
dalam pilihan raya dunia ke3
bukan siap dapat undi
tapi siapa mengira undi

kalau dalam PRU14
najib dan konconya kalah
maka inilah satu rekod dunia
kerana belum pernah terjadi
dalam negara dunia ke3
dimana kerajaan zalim
kerajaan penipu dikalahkan
melalui pilihan raya


29 September 2016
SHAH ALAM - Pakatan Harapan akan ‘hilang’ Selangor sekiranya terjadinya pertembungan tiga penjuru. 
Penganalisis politik, Profesor Madya Dr Sivamurugan Pandian mengatakan bahawa sekiranya terjadi pertandingan tiga penjuru ini, ia akan memberikan kelebihan kepada BN.

ADA LAGI

YANG BEBAL

TAK FAHAM

APA ITU PRU114




----------------

ENTOT ATAS UNTA




ENTOTA - ENTOT ATAS UNTA
haa..takkan ko tak dpt baca nape mufti2 atau haji2 kerap g umrah dan haji tiap2 tahun..entota adalah sunnah yg wajib diikuti sb nabi pun buat..rugi la kalo tak buat..nanti nabi tak ngaku umat..dari main pokemon go, baik entota..jimak style entota bukan saja sunnah , namun nikmatnya mengikuti sunnah ini.hanya org agama je yg tahu teknik entota ini..permata entota.. on TEKNIK UNTATI
Publish | Delete | Spam
Anonymous
on 9/28/16





-------------

MAYAT SAMPAI PAGI INI - MATI DALAM TAHANAN -






DIBERITAHU 

BEDAH SIASAT
mayat arwah AZRI
akan sampai dari kota baru
ke jabatan forensik
hospital besar kuala lumpur
pada jam 11.00 pagi ini

kaum keluarga arwah
akan berada disana
mereka memerlukan sokongan
mereka memerlukan kawan

sesiapa yang ingin
bersetiakawan 
sesiapa yang ingin
datang membantu
jemput datang ke hospital
pagi ini







Aina Sayuty with Adam Adli and 24 others.
4 hrs
Salam perjuangan.
RAYUAN DERMA BAGI MENANGGUNG KOS POST MORTEM KALI KEDUA ARWAH AZRI MOHAMED YANG MATI DALAM TAHANAN PENJARA SERTA USAHA MENUNTUT KEADILAN.
Alhamdulillah pihak Mahkamah Tinggi Kota Bharu pada hari ini, 27 September 2016, telah memutuskan untuk meluluskan permohonan post mortem kali kedua untuk Arwah Azri, yang mati dalam tahanan penjara Pengkalan Chepa.
Terima kasih saya ucapkan kepada pasukan peguam YB N. Surendran, Naraendran Thiagarajah dan Ang Kai Whei yang telah memberikan khidmat percuma kepada kami sekeluarga.
Juga kepada Aktivis NGO dan Pimpinan Parti yang mendokong Jawatankuasa Bertindak Keadilan Untuk Azri.
Justeru itu saya dengan rendah diri memohon jasa baik bantuan pihak media, rakan- rakan dan rakyat Malaysia, untuk membantu kami dalam mendapatkan sumbangan bagi menanggung kos post mortem kedua serta usaha memperolehi keadilan buat Azri.
Saya percaya bukan Azri dan keluarga kami sahaja yang menanggung kezaliman seperti ini.
Kita semua perlu bersama berusaha agar tidak ada lagi kes pukulan dan kematian dalam tahanan secara misteri dan zalim.
Berikut adalah info akaun bank saya:
Nama: Norsyazmira Binti Mohamed
No. Akaun: 0303-0009296-72-1
Nama Bank:
Bank Muamalat
No. Telefon:
013 - 91-25-378




-------------------