Nurul Izzah Aidilfitri

selangorku 1

.

Khamis, 26 Mei 2011

SELAMAT KAN ANAK INI



PENDERAAN KANAK-KANAK




APA ITU SEMIOTIK

ilmu semiotik ialah ilmu yang mendidik kita
untuk memahami makna dari tanda dan gambar
semiotik bukan ilmu yang baru
dari zaman berzaman manusia telah mengunakan semiotik
hanya dalam kehidupan harian kita tidak menyedari
yang kita menggunakan semiotik

lihat gambar di atas:

gambar juga kalau kita kaji
akan memiliki nahunya dan hukumnya tersendiri
ini bermakna gambar juga boleh dibaca untuk
memahami makna yang dihatar oleh imej ini
gambar juga bersuara
gambar juga seperti karangan boleh kita fahami
gambar seperti sajak boleh kita kupas untuk memahmi maknanya

lihat gambar diatas:

seorang perempuan yang gemok memakai cermin mata hitam
gemok ini dapat dibuktikan dengan senang sekali
kita hanya perlu membezakan tangan perempuan ini dengan
tangan yang terpampang depan kita
tangan yang terpampang dihadapan sekali
kelihatan slim dan kurus

tangan perempuan gemuk ini kembung
tidak serupa tangan yang slim dan kurus
malah tangan gemok ini pula di sulam dengan dua cincin mutiara
di jari kiri dan kanan
juga ada gelang tangan yang dipakai
kelihatan pergelangan tangan juga tembam

dari segi semiotik jelas perempuan ini cuba mengatakan pada dunia bahawa dia kaya
bukti kenyataan : aku kaya!
kerana perempuan ada cincin dan gelang mutiara
bukan satu tetapi banyak

dari ilmu semiotiok ini kalau kita kahwin kan pula
dengan ilmu psikoanalis maka kita akan faham
saikoloji perempuan gemok ini
si gemok ini cuba menunjukkan sesuatu
untuk menutup asal usulnya
mungkin cuba menututup asal usulnya yang datang dari ulu kampong
justeru dengan memasang intan berlian dan mutiara
maka akan tertutup lah asal usulnya

kemudian kita perhatikan yang perempuan ini memakai kaca mata hitam
selalunya mafia sahaja yang memakai kaca mata hitam
atau mat feed lepas kena debu
atau rock star atas pentas sedang 'stone' yang pakai kaca mata hitam

ertinya: orang yang memakai kaca mata hitam cuba menyorokkan sesuatu
kerana mata adalah pintu rahsia
mata akan membuka seribu satu macam rahsia

kenapa perempuan gemok ini memakai cermin mata hitam?


lihat pula baju yang dipakai oelh perempaun gemok ini
berenda-renda berkait kait
ini menunjukan bahawa cita rasa peremouan gemok ini masih rendah

kita boleh keluarkan perempan gemok ini dari kampong gomoncheh
tapi kita tak boleh keluarkan kampong gomoncheh dari perempaun gemok ini
taste perempaun gemok masih lagi kampongan

perhatikan pula

kanak kanak yang sedang digomol oleh perempun gemuk ini
perhatikan mata kanak-kanak ini
biji matanya naik keatas
ini jelas tanda mata yang dalam ketakutan

mata kanak kanak itu
memandang keatas adalah tanda meminta pertolongan
di hadapan kanak kanak ini ada seseorang - yang kita tidak nampak
mata kanak kanak ini memandang keatas dengan suara jeritan meminta di selamatkan

kanak kanak adalah manusia suci yang belum membawa
beban hidup - tidak tahu berbohong - mata kanak kanak ini
terbau sesuatu yang kita tidak dapat kita yang dewasa mencium

kanak kanak ini dapat merasakan kepura puran perempuan gemok ini
kanak -kanak ini sedar yang ini hanya untuk diambil gambar
dan perempuan gemok ini sedang berlakun untuk kamera

kanak kanak ini sedar

dalam masa yang sama
mata melihat keatas itu menyatakan bahawa kanak-kanak ini
tidak suka di gomol oleh perempuan gemuk ini

kalau di eropah atau di amerika perempuan gemok ini
akan ditangkap dan dihadapkan ke mahkamah
kerana cuba mengomol kanak-kanak
ini satu deraan keatas kanak kanak

perhatikan pula mata perempuan berbaju puteh dan menjenjeng beg
perempuan ini mungkin bekerja dengan perempuan gemok ini
cuba perhatikan mukanya
dari muka perempun berbaju puteh ini kita dapat
membaca bahawa dia melihat dengan jijik
apa yang sedang berlaku dihadapannya

lihat pula perempuan berbaju merah dibelakang yang berbaju puteh
dia juga melihat dengan jijik
apa yang sedang dilakukan oleh perempuan gemok ini

dua orang perempuan berbaju merah
yang paling hampir dengan kamera tersenyum
perhatikan betul betul
ini senyum yang dibuat buat
dan juga perhatikan lelaki berkaca mata dibelakang
dalam ilmu semiotok ini dipaggil senyuman bodek

fbi/cia/kgb semuanya menggunakan ilmu semiotik
untuk data profiling
disini dengan ilmu semiotik
kita dapat mengetahui bentuk badan
kelas dan niat perempuan gemok ini

perhatikan apa dalam tangan perempuan gemok ini?
kipas

kenapa perempuan gemok ini memerlukan kipas
walhal amat jarang kita lihat orang berjalan
dalam kota atau pekan kita yang menggunakan kipas

kipas ini mungkin untuk menghalau lalat
kerana bau perempuan gemok ini amat amat diminati oleh lalat

nota:
sesudah kajian semiotik ini dilakukan
pasti perempuan gemok ini tidak akan lagi
memakai kaca mata hitam dan membawa kipas
kah kah kah


NOTA :
soalan cepu emas
siapa perempuan gemok ini?

ANAK MUDA SELURUH DUNIA SEDANG BANGUN MELAWAN



BANGUN MELAWAN!




NOTA:
lihat dan lihat
baca dan baca
dengar dan dengar

dunia sedang berubah!

kaum kapitalis sedang merancang
kaum kapitalis sedang berkomplot
kaum kapitalis sedang membuka pentas perang
kaum kapitalis sedangh melancarkan perang

perang dunia akan pecah!

hanya anak muda yang akan menentukan arah dunia hari ini
hanya anak muda yang dapat memberhentikan perang
hanya anak muda yang memiliki jawapan

pegang tangan kekasih
isikan dalan fb
hantarkan dlam sms
ingatkan tarikh 9 julai
bersama anak muda sedunia

dari tunis ke rabat
dari rabat ke algiers
dari algiers ke al cairo
dari cair ke manama
dari manama ke madrid

anak anak muda telah bangun !

dengan gendang yang dipalu
dengarkan payung yang dipasang
9 julai tarikh kita

dari kangar ke kuala kangsar
dari gopeng ke gebeng
dari senawang ke selibin
dari pantgai dalam ke pantai remis
dari felda taib andak ke felda chemomoi
anak anak muda anak semua bangsa akan turun

berarak menuntut keadilan
berarak menuntut refortmasi
berarak dan berjanji tidak mahu lagi ditipu dalam pilihanraya

yakinlah dunia ini akhirnya milik anak muda!!!




ANAK MUDA - DUNIA INI AKHIRNYA ADALAH MILIK KAMU!



THE BATTLE OF THE BADUTS



BADUTS WAR PART TWO




nota:
ulat taik jamban hitam kata
ulat taik jamban kuning bodoh
ulat taik jamban kuning kata
ulat taik jamban biru duduk dalam taik

nah!

ini persolan falsafah yang amat payah
hendak dipecahkan dari zaman greek lagi
kenapa mereka ini jadi ulat taik
kah kah kah



JIHAD : PERKASA KECAM NAZRI AZIZ DAKWANYA PEMIMPIN HALF PAST SIX - minsider

Setiausaha Agung Perkasa Syed Hassan Syed Ali menegaskan pihaknya tidak akan melayan kritikan Nazri Aziz dalam isu “perang jihad”, sebaliknya menyifatkan Menteri di Jabatan Perdana Menteri itu sebagai pemimpin “half past six.”

Syed Hassan dalam satu kenyataan menjelaskan, pihaknya tiada masalah jika Nazri mahu menggelar Presiden Perkasa Ibrahim Ali sebagai “badut.”

“Perkasa tiada masalah dengan Nazri jika beliau mahu gelar apa pun ke atas Ibrahim atau pimpinan Perkasa yang lain, biarkanlah.

“Kami Perkasa tak hairan kerana beliau pun sanggup gelar orang yang banyak berjasa kepada negara seperti Mahathir dengan macam-macam gelaran,” katanya.

Oleh itu, katanya, “gelaran badut kepada Ibrahim tak jadi masalah.”

“Tak guna kita nak marah beliau pasal apa guna kita layan menteri ‘half past six’ macam Nazri ini, beliau keluarkan kenyataan macam itu, beliau fikir semua orang Melayu suka dan sokong kenyataan beliau dan beri banyak keuntungan kepada Umno,” katanya lagi.

Nazri dilaporkan melabel Ibrahim sebagai “badut” sambil berkata Putrajaya tidak akan memandang serius dalam kenyataan yang dikeluarkan.

Beliau juga berkata Ibrahim perlu ditangkap dan didakwa jika kenyataannya boleh mendatangkan rusuhan dalam negara.

“Pada saya, beliau Ibrahim adalah badut, saya tidak rasa rakyat akan memandang serius dengan apa yang beliau katakan.

“Sudah lebih 10 hari sejak beliau keluarkan kenyataan itu dan tiada rusuhan yang berlaku. Ini menunjukkan rakyat sudah matang,” kata Nazri lagi.

Dalam ceramahnya di sini dua minggu lalu, Ibrahim memberi amaran kepada komuniti Kristian bahawa beliau akan melancarkan “perang jihad” jika mereka meneruskan agenda mahu merampas kedudukan Islam negara ini.

Ahli Parlimen Bebas Pasir Mas itu berkata, beliau bersedia untuk jatuh atas kenyataannya itu demi mempertahankan maruah Islam.

KAH KAH KAH
KAH KAH KAH
KAH KAH KAH


woit…PEMBACA YANG BUDIMAN…. kah kah kah..

kah kah kah…SILA BACA DALAM LAPORAN INI…kah kah kah…

kah kah kah…INI KESAH PERTEMPURAN BADUT-BADUT…. kah kah kah..

kah kah kah...BUKAN PERTEMPURAN BANDIT BANDIT.... kah kah kah

kah kah kah…SILA TEKA ADA BERAPA EKOR BADUT…. kah kah kah..

NOTA:

woit - HALF PAST SIX NI APA?.... kah kah kah

KEPALA BADUT

MAIN SANDIWARA PULAK!




BANGUN DAN LAWAN !




WASPADA KEMUNGKINAN BANJIR
- meloya

Penduduk negeri ini diingatkan mengambil langkah berjaga-jaga terhadap kemungkinan banjir berikutan cuaca yang tidak menentu akhir-akhir ini.

Menteri Besar, Seri Adnan Yaakob berkata, penduduk perlu berpindah ke tempat lebih selamat termasuk ke pusat pemindahan banjir yang disediakan jika diarah berbuat demikian oleh pihak berkuasa.

"Jangan tunggu banjir menjadi serius baru hendak berpindah kerana tindakan yang lewat boleh mengundang padah dan kehilangan nyawa.

KAH KAH KAH
KAH KAH KAH
KAH KAH KAH


woit… TENTANG BANJIR MALAON INI TAHU PULAK BERI INGATAN…. kah kah kah…

kah kah kah… TENTANG LOJI LYAKNAT ITU… BUAT BUAT DONNO…. kah kah kah..

kah kah kah…NAMPAK MACAM ADA HATI PERUT…. kah kah kah..

kah kah kah….NI KERANA MESTI KERANA PILIHANRAYA NAK DATANG… kah kah kah..

kah kah kah…NI MESTI KERNA MALAON INI DAH TAHU…AKAN KENA TENDANG OLEH BIK MAMA… kah kah kah

woit…LOJI GI GEBENG INI LEBIH BAHAYA DARI BANJIR… kah kah kah

TANAMKAN DI GEBENG


DUIT TRAAAAAK




HABIS LINGKUP



GAJI GURU: KERAJAAN TAK MAMPU SEBAB KRISIS KEWANGAN – mkini

Isu kenaikan pangkat guru yang menimbulkan perasaan tidak puas hati di kalangan pengamal profesyen itu menunjukkan bahawa negara kini berdepan dengan krisis kewangan, kata seorang ahli parlimen PAS.

Mahfuz Omar juga mendakwa, langkah kerajaan yang hanya memberikan kenaikan pangkat kepada golongan guru berpendapatan tinggi itu menunjukkan bahawa kerajaan berusaha untuk menipu golongan cerdik pandai itu.

Mahfuz berkata demikian ketika diminta mengulas kenyataan menteri pelajaran Tan Sri Muhyiddin Yassin pada Jumaat lalu yang sekadar meminta supaya kumpulan guru yang tidak menikmati kenaikan gaji itu supaya bersabar.

Muhyiddin juga sebelum ini menjelaskan bahawa kerajaan bertindak demikian sebagai langkah penjimatan perbelanjaan dan juga untuk mengurangkan defisit kerana kenaikan pangkat itu melibatkan jumlah guru yang ramai.

Mahfuz yang juga naib presiden PAS turut menegaskan bahawa langkah penjimatan melalui pengurangan subsidi itu juga akhirnya akan menyebabkan rakyat menanggung kos yang lebih tinggi.

KAH KAH KAH
KAH KAH KAH
KAH KAH KAH


nota:
kepada anak anak muda
yang masih belajar di universiti dan kolej dan dalam, sekolah
yang akan keluar dalam masa satu dua tahun
adalah di maklumkan bahawan semua PEKERJAAN dan JAWATAN
dlam kerajaan telah di BEKUKAN – kah kah kah

kenapa?

kerana:
duit taraaak kah kah kah


duit sudah membazir:
beli kapal selam – setiap tahun 1 bilion ringit penjagaan
nak beli 257 kereta kebal dari syarikat DEFFTECH Sdn Bhd – harga 8 bilion ringgit
membazir projek plkn
membazir buat istana baru

dan paling membazir setiap tahun beri cukong 19 bilion ringgit
kah kah kah

NOTA:
tak lama lagi gaji kaki tangan kerajaan
pun tak cujkup kah kah kah

NOTA:
sila selidik syarikat defftech ini
kroni yang mana ?
kah kah kah


KAKI SONGLAP

INI YANG DI TUNGGU TUNGGU




BUAT LAGI - KAMI TAK MARAH



JANGAN MASUK CAMPUR URUSAN JPA,PERKASA BERI MCA DAN MIC AMARAN - minsider

Perkasa hari ini memberi amaran kepada MCA dan MIC agar tidak campur tangan dalam isu pemberian biasiswa kepada kesemua pelajar yang mencatatkan keputusan cemerlang dalam peperiksaan SPM untuk belajar di luar negara.

Justeru tegas Presiden Perkasa Datuk Ibrahim Ali, pihaknya mendesak Jabatan Perkhidmatan Awam (JPA) agar tidak tunduk kepada tekanan yang dibuat parti-parti politik termasuk dari Barisan Nasional (BN).

“Perkasa mendesak agar JPA tidak tunduk kepada tekanan mana-mana parti politik dalam soal urusan pemberian biasiswa.

KAH KAH KAH
KAH KAH KAH
KAH KAH KAH


nota:
adalah dimaklumkan dari hari ini
adalah diberitahu kepada semua rakyat
jelata sida dan kura kura bahawasanya
latuk paduka baginda tan seri tun ibrahim ali
adalah sahabar ikrab pakatan rakyat

adalah diberitahu bahawa latuk paduka baginda tun ibrahim ali
adalah pembawa undi terbaik untuk pakatan rakyat

ada lah diberitahu
hendaknya digalakan kan lagi
latuk seri paduka baginda tun ibrahim ali memberi amaran
kepada mic dan mca

nota:
kepada mic/mca
padan muka
sokong gerombolan kah kah kah


TAK PERLU TIPU TIPU




BERSEDIA!



SUBSIDI IPP: LAGI PEMBOHONGAN, PENIPUAN BN - mkini

DAP melahirkan rasa kurang senang dengan kenyataan Menteri Tenaga, Teknologi Hijau dan Air Peter Chin Fah Kui bahawa RM19 bilion yang dinikmati oleh pengeluar tenaga bebas (IPP) dan Tenaga Nasional Berhad setiap tahun bukan satu bentuk subsidi.

Setiausaha agung DAP Lim Guan Eng menganggap kenyataan itu satu lagi bentuk 'pembohongan dan penipuan besar-besaran' oleh BN.

“Jika untung RM19 bilion terpaksa dilupuskan oleh Petronas setiap tahun bagi membantu IPP dan TNB bukan satu bentuk subsidi, apakah istillah yang betul bagi menggambarkan kerugian ini?” soal Lim dalam satu kenyataan.

“Kuasa yang dijanakan oleh IPP memenuhi 60 peratus daripada keperluan tenaga negara manakala TNB membekalkan 40 peratus. Ini tanda jelas bahawa IPP mendapat manfaat paling besar daripada RM19 bilion yang diperuntukan itu,” katanya.

KAH KAH KAH
KAH KAH KAH
KAH KAH KAH


woit…TAK PAYAH LAAAA TIPU….. kah kah kah..

kah kah kah…..SEMUA ORANG TAHU…. kah kah kah…

kah kah kah…. ORANG RAMAI DAH TAHU….. kah kah kah…

kah kah kah... ORANG RAMAI DAH TAHU HARIBULAN BERAPA... kah kah kah

woit…TUNGGU JAWAPAN PADA SEMBILAN JULAI NANTI…. kah kah kah…

kah kah kah…. ANAK MUDA BERSEDIA!.... kah kah kah

KAKI TIPU


KEPENTINGAN RAKYAT - KEPALA BANA!



SATU LAGI PROJEK TIPU




HARGA RON95 KEKAL – mStar

PUTRAJAYA: Kerajaan mengekalkan harga petrol RON95, diesel dan gas petroleum cecair (LPG), kata Menteri Perdagangan Dalam Negeri, Koperasi dan Kepenggunaan, Ismail Sabri Yaakob.

Katanya, Kabinet memutuskan untuk tidak menaikkan harga petrol RON95, diesel dan LPG buat masa ini setelah rasionalisasi subsidi dibincangkan dengan mendalam dan teliti dalam mesyuarat mingguan Kabinet, Rabu.

"Keputusan ini dibuat kerana kerajaan mengambil kira kepentingan rakyat," katanya pada sidang akhbar di kementerian berkenaan di sini.

Ismail Sabri berkata, pada masa sama kerajaan akan meneruskan kajian rasionalisasi subsidi secara menyeluruh berikutan peningkatan harga minyak dan gas di pasaran global.


KABINET PUTUSKAN HARGA MINYAK RON95 , DIESEL, LPG KEKAL - meloya

PUTRAJAYA 25 Mei - Kabinet hari ini memutuskan untuk tidak menaikkan harga minyak RON95, diesel dan gas petroleum cecair (LPG) buat masa ini.

Menteri Perdagangan Dalam Negeri, Koperasi dan Kepenggunaan, Ismail Sabri Yaakob berkata, keputusan tersebut dibuat kerana kerajaan mengambil kira kepentingan rakyat.

"Kerajaan tidak tetapkan jangka masa berapa lama harga ini akan dikekalkan tapi buat masa sekarang keputusan kerajaan ialah mengekalkan pemberian subsidi terhadap bahan bakar ini.
"Namun, pada masa yang sama kerajaan akan tetap meneruskan kajian rasionalisasi subsidi secara menyeluruh berikutan peningkatan harga minyak dan gas di pasaran global," katanya dalam sidang akhbar di pejabatnya di sini hari ini.

KAH KAH KAH
KAH KAH KAH
KAH KAH KAH


woit...KEPALA BANA KEPENTINGAN RAKYAT.... kah kah kah..

kah kah kah..KALAU KEPENTINGAN RAKYAT KENAPA BELI KAPAL SELAM?.... kah kah kah..

kah kah kah...KALAU KEPENTINGAN RAKYAT...KENAPA BUAT KILING RADIOAKTIF.... kah kah kah...

kah kah kah...LANCHOWWWWW LAAAA..... kah kah ka

nota:
apa yang diramalka oleh tukar tiub tepat dan betul
harga tidak akan dinaikkan
heboh heboh tentang harga minyak akan naik adalah strateji
heboh ini dilakukan agar semua rakyat marah

cuba ingat bila harga minyak naik
ada zaid hamidi bersuara
ada kj bersuara
tak ada seorang pun yang bersuara
tapi kali ini banyak suara malaon heboh dan bising
rakyat pun ikut bising
meloya dan berita hairan buat laporan saolah olah minyak akan naik harga
semua ini adalah sebahagian dari taktik dan strateji untuk menipu orang ramai
kemudian tidak ada harga yang naiak
orang ramai merasa lega
orang ramai merasa bahawa kerajaan ini perihatin terhadap orang ramai
kerajaan ini tidak menaikkkan harga minyak dan gas dan harga leterik

awas!

jangan terperangkap
harga akan naik sebaik sahaja gerombolan menang dalam pru 13

sesudah pru13 – semua harga bahan makanan dan kos hidup
akan naik – tak percaya?
sila undi gerombolan sekali lagi
kah kah kah


LANCHOW LAAA