Nurul Izzah Aidilfitri

selangorku 1

.

Rabu, 26 Januari 2011

TUKAR TIUB PEMECAH BERITA




BARU SAMPAI DARI AL-JAZEERA




nota:
lihat dan lihat
anak muda bangun melawan
lihat minah cun berbaju merah
lihat anak anak muda mengegar cairo!!!


LAMAN HILANG LESAP



laman yang ada mengiklankan FLOM
tetiba hilang dari sesawang.

apa sudah jadi?

hantu mana telah rembat?

hantu altantuya?

kah kah kah

CIK GU MALA DENGAN PONCO CLINT EAST WOOD




MAT INDERA




SARONG UNTUK CHUA SOI LEK

Kalau tidak ada pilihanraya kecil di Tenang tidak mungkin aku akan bermalam di Yong Peng. Aku sampai ke pekan kecil ini sesudah lewat tengah malam. Sebenarnya aku telah memesan kamar tidor dua minggu lebih awal - sebaik sahaja aku dengar ada YB yang meninggal dunia.

Pagi itu, aku hanya mencari dimana bangunan hotel ini. Memang nasib baik kerana hanya ada dua buah hotel sahaja dipekan ini. Pekan kecil ini hanya ada dua deretan bangunan kedai yang selari dengan jalan raya. Jadi, aku tidak perlu hura hara ke hulu ke hilir ditengah malam buta yang senyap dan sunyi.

Yong Peng seperti Taiping bermakna ‘wilayah aman damai’ dalam bahasa Tionghua. Aku mengerti kenapa pekan ini dipanggil sedemikian. Ini kerana wilayah ini sering berlaku bentrokan diantara pejajah dan nasionalis. Di wilayah ini adalah kawasan politik Mat Indera – seorang nasionalis yang telah bangun mengangkat senjata melawan penjajah British.

Ahmad bin Indera atau Mat Indera berasal dari keturunan Datuk Bentara Husin Lela Pahlawan Siak. Mat Indera bergerak di Lenga , Labis, Pagoh, Jorak, Bukit Kepong - dan di sekitar Muar. Mat Inderalah yang telah memimpin pasokan gerila Tentera Pembebasan Malaya yang menyerang rumah pasong British di Bukit Kepung.

Ketika aku ditahan dalam Penjara Air Molek Johor Bahru pada September 1974 dahulu, ada seorang Warder Melayu – yang aku rasa bersimpati - dengan berbangga dia telah menunjukkan kepada aku sel Mat Indera. Kemudian si Warder ini telah membawa aku ke satu kawasan disebelah belakang dan menunjukkan kepada aku kawasan tiang dimana Mat Indera mati di gantung British.

Esoknya jam enam pagi aku telah meninggalkan Yong Peng menuju ke Labis untuk bersama puluhan ribu yang lain sebagai penyataan sokongan kepada calon Pakatan Rakyat. Lalu aku berhenti dipertengahan jalan - di Chaah - kerana dari maklumat yang diterima disini ada sebuah kedai yang kopinya dianggap baik. Sarapan aku di pagi ini gagal - mungkin aku tersalah kedai.

Sesampai ke pekan Labis aku hampir pengsan kerana pekan ini telah ditawan oleh kelompok-kelompok kecil – bukan seperti gerila Mat Indera – tetapi oleh perempuan yang berbadan gemok gemok, pendek pendek, muka bulat bulat dan kulit hitam hitam. Mereka seragam memakai kain tudung merah. Mereka berjalan berkumpulan menuju entah ke mana. Aku tidak ada pilihan terpaksa menyelam sama dalam kumpulan ini berjalan ke hadapan tanpa satu tujuan yang jelas.

Sesampai ke satu simpang aku ternampak seorang Abang yang dibajunya ada gambar bulan. Dia melintasi jalan dan pecah dari kumpulan perempuan gemok-gemok pendek-pendek ini. Aku juga keluar dan meninggalkan kumpulan ini untuk mengekori si Abang. Akhirya kami berkenalan. Abang ini datang dari Melaka bersama sang Isteri. Mereka telah memulakan perjalanan dari Bukit Katil seawal jam 4 pagi. Dia bertanya ini dan itu. Sesekali dia mengeluarkan ayat-ayat berbahasa Inggeris. Lalu aku membuat kesimpulan pastilah si Abang ini seorang profesional yang menyokong Pas.

Hampir tiga kilomter kami berjalan menuju ke arah dimana SPR telah membenarkan warga dan penyokong Pakatan Rakyat berkumpul. Aku rasakan kami dalam suasana perang. Kawat-kawat berduri dipasang disana sini dan ini mengingatkan aku Kem Kamunting. Atau tepat lagi seperti filem Hollywood tentang Perang Dunia ke Dua. Setiap lima kaki disepanjang jalan yang aku lalui menuju ke kawasan Pakatan ada sahaja anggota polis tercegat berdiri lengkap bersenjata.

Aku perhatikan mereka memiliki senapang bermoncong besar bersedia dengan peluru gas pemedih mata. Dipinggang terselit sepucuk pistol. Aku mencuri-curi pandang dan cuba mengira jumlah peluru hidup ini – mungkin 12 butir atau mungkin 24 butir. Lalu aku terseyum : tikus mondok mana yang ingin di tembak oleh polis ini.

Untuk aku, apa yang jelas soldadu ini sengaja dipasang untuk memberi tekanan dan ancaman kepada berpuluh ribu penyokong Pakatan Rakyat yang setiap kali ada pilihanraya kecil akan datang berkumpul. Penyokong Pakatan Rakyat ini datang tanpa diajak dan tanpa di beri duit saku. Sikap sukarela sedemikian cukup menakutkan sisiapa sahaja yang berniat jahat.

Akhirnya kami sampai ke simpang di tepi bangunan bilik gerakan Pas – disini kami berpisah. Aku menuju ke kedai kopi dimana aku ternampak muka anak anak muda dari Selangor. Kami bersalaman dan bertanya khabar. Aku memesan kopi kali ke dua untuk pagi ini. Jam belum lagi melintasi sembilan pagi dan orang yang datang ke kawasan ini tidak putus putus – bertali arus.

Di kedai kopi ini aku bertemu pula dengan sekumpulan anggota PKR dari Perak. Mereka ini pekerja parti dan telah datang lebih awal lagi. Aku nampak juga satu meja yang dipenuhi oleh anggota DAP. Sedang kami bersembang dan minum kopi tetiba ada suara yang kuat melaungkan Allah Akbar. Aku keluar dari kedai dan berdiri di gigi jalan untuk melihat ribuan penyokong Pakatan Rakyat sedang berarak mengiringi calon.

Bendera Pas, PKR dan DAP kelihatan berkibar berselang seli. Laungan Allah Akbar dan Reformasi bertukar ganti. Aku hanya berdiri digigi jalan untuk melihat pesta demokrasi. Tetiba nama aku dipanggil. Dalam lautan manusia itu rupa-rupanya ada Ronnie Liu. Dia manarik tangan aku lalu aku pun masuk ke jalan raya. Rupa-rupanya aku termasuk ke dalam di barisan ‘ para gedebe’.

Sebaris di belakang aku ialah Cik Gu Mala yang memakai ponco hijau a la Clint East Wood. Di sebelahnya Teresa Kok, Zuraidah dan Ketua Muslimat Pas. Tidak jauh dari barisan ini ialah sang Suami yang juga memakai sepasang baju Melayu hijau.

Aku mencuri-curi pandang ke belakang untuk melihat sejelas mungkin Cik Gu Mala. Nah! Memang cun. Jauh lebih bergaya dari semua perempuan-perempuan gemok gemok pendek pendek yang aku temui awal tadi. Tapi yang aku lihat hanya bentuk - aku masih belum tahu isinya lagi. Untuk seni politik menyerlah isi dan bentuk wajib sama kukuh.

Tak sampai satu kilometer kami berjalan kemudian semua terhenti kerana ada kawat duri yang direntang ditengah-tengah jalan. Kami hanya dibenarkan berarak hingga ke had ini sahaja. Hanya calon dan mereka yang bersangkutan dibenarkan melintasi kawat berduri untuk urusan mengisi borang di pejabat kerajaan. Aku megundur diri dan berpusing kembali.

Kini jalan raya tidak lagi berpusu-pusu maka jelas aku dapat melihat di tebing jalan penuh dengan barang dagangan yang bersangkutan dengan perjuangan. Perjungan kini telah menjadi satu industri yang besar. Baju t Nik Aziz, Anwar Ibrahim kelihatan bergantungan. Dan yang paling baru dan ‘hot’ aku ternampak satu kumpulan anak muda sedang menjaja baju t dengan muka Cik Gu Mala.

Aku semakin ingin tahu siapa calon yang telah dipilih ini. Lalu aku ingin mencari dimana Cik Gu Mala akan berceramah malam. Aku diberitahu bahawa pada malam ini ada ceramah kelompok di Kampong Sawah Baru. Aku diyakinkan bahawa Cik Gu Mala pasti akan ke sana.

Kampong Sawah Baru di Labis? Wow ! Ini samalah seperti mencari durian dalam kota New York. Jauh sekali kampong ini dari pekan Labis. Aku melintasi kawasan gelap, kawasan hutan, kawasan kampong – masih tidak bertemu juga kampong ini. Dua tiga kali terdorong ke jalan yang salah. Sekali kami terdorong ke ke daerah di mana pihak musuh sedang menayangkan filem untuk memastikan orang kampong akan lalai dan tidak akan pergi mendengar ceramah.

Akihrnya aku sampai juga. Kampong ini agak gelap. Kawasan ceramah juga tidaklah terang benderang sangat. Hanya lampu biasa yang dihalakan ke halaman rumah . Ini kampong Melayu tradisional – kampong jalan mati kalau mengikut peta Lebai Google Ini bukan Bukit Bintang jadi aku terpaksa berjalan berhati-hati dalam gelap ini. Dari jauh aku terdengar suara Anwar. Anwar sedang mengulangi jemputan untuk berdebat dengan Najib. Disana sini dalam ceramahnnya Anwar membut lucu. Didalam gelap aku terdengar suara hilai ketawa menyambut lawak si Anwar.

Anwar juga berkata kalau hendak berdebat tentang kesah pribadi pun dia tak ada halangan. Lalu Anwar membuat lucu tentang Altantuya gadis cun kenalan Najib. Sayang sekali Anwar pada malam itu tidak membuat lucu tentang kesah seorang lagi gadis cun di tepi pantai Port Dickson. Selesai ceramah si Anwar mengundur. Tak lama kemudian sampai orang yang aku tunggu-tunggu.

Normala Sudirman dengan baju hijau dan poco Clint East Wood yang dipakai siang tadi mula berucap. Ucapan ini bukan tentang syurga atau neraka tetapi tentang realpolitik. Mala memberitahu para pengundi kenapa mereka di Tenang wajib melakukan perubahan. Ucapannya jelas, terang dan penuh dengan keyakinan. Lalu aku terfikir inilah pemuka-pemuka baru didalam Pas yang bukan heboh heboh tentang api neraka tetapi heboh tentang api leterik yang harganya naik.

Cik Gu Mala tidak berucap panjang kerana dia perlu bergerak lagi. Di kampong Sawah Baru ini adalah tempat ke lima yang dia telah mucul. Dari dalam gelap aku bergerak menghampiri kawasan ceramah untuk melihat sejelas mungkin sosok yang semakin berani mencabar kubu United Malays National Organisation.

Dari dalam gelap aku melihat bayangan Cik Gu Mala berundur dengan penuh keyakinan. Maka aku teringat akan kesah Mat Indera. Baginlah caranya Mat Indra berkempen untuk Angkatan Pemuda Insaf. Mat Indera berpindah dalam gelap dari satu kampong ke satu kampong untuk menyedarkan orang ramai tentang pentingnya berjuang untuk menghalau penjajah British untuk merdeka. Malam ini Cik Gu Mala berkempen mahu mennyedarkan Dr. Chua Soi Lek agar memberi contoh yang baik kepada jenerasi muda untuk memakai sarong agar terhindar dari jangkitan AIDS. (tt)

SPRM - SATU LAGI KES BERPROFIL TINGGI




INI KES SIASAT SAMPAI MATI











PETUGAS JPJ DIDAKWA PEROLEH RASIAH RM200
- berita hairan

PETUGAS JPJ SHAH ALAM: Seorang petugas Jabatan Pengangkutan Jalan (JPJ) mengaku tidak bersalah di Mahkamah Sesyen di sini hari ini terhadap tuduhan memperoleh suapan RM200 sebagai dorongan untuk tidak mengeluarkan saman terhadap seorang pemandu lori April tahun lalu.

Zafri Zulkepli, 28, dari Jasin, Melaka, mengaku tidak bersalah selepas pertuduhan dibacakan terhadapnya di hadapan Hakim Mat Ghani Abdullah.

Tertuduh, yang bertugas sebagai pemeriksa kereta motor di JPJ Wilayah Persekutuan, telah secara rasuah memperoleh untuk dirinya suapan itu daripada Eng Kim Seng sebagai dorongan untuk tidak mengeluarkan saman terhadap K Nadarajan yang melakukan kesalahan meletak kenderaan yang menghalang lalu lintas di Jalan Samudera Barat 3, di Taman Samudera, Gombak, pada 10.40 malam 14 April tahun lalu.

Zafri, yang ditangkap pada 15 April tahun lalu, didakwa mengikut Seksyen 17 (a) Akta Suruhanjaya Pencegahan Rasuah Malaysia (SPRM) 2009 dan boleh dihukum mengikut Seksyen 24 Akta yang sama yang memperuntukkan hukuman penjara maksimum 20 tahun dan denda lima kali ganda nilai suapan atau RM10,000 , yang mana lebih tinggi, jika sabit kesalahan.

Mat Ghani membenarkan Zafri dibebaskan dengan jaminan RM3,000 serta seorang penjamin dan menetapkan empat hari bermula 9 Mei ini untuk perbicaraan.

Pendakwaan dikendalikan Timbalan Pendakwa Raya dari SPRM, Fadzillah Mohd Ossman manakala Zafri diwakili peguam Martin Tay.

KAH KAH KAH
KAH KAH KAH
KAH KAH KAH


woit… SATU LAGI KES SPRM YANG BERPROFIL TINGGI…. kah kah kah..

kah kah kah… KES MELIBATKAN 200 JUTA …oops…. RUPIAH LAAAA…. kah kah ah..

kah kah kah… TAPI KES LAIN … TUTUP MATA…. kah kah kah..

kah kah kah… KES PEGAWAI CABUK…. BOLEH TANGKAP…. kah kah kah..

kah kah kah… KES BAWA LARI DUIT KE LUAR NEGARA… TOO COMPLICATED FOR SIMPLE BRAIN….. kah kah kah…

kah kah kah…. KES ERIC CHIA?..... TAK ADA KES…. kah kah kah..

kah kah kah… KES KASITAH GADAM ?.... TAK ADA KES…. kah kah kah..

kah kah kah… KES 12 BILION PERLABUHAHN KLNG… NO CASE TO ANSWEAR…. kah kah kah..

woit… KES PEGAWAI CABUK JPJ RASUAH DUA RATUS RINGGIT… kah kah kah..

kah kah kah… INI KES BESAR… DAPAT DIBUKTI…kah kah kah..

kah kah kah... INI KES MESTI SIASAT SAMPAI MATI.... kah kah kah..

kah kah kah... INI KES BESAR MENGANCAM KESELAMATAN NEGARA.... kah kah kah..

kah kah kah... KALAU TAK DI TANGKAP ... PELABUR ASING HILANG KEPERCAYAAN... kah kah kah..

kah kah kah...KALAU TAK DI DAKWA... KERAJAAN OMAN TAK AKAN JEMPUT LAGI BIK MAMA... kah

kah kah kah….PENJARA 20 TAHUN… SEBAT SAMPAI MINTA AMPOON…. kah kah kah

GEMOK GEMOK PENDEK PENDEK - MUKA BULAT BULAT




ANAK BADAK OMAN





LAWATAN ROSMAH DITAJA KERAJAAN OMAN
- meloya

Rosmah Mansor menjelaskan, lawatan rasminya ke Oman minggu lalu atas jemputan rasmi dan ditaja sepenuhnya oleh kerajaan negara terbabit.

''Semuanya (kos perbelanjaan dan penginapan) ditanggung oleh Oman, jadi pihak di sebelah sana (pembangkang) yang tuduh macam-macam... berdosalah dia, berdosa," katanya.

KAH KAH KAH
KAH KAH KAH
KAH KAH KAH


woit… DOSA DOSA INI TAK MASUK AKAL…. kah kah kah..

kah kah kah..NAK JADI USTAZAH PULAK... kah kah kah...

kah kah kah… YG PENTING KENAPA MAK JANDA JADI WAKIL NEGARA…. kah kah kah..

kah kah kah... SIAPA PILUH MAK JANDA INI?.... kah kah kah..

kah kah kah… BUKAN KES OMAN…. kah kah kah..

kah kah kah… KES GANTIKAN MALIKUL SEMBAB…. kah kah kah..

kah kah kah…KESIAN MALIKUL SEMBAB…. JADI MENTERI PELAJARAN TAPI METING ORANG LAIN… kah kah kah..

woit... JANGAN TUDUH PEMBANGKANG... kah kah kah..

kah kah kah... MALIKUL SEMBAB BUKAN PEMBANGKANG... DIA PEMBODOH... kah kah kah..

kah kah kah... PEGAWAI DI JABATAN SEMBAB LAH YANG MARAH.... kah kah kah..

kah kah kah...MEREKA MARAH KERANA HILANG KERJA....TAK DAPAT PERGI SAUDI...kah kah kah..

kah kah kah.... KALAU TIDAK DAPAT BUAT UMRAH FREE.... kah kah kah...

nota:
pelik kenapa oman belanja macam macam
selalunya pak arab ni bukan boleh percaya
tu pasal dijanjikan api neraka
ada apa apa ke?
arab ni suka : gemok gemok pendek pendek itam itam
boleh buat abdi halau unta kah kah kah


BINI PEROGOL PUN IKUT SAMA?




nota:
lari kut
malu nak tunjuk muka
laki jadi perogol kah kah kah



ANAK MUDA BANGUN MELAWAN




BERITA BARU MASUK:


jam 12.00 tadi
berita melaporkan semua talian
internet dan talipon teah diputuskan
oleh rejim mubarak

ketika ini mesir terputus
dari hubungan luar

laman, blog dan fb book
telah ditutup

talipon bimbit tidak berjalan

gambar dibawah diambil dari guardian london
demo yang berlaku kelmarin



nota:
gambar gambar baru masuk
perjuangan anak anak muda arab
mereka menuntut keadilan
mereka menuntut kebebasan




ANAK MUDA BANGUN MELAWAN












TEMPUR


TENTERA MUBARAK MENYERANG












SENJA SAMPAI




DARI TUNIS KE KHAIRAH

tiga anak muda penunjuk perasaan telah gugur shahid.

mereka berdemo membantah rejim mubarak yang disokong oleh
isreal dan amerika.

tunjuk perasaan untuk menumbangkan rejim mubarak di mesir
ini adalah lanjutan perjuangan ank anak muda di bumi arab
yang mahukan kebebasan dan keadilan.

di mesir - first lady bini mubarak juga telah menjadi sasaran
first lady ini amat dibenci
malah untuk rakyat mesir first lady ini ialah mahafiraun
yang menghisap darah rakyat mesir 3 ribu tahun dahulu

yang lawaknya :first lady inui baru sahaja pulang
dari bershopping di dubai


CAIRO PROTESTERS IN VOILEN CLASHES WITH POLICE – guardian london

Egyptian police used teargas and rubber bullets and beat protesters in a bid to clear thousands of demonstrators from a central Cairo square late last night after people had taken to the streets earlier today demanding the end of President Hosni Mubarak's 30-year rule in mass demonstrations inspired by the toppling of the government in Tunisia.

Cairo was the scene of violent clashes as thousands of protesters from separate demonstrations converged on Tahrir Square, the central plaza. Demonstrators waved Egyptian and Tunisian flags, hauled down a billboard for the ruling NDP party and chanted "depart Mubarak" at the 82-year-old leader, who will face elections later this year. One policeman died in the Cairo violence.

Two protesters were killed in Suez, east of Cairo, as other demonstrations took place around the country.


TUKAR TIUB PEMECAH BERITA




BERITA DARI FB


Warga Miskin Kota January 25 at 11:09pm Reply • Report

saya dapat maklumat semalam...umno dengan kerjasama JPN telah keluarkan ic untuk mamak2 nasi kandar penang dan pekerjanya.
Program tersebut dibuat disebuah dewan di pekan baru parit buntar...

..depa dah maklum dalam mesuarat ajk bahagian umno nibong tebal... yang mana ic merah dan xada ic semua dibuat ic baru semalam..

Saya sekarang di langkawi, jadi tak dapat nak siasat isu ini.. harap para blogger sekalian boleh bantu untuk siasat kebenarnan ini.

sila hubungi sauda kita ini untuk rukukan..belia adalah AJK PKR Kulim Bandar Baru.


DARI FB ZUNAR:

TERKINI: Kerajaan sedang rangka rang undang2 nak luaskan skop Akta Mesin Cetak dan akan dibawa ke Parlimen Mac ini. Sekiranya diluluskan setiap blog, facebook dan portal online akan dikenakan lesen. Ayuh bantah, Semua teman2 facebook saya diminta membuat kempen membantah rang undang2 ini! Sebarkan.... Zunar


GAMBAR GAMBAR DARI ARKIB SINGAPURA




GAMBAR TERBARU



nota:
ini gambar demo di ulanbator
bukan gambar ini yang ada
dalam arkib singapura
gambar lain - gambar 69 kah kah kah




KUAN YEW: NAJIB PEMIMPIN RASIONAL, SEDAR FAEDAH HUBUNGAN MALAYSIA-SINGAPURA
- minsider

Bekas perdana menteri Singapura Lee Kuan Yew menyifatkan Datuk Seri Najib Razak sebagai seorang pemimpin rasional yang memahami hakikat Malaysia memperoleh manfaat daripada kerjasama dengan negara jiran di selatan itu, tetapi berhadapan dengan hambatan emosi masyarakat Melayu.

“Najib Razak seorang pemimpin rasional. Beliau mahu bekerjasama dengan kami sebab beliau melihat faedah bagi Malaysia.

“Bagaimanapun beliau perlu berhadapan dengan emosi peringkat domestik, seperti ahli-ahli politik di mana-mana negara,” kata beliau dalam buku terbarunya “Lee Kuan Yew: Hard Truths To Keep Singapore Going”.

KAH KAH KAH
KAH KAH KAH
KAH KAH KAH

woit… TAK NAK RASIONAL MACAM MANA?..... kah kah kah..

kah kah kah… NANTI KELUAR GAMBAR ALTANTUYA DI SINGAPURA…. kah kah kah..

kah kah kah... TERPAKSA LAAA TUNDUK... kah kah kah..

kah kah kah… MEMANG LAH RASIONAL….HINGGAKAN TANAH KTM 400 HEKTAR BOLEH DI TUKAR DENGAN 4 HEKTAR…. kah kah kah..

kah kah kah… MEMANG LAA RASIONAL BELI AIR 3 SEN… KEMUDIAN BELI BALIK 50 SEN…. kah kah kah…

kah kah kah…. MEMANG LAH RASIONAL … TAKUT NAK BUAT JAMBATAN WALAU PUN DI TANAH SENDIRI…. kah kah kah…

nota:
nak tahu tentang gambar altantuya di singapura?
sila tanya madey
madey pun tahu
madey pun risau kah kah kah



AWAS !!! URS TELECOMUNICATION




SATU LAGI KES TIPU



nota:
jumpa ular jumpa ee
ketuk urs communication kah kah kah




PEMILIK TELEFONROSAK TUNTUT KERUGIAN

PUTRAJAYA 25 Jan. - Kerana menghargai hadiah pemberian suami, Norizan Mohd. Amin sanggup hadir ke Tribunal Tuntutan Pengguna Malaysia hari ini (TTPM) semata-mata untuk menuntut hak terhadap telefon bimbit yang rosak.

Menurut Norizan, beliau hairan kerana telefon bimbit jenama Nokia C7 berharga RM1,350 yang dibeli oleh suaminya pada 12 Disember tahun lalu itu rosak setelah kurang seminggu digunakan.

"Oleh kerana telefon bimbit itu masih dalam tempoh jaminan, saya memutuskan untuk ke syarikat menjual telefon tersebut iaitu URS Telemunication Sdn. Bhd. di The Mines, Seri Kembangan untuk dibaiki.

"Namun hingga ke hari ini telefon tersebut gagal dibaiki dan saya tidak dimaklumkan mengenai sebarang perkembangan masalah sebenar telefon itu," katanya.
Beliau berkata demikian ketika ditemui selepas menghadiri sesi pendengaran di TTPM di sini hari ini.

Norizan memberitahu, bimbang ekoran tiada khabar berita mengenai telefonnya, dia mengambil keputusan untuk terus menghubungi syarikat tersebut bagi mendapatkan penjelasan.

Namun, dia kecewa apabila diberitahu bahawa syarikat itu kononnya masih belum menerima sebarang sebut harga daripada ejen yang dilantik untuk membaiki telefon bimbit tersebut.

Setelah meneliti hujah Norizan, Presiden TTPM, Pretam Singh memerintahkan URS Telemunication Sdn. Bhd. membayar RM1,350 kepada Norizan dalam masa 14 hari dari tarikh penghakiman dibuat.

Semasa perbicaraan berlangsung, wakil URS Telemunication Sdn. Bhd. sebagai penentang tidak hadir.

NOTA:
sila ambil perhatian nama syarikat ini
berhati hati jangan ditipu oleh syarikat ini
beritahu kawan kawan tentang syarikat ini
bila membeli talipon sila tanya apakah ianya dari syarikat ini


nota:
kedai penipu ini beroperasi di the mines
seri kembangan - sila beritahu geng !




EE BUAT LAWAK SERAM




LEE KUAN MELAYU







KAH KAH KAH
KAH KAH KAH
KAH KAH KAH









MALAYSIA LEBIH DEMOKTARIK – meloya

Mahathir Mohamad berkata, Malaysia merupakan sebuah negara yang lebih demokratik berbanding Singapura berdasarkan kelebihan hak kebebasan bersuara yang diamalkan di negara ini.

Menurutnya, keadaan itu boleh diperhatikan melalui amalan parti pemerintah negara republik tersebut iaitu PAP yang akan mengambil tindakan tegas ke atas mana-mana rakyatnya yang didapati tidak menyokong kerajaan.

Jelas beliau, keadaan itu amat berbeza dengan negara ini yang menyaksikan parti-parti politik tempatan lebih takut kehilangan sokongan rakyat sekiranya mereka bertindak tegas untuk mendisiplinkan masyarakat.

"Parti pemerintah Singapura tidak takut kepada rakyat. Jika rakyat pilih bukan calon PAP, dia akan diheret ke mahkamah, didenda dan dijadikan bankrap.

KAH KAH KAH
KAH KAH KAH
KAH KAH KAH


woit… INI LAWAK BESAR…. kah kah kah…

kah kah kah… GULA DI MALAYSIA LEBIH MURAH DARI SWEDEN…. kah kah kah

kah kah kah… MINYAK MASAK DI MALYSIA LEBIH MURAH DARI HARGA DI NORWAY…. kah kah kah..

kah kah kah… LAMPU MALAYSIA LEBIH TERANG DARI LAMPU DI BANGLA…. kah kah kah..

woit…. MALAYSIA LEBIH DEMOKRATIK…..KAH KAH KAH…POOOORAH…. kah kah kah..

nota:
singapura adalah sebahagian dari tanah melayu
pulau ini mengada ngada nak jadi negeri sendiri
macam perlis nak merdeka di bawah shahidan

air dan makanan semuanya datang dari malaysia dan luar negara
pulau ini adalah strateji kuasa imperial anglo amerika
macam israel untuk bumi arab

tapi kerana gerombolan nagook selalu kena tipu

1 – malaysia ada ISA – singapura ada ISA
2 – malaysia ada akta cetak – singapura ada akta cetak
3 – mamalysia ada akta universiti – singapura ada akta universiti
4 – malaysia ada kamunting – singapura ada changi
5 – malaysia ada tanah KTM - oops…singapura pun ada tanah KTM
6 – malaysia ada gambar altantuya – singapura pun ada lagi banyak


nota:
kita tunggu masa untuk perjanjian air yang baru
kenyataan kata mat mongol rasional ini adalah
persediaan lee kuan yew –
tak percaya?
tunngu dan lihat

NOTA:

singapura ada madey namanya lee kuan yew
malaysia ada lee kuan yew namanya madey


RANCANGAN LICIK REMBAT TANAH ORANG KAMPONG





INI BARU TANAH KENA LELONG



nota:
ini tanah orang kampong
bukan senang nak dapat tanah
bila kena lelong - cukong dengan cepat akan rembat !


CALON BN CUAI SEBAGAI ADO – harakah daily

Calon BN untuk Pilihan Raya Kecil Dun Tenang didakwa cuai dalam menjalankan tugasnya sebagai pegawai kerajaan sebelum ini dan pernah disaman kerana melelong tanah tanpa pengetahuan tuan tanah.

Naib Presiden PAS, Salahudin Ayub mendedahkan calon BN, Mohd Azahar Ibrahim didapati cuai dan lalai ketika memegang jawatan Penolong Pentadbir Tanah Daerah Segamat sehingga disaman pada tahun 2004 oleh tuan tanah, Mansor Mohamad.

Katanya, Azahar yang dikenali dengan panggilan Tok Ai telah disaman di Mahkamah Tinggi Muar melalui Saman Pemula No: 24 (L) - 674-2004 berkaitan kes siasatan hartanah HS (M) 535, Lot 2091, Mukim Jabi, Daerah Segamat.

Menurut beliau, disebabkan kecuaian dan kelalaian Azahar yang ketika itu sebagai Penolong Pentadbir Tanah Daerah Segamat telah mengakibatkan satu Perintah Jualan ke atas hartanah Mansor Mohamad pada 18 September 2009.

"Kerana kecuaian Tok Ai tanah tersebut secara tidak sah telah dilelong pada 1 Disember 2003 dengan harga RM70,000," ujarnya.

Beliau kesal dengan kecuaian Tok Ai yang menyebabkan tuan tanah, Mansor menjadi mangsa kezaliman kerana hartanahnya dilelong kepada pihak ketiga tanpa pengetahuan beliau.


ISU TANAH : SAYA HANYA TINDAK IKUT PROSEDUR, KATA CALON BN – minsider

Calon Umno-Barisan Nasional (BN) Mohd Azahar Ibrahim menafikan dakwaan bahawa beliau telah gagal “menyelamatkan” tanah milik seorang penduduk di Segamat sehingga menyebabkan tanah tersebut dilelong seperti mana yang didakwa PAS pagi tadi.

Sebaliknya bekas Penolong Pentadbir Tanah Daerah Kecil Rengit itu berkata beliau hanya mengikut prosedur yang telah ditetapkan untuk diikuti seorang penjawat awam.

Pengarah Pilihan Raya PAS kerusi Tenang Salahuddin Ayub berkata, Mohd Azahar gagal berbuat demikian sehingga tanah seorang penduduk tempatan di Segamat dilelong disebabkan kecuaian dan kelalaian beliau menguruskan hal tanah di daerah itu.

Salahuddin berkata, perkara tersebut berlaku pada 2003 dan ketika itu Mohd Azahar adalah Penolong Pentadbir Tanah Daerah Segamat.

Beliau berkata akibat kecuaian dan kelalaian Mohd Azahar seorang penduduk telah menjadi mangsa sehingga menyebabkan tanah miliknya dilelong kepada pihak ketiga.

“Perkara itu adalah prosedur sebagai seorang penjawat awam, lagipun tiada tindakan yang dikenakan kepada saya.

KAH KAH KAH
KAH KAH KAH
KAH KAH KAH


woit…BACAR BERITA INI BETUL BETUL…. kah kah kah..

kah kah kah… TANAH SENGAJA DI BIARKAN…. kah kah kah…

kah kah kah…. KEMUDIAN DI LELONG…. kah kah ka…

woit… ADA MACAM PERANCANGAN DI SINI…. kah kah kah..

kah kah kah… RANCANGAN YANG LICIK… INI MEMANG CARA PEGAWAI TANAH REMBAT TANAH ORANG KAMPONG….. kah kah kah…

kah kah kah… AKHIRNYA TANAH KENA LELONG…. kah kah kah..

kah kah kah…. LELONG TEBUKA?... ATAU HANYA GENG DAN MEMBER YANG TAHU ADA TANAH DILELONG…. kah kah kah…

kah kah kah… SECARA LICIK TANAH ORANG KAMPONG JATUH KE TANGAN CUKONG…kah kah akh..

kah kah kah… PATUTLAH PELAKON PORNO BUKAN MAIN LAGI SOKONG MALAON TUKANG LELONG INI … kah kah kah..

kah kah kah… CUBA SELIDIK TANAH YANG DILELONG…. SIAPA DAPAT?.... kah kah kah..

nota:
masa jadi A.D.O
bukan main lagi
rompak sana rompak sini
kalau jadi yb – habis negara dijualnya