Nurul Izzah Aidilfitri

selangorku 1

.

Ahad, 29 Mei 2011

FIRAUN DAN MAHAFIRAUN




FIRAUN BARU























UMNO KEMBALAIKAN CIRI-CIRI PEMERINTHAN FIRAUN : ANWAR – keadilan daily

Sistem amalan Umno Barisan Nasional (BN) kian menyimpang dari landasan Islam apabila menghidupkan kembali ciri-ciri masyarakat Jahiliah yang menyamai corak pemerintah Firaun, kata Anwar Ibrahim.

“Fitnah bukan sahaja dibiar, tetapi dipertahankan. Ini sebahagian kita tidak percaya, bila fitnah dipertahankan, sistem itu rosak. (Ini) ciri masyarakat jahiliah.

“Kita tidak kata sekarang ini (zaman) jahiliah tapi ada orang berilmu guna media pertahankan fitnah. Ini sistem apa? Ini bukan sistem Islam. Ini sistem yang kita tolak yang disebut berulang kali oleh ulama besar yang menyifatkan Islam bukan pada slogan, bukan pada Umno,” kata Ketua Umum KEADILAN itu di Markaz PAS Parit Pechah, Muar, malam tadi.

KAH KAH KAH
KAH KAH KAH
KAH KAH KAH

woit… KITA KEMBALI KE ZAMAN MAHAFIRAUN…. kah kah kah..

kah kah kah…. KERAJAAN ZALIM… DAN JAHAT…. kah kah kah..

kah kah kah…. BERAPA RAMAI MATI DIBUNUH DALAM PENJARA?..... kah kah kah..

kah kah kah…BERAPA RAMAI MATI KENA TEMBAK….. kah kah kah..

kah kah kah….BERAPA RAMAI DIBUNUH KEMUDIAN TUDUH GANTUNG DIRI…. kah kah kah

kah kah kah…. BERAPA RAMAI DI BUNUH KEMUDIAN DIISTIHAR MATI WORLD CUP FINAL…. kah kah kah..




NAK TUNGGU LAPORAN WORLD CUP?


KENAPA DIA MATI- SURAT DARI PEMBACA

dia mati tekujat sebab a to z dan sprm buat statmen nie beb.. kah kah kah kah

a. tingkap tu ada tangan lalu menarik dia keluar dari tingkap lalu jatu

b. rakan dia ajak main badminton, kerana terlalu teruja utk menjadi chong wei maka dia terus terjun dari tingkap sebab nak cepat sampai kod bandimton

c. sprm ajak dia main panjat2 bangunan macam spider perancis tu,

d. sprm tahu yg dia akan bongkarkan nama ikan2 jerung dalam statment dia maka sprm pun ajak dia main lompat2 dekat dengan tingkap,

e. tetina gempa bumi berlaku dan kebetulan dia ada sebelah tingkap, lalu jatuh

f. dia cuba nak jadi burung dgn terbang sebab terpengaruh dgn kata2 sprm manusia boleh terbang

g. dia tetiba sahaja jatuh sebab jatuh hanya kebawah bukan keatas

h. sprm ajak dia main tarik tali, kebetulan tali putus dan dia duk tepi tingkap lalu jatuh,

i. pejabat sprm tetiba sahaja di landa puting beliung dan habuk menyebabkan mata dia kabur tak nampak lalu jatuh melalui tingkap,

j. pejabat sprm di landa tsunami lalu dia jatuh melalui tingkap.

k. dia terkejut kerana mat mongol nak hadiahkan dia kete pocher lalu teruja dan jatuh melalui tingkap

l. sprm pelawa dia main pingpong di tepi tingkap dan cuba tangkap bola pingping dan terus jatuh melalui tingkap

m. dia rasa tetiba ada olang panggil dia di bangunan sebelah, dia ingat klcc ada jambatan lalu jatuh dari tingkap

n. dia cuba nak jadi rock climbing dan tak semena tali dia putus dan jatuh melalui tingkap

o. psrm kata kes dia kecik jew beb, lalu kerana terlalu gembira dia terjun ikut tingkap

p. dia cuba nak jadi badang dgn meruntuhkan bangunan sprm melalui tingkap lalu jatuh

q. dia lupa kunci kete dia tinggal kat bawah lalu kerena nak cepat takut di curi keretanya dia terjun ikut tingkap nak cepat sampai beb

r. sebab bik mama tetiba jew hadir dan jelingkan matanya lalu keranan terlalu takut di lari ikut tingkap.

s. dia ingat dia berada di tingkat bawah sekali dan keluar melalui tingkap utk menyelamatkan diri dari jerung2 sprm

t. dia bermain pencuri dan polis dgn sprm dan cuba menyorok melalui blakang tingkap lalu ada minyak di situ, licin dan jatuh

u. kertas yg dia bawa kene tiup angin kearah tingkap lalu nak capai dan tergelincir lalu jatuh melalui tingkap.

v. dia tengah repair tingkap kebetulan sprm datang sergah manja dia, dan terperanjak lalu jayuh dari tingkap

w. sprm adakan permainan lari dalam guni dan dia terguni lalu jatuh dari tingkap

x. sprm kata tingkap di bangunan itu tempert glass lalu dia cuba utk menilainya dan terjatuh akibat air di lantai yg di tumpahkan tidak sempat di lap oleh cleaner lalu jatuh melalui tingkap

y. sprm lambat sangat datang sampai 3 jam dia menunggu, akibat terlalu tension dia cuba bermain lonpat jauh dan cuba 1 benda yg baru iaitu lompat jauh tingkap,

z. dan yg akhir sekali dia rasa bangunan sprm tidak selamat kerana takda CF beb..

keranan terlalu takut bangunan itu akan roboh dalam sekelip mata maka di tekad utk keluar secepat mungkin dari dalam bangunan itu melalui tingkap.. kan cepat kan ?

nota. bangunan SPRM hanya boleh 1 tingkat sahaja lepas ni. sebab dalam bangunan ini terdapat jembalang2 dan hantu2 raya yg mampu utk membunuh manusia! kah kah kah

Oleh Abbs pada TUNGGU LEPAS PRU13 ? pada 11/05/27

GADUH JANGAN TAK GADUH



GEDEBE INI BERMUSIM



nota:
kelantan ramai gedebe
bawalah gedebe ini
dulu di ijok bukan main lagi
samseng nak tunjuk teror
mesti boleh selesai masalah kelantan

rupa rupanya
dulu ada power lesen nikah kah kah kah

sekarang lesen nikah tak laku lagi
bik mama tak teriam lesen nikah ini
padan muka
kah kah kah



UMNO PERLU SELESAI MASALAH DALAMAN :MUSTAPA
– mStar

KUALA KRAI: Setiap bahagian Umno diminta menyelesaikan dahulu segala masalah dalaman sebelum menghadapi pilihan raya umum bagi meyakinkan rakyat membuat pilihan.

Mustapa Mohamed berkata rakyat mahu melihat tiada sebarang permasalahan dalaman parti sebelum mereka membuat pilihan kerana parti yang bermasalah sudah tentu akan ditolak rakyat.

"Sebab itu Umno perlu bersedia terutama di Kelantan kerana kita perlu meyakinkan rakyat dan menunjukkan contoh akan perpaduan dalam parti.

"Pilihan raya umum sudah hampir dan jentera Umno di Kelantan perlu lebih mantap dan kena bekerja kuat untuk meyakinkan rakyat," katanya.

Mustapaberkata rakyat perlu diyakinkan yang Umno telah banyak berjasa kepada bangsa dan negara selama ini.

Beliau berkata banyak kepincangan PAS selama tempoh 21 tahun parti itu memerintah Kelantan yang kini menimbulkan kemarahan rakyat, antaranya adalah isu Ladang Rakyat sehingga menyebabkan kemarahan masyarakat Orang Asli apabila tanah adat mereka dirampas.

KAH KAH KAH
KAH KAH KAH
KAH KAH KAH


woit…DAH 21 TAHUN TAK DAPAT BAIKI LAGI…. kah kah kah..

woit...LAMA PUNYA GADUH...kah kah kah...

kah kah kah...BERAPA RAMAI GEDEBE DI KELANTAN... kah kah kah..

kah kah kah...SUDAH 21 TAHUN GADUH.... kah kah kah...

kah kah kah...LEBIH LAMA DARI PERANG IRAN IRAQ...kah kah kah..

kah kah kah…. KALAU LEMBU DAK 6 KALI BUNTING…. kah kah kah..

kah kah kah… BIK MAMA DAH 3 KALI MENJANDA …. kah kah kah..

kah kah kah … GEROMBOLAN DI KELANTAN MASIH GADUH LAGI…. kah kah kah..

SIAPA JANTAN KE TIGA?



THE THIRD MAN?




nota:
tunggu dan nanti
nanti dan sabar

yang pasti bukan orson welles
yang pasti bukan jaseph cotton
yang pasti bukan trevor howard

siapa the third man?
kah kah kah

the third man
akan sampai ke internet anda tidak lama lagi
akan ditayangkan di internet anda tidak lama lagi

dibawa dari peranchis
bukan french wine
bukan french fries
tapi bahaya timbul kerana entot altantuya tak pakai french cap
kah kah kah

NAMA SAJE GEMPAK!




PEMIMPIN BELIA




nota:
pemimpin belia paling cool
belia 4b - bangang bahlol bodoh dan botak
kah kah kah






NAJIB MAHU HIMPUAN SEJUTA BELIA PERTAHAN PUTRAJAYA DARI PAKATAN - minisder

Najib Razak mahu hadirin yang menyertai Himpunan Sejuta Belia di sini hari ini mempertahankan Putrajaya daripada pembangkang jika ingin melihat Malaysia menjadi negara maju.

Pakatan Rakyat meletakkan sasaran untuk menawan kerajaan pusat dalam pilihan raya umum ke-13, yang disebut-sebut akan diadakan bila-bila masa.

Najib berkata beliau gembira kerana berbanding kebangkitan rakyat di Mesir awal tahun menyaksikan kejatuhan Hosni Mubarak, sejuta orang muda berhimpun di Putrajaya untuk menyokong pentadbirannya.

“Di Malaysia, satu juta pemuda berhimpun untuk mempertahankan Putrajaya,” katanya.
“Adakah anda bersedia untuk mempertahankan Putrajaya?” tanya beliau berulang kali ketika berucap di hadapan sekitar 8,000 orang hadirin hari ini.

KAH KAH KAH
KAH KAH KAH
KAH KAH KAH


woit…BELIA BERGERAK MAJU….kah kah kah…

kah kah kah…BELIA GANDA WANG ANDA…. kah kah ka…

kah kah kah…BELIA TIANG NEGARA..OPPS…TIANG TALIPON …. kah kah kah

kah kah kah…BELIA…. BELIA…. ADA LAGI BELIA…. kah kah kah..

kah kah kah…KENAPA BELIA SANGAT….kah kah kah..

kah kah kah….ADA PAKAI BAJU BATUK LENGAN PANJANG KE?..... kah kah kah…

kah kah kah…BELIA 4B – BANGANG BAHLOL BENGONG BEH…. kah kah kah

kah kah kah…. PERHIMPUNAN SATU JUTA…. kah kah kah..

kah kah kah…. TAPI KENAPA 8,000 ORANG SAJE…. kah kah kah…

woit...ADA NASI BUNGKUS PUN HANYA 8000 YANG DATANG...kah kah kah..

kah kah...BAGI 50 RINGGIT PUN ADA 8000 YANG DATANG.... kah kah kah..

kah kah kah...BAWA DENGAN BAS PUN HANYA 8000 YANG DATANG..... kah kah kah..

kah kah kah...APA PUNYA TUUUR PUNYA BELIA TIANG NEGARA?.... kah kah kah

woit…NAK TENGOK ANAK MUDA PERHIMPUAN TAK PAKAI BAJI BATIK?.... kah kah kah..

kah kah kah…SEMBILAN JULAI NANTI….kah kah kah

nota:
sembilan julai nanti yang berhimpun bukan belia
tapi anak muda
tak pakai baju batik kah kah kah

SIAPA JANTAN KE TIGA?



KITA TUNGGU




SKANDAL SCORPENE : PEGUAM PERANCHIS AKAN TIBA KE MALAYSIA
– keadilan daily

Peguam Perancis yang mewakili Suara Rakyat Malaysia (SUARAM) dijangka tiba ke Kuala Lumpur lewat Jun atau Julai untuk memberi taklimat mengenai perkembangan terbaru skandal pembelian dua kapal selam Scorpene.

Suaram mewakili rakyat Malaysia memfailkan aduan terhadap DCNS pada Disember 2009, di mahkamah Paris kerana aktiviti rasuah dalam urusan pembelian berkenaan.
Suaram juga mengesyaki wang sogokan berjumlah ratusan juta di sebalik transaksi berkenaan, yang butirannya cuba disembunyikan pentadbiran Najib Razak.

Menurut laporan Malaysia Chronicles, peguam berkenaan akan memberi taklimat kepada warga Malaysia di beberapa tempat.

KAH KAH KAH
KAH KAH KAH
KAH KAH KAH


woit…BOLEH DAPAT MASUK KE MALAYSIA KE?.... kah kah kah..

kah kah kah…BOLEH DAPAT VISA KE ?.... kah kah kah…


nota:
kita tunggu dan nanti
tetapi besar kemungkinan peguam
yang hendak membocorkan siapa jantan ke tiga
bersama razak baginda dan siti altantuya ke malta
akan di sekat

akan diberitahu bahawa :

- gambar passport tak jelas
- tulis salah nama
- tak tulis bin atau binti
- tak jelas nama hotel menginap
- di syaki akan mencari kerja


justeru:
akan dilarang masuk ke malaysia

tak percaya?
sila tunggu


TURUN 9 JULAI

HANYA SATU JAWAPAN : KITA BANGUN DAN LAWAN!



BERSEDIA!




IPP PROJEK KHAS UNTUK KRONI MAHATHIR – harakah daily

Mungkin ramai masih ingat kejadian gangguan bekalan elektrik berlaku di seluruh negara pada 1996. Ada dakwaan ia sengaja dilakukan bagi mengizinkan kelahiran syarikat pengeluar tenaga bebas (IPP).

Pengerusi Tenaga Nasional Bhd (TNB) ketika itu, Ani Arope menjadi mangsa apabila dihentam secara terbuka Mahathir Mohamad. Dan akhirnya membawa perletakan jawatan Ani.

TNB juga menjadi mangsa apabila dipaksa membeli tenaga daripada IPP dengan harga mahal.

Petronas juga diarah menjual gas dengan harga lebih murah kepada IPP biar pun membeli mahal daripada Indonesia dan kawasan JDA Malaysia-Thailand.

Bekas akauntan Petronas, Rafizi Ramli mendakwa Petronas membeli satu barrel dengan harga RM40 dan dijual pula kepada IPP dengan harga RM10.

Katanya, TNB juga dipaksa membeli kuasa dibekalkan penjana bebas milik kroni Dr Mahathir dengan harga mahal.

“Berdasar kepada perjanjian yang berat sebelah tersebut menyebabkan kerajaan terpaksa menanggung subsidi sehingga RM21 bilion untuk IPP milik bukan Melayu yang rapat dengan Dr Mahathir.

“IPP diwujudkan sebagai usaha menjaga kroni pemimpin Umno dengan berselindung di sebalik gangguan bekalan elektrik pada 1996,” katanya.

NOTA:
apa leterik sengaja dipadamkan malam itu
ini untuk menunjukkan bahawa tnb gagal
ini untuk mengolah peesetujuan orang ramai
untuk membuka jalan agar ipp dapat diwujudkan

ipp ini adalah orang tengah yang menjual tenaga pada tnb
ipp di beri subsidi sebanyak 21 bilion ringgit

perjanjian antaar ipp dengan tnb adalah rahsia
tidak ada siapa tahu isinya

NOTA:
perhatikan apabila bekalan leterik mula terputus-putus
maka menteri akan berkata kita kurang tenaga leterik
tetiba harga leterik naik
kata menteri harga minyak dan arang batu mahal

bila ini terjadi sedarlah bahawa ini memang dirancang
beryjuan untuk mengolah persetujuan oarng ramai
agar menerima loji nuklear sebagai punca leterik

akan dikatan tenaga nukler murah
akan dikatakan tenaga nukler tak habis habis
semua ini adalah tipu muslihat

NOTA:
anak muda jangan lupa 9 julai
bersedia dari sekarang
kita turun beramai ramai

SEBELUM PILIHANRAYA KITA KE JALAN RAYA!