.

Sabtu, 22 April 2017

PENCERAHAN UNTUK BANI MELAYU






MINYAK OOO

MINYAK 

BUKAN SUNNI

BUKAN SHIA

TAPI 

MINYAK



BERPA MINIT BERFIKIR




F.B




Ada 14 wanita Tunisia sekarang ini, bersama anak-anak kecil mereka yang sedang ditahan di penjara di Libya.
Suami-suami mereka semuanya sudah mati berperang, meletupkan diri dan pelbagai kerja bodoh lain atas nama perjuangan IS di Libya.
Nak balik ke Tunisia, takut kena tangkap masuk penjara semula. Lagi lah kau merana kena bahan dengan bangsa sendiri. Nak terus tinggal di Libya, diorang pun dah malas nak tanggung makan minum kau. Negara Libya itu sendiri pun tak tahu untung nasibnya.
Pejuang-pejuang IS ni, semasa nak berjuang di Libya, dia angkut segala anak bini rupanya berpindah sekali. Buat taik secara berjemaah dengan ahli keluarga mereka di tanahair orang. Malah ada kalangan bini mereka yang menyumbang nyawa menjadi pengebom berani mati.
Sekarang, diorang sudah mati maka tinggallah anak bini masing-masing meneruskan hidup atas kebodohan bapa mereka. Duduk dalam penjara pun complaint lagi minta nak dilayan begitu begini, nak kena hantar balik ke Tunisia takut pulak.
Cuba lu bayangkan, berapa lama agaknya masa yang para lelaki itu ambil untuk berfikir dan membuat keputusan untuk berhijrah dan berjuang di negara orang dengan membawa anak isteri mereka? Sejam? Sehari? Sebulan? Dan berapa lama pula tempoh penderitaan yang terpaksa ditanggung oleh orang yang mereka tinggalkan selepas mereka mati?
Begitulah dengan hidup kita ini, kadangkala kita terpaksa buat keputusan dalam tempoh yang singkat tapi punya kesan yang besar dan berpanjangan dalam kehidupan. Tapi ada masanya kita berfikir siang malam macam nak pecah kepala untuk buat satu keputusan, padahal impaknya sangat kecil dan seketika sahaja dalam hidup kita.
Agaknya, berapa lama masa yang manusia normal ambil untuk berfikir sebelum membuat keputusan nak pinjam duit lima ratus ribu ringgit dengan Along?


Atan Razal Paling power pinjam 500K tanpa perlu buat cagaran apa-apa.
LikeReply110 hrs
Zulhazry Mohd Yusoff Cagar bisnes kad print kat Pudu tu kot
LikeReply8 hrs
Hurairah Bin Tholpakar Bapo lamo la pulak along tu pikir...nak bg tak bg....nk bg tak bg....nak bg tak bg.....hmmm...
LikeReply8 hrs
Azman Hanif Abdul Aziz Dulu aku amik masa 5 minit je insihab madah.. nahh.. kesannya bertahun2 smpai ke sudah
LikeReply26 hrs
Zulhazry Mohd Yusoff kah kah kah ini power
LikeReply5 hrs
LikeReply4 hrs
Dino Rias Kita seharus nya punya ilmu.. Boleh berfikir dengan bijaksana. Mau pun balik semula keasal Uganda... Back to basic.. Ni ingatkan 
Ayat belum cuba belum tau
Dah cuba kena tipu.. Hahaha rasakan akibatnya....
LikeReply14 hrs




-------------

HANG KEMANA



HANG KEMANA
Hang tuah tak ke GERMAN ke ???? Kalau tak ke German , padan lah Puteri Hang Li Poh nak jantan lain Kontol tak boleh pakai Ngok !!!!! on 
HANG TUAH WUJUD
Publish | Delete | Spam
Anonymous
at 5:58 PM



--------------

KOREA UTARA DAN AMERIKA






PERANG

SERANG

KOREA UTARA

DAN AMERIKA

TEGANG

BERSEDIA!




Turkey at 'Final Stage' With Russia Over S-400 Missile System: Defense Minister: NATO member Turkey in 2015 canceled a $3.4 billion tender for a long-range missile defense system that had been provisionally awarded to China.


Russia ‘moves troops and equipment’ to North Korea border: Russia has moved heavy military equipment towards its border with North Korea amid mounting fears of a military clash between Pyongyang and the United States over the North’s nuclear program.

Russia ‘moves troops and equipment’ to North Korea border, as Kim Jong-un warns of 'super-mighty pre-emptive strike' 



----------------

TANGISAN AIR MATA PASIR






SEDiH



Ia antara kenyataan Adam Rosly yang dianggap palsu, seperti terkandung dalam kertas pertuduhan hari ini. 


WARGA

AMPANG

SEDIH

MENAGIS 

HINGGA KELUAR

AIR MATA PASIR




----------------

KENCING PERNIAGAAN BUMIPUTERA







SATU LAGI

PROJEK

BUMIPUTERA

PERNIAGAAN

AIR KENCING


Ujian air kencing ke atas semua pelajar, bukan sahaja yang bermasalah

 | April 22, 2017
Pada masa ini ia dihadkan ke atas pelajar bermasalah, tetapi kesatuan guru mahu ia diperluaskan susulan laporan lebih 500 murid sekolah didapati positif dadah






PETALING JAYA: Kesatuan Perkhidmatan Perguruan Kebangsaan Malaysia (NUTP) menyarankan agar membuat ujian air kencing terhadap semua pelajar sekolah menengah, susulan pendedahan lebih 500 pelajar Tingkatan 4 dan 5 positif dadah dalam tempoh kurang 3 bulan tahun ini.
Presiden NUTP, Kamarozaman Abd Razak berkata ia bertujuan menyelamatkan generasi muda daripada terbabit dengan dadah


CADANGAN

AMAT HEBAT

SAPA AKAN

DAPAT KONTREK

LEPAS PELAJAR

UJI SEMUA 

RAKYAT MSIA

INI AKAN 

HALANG PROJEK

UMNO KENCING

PARTI  PAS

BETUL TAK?


---------------

HANG TUAH WUJUD






HANG TUAH

INI PERNAH

WUJUD TAPI

DAH CAMPUR

AJI NO MOTO

Keris Hang Tuah ditemui di Jepun, pensyarah UPM mahu bawa balik 

KUALA LUMPUR, 22 Feb — Keris milik Hang Tuah yang dipercayai menjadi lambang hubungan diplomasi antara Melaka dengan kerajaan Ryukyu di Jepun akan dibawa pulang ke Malaysia.
Keris itu, yang ditemui pengkaji sejarah Jepun sebelum disimpan di muzium, perlu dikaji lanjut bagi membuktikan pahlawan itu bukan satu mitos, kata pengkaji Universiti Putra Malaysia (UPM).
- See more at: http://m.themalaymailonline.com/projekmmo/berita/article/keris-hang-tuah-ditemui-di-jepun-pensyarah-upm-mahu-bawa-balik#sthash.mq9mxORn.dpuf


HANG TUAH

GI CHINA

GI JEPUN

GI TURKI

GI JUMPA

DA VINCI

SAT PASTI

ADA BERITA

HANG TUAH

PERNAH JADI

KETUA 

BAHAGIAN

UMNO B.KATIL

KEMUDIAN DIA

MASUK PAS

SEBELUM GHAIB

LU PIKIR LAAAA




-------------