.

Khamis, 10 September 2015

BILA NAJIB HENDAK SAMAN?







KE MANA 

HiLANG

PEGUAM NAJiB


BiLA NAK 

SAMAN WSJ

RAKYAT LAMA

  TUNGGU

Najib akan saman WSJ, lapor akhbar - The Malaysian Insider

www.themalaysianinsider.com/...

Translate this page
The Malaysian Insider
Jul 4, 2015 - Datuk Seri Najib Razak akan mengambil tindakan undang-undang terhadap akhbar The Wall Street Journal berhubung laporannya semalam ...

Najib akan saman WSJ pada Selasa - The Malaysian Insider

www.themalaysianinsider.com/...

Translate this page
The Malaysian Insider
Jul 5, 2015 - Datuk Seri Najib Razak dijangka memfailkan saman terhadap akhbar Wall Street Journal (WSJ) pada Selasa susulan laporannya menuduh ...

----------------

GEMOK PENDEK HODOH







SiAPA PiEM

MALAYSiA


SEBENAR

Hamid Bador gesa pembantu nasihatkan Rosmah jangan ambil kesempatan

 | September 9, 2015
Rizal Mansor harus menasihatkan Rosmah Mansor agar tidak menyalahgunakan harta kerajaan serta tidak mencampuri urusan pemerintahan negara.


PETALING JAYA: Pegawai Khas kepada isteri  Perdana Menteri, Rizal Mansor digesa supaya menasihatkan majikannya,  Rosmah Mansor agar tidak mengambil kesempatan kedudukannya sebagai isteri Perdana Menteri.
Gesaan itu dibuat oleh bekas Timbalan Pengarah Cawangan Khas, Datuk Hamid Bador.
Hamid mendakwa, Rosmah menyalahgunakan harta kerajaan dan mencampuri urusan pemerintahan di negara ini.
“Sebagai Pegawai Khas kepada Rosmah, Rizal harus berani untuk menasihatkan bosnya agar tidak campur tangan dalam hal ehwal kerajaan.
“Dia juga (Rosmah) tidak sepatutnya mengambil kesempatan dengan menggunakan jet kerajaan untuk tujuan peribadi,” katanya ketika dihubungi Free Malaysia Today (FMT).
Menurut Hamid, apa yang dilakukan oleh Rosmah itu telah menimbulkan masalah kepada pegawai-pegawai kerajaan.
“Rosmah hanya isteri kepada Perdana Menteri Malaysia. Negara ini adalah untuk 30 juta orang, dia tidak boleh menggunakan segala-galanya untuk kepentingan peribadi,” ujarnya.
Ditanya mengenai apa yang dimaksudkan dengan Rosmah mencampuri urusan kerajaan, Hamid berkata, beliau akan mendedahkan perkara itu tidak lama lagi dan bukan sekarang.
Hamid dalam satu kenyataan baru-baru ini mendakwa bahawa Rosmah hadir di salah satu daripada `mesyuarat tergempar’ yang diadakan oleh Najib mengenai pemecatan beberapa pegawai kerajaan termasuk bekas Peguam Negara,  Abd Gani Patail.
Rizal bagaimanapun ketika dihubungi berkata, semua dakwaan yang dibuat oleh Hamid adalah pembohongan.


KAH KAH KAH
woit
ini sudah terok
ini sudah berat
mesyuarat negara pun
fat short n ugly ada sama
kah kah kah
apa sudah jadi?

masa marcos berkuasa
masa suharto berkuasa
pekara sama berlaku
ibu tien ikut sama meting
imelda pun ikut sama meting
tapi imelda kira okay
imelda tinggi slim dan bergetah
bekas ratu kota manila
yang ini fat short u ugli
kah kah kah

FAT SHORT

AND UGLi

-------------

AL HAM DULIL LAH









ALHAM

DULiL LAH

JANGAN

DULAK

DALiK


PAS tak akan sertai pakatan pembangkang baharu, kata Hadi


Ketika pihak lain berbalah sama ada PAS patut menyertai pakatan pembangkang yang baharu atau tidak, presiden parti Islam itu dilaporkan berkata, ia tidak akan terjadi, lapor sebuah laman portal semalam.
Presiden PAS Datuk Seri Abdul Hadi Awang dilaporkan laman Ismaweb berkata, tidak akan ada penyertaan daripada PAS dalam gabungan parti pembangkang baharu atas sebab agenda yang tersirat di sebalik pakatan tersebut.
- See more at: http://www.themalaysianinsider.com/bahasa/article/pas-tak-akan-sertai-pakatan-pembangkang-baharu-kata-hadi#sthash.v4WCCvH1.dpuf


TERBAiK

TERCANTiK

CUN




----------------

AL- FATIHAH










AYLAN KURDI





----------

SEMUA NAK LARI KE EROPAH






SEMUA LARI

KE EROPAH


Tanya utaz on SEMUA NAK LARI KE EROPAH
man dego
on 9/10/15

ORANG ROM
"...sesungguhnya pada mereka (orang Rom/Eropah) ada empat ciri yang baik. Pertama; mereka paling santun (forbearing) ketika dalam bahaya. Kedua; Mereka paling pantas bangkit selepas bencana. Ketiga; Paling cepat menyerang balas musuh. Keempat; Mereka paling baik untuk anak yatim, orang miskin dan orang lemah kalangan mereka. Tambahan kelima, satu ciri yang baik lagi indah; mereka golongan yang paling mencegah kezaliman raja-raja”. - kata-kata dari mulut 'Amru al-'As on SEMUA NAK LARI KE EROPAH
Anonymous
on 9/9/15
KAPIR TAK KENCING RAKYAT
Negara kapir tak kencing rakyat hidup2.Bukan macam negara kononnya negara islam tapi kuat kencing dan berak kepala rakyat.Banyak barua dan balaci, hasan akidah, zul bisul, brahim tongkat ali, hadi barua pil kuda, mat mongol, mat pointer telan rm 2 juta, semua boleh online dengan tuhan dan semua islam belaka. Tapi akhirnya semua melayu-melayu ni tak lebih dari bangang, bangsat dan haramjadah semua.kah..kah..kah..Inilah contoh negara islam jenis kapal selam.kah..kah...kah... on SEMUA NAK LARI KE EROPAH
Anonymous
on 9/9/15

BARAT LEBIH ISLAM
Utk pencerahan - USA , Eropah merupakan negara dikuasai oleh bukan Islam itu memang benar belaka. Mereka minum arak , makan khinzir dan melakukan sex bebas benar belaka. Dlm sistem sosial, mereka transparen , adil dan menghormati hak hak kemanusian.

Sistem ini hanya ujud dizaman Khalifah Umar Abd. Aziz. Dinegara Barat hak berAgama dan beramal dgnnya tidak dilarang oleh mereka. Sistem sosial Islam ada diBarat tanpa orang Islam , manakala diTimor ramai orang Islam tanpa sistem sosial Islam . 

Sebenarnya masyarakat Islam diTimor telah diBonsaikan oleh Lebai demi kepentingan peribadi hingga masyarakat mendapt Badi berzaman zaman syok sendiri dan menuding jari kpd bukan Islam. on PELARIAN TAK NAK SYURGA
Publish | Delete | Spam
Anonymous
on 9/9/15





-------------

MAT SOTONG







FACE BOOK




"Saya tidak hairan kalau satu hari, samseng ah long pun akan menggunakan janji talak tiga ke atas mereka yang terdesak kewangan.
Bahkan saya tidak hairan kalau anak-anak keluarga mangsa akan memijak-mijak gambar Presiden Pas! Merancang talak tiga adalah lebih mudarat daripada memijak-mijak gambar Haji Hadi!
Mengesahkan baiah talak tiga akan menambah masalah lagi bagi umat dan dakwah secara keseluruhan tetapi akan menguntungkan sebuah parti politik.
Islam mewajibkan bersifat ihsan bila sembelih ayam. Kita dilarang menayangkan pisau depan mata ayam. Adakah kita bersifat ihsan dalam isu baiah talak tiga ini dalam 'menyembelih' ahli-ahli parti?
Institusi keluarga adalah tonggak jemaah Islam. Seorang anak wajib meminta izin kedua ibu bapanya untuk keluar berjihad. Adakah baiah talak tiga menghormati institusi kekeluargaan?




-------------

NAJIB TIPU MELAYU









LAWAK PAGI 

ahli parti
ketuanan melayu pun
tidak ketawa
mak cik felda pun
tak ketawa
hasan malek  tak ketawa
ini lawak bangang



6 bulan pulihkan 1MDB, kata PMRadzi Razak | 8:00PM Sep 9
Pemulihan dibuat melalui proses rasionalisasi dirancang kerajaan, kata Najib.


KAH KAH KAH
woit
kah kah kah
ini mesti bomoh guru ji
beri maklumat
kah kah kah
dalam masa enam bulan
kah kah kah
hebat memang hebat
dalam masa enam bulan
minyak petrolium turun harga
minyak sawit turun harga
ringgit turun nilai
ramai hilang kerja
makanan makin mahal
dalam masa enam bulan
najib harap orang ramai
akan lupa kes 1MDB
kah kah kah
mustahil akan dilupakan
bilion bilion derma tok arab
kah kah kah

TiPU MELAYU

----------------

NAJIB DISERANG LAGI






MUKA TEBAL
tidak adalah hina
yang paling hina
dari masuk pejabat sendiri
ikut pintu belakang

ini macam nak lari dari along
ini macam nak lariu dari cheti
ini macam nak lari hutang

minggu lalu 
lari dari  persidangan anti rasuah
minggu ini menyorok
dari ahli parti


Najib lalu pintu belakang, ejek Anina

Bekas anggota Wanita Umno Anina Saadudin hari ini mengambil kesempatan menyindir presiden parti itu kerana hadir ke mesyuarat Umno di ibu negara melalui pintu belakang.
Sekumpulan penyokong  Muhyiddin Yassin sejak awal petang tadi berkumpul di bangunan Umno di Pusat Dagangan Dunia Putra (PWTC) ketika terdapat ura-ura timbalan presiden mereka akan dipecat.
Spekulasi itu bagaimanapun meleset kemudiannya.
“Apa yang lebih menghairankan adalah  Najib takut untuk memasuki ibu pejabat Umno melalui pintu hadapan.
KAH KAH KAH
woit
ini namanya
bila kayu dah rebah
kura kura boleh panjat
ini namanya
bila kayu dah rebah
mat bangla panjat terberak
kah kah kah

MUKA BOPENG
-----------

NAJIB JANTAN SUWEY







SUWEY

media barat meneruskan
kempen anti najib
ini akan dilakukan
sahingga najib terlungkup

kenapa media barat anti najib?



Abu Dhabi dakwa AS$1.4 bilion daripada 1MDB hilang, lapor WSJ

Sebuah dana pelaburan kerajaan Abu Dhabi mendakwa bayaran AS$1.4 bilion (RM6.02 bilion) daripada 1Malaysia Development Bhd (1MDB) kepada salah satu anak syarikatnya kini hilang, lapor The Wall Street Journal hari ini.
International Petroleum Investment Co (Ipic), sebuah syarikat pelaburan United Arab Emirates (UAE), menjamin AS$3.5 bilion itu dalam bentuk bon, yang dikeluarkan 1MDB untuk membiayai pembelian loji kuasa pada 2012.
Sebagai balasan, Ipic mempunyai pilihan membeli 49% kepentingan dalam loji kuasa itu serta cagaran bagi bon itu.
Memetik draf laporan Ketua Audit Negara, WSJ mendedahkan dalam artikel atas talian itu, 1MDB membuat bayaran cagaran sebanyak AS$1.4 bilion kepada Aabar Investments PJS, anak syarikat Ipic.
Penyata kewangan yang disatukan Ipic bagaimanapun, tidak menunjukkan sebarang rujukan kepada penerimaan bayaran itu.
Memetik sumber, WSJ berkata baik Ipic ataupun Aabar tidak menerima wang itu dan tidak tahu ke mana ia menghilang.
Dakwaan kehilangan AS$1.4 bilion muncul pada saat yang sensitif dari segi politik bagi Perdana Menteri Datuk Seri Najib Razak, yang juga menteri kewangan dan pengerusi Lembaga Penasihat 1MDB, yang dalam pemerhatian kerana menerima RM2.6 bilion daripada penderma Timur Tengah.
Wang itu dimasukkan ke dalam akaun bank peribadinya menjelang pilihan raya umum ke-13 pada 2013.
- See more at: http://www.themalaysianinsider.com/bahasa/article/abu-dhabi-dakwa-as1.4-bilion-daripada-1mdb-hilang-lapor-wsj#sthash.7hm3aYPk.dpuf

KAH KAH KAH

woit
kah kah kah
ini betul jantan suwey
apa saje diusik najib
semua bawa masalah
tiga puluh juta
rakyat terseksa
tiga puluh juta
rakyat sengsara


TOP SUWEY






----------

SAJE NAK TANYA - NAK BAGI PANAS







DUiT DERMA

kalau 2.6 bilion RM
duit derma tok arab
mengapa muhyiddin
mengapa  afdal
ditendang keluar
saje nak tanya
nak bikin panas





-------------

NAMANYA BERITA BURUK YANG BAIK




BERiTA MOLEK

Isu masih tidak selesai meskipun tiada kekecohan di mesyuarat Umno

Tiada yang digugurkan dalam mesyuarat Majlis Tertinggi (MT) Umno yang amat dinanti-nantikan semalam, yang berlangsung dalam suasana “baik dan teratur”, tetapi ada yang terfikir berapa lama kedamaian itu akan kekal terutama apabila isu yang menjadi punca perpecahan dalam parti masih belum diselesaikan. - See more at: http://www.themalaysianinsider.com/bahasa/article/isu-masih-tidak-selesai-meskipun-tiada-kekecohan-di-mesyuarat-umno#sthash.ZHsGyPJs.dpuf

KAH KAH KAH
woit
ini berita amat molek
barah masih ada
bisul makin besar
kudis nak jadi pekong
ini dia namanya
berita buruk yang baik
kah kah kah


TERUS LAGi


---------------

MAT SOTONG









MAT SOTONG

PAS ini parti bebudak bahalol Pagi cakap lain , petang cakap lain pulak Tak salah PAS pon dah biasa malam candat Sotong , siang tangkap belukang Selagi Serban Kopiah ada , selagi itu boleh jaja jaja buat duit.... Anak bini bini nak makan kat rumah jugak kan. on MAT SOTONG
Anonymous
on 9/9/15

Kuat apa??? Kuat kencing!!! on MAT SOTONG
Abdul Said
on 9/9/15

SOMBONG
Sombong bukan cara Islam.. apa lagi org bertaraf ulamak Islam.. angkuh, sombong, mendabik dada, cakap besar, tidak berlapik dengan izin Allah.. semua itu tanda2.. orang yang rendah akal budi.. cuba tuan perhatikan.. pemimpin dalam PAS dicantas tanpa kompromi.. ini hubungan sesama Islam.. PAS gagal.. hubungan dalam PR.. tidak hairan bergaduh dengan DAP.. hubungan dengan bukan Islam.. semua tidak diamalkan sebagaimana yng dituntut oleh islam,.. hikmahhhh.. parokkkk ngohh.. on MAT SOTONG
Anonymous
on 9/9/15



-------------