Nurul Izzah Aidilfitri

selangorku 1

.

Ahad, 10 Julai 2011

GAMBAR TIDAK BERBOHONG




NOTA:

bukan satu penghinaan
bukan nak melekeh
bukan nak tunjuk terrer

tapi jaga jagalah
cover lah line

profesional lah sikit
carilah ajen yang cekap

ini tak terbongeng
ada mat bangla yang diupah

kalau ada pun bangla
jangan bagi dia ambil gambar
kah kah kah






nota:
minta maaf ini bukan mat bangla
ini sepupu reeezal
dan saudara angat azeeez
kah kah kah

ANAK MUDA BANGUN MELAWAN




NOTA:


lihat dan lihat
anak anak muda telah bangun

lihat dan saksikan
anak anak muda telah bangun

mengancungkan tangan
gengaman yang erat
mara ke hadapan
medobrak kezaliman
meruntuh penindasan

akhirnya dunia ini adalah milik
anak muda





MUHYIDDIN MULA TERSENYUM




NOTA:

gerombolan hanya akan sedia pilihan raya
bila fulus masuk
tak masuk fulus
tak akan sedia

tak caya?

kelmarin patriot fulus tak masuk
hanya ada 200 orang sahaja muncul

paling cekai
lepas tu pergi makan kfc
betul low kelas pun malaon
kah kah kah



TERSENGEH KUNING








PRU -13 : NAJIB AKAN BUBAR PARLIMEN SEBAIK UMNO SUDAH SEDIA - minsider


Najib Razak berkata beliau akan memohon perkenan Yang di-Pertuan Agong untuk membubarkan Parlimen sebaik sahaja parti pimpinannya sudah bersedia.
Sehubungan itu, Presiden Umno meminta ahli-ahlinya agar bersatu padu bagi menghadapi pilihan raya umum ke-13.

“Kita akan menunjukkan bahawa Umno adalah (parti) terbaik di dunia... Hidup Umno! Hidup Barisan Nasional! satu Malaysia!” kata Najib yang juga Pengerusi Barisan Nasional (BN) pada program Majlis Penerangan Perdana Menteri di sini hari ini.

Majlis itu diadakan sehari selepas perhimpunan Bersih 2.0 berlangsung di ibu negara.

KAH KAH KAH
KAH KAH KAH
KAH KAH KAH


woit…. PADAN MUKA…. kah kah kah..

kah kah kah…ORANG BAGI NASEHAT… JANGAN IKUT CAKAP BINI…. kah kah kah…

kah kah kah…DEGIL JUGA…. AGONG PUN BERI NASEHAT… kah kah kah..

kah kah kah…KALAU BINI CUN TAK PE JUGA…. INI ANAK BADAK…. kah kah kah..

woit… MAT MONGOL KATA GEROMBILAN PARTI TERBAIK DALAM DUNIA?.... kah kah kah..

kah kah kah…NAMPAK MENIPU… INI TIPU… kah kah kah…

kah kah kah…KALAU KENYATAAN INI TIPU…. PRU 13 JAMIN LAGI MENIPU…. kah kah kah…

woit… KALAU GEROMBOLAN TERBAIK DALAM DUNIA… BAYANG KAN YANG KURANG BAIK MACAM MANA AGAKNYA…. kah kah kah…

nota:
penipuan dan mula
ini tanda mat mogol dah beri arahan
untuk menipu kah kah kah

nota:
kenapa gerombolan berkumpul:
1 - najib kini terpinggir dilihat tak ada kewibawaan untuk memimpin
2 - agong pun sudah ' sekeh' najib - rujuk BBC - ABC - THE AGE MELBOURNE
3 - jeng jeng jeng... malikul sembab naik bulu kah kah kah


KITA SEMUA ADALAH SEJARAH



NOTA:

berbanggalah
angkat topi sendiri
tepuk bahu sendiri
tahniah untuk diri sendiri

kita telah lakukan apa yang wajib kita lakukan
kita telah menjadi sebahagian dari sejarah
kita adalah sejarah

lihat dan nikmatilah klip ini:





BERSIH GO GLOBAL




NOTA:

masa nya telah sampai
untuk gerombolan berundur
masanya telah tiba
untuk gerombolan gulung tikar

lihat BERSIH GLOBAL

warga dan kaum kerabat bersih kita
di serata pelusuk dunia

jika suara ini tidak diambil peduli
maka 9 julai hanya lah mukadimah

bolehkah perkasa jadi global?
boleh kan pemuda gerombolan jadi global?
boleh kah silat cekak ekor musang jadi global?
kah kah kah

KUALA LUMPUR












KHAIRAH MESIR















OTAWA CANADA














NEW YORK


















LONDON













GENEVA SWISS













PARIS













OSAKA JEPUN













TAIPEI



















HONG KONG













PERTH AUSTRALIA














MELBOURNE AUSTRALIA














ADELEIDE AUSTRALIA













CANBERA AUSTRALIA


KALAU TAK BERSIH MAKA PRU 13 ADALAH TIPU




INI SURUHANJAYA PENIPU






NOTA:


kalau ini mukadimah
maka ertinya akan ada
lagi gerakan jalan raya
sebelum ke pilihan raya

ini juga bermakna
jika 8 tuntutan bersih ini
tidak di ambil peduli
bermakna gerombolan akan menipu
lagi pada pilihanraya yang ke 13 ini

dengan menipu gerombolan akan berkuasa
ini juga bermakna berkuasa melalui
penipuan

ertinya sebelum kita ke pilihan raya
kita ke jalan raya untuk memastikan
kita tidak ditipu

NOTA:
bagaimana dengan mat bangla?
bagaimana dengan mat indon?
bagaimana dengan mat pilipina?

macam mana mereka dapat kad pengenalan
macam mana mereka di daftarkan sebagai pengundi

semua ini menyakitkan hati kita

kalau gerombolan menang kali ini
ertinya jelas kita kena tipu!

BERSIH 2.0 HANYA MUKADIMAH: HADI – harakah daily

Presiden PAS, Tuan Guru Abdul Hadi Awang memberikan amaran, perhimpunan Bersih hari ini hanya mukadimah kepada kebangkitan rakyat dan PAS sedang menunggu respon kerajaan.

"Kita memberi amaran kepada kerajaan BN, bahawa ini mukadimah kepada kebangkitan rakyat dan jika sekiranya mereka tidak sedia membuat perubahan kepada pilihanraya dan demokrasi,bantahan dan kebangkitan lebih besar boleh berlaku bila-bila masa sahaja dan tidak semestinya sebelum pilihanraya, tetapi juga selepas pilihanraya. Kita tunggu dan lihat respon kerajaan," kata Abdul Hadi.

Beliau berkata demikian selepas dibebaskan oleh polis petang tadi. Bagi Abdul Hadi, penagkapan terhadapnya bukanlah satu perkara besar.

Abdul Hadi menjadi salah seorang dari 1401 orang yang ditangkap polis ekoran perhimpunan Bersih 2.0 hari ini.

Berikut adalah kenyataan penuh beliau:


KENYATAAN PRESIDEN PAS

Saya mengucapkan terima kasih kepada semua penyokong yang datang dari seluruh negara menyertai himpunan Bersih ini. Alhamdulillah semua mengikut arahan pimpinan dengan tidak melakukan keganasan terhadap pihak polis dan sesiapa sahaja termasuk harta benda awam, walaupun sebahagian kita diganasi.

Ini kerana tujuan kita adalah untuk menyampaikan mesej demokrasi dan pilihanraya yang adil dan bersih, melibatkan pengundi yang benar-benar bertanggungjawab, media yang bebas dan pembentukan semula SPR yang benar-benar adil dan sebagainya.

Tuntutan kita ini memberi gambaran aman dan damai dan bukannya ganas dan melampau. Penyokong Bersih dan Pakatan Rakyat telah menunjukkan budaya demonstrasi yang baik. Walaupun diprovokasi pihak polis, mereka tetap bersabar. Saya ucapkan tahniah kepada yang ditangkap polis. Ini merupakan satu sumbangan awal yang positif.

Disamping itu, kita memberi amaran kepada kerajaan BN, bahawa ini mukadimah kepada kebangkitan rakyat dan jika sekiranya mereka tidak sedia membuat perubahan kepada pilihanraya dan demokrasi,bantahan dan kebangkitan lebih besar boleh berlaku bila-bila masa sahaja dan tidak semestinya sebelum pilihanraya, tetapi juga selepas pilihanraya. Kita tunggu dan lihat respon kerajaan.

Penangkapan saya bukanlah suatu yang besar, kerana masih ramai penyokong kita yang merengkok dalam penjara bertahun-tahun sejak zaman berzaman. Apapun kita sedia bertarung di mahkamah dengan barisan peguam yang lengkap dan mahkamah mesti bebas daripada cengkaman pentadbiran BN.

Tuan Guru Abdul Hadi Awang
Presiden Pas

MACAM MACAM NAK MENIPU




IGP: TAK BENAR ANWAR CEDERA
- mkini

Ketua Polis Negara Ismail Omar menafikan dakwaan Ketua Pembangkang Datuk Seri Anwar Ibrahim tercedera dalam perhimpunan BERSIH hari ini

Dia tak ada di Pudu. Di situ saja ada gas pemedih mata. Itu tidak benar," katanya ketika ditanya sama ada Anwar tercedera.

Ismail juga menjelaskan Anwar tidak ditahan polis.

KAH KAH KAH
KAH KAH KAH
KAH KAH KAH


woit…INI MAT BENGONG…. kah kah kah..

kah kah kah…POLIS KHIDMAT UNTUK WARGA NEGARA…. kah kah kah…

kah kah kah…BUKAN IKUT CAKAP GEROMBOLAN…. kah kah kah..

kah kah kah… BETUL KE ANWAR TAK CEDERA?..... kah kah kah..

lihat gambar ini:


AL- FATIHAH GUGUR DALAM PERJUANGAN




GUGUR KETIKA BERJUANG








NOTA :
jenazah allahyarham baharuddin
akan dibawa ke rumahnya di no 9-0-4
kelompok camar blok A, jalan AU 3/8 KERAMAT

di mandikan jam 10.00 pagi
sembahyang jenazah jam 11.00 pagi di surau
kelompok camar

di kebumikan di tanah perkuburan AU4 KERAMAT



PESERTA BERSIH MENINGGAL DUNIA KETIKA HAMBATAN POLIS DI KLCC
– keadilan daily

KUALA LUMPUR: Seorang peserta Bersih, Baharuddin Ahmad, 59 meninggal dunia setelah terjatuh di perkarangan KLCC pada perhimpunan aman yang dianjurkan hari ini.

Allahyarham merupakan suami kepada Ketua Wanita KEADILAN Setiawangsa, Rusni Malan.
Beliau dikatakan rebah akibat sesak nafas, ketika hambatan pasukan polis yang melepaskan semburan gas pemedih mata ke arah peserta Bersih yang berhimpun di kawasan itu.

Timbalan Pengerusi KEADILAN Wilayah, Zahir Husin berkata allahyarham kemudian dikejar ke Hospital Kuala Lumpur sebelum disahkan meninggal dunia.