.

Ahad, 5 Februari 2017

BERHUTANG UNTUK BELAJAR





F. BOOK


Ekonomi kita baik, kata pemerintah.
Anak muda kita berhutang, itu hakikatnya.
Dia anti islam, kata penunggang agama.
Imej islam dikaitkan dengan bekerjasama dengan pelaku kezaliman, itu amalan mereka.
"Jangan kamu cenderung kepada mereka yang melakukan kezaliman, kamu akan disambar oleh neraka", pesan Quran pula.













Norhayati Abdul Rahim Peperangan yg diatur oleh ketua yg bijak dengan strategi yg sukar dibaca oleh musuh biasanya berakhir dgn kemenangan.....manakala seorang pemimpin yg lurus bendul dan lemah idea akan meredah melawan musuh secara semberono, akhirnya ia akan kalah.... kasihan n menyedihkan....

Wanji Wanhussin Wanji Agama hadir untuk hidup.
Penunggang agama, menggunakan alasan kehidupan untuk pastikan agama laku dijual.
MdAmin AbdWahap Sebenarnya saya nie cukup malas hendak mengomen post anda ini.Tapi saya selaku pelihat dan pemerhati post-post di sini harus juga mengomen di status anda. Mungkin anda akan berasa letih membacanya tapi saya tetap mahu menulis sepanjang ini kerana saya ...See More
LikeReply121 hrs
Abdul Rahman Ahmad Tarmizi Harapan negara untuk membayar hutang negara yang dilakukan oleh pemimpin zalim yang disokong oleh ahli agama.
---------------

ASIA JADI TEGANG






TRUMP KINI

PRESIDEN

ASIA AKAN

TERUS TEGANG

CHINA KOREA

JEPUN & LAUT

CHINA SELATAN

MEMBAWA 

LEDAKAN

NAJIB GADAI

TANAH MELAYU

PADA CHINA

US defence secretary tries to calm Asian jitters – but is undermined at every turn

The region increasingly resembles a powder keg with a short fuse. China’s claim to sovereignty over almost all the resource-rich South China Sea, a major international trade route, is hotly disputed by several neighbours. Its militarisation of artificial islands continues apace, despite a UN court ruling last year declaring it illegal.
A similar dispute is simmering over the Japanese-controlled, uninhabited Senkaku islands (Diaoyu in Chinese), in the East China Sea. Beijing’s supporters have also at times laid claim to other islands in the Ryukyu chain, including popular tropical Ishigaki, 100 miles south of the Senkakus and 300 from mainland China.



------------------

KAKI TIPU







KAKI TIPU
SPRM....SATU PRODUCTION RAMAIKAN MANGSA je.....kakakkakakakakakaka..next filem.....title....pelirku terselit dikulit si itam.....kakakakkaakkaakakaka...Sial Pukimak Raskal Madafaka......kakakakaka on SANDIWARA KES RASUAH
Publish | Delete | Spam
DIDI KOTA BELUD
on 2/4/17


---------------

DIPLOMA MULA TAK LAKU




CURI DUIT IBU BAPA
Akibat rasuah dlm MARA, terpaksa collect drp ibu bapa. Rasuah 1mdb, collect drp semua org-- GST!! BODOH BANGGANG PUNYA PENGUNDI NAK UNDI UMNO/BN LAGI?? on KALAU NAJIB TAK CURI
Publish | Delete | Spam
Anonymous
on 2/5/17

SEMUA MULA MULA FREE
Mulo2 semuo free. Lopeh tu soparuh free soparuh bayar. Akhirnyo semuo bayar. Gampang bonar.... on KALAU NAJIB TAK CURI
Anonymous
on 2/5/17

DIPLOMA TAK LAKU
skang ni dengan diploma mintak keja opretor kilang pon tak dilayan apa lai dapat semua dah penuh dgn bangla nepal ronghiya jadahhhhhhhhhhh on SILA TANDA TANGANI
Anonymous
on 2/5/17

GILA K-POP
Yg kaum betina bani melayu dok gila dgn k-pop atau drama bodoh tv3 waktu maghrib. Semua rancangan pertandingan menyanyi drp yg paling cilik ke yg paling tua jd kegilaan. Oh bani melayu apa nak jd. Sementara itu najib-rosmah screw all of us. Pseudo ulama not missing the action too. Is there light at the end of tunnel? on BANI MELAYU MALAS MEMBACA
Anonymous
on 2/5/17





----------------

SANDIWARA POYO SPRM




 SANDIWARA POYO
Siap senyum lagi bersama pegawai2 SPRM.. ini kata kunci berita ini. Bermakna 3-4 ekoq pegawai2 SPRM yg gempaq berhenti tu, poyo2 real je menentang rasuah. 

Patutnya mereka2 ini kena buat leboh dari itu. Membunuh diri adalah lebih mulia. Lakukan saja jika benar2 ikhlas. Lihat bro yg terjun ke laut kat Penang itu hari. Ini baru betul2 serius. on SANDIWARA KES RASUAH
Publish | Delete | Spam
Anonymous
on 2/5/17





------------

MUKA CIBAI MASAM




F.B

Selamat Pagi buat peminat Anime semua..
Hari ini nak isi minyak raper ringgit.. Kalau rasa #20sen itu membebankan, jangan pandu kereta mahupun motor. Ikut nasihat menteri guna basikal..


Pak Rabbani Akashah Penya-moon dikalangan umno adalah biasa??

Untuk PERUBAHAN, tolong talkinkan umno/bn dan pas berulama Suƫ (jahat) pada PRU14 ini!...See More
LikeReply13 hrs
Aim Wak Lek Kau buang la misai tu admin...baru lah comel lahanatt...hari2 aku tgk muka si bahalol tolol bangang ni sampai jadi barah dah otak aku..

--------------

MINYAK DIMALAYSIA LEBIH MURAH DARI DI GERMAN







ADA LAGI

LAWAK INI

TAPI INI 

BUKAN DARI

TUAN HAJI 3.85

INI HAJI BARU

DENGAN

LAWAK BODOH

YANG SAMA


Malaysia antara 15 negara harga bahan api terendah

KUALA LUMPUR - Kenaikan harga runcit petrol pada bulan ini tidak sepatutnya dijadikan alasan oleh peniaga untuk menaikkan harga barangan.

Menteri Perdagangan Dalam Negeri, Koperasi dan Kepenggunaan (KPDNKK), Tuan Haji Hamzah Zainudin menasihatkan para peniaga agar tidak menaikkan harga barangan dengan sesuka hati.

"Kementerian mempunyai Akta Kawalan Harga dan Antipencatutan 2011 yang akan mengawal harga barang secara terperinci bagi kes-kes kenaikan harga yang tidak terkawal atau secara sewenang-wenangnya.

"Perlu ambil maklum juga, kita masih lagi menikmati harga bahan api terendah di Asia Tenggara kecuali Brunei dan tergolong dalam 15 negara yang menjual bahan api termurah dalam kalangan 180 negara di dunia," katanya dalam teks ucapan sempena majlis makan malam sambutan Tahun Baharu Cina bersama masyarakat Cina kurang berkemampuan sekitar ibu kota, di sini hari ini.


WAHAI 

BANI MELAYU

KETAHUILAH

MINYAK KITA

LEBIH MURAH

DARI DI SWISS

DARI DI UK

DARI DI SWEDEN

DAN DUIT KITA

LEBIH MURAH

DARI DI INDON

DARI DI SIAM

DARI DI INDIA

BESAKURLAH

WAHAI

BANI MELAYU

KAH KAH KAH



--------------------

KALAU NAJIB TAK CURI







M
WAHAI

MAK CIK

PAK CIK 

KALAU NAJIB

TAK CURI

DUIT 2.6 BILION

BANYANGKAN

BERAPA BANYAK

MRSM BOLEH

DIBANGUNKAN

SEMUA PERCUMA


Jangan politikkan MRSM berbayar

KUALA LUMPUR - Menteri Kemajuan Luar Bandar dan Wilayah, Tuan Haji  Ismail Sabri Yaakob meminta orang ramai agar tidak mempolitikkan isu mewujudkan Maktab Rendah Sains Mara (MRSM) berbayar.

Beliau berkata, cadangan tersebut masih di peringkat kajian awal dan belum dibawa ke mesyuarat Majlis Mara, malah belum dirujuk kepada kementerian untuk proses kelulusan.

Tuan Haji Ismail Sabri berkata, cadangan berkenaan timbul kerana beliau  mahu meningkatkan lagi tempat di MRSM untuk  masyarakat miskin luar bandar khususnya.


SAJE TANYA

TUJUAN NAK

MENGHASUT

MAK CIK

PAK CIK

BENCI PADA

KERAJAAN

PRU14 NANTI

JANGAN UNDI

GEROMBOLAN


-------------

SILA TANDA TANGANI





AMK: Tandatangani Konvensyen Pelarian 1951 Bukti Ikhlas Menyelesaikan Isu Rohingya

Saya merasa kesal dengan keputusan Kerajaan UMNO/BN yang tidak mengambil inisiatif dan menandatangani Konvensyen Pelarian 1951 (Refugee Convention 1951) untuk melindungi hak asasi warga Rohingya yang memerlukan pelindungan daripada Kerajaan Malaysia tetapi bukan menggunakan Projek Perintis Kebenaran Bekerja sebagai wayang dalam isu Rohingya.

Sedangkan Perdana Menteri Malaysai Najib Razak telah menganjurkan satu himpunan solidariti bersama Warga Rohingya pada bulan Disember tahun lepas, kami tidak akan melupakan pendirian Kerajaan Malaysia yang tidak berperikemanusuaan dan enggan memikul tanggungjawab bersama ketika isu pelarian Rohingya berlaku. Malahan terdapat warga pelarian Rohingya yang telah dilarang untuk masuk ke Malaysia pada ketika itu.

Saya turut merasa kesal terhadap Kerajaan Malaysia yang tiada pendirian tetap dalam isu Rohingya dan segala susunan seperti Himpunan Solidariti dan Projek Perintis Kebenaran Bekerja cuma merupakan satu sandiwara politik kerajaan Malaysia.

Saya turut mendesak Kerajaan Malaysia supaya menandatangani Konvensyen Pelarian 1951 dan membuktikan bahawa Kerajaan Malaysia ikhlas dalam menyelesaikan isu pelarian seperti yang ditimpa oleh Rohingya. Cuma dengan termeterainya Konvensyen tersebut, hak asasi warga Rohingya seperti kebebasan beragama dan bergerak, hak untuk bekerja, pendidikan dan dokumen perjalanan akan diiktiraf dan mereka tidak boleh dihantar balik ke Negara asal selagi masih berhadapan dengan ancaman di sana.

Di samping menyelesaikan isu Rohingya, Kerajaan Barisan Nasional seharusnya mencai jalan penyelesaian bagi isu pengangguran yang serius di dalam Malaysia.

Jabatan Statistik Malaysia dalam statistik terbaru telah melaporkan bahawa kadar pengangguran warga Malaysia pada bulan November 2016 telah meningkat sebanyak 8.3% dan jumlah warga Malaysia yang tidak bekerja telah meningkat daripada 471 ribu orang pada tahun 2015 kepada 517 ribu orang pada tahun 2016. Malahan RMK Ke-11 telah melaporkan bahawa 57.5% daripada mereka yang menganggur merupakan anak muda yang berusia 15 – 24 tahun dan kadar pengangguran belia adalah setinggi 10%.

Saya mendesak Kerajaan Malaysia supaya memandang serius terhadap isu pengangguran yang menjadi makin serius ini. Apakah rancangan kerajaan Malaysia dalam membela nasib anak muda yang tidak dijaga ini?

Di samping itu, Angkatan Muda KEADILAN turut ingin menyuarakan bantahan terhadap keputusan Kerajaan yang telah mengeluarkan kad sementara atau Enforcement Card (E-Kad) bagi membolehkan majikan membuat permohonan penggajian semula Pendatang Asing Tanpa Izin (PATI) secara sah. Saya merasa khuatir bahawa keputusan ini turut menjadi sebab berlakunya salah guna kuasa serta rasuah yang berlaku dalam permohonan dan kelulusan E-Kad ini.

Mengapakah Kerajaan Malaysia tidak menghantar balik PATI tetapi membenarkan mereka terus berada di dalam Negara, malahan membenarkan mereka membuat permohonan untuk terus bekerja di dalam Malaysia? Keputusan Kerajaan ini kelihatan membela nasib golongan PATI yang telah memasuki ke dalam Malaysia melalui cara haram dan mengancam keselamatan Negara. Mengapakah Kerajaan Malaysia memilih untuk membela nasib para majikan tetapi mengetepikan isu keselamatan dalam Negara?

Akhir sekali, saya mencadangkan kepada Kerajaan Malaysia supaya membatalkan perkhidmatan orang tengah dalam pengurusan pas pekerja asing tetapi memperkenalkan sistem dalam talian baru yang membenarkan majikan membuat permohonan sendiri untuk pendaftaran pekerja asing mereka.
 
Daripada membenarkan orang tengah mengaut keuntungan melalui permohonan permit kerja pekerja asing, Kerajaan Malaysia seharusnya menggubal satu dasar baru yang dapat menjamin hak pekerja Malaysia serta menyelesaikan isu pekerja asing dan ini pasti dapat menjamin kemajuan dan pembangunan ekonomi Malaysia, tetapi bukan menjaga kepentingan orang tengah sahaja.

YB Lee Chean Chung
Ketua Penerangan AMK
ADUN Semambu, Pahang






---------------

CUCU CICIT HANG TUAH





KERIS TAMING SARI
prof bwk bertenang..hang tuah yg baru sudah datang dan akan tinggal kekal di negara bangsa johor china...bukan setakat satu hang atu 5 hang, malah ada 700 ribu "hang" dijangka akan membuka negara baru di negara bangsa johor riau ops silap bangsa johor china..

hang2 dari china ini bukan saja akan duduk kekal malah hang2 dari china akan menjadikn perairan melaka masyur dan tersohor dgn membina loji2 nuklear demi keretapi laju..

perlu diingatkan agar kalian bole googlekan, apa kegagalan projek china di venuzuela dan bila matawang zimbabwe menjadi bond dolar..melayu takyah la nak sibuk2 keris taming sari ke, tan ming sari ke..lupakan je..

kalo puaka cura simanja kini pun bole ditipu, apatah lg tan ming sari..ko ingat org melaka berani sgt.. on SIAPA HANG TUAH?...
Publish | Delete | Spam
Anonymous
on 2/3/17




---------------

MELAYU TERUS DIBODOHKAN





MELAYU DIBODOHKAN


Bagi aku hang Tuah nie, dongengan ditujukan khas utk org melayu agar org melayu setia dgn raja atau pemerintah walaupun raja itu zalim....Rakyat hendaklah ikut si hang tuah yg lurus bendol setianya walaupun bunuh kawan demi setia kpd raja on SIAPA HANG TUAH?...
Publish | Delete | Spam
Anonymous
on 2/4/17






--------------

BANI MELAYU MALAS MEMBACA





MALAS MEMBACA
Melayu bukan saja malas membaca bro. Melayu ni bangsa haramjadah yg mmg bersarang segala masalah. Kalo lu berangan Melayu nak berubah, tak salah nak berangan. 

Bukan gwa berputus harap, tapi Melayu bukan saja x mampu berbuat demikian, malah cukup lmao giler hinggakan nak niat terlintas dihati pun x mampu. on CUBA RENUNGKAN 
in response to Ini ayat metafora tertinggi pernah aku baca. Einstein dan Hawking x mungkin faham. Lagikan melayu. Mana mungkin?, by Anonymous. Publish | Delete | Spam Anonymous on 2/5/17



SATU INGATAN

ditujukan kepada
semua ahli pkr
kepada para yb pkr
 para penyokong pkr

pekara yang ditimbulkan
ialah tentang permit cetak
akhbar SUARA KEADILAN

ini akhbar resmi pkr
sehingga tahun 2017
masih belum dapat permit
yang telah diminta
semenjak  tahun 2007

kalau permit akhbar SK
pun najib tidak beri
maka timbul pertanyaan
apakah najib akan
beri pkr 
apakah najib akan benarkan
 pakatan harapan
untuk mengambil alih kerajaan
mengambil alih putrajaya

mengambil alih kerajaan
ertinya ambil alih
petronas
felda fgv  felcra dan dan
khazanah  
dan pelbagai glc

kalau permit akhbar pun
tidak  diberi
apakah najib
 akan undur dalam
pilihan raya

cuba renungkan




-----------------
------------------