Nurul Izzah Aidilfitri

selangorku 1

.

Ahad, 30 November 2008

SYED HAMID : BUKAN ‘JENAKA BOLEH DIPERMAINKAN’ - melayau



KUALA LUMPUR 29 Nov. - Orang Melayu perlu bangkit dan menghentikan segala bentuk kritikan daripada kaum lain yang mahu menolak konsep ketuanan Melayu di negara ini.

Menteri Dalam Negeri, Datuk Seri Syed Hamid Albar menegaskan kesedaran daripada orang Melayu perlu bagi memberi amaran kepada semua pihak bahawa perkara berkaitan ketuanan Melayu bukanlah 'jenaka yang boleh dipermainkan'.


kah kah kah…. JENAKA? … kah kah kah… memanglah bukan jenakan…. kah kah kah
siapa cakap jenaka…. kah kah kah…mentang mentang munkee jilbab ni pernah berteater… sikit sikt jenakah… kah kah kah

kah kah kah… jenaka macam berita jam lapan di rtm… kah kah kah…jenaka tu program beritat tv tiga itu jenaka… kah kah kah…. tak payah laa beri beri amaran….

JANGAN CABAR KETUANAN MELAYU - KHALED NORDIN - melayau

KUALA LUMPUR 29 Nov. - Ahli Majlis Tertinggi UMNO, Datuk Seri Mohamed Khaled Nordin menyelar pihak yang cuba mengelirukan konsep ketuanan Melayu dengan membuat kenyataan tidak bertanggungjawab.

Tegasnya, konsep ketuanan Melayu tidak ada kena mengena dengan hubungan tuan dengan hamba tetapi merujuk kepada asal usul negara ini dan kaum pribuminya daripada keturunan Melayu.

''Apa pun dasar yang dibuat oleh kerajaan yang memihak kepada orang Melayu asalnya daripada sejarah itu dan bukan kerana ketuanan Melayu.


kah kah kah…. MENACABAR KETUANAN MELAYU … ka kah kah…. tak ada siapa mencabar… kah kah kah… apa yang berlaku ialah tak ada siapa yang nak jadi budak suruhan…. kah kah kah…semua tak nak jadi hamba… kah kah kah…. kalau ada tuan mesti ada hamba….

yang di cadangkan oleh PAKATAN RAKYAT ialah KETUANAN RAKYAT…. tak kan ini pun susah nak faham…. ketuanan rakyat ertinya rakyat ramai yang berkuasa… tak faham?.... rakyat ni tak kira bangsa asalkan mereka warga negara…. sussah nak faham ini ke ?.... kah kah kah…



LEBIH BAIK JADI PEMBANGKANG – HISHAMMUDIN –melayau


KUALA LUMPUR 29 Nov. - Ketua Pergerakan Pemuda UMNO, Datuk Seri Hishammuddin Tun Hussein menegaskan lebih baik bagi pemimpin parti komponen Barisan Nasional (BN) menyertai sahaja parti pembangkang sekiranya mahu terus mengungkit sejarah dan fakta negara.

Beliau berkata, dengan menidakkan sejarah termasuk konsep ketuanan Melayu, mereka hanya meletakkan diri dalam wajah yang sama dengan pembangkang iaitu berpolitik pada landasan kaum serta agama dan sebab itu lebih baik untuk mereka berada bersama pembangkang.


ah kah kah…. PAKATAN RAKYAT MEMBUKA PINTU... AH LAN WA SAHLAN…. kah kah kah….

kah kah kah... pakatan sedia menerima sesiapa sahaja asalkan mereka warga negara malaysia dan bukan dari turki…. kah kah kah….

kah kah kah…. betul ke offer munkee lidah kontot ni…. kah kah kah….. kesian isteri dia … kah kah kah…. lidah munkeee ni kontot…. kah kah kah



TUN M BERHAK DEDAH NAMA - melayau


JOHOR BAHRU 29 Nov. - Bekas Perdana Menteri, Tun Dr. Mahathir Mohamad berhak mendedahkan senarai nama pemimpin UMNO yang terlibat dengan politik wang demi kebaikan parti.

Calon jawatan Naib Presiden UMNO, Tan Sri Mohd. Isa Samad berkata, Dr. Mahathir bagaimanapun perlu mengemukakan bukti kukuh mengenai perkara tersebut.

"Sesiapa sahaja boleh menghantar laporan, malah kalau ada orang lain selain Tun pun boleh hantar laporan.



jeng jeng jeng….jadey jumpa jisa …jadey jolok jolok jisa ….jisa jarjis jarjis jardey….jarder jerit jangan jangan…jisa jarjis jarjis jardey…. jardey jelma jadi jembalang… kah kah kah…

jeng jeng jeng… jardey jarjis jarjis jolok jolok…. kah kah kah… jangan takut hantu raya ini tak akan siarkan nama…. kah kah kah….

kah kah kah…. HANYA ADA TIGA NAMA YANG TAK MAIN POLITIK WANG … mat ngantuk…. mat mongol… dan mat firauan kecik…. kah kah kah….



HARGA SAYUR NAIK MELAMBUNG - melayau



ALOR STAR 29 Nov. - Biarpun kerajaan telah menurunkan harga petrol dan diesel sebanyak lima kali pada tahun ini, harga barang keperluan seperti sayur-sayuran di negeri ini terus meningkat berkali ganda secara mendadak.

Tinjauan mendapati harga sayur-sayuran di negeri ini seperti cili, daun bawang dan kubis didapati melambung berbanding bulan lalu.

Peniaga pula mendakwa kekurangan bekalan dan harga yang mahal dikenakan oleh pemborong menyebabkan mereka terpaksa menaikkan harga sayur.

Antara harga sayur yang meningkat secara mendadak ialah cili merah iaitu dari RM5 ke RM15, daun bawang (RM2.50 ke RM8), timun (80 sen ke RM2.50), salad (RM3 ke RM8), limau nipis (RM2 ke RM5), ubi kentang (RM1.80 ke RM2.50) dan cili padi (RM3 ke RM9), masing-masing bagi setiap sekilogram.


kah kah kah….HARGA NAIK?... kah kah kah…

kah kah kah… OUR FUNDUMENTALS IS STRONG…. kah kah kah… WE HAVE NO PROBLEMS…. kah kah kah….

kah kah kah…. cam mana ni… harga petrol dah turun …. harga barang makanan terus naik…. kah kah kah…