Nurul Izzah Aidilfitri

selangorku 1

.

Khamis, 7 April 2011

SATU LAGI PROJEK MENIPU ORANG MELAYU




DUA DUA MATI - TAK SAMA?












INI MAYAT ARWAH SABARNI



nota:
dua dua jatuh dari bangunan
dua dua mati dalam pejabat sprm
dua dua tak sama kah kah kah

nota:
macam macam tak sama
mesir tak sama dengan malaysia
tunis tak sama dengan malaysia
libya tak sama dengan malaysia

malaysia unik
kah kah kah
kah kah kah



PM : KES AHMAD SARBANI BERBEZA DENGAN TEOH – mkini

Kes seorang pegawai kastam yang ditemui mati di bangunan Suruhanjaya Pencegahan Rasuah Malaysia (SPRM) Kuala Lumpur semalam adalah berbeza dengan kes Teoh Beng Hock, kata Najib Razak.

Katanya, kes itu berbeza kerana Allahyarham Ahmad Sarbani tidak dipanggil untuk membantu siasatan tetapi datang sendiri ke pejabat SPRM.

"Apa yang saya diberitahu, dia datang secara sukarela ke pejabat SPRM hanya nak tukar statement (kenyataan) yang telah diberikan kepada SPRM sebelum ini. Dia mohon nak tukar statement.

"Dalam masa SPRM memanggil IO (Pegawai Penyiasat) kes berkenaan, sekelip mata sahaja kejadian itu berlaku. Ini berbeza dengan kes Teoh Beng Hock," kata najib kepada pemberita di Kuching hari ini.

Sehubungan itu, Najib berkata beliau telah mengarahkan polis dan SPRM melakukan siasatan secara rapi, telus dan profesional. Beliau juga berharap siasatan secara terperinci dapat dijalankan segera kerana kerajaan tidak akan cuba melindungi apa-apa perkara.

Katanya, ini perlu bagi mengenal pasti apa sebenarnya yang berlaku dalam kejadian yang melibatkan Penolong Pengarah Kastam Selangor Ahmad Sarbani Mohamed, 56.

KAH KAH KAH
KAH KAH KAH
KAH KAH KAH


woit… KELINTAU SUDAH MULA…. kah kah kah…

kah kah kah... SILAT LIDAH SUDAH BERMULA.... kah kah kah..

kah kah kah…PAKAR PUTAR ALAM SUDAH SAMPAI. kah kah kah…

kah kah kah…ZIONIS APCO TELAH MULA BERI NASEHAT… kah kah kah..

kah kah kah….BERITA AWAL KAWAN KAWAN KATA ARWAH TELAH DIPANGGIL… kah kah kah..

kah kah kah..KINI SPRM KATA … DATANG TAK DI JEMPUT… kah kah kah..

kah kah kah… KAPALA BANA APA? … JEMPUT KE TAK JEMPUT… TAK PENTING...kah kah kah…

woot…… PERSOALAN PENTING : SIAPA BUNUH SARBANI?.... kah kah kah..

kah kah kah… SIAPA TOLAK SABARNI?.... kah kah kah…

kah kah kah…MACAM MANA BOLEH JATUH MATI?.... kah kah kah

woit… KES TEOH DAN KES SABARNIO SAMA…DUA DUA MATI… kah kah kah..

kah kah kah…DUA DUA JATUH DARI PEJABAT SPRM… kah kah kah…

kah kah kah… DUA DUA SEDANG DI SIASAT…. kah kah kah…

woit… CUKUP LAH TIPU MELAYU….kah kah kah..

woit… HENTIKAN PROJEK MENIPU MELAYU…. kah kah kah….

HARI HARI AKHIR RAJA BEROOKE




TANAH TUNTUTAN MEREKA








HARI PERTAMA KEMPEN PAKATAN DAPAT SAMBUTAN HEBAT- mkini

Kempen Pakatan Rakyat dalam pilihan raya negeri Sarawak bermula dengan baik malam tadi dan majlis anjurannya mendapat sambutan hebat di Kuching, Sibu dan Miri.

Di pusat komersial Premier 101 Kuching, dianggarkan 5,000 orang
membanjiri pusat penjaja untuk mendengarkan ceramah orang kuat pembangkang, termasuk setiausaha agung DAP, Lim Guan Eng.

Manakala di pusat komersial Boulevard di Miri, dan satu lagi berhampiran Specialist Medical Centre di Sibu, masing-masing dihadiri kira-kira 1,000 orang.

Dalam twitternya, pemimpin DAP, Lim Kit Siang menyifatkannya bukan sahaja satu rekod tetapi juga satu permulaan yang baik bagi Pakatan Rakyat.

Wartawan tempatan juga memberitahu Malaysiakini bahawa sambutan kepada pembangkang kali ini lebih menggalakkan berbanding dengan suasana pilihan raya 2006.

Di Kuching, tempat perhimpunan penuh sesak, sehingga memaksa penganjur meletakkan pembesar suara dan projektor di kawasan berhampiran untuk memboleh lebih ramai mengikuti ceramah di situ


DENGAR DAN HAYATI





nota:
kita bernasib baik kerana taib mahmud bertanding
orang jahat macam ini membantu kita
kita lebih senang buat kerja menaikkan
kesedaran rakyat dari cara
yb salehuddin ayub yang menyamar
tetapi pro nuklear

jahat yang jelas senang dilawan
jahat menyamar pakai jubah agama
susah sikit!

BETINA PUAKA BERGERAK LAGI



LIHAT BANGUNAN INI



nota:
kemungkinan bangunan ini berhampiran dengan kubur
kemungkinan bangunan ini dahulu tapak kubur tok batin
kemungkinan bangunan ini atas tanah orang asli yang di rembat
kemungkinan bangunan ini dibuat oleh kontrektor kelaf F dan tak bayar gaji mat indon
kemungkinan bangunan ini di bubuh carpet of deepak kah kah kah




BANGUNAN BERHANTU


nota:
mungkin kah ini sarang bini puaka?
apakah bangunan ini telah di semah
sebelum digunakan ?

apakah sudah dipotong kambing hitam
bertahi hitam untuk hadiahkan kepala
kambing ini kepada sprm?

kah kah kah



SURAT DARI KAKI TANGAN GOMEN:


bro, aku petik dr milosuam. Salam wbth.. Bro aku taktau nak mula dari mane..just nak info mintak ko siasat. kematian pegawai kastam Port Klang. Kwn aku ramai keje forwarding bagitau tadi kat wisma kastam kecoh,mcm kastam mogok pasal kematian ni.kaunter semua tutup.polis takeover wisma xbagi org masuk.tak kuar TV kot.. point aku adalah: Arwah si mati ni dorg ckp bila solat kat wisma dia selalu jadi imam..so mane logik org yg beriman nak bunuh diri..tu satu hal,dlm byk2 pegawai dia ni paling susah nak amek rasuah atau duit kopi.Isu dia di tahan pun (melalui sumber lisan org kastam)SPRM kantoi voucher RM30 jer dari sykt forwarding bagi dia.tapi bukti xsahih ade atau tak. kedua : ini adalah konspirasi Pengarah Kastam Negeri Sgor sengaja nak kenekan dia,( ko siasat lar,aku ni bagi ko sumber lisan jer )sebagai kambing itam.dan semua kastam tau pengarah dorg giler pangkat & kuasa. ketiga : geng2 forwarding ni ckp yg ske lari cukai,byr cukai tipu ni semua sykt2 tempatan yg dimiliki VVIP.Kalau company international semua byr proper. Aku juz nak inform kat ko supaya dgn skil yg ko ade ko bleh mintak rakan2 blogger lain siasat dgn lebih detail,tgk keperibadian si mati ni.majoriti geng fwrding kat port klang percaya dia clean,alim dan baik sahsiah nyer..lagipun dia dah pencen tapi sambung khidmat jer. ok gang,arios. =aku kakitangan gomen=

Oleh Tanpa Nama pada AWAS BERJAGA JAGA pada 11/04/07
April 07, 2011


APA DIA SPRM?













KESATUAN KASTAM SANGSI SARBANI PERGI KE SPRM TANPA DIPANGGIL – minsider

KUALA LUMPUR, 7 April — Kesatuan Pegawai-pegawai Kastam Semenanjung Malaysia sangsi seorang penolong pengarah agensi itu yang ditemui mati dipercayai jatuh di premis SPRM WIlayah Persekutuan pagi semalam akan pergi ke pejabat agensi antirasuah itu tanpa diarah berbuat demikian.

Sehubungan itu, Presidennya Ibrahim Ahmad berkata, beliau yakin Ahmad Sarbani Mohamed tidak mungkin telah berada di pejabat SPRM awal-awal pagi semalam melainkan ada arahan dikeluarkan kepada Allahyarham.

Beliau mempertikaikan kenyataan SPRM semalam bahawa Ahmad Sarbani datang ke pejabat SPRM WIlayah Persekutuan tanpa diarah untuk datang membantu siasatan susulan.

Ahmad Sarbani, 56, ditahan pada 1 April lalu dan dilepaskan keesokan hari.

Kesatuan itu bersama beberapa persatuan dan kesatuan lain dalam Kastam Diraja Malaysia akan mengadakan mesyuarat khas petang esok bagi membuat pendirian mengenai kematian Ahmad Sarbani dan juga Operasi 3B kendalian SPRM sejak awal minggu lalu.

Ahmad Sarbani merupakan salah seorang daripada 62 pegawai kastam yang menjadi tumpuan Operasi 3B, yang merujuk kepada kehilangan sumber cukai RM3 bilion.

“Ini pendirian saya, apa exco (kesatuan) akan putuskan (esok)... kita kena tunggu,” kata beliau sambil menimbulkan persoalan kehadiran Ahmad Sarbani di pejabat SPRM pada pukul 8.26 pagi semalam.

“Tak akan dia (Ahmad Sarbani) datang sendiri, kalau tidak dipanggil tak akan (dia) datang... secara logik, kalau tidak dipanggil, dia tak akan datang,” katanya.

KAH KAH KAH
KAH KAH KAH
KAH KAH KAH


woit… KESAH SUDAH MULA KANTOI DAN MANTOI…. kah kah kah..

kah kah kah…. LIHAT KENYATAAN INI…. kah kah kah…

kah kah kah…BACA BETUL BETUL….. kah kah kah…

kah kah kah…. MUNGKIN ESOK KESATUAN KASTAM AKAN BUAT KENYATAAN YANG BERBEZA….. kah kah kah..

woit… SEMUA BOLEH TERJADI…. INI MALAYSIA BOOOOLEEEEH…. kah kah kah…

nota:
orang india wajib awas
china sudah
melayu sudah
tunggu kouta india
untuk jadi satu malaysia kah kah kah


INI AKAN BERLAKU:

1 - munkee lidah kontot beri amaran : jangan buat spekulasi
2 - munkee lidah kontot akan kata ini kes dalam siasatan tak boleh komen
3 - munkee munkee lain akan itu sama
4 - munkee akan berkata pembangkang jangan politikkan isu ini
5 - munkee azkan berkata pembangkang tak bertanggung jawab
6 - munkee akan berkata deepak the carpet man tak terlibat lari cukai kah kah kah


NOTA:
datuk norza what story?
kah kah kah


UNTUK YB SALEHUDDIN AYUB





DENGAR BETUL BETUL KLIP INI




nota:
menteri dan para kang kong
termasuk orang pas yang bernama
yb salehuddin ayub selalu nak
menipu orang ramai

mereka kan kata : kena kaji buruk baik
kalau macam itu judi juga mesti dikaji ada baik buruknya

akan keluar nanti kenyataan bahawa disekeliling kita
memang ada radioaktif - semua selamat
inilah yang sedang di jaja oleh saudagar loji nuklear

mat mongol telah ke korea
ini mesti nak bincang hal loji nuklear

awas sebelum kita semua hangus!



YB SALEHUDDIN SILA TENGOK YANG INI





nota:
tolong terjemahkan tulisan ini
untuk salehudin ayub
kerana dia hanya sekolah pondok

pondok apa?

masuk sekolah pondok talipon kah kah kah


FUKUSHIMA: ACAMAN UNTUK JEPUN, AMERIKA DAN SELURUH DUNIA


Fukushima: A Nuclear Threat to Japan, the U.S. and the World new york times

For several weeks, radioactive leaks from the Fukushima nuclear power plants have been incapacitating a large part of Japan. Information from the Japanese government and TEPCO, the power company that operates the site, has been sparse, often incomplete and sometimes contradictory.

A confidential assessment by the Nuclear Regulatory Commission obtained by The New York Times suggests that the damaged Fukushima Daiichi plant is far from stable. The report concludes that the Fukushima plant is facing a wide array of fresh threats that could persist indefinitely.

The Fukushima disaster has become more than a local, regional or national Japanese event. The worldwide implications of the event are becoming apparent: though a major leak in a maintenance pit of the plant has been plugged, there is still a great likelihood that significant amounts of radioactive water will continue to be released into the Pacific Ocean; the worldwide Just-In-Time manufacturing cycle has been interrupted; and increased levels of radiation have been detected on the U.S. East Coast.

Though the amount of radiation to reach the U.S. is small and poses no present danger, its presence demonstrates that the Fukushima event has global impact.
Circumstances are still evolving too fast and too out-of-control for the consequences to be fully appreciated in real time.

Every day brings new revelations of failure and growing frustration in Japan and elsewhere. It has become obvious that not all the facts about the Fukushima tragedy will be known until the danger is long past.

In Japan, there continues to be uncertainty about the extent of the danger from radiation exposure and lack of information about how many people have already been exposed to health-impairing radiation. We don't know how much contamination has leaked into surrounding land and water or when and how those leaks can be repaired.

The Japanese government announced an evacuation zone extending 19 miles from the crippled Fukushima plants, the same distance as the exclusion zone around Chernobyl in Ukraine. But Japan is neither as large or as sparsely populated as Ukraine. Close to 73 percent of Japan is unsuitable for agricultural, industrial, or residential use. Millions of people could be dislocated in addition to those already homeless because of the quake. These people will need to be relocated and new homes will have to be created for them.

With the international challenge of wars in Iraq, Afghanistan and Libya, and national concerns about Congress being unable to agree on Federal Government funding, the U.S. news spotlight that was on Fukushima has been pointed elsewhere. However, smart investors and social observers continue to monitor the responses to the Fukushima tragedy and gauge its potential impact on world markets.

AHAD INI - UNTUK ANAK MUDA




YANG MUDA BERSATULAH!








JELAJAH MAHASISWA SELAMATKAN RAKYAT

Salam hormat,

Solidariti Mahasiswa Malaysia (SMM) akan menjalankan siri Jelajah Mahasiswa Selamatkan Rakyat secara besar-besaran pada :

Tarikh : 10 April 2011 (Ahad)

Masa : Bermula jam 8.00 pagi hingga 2.00 petang

Destinasi: KL Sentral - Seremban - KL Sentral

Anjuran : Solidariti Mahasiswa Malaysia (SMM)

Siri jelajah dari KL ke Seremban ini diadakan bagi menunjukkan rasa protes mahasiswa terhadap suasana politik tanah air yang dilihat terlalu jijik & kotor terutamanya dalam isu video lucah yang kini hangat diperkatakan di seluruh negara.

Selain menunjukkan rasa protes & ketidak puas hatian terhadap situasi politik negara pada masa kini, siri jelajah ini juga diadakan bagi menunjukkan rasa cinta dan sayang mahasiswa terhadap negara dan turut mengharapkan prekembangan politik yang lebih sihat & konstruktif akan berlaku di dalam negara ini.

Siri jelajah ini akan bermula dari stesen KL Sentral pada jam 8.00 pagi di mana seluruh mahasiswa dari beberapa IPTA dan IPTS dari Lembah Klang akan berkumpul dan sesi taklimat ringkas sebelum siri jelajah bermula akan dijalankan. Seterusnya, seluruh mahasiswa yang akan menggunakan tema pakaian putih pada hari tersebut akan menaiki komuter untuk menuju ke Seremban dengan membawa beberapa pelekat & kain rentang.

Seterusnya, mahasiswa akan turun di beberapa stesen komuter yang terpilih untuk mengadakan 'silent protest' dengan mengangkat pelekat, kain rentang & mengedarkan risalah kepada orang ramai hingga ke stesen komuter Seremban. Kemudian, mahasiswa akan kembali semula ke stesen KL Sentral untuk mengedarkan risalah, ucapan daripada beberapa pimpinan mahasiswa & seterusnya akan mengadakan sidang media sebelum siri jelajah ini berakhir.

Siri Jelajah Mahasiswa Selamatkan Rakyat KL Sentral - Seremban yang dijangkakan akan menghimpunkan mahasiswa dari UM,UKM,UPM,UPSI,KUIS,USIM,UIA,UTMKL,UNISEL & UITM ini merupakan satu aktiviti jelajah terbesar yang julung-julung kalinya dianjurkan oleh Solidariti Mahasiswa Malaysia (SMM) dan ia juga merupakan salah satu usaha murni di peringkat mahasiswa untuk memulihkan kembali suasana politik Malaysia yang kian kotor di dalam rangka gerak kerja Kempen Mahasiswa Selamatkan Rakyat.

Terima kasih,

Ahmad Shukri Kamarudin
Sekretariat Media Solidariti Mahasiswa Malaysia (SMM)

013- 3676 124

GEMUK DAN GEDEBAB



TUKAR TUKAR RASA



nota:
tak sangka bik mama punya taste
eeee... itam itam
geli geli...
ni mak tak taste ni...
kah kah kah




DEEPAK ANGGAP ROSMAH SEBAGI KAKAK - mkini

Setelah sekian lama cuba dijejaki, dengan tidak semena-mena usahawan Deepak Jaikishan muncul bagi menepis dakwaan yang dilemparkan ke atasnya.

Individu yang didakwa rapat dengan keluarga perdana menteri itu tampil menjelaskan hubungannya dengan Rosmah Mansor yang disifatkannya tidak lebih daripada "seorang kakak."

Deepak menafikan dakwaan bahawa beliau telah "memburuk-burukkan" Rosmah, seperti yang didakwa penulis blog Raja Petra Kamaruddin di laman Malaysia Today.

Dalam tulisan bertajuk "Carpetman, bagman, toyboy has been bagged" itu, Raja Petra antara lainnya mendakwa bahawa Deepak kini sedang berusaha supaya disukai semula oleh Rosmah

KAH KAH KAH
KAH KAH KAH
KAH KAH KAH


woit… INI SATU KENYATAAN YANG BETUL BUKAN FITNAH…. kah kah kah…

kah kah kah.. ADIK BIK MAMA TELAH HILANG…. kah kah kah…

kah kah kah… BIK MAMA MESTI RINDUKAN ADIKNYA YANG HILANG ENTAH KEMANA…. kah kah kah..

kah kah kah… CARPET MAN PUN… CARPET MAN LAAA…. kah kah kah..

woit… NAMPAKNYA KALAU CARPET MAN INI TOYBOY PUN OKAY JUGA….. kah kah kah….

kah kah kah… SAMA GEDEBAB…. SAMA MONTOK… kah kah kah..

kah kah kah… DUDUK SAMA RENDAH…. BERGAYUT SEMUA POKOK AKAN REBAH… kah kah kah..

nota:
ada satu bahaya
jika adik dan kakak berjogging sama sama
mungkin bukan terbit gempa bumi
mungkin gunung berapi akan meletup
kah kah kah

NOTA:
keling carpet disusu-susukan
adik sendiri hilang dihutan!


MUSTAHIL BUNUH DIRI




GUGUR DITANGAN POLIS






nota:
arwah ini bernasib baik
kerana duduk dalam kereta
kalau tidak mesti akan
dituduh tembak diri sendiri
macam beng hock cekik leher sendiri
kah kah kah






MUSTAHIL SARBANI BOLEH BUNUH DIRI KATA RAKAN- RAKANNYA - minsidetr

Kawasan Hospital Universiti Kebangsaan Malaysia (HUKM) di sini menjadi tumpuan rakan-rakan Ahmad Sarbani Mohamed sebaik sahaja mendengar kematian penolong pengarah Kastam itu, yang ditemui mati di bangunan Suruhanjaya Pencegahan Rasuah Malaysia (SPRM) di sini, pagi tadi.

Bagaimanapun kebanyakan mereka yang kelihatan terkejut dan sedih melahirkan satu pandangan yang sama – mustahil bagi pegawai Kastam itu (gambar) yang berusia 56 tahun – boleh mengambil keputusan untuk membunuh diri dengan terjun dari bangunan tinggi.

Dengan berpakaian Kastam Diraja Malaysia sejumlah kakitangan agensi itu berhimpun di kawasan hospital sementara menunggu hasil bedah siasat.

Sesetengah pula didapati tidak dapat mengawal perasaan.

Keluarga Ahmad Sarbani pula kelihatan “mengawal” isteri dan lima anaknya, yang diiringi ke bilik menunggu dewan mayat dengan muka mereka ditutup bagi mengelak dirakamkan oleh media.

Saudara-mara juga enggan memberi sebarang komen kepada pemberita yang membanjiri kawasan bilik mayat.

Rakan zaman kanak-kanak Ahmad Sarbani, Ridzuan Mohamad memberitahu The Malaysian Insider, dia tidak percaya apabila dimaklumkan kematian penolong pengarah itu.

“Saya sangat rapat dengan dia dan dia seorang yang rendah diri. Saya merasakan tuduhan SPRM ke atasnya mengarut. Jika benar, tunjukkan bukti.

“Cara mereka menyoal siasat dia tidak adil,” katanya.

“Dia hanya dijadikan kambing kerana seseorang,” kata Ridzuan,bekas pemberita ini, yang berusia 46 tahun.

Ridzuan juga memberitahu tidak logik Ahmad Sarbani boleh membunuh diri kerana dia sentiasa mempertahankan bahawa dirinya tidak bersalah.

“Malam tadi dia panggil saya dan memberitahu saya bahawa dia sedang disoal siasat oleh SPRM. Dia berkata dia rasa tidak bersalah kerana tidak melakukan apa-apa kesalahan.

“Dia juga berkata dia akan menghantar satu dokumen esok (hari ini), untuk menghantar dokumen,” katanya lagi.

Seorang lagi rakannya, Ashaari Isa juga yakin Ahmad Sarbani bukan seorang yang boleh mengambil tindakan membunuh diri.

“Itu yang SPRM mahu berkata, tetapi bagi mereka yang mengenali dia secara peribadi adalah mustahil (boleh membunuh diri),” katanya lagi.

“Personaliti dan tingkah laku dia adalah bukti dia seorang yang kuat beriman,” kata ahli perniagaan berusia 57 tahun ini.

Justeru kata Ashaari, dia mahu SPRM menjelaskan mengapa seorang pegawai kanan Kastam sanggup untuk membunuh diri dan mahu ditunjukkan rakaman CCTV kepada umum.

Ashaari, yang memandu dari kampung Ahmad Sarbani di Perak, dengan rasa marah menafikan bunuh diri sebagai punca kematiannya.

“Lelaki dari kampung saya tidak akan membunuh diri, tetapi kami bunuh orang,” katanya dengan nada beremosional.

Ahmad Sarbani merupakan sebahagian daripada 62 orang menjadi radar Operasi 3B sejak minggu lalu dan dia mati dipercayai selepas jatuh dari bangunan agensi itu di Jalan Cochrane di sini, pagi ini.

Insiden terbaru ini, yang sekali lagi mengejut dan menggemparkan negara, berlaku ketika Suruhanjaya Diraja sedang mengadakan siasatan berhubung kematian bekas pegawai DAP Teoh Beng Hock, yang ditemui mati selepas disiasat SPRM di Shah Alam, dua tahun lalu.

SPRM memulakan Operasi 3B minggu lalu dan telah menahan 62 pegawai kastam di seluruh negara.

Sebahagian besar daripada telah dibebaskan sementara menanti siasatan susulan.
Pada satu sidang media di sini tengah hari tadi, Pengarah Siasatan SPRM Mustafar Ali berkata mangsa ditemui mati di gelanggang badminton kira-kira 10 pagi tadi.

Ahmad Sarbani telah dibebaskan oleh SPRM selepas diikat jamin Sabtu lalu.

Mustafar berkata mayat pegawai itu ditemui di aras bawah, selepas didapati tidak kelihatan di bilik dia diminta menunggu pada pukul 10.15 pagi.

Kata beliau, Ahmad Sarbani datang ke bangunan SPRM kira-kira 8.26 pagi tanpa sebarang temu janji dengan pegawai siasatan.


NOTA:
cetak dan simpan berita ini
ingatkan nama kawan kawan
arwah ahmad sabarni ini

kenapa ini perlu dilakukan?

kalau seseorng bercakap
ucapan yang diluahkan pertama kalinya
datang dari hati sanubari yang jujur

macam akuan bersumpah bala
surat akuan pertama itu datang
dari hati sanubari bala
yang kedua adalah muncul hasil tekanan

dalam kes ini pekara yang sama
mungkin berlaku


kawan kawan si arwah semua nya
bermati matian mempertahankan bahawa
ahmad sabarni tidak mungkin membunuh diri
arwah seorang yang warak
arwah seorang yang beriman

tunggu dan lihat
kenyataan ini dibuat kelmarin
semuanya jujur tanpa tekanan

esok lusa perhatikan lagi
semuanya akan berubah

tak percaya tunggu dan lihat!!!

nota:
lebih baik bersedia dari awal
agar kita semua tidak kecewa
macam kes teoh beng hock


MACAM UBI DENGAN PENGGALI




INI MUKA BIK MAMA BETINA



nota:
kalau tak pakai kaca mata
akan saheh bahawa bik mama
dan carpet man ini adalah
abang adik kah kah kah



AJEN PERMAIDANI DEEPAK NAFI DAKWAAN RAJA PETRA
- mikini

Seorang ahli perniagaan berprofil rendah yang pernah dikaitkan dengan kes bunuh wanita Mongolia dan hubungannya dengan keluarga perdana menteri Najib Razak tiga tahun lalu, hari ini muncul di khalayak untuk mempertahankan keluarga dan perniagaannya.

Pengedar permaidani dan ejen hartanah Deepak Jaikishan mendakwa tulisan terbaru blogger Raja Petra Kamarudin dalam Malaysia Today semalam sebagai satu fitnah dan pembohongan.

“Pertama, adalah benar saya kenal Najib Razak dan isterinya Rosmah Mansor.
“Saya pembekal permaidani dan produk-produk hiasan dalaman sejak beberapa tahun lalu. Apa yang dikatakan dalam Malaysia Today mengenai saya adalah tidak benar,” katanya pada sidang media di sini petang ini berhubung tulisan di bawah tajuk “ Carpetman, bagman, toyboy has been bagged”.

Ahli perniagaan itu mengaku memang benar syarikatnya pernah memperoleh pinjaman RM600 juta dari Kuwait Finance House untuk disalurkan ke dalam pelaburan-pelaburan hartanah di luar Malaysia selain perniagaan permaidani keluarganya, dan kini pinjamanannya berjumlah RM200 juta.

Deepak berkata beliau seorang ahli perniagaan yang tidak memihak mana-mana parti politik atau cenderung kepada elit politik bagi mendapatkan faedah kewangan.

Malah beliau juga menafikan tulisan Malaysia Today bahawa beliau memainkan peranan dalam ‘membisukan’ penyiasat persendirian P. Balasubramaniam dalam kes berkaitan dengan pembunuhan wanita Mongolia Altantuya Shaariibuu dan kes liwat Ketua Pembangkang Anwar Ibrahim.

KAH KAH KAH
KAH KAH KAH
KAH KAH KAH


woit… BILA TENGOK MUKA CARPET MAN BARU SEDAR.... kah kah kah...

kah kah kah...TERBUKTI SAHEH HADIS RAJA PETRA…. kah kah kah

kah kah kah…TENGOK BETUL BETUL…. kah kah kah…

kah kah kah… MUKA CARPET MAN INI SAMA MACAM MUKA BIK MAMA…. kah kah kah…

kah kah kah…. DEEPAK IALAH MUKA BIK MAMA YANG BETINA…. kah kah kah…

kah kah kah… ROSMAH TU MUKA BIK MAMA YANG JANTAN…. kah kah kah..

woit… TAK CAYA ….kah kah kah...

kah kah kah... CUBA TENGOK GAMBAR INI LAMA LAMA…. kah kah kah

AWAS BERJAGA JAGA



PERGI BAJU HITAM - PULANG BAJU PUTIH



nota:
marilah kita sesama kita
ingat mengingatkan betapa
bahayanya negara kita ini

pm negara ini terlibat dalam kes bunuh
para menteri suka melihat filem porno
ada menteri rogol amah
ada menteri rogol kanak kanak
ada janda mengakui anak dara
yang boroi berlakun filem

yang jujur hanya flom
tak segan mengagui diri sebagai fat lady of malaysia
kah kah kah




TAKZIAH : BAWA KAIN PUTIH KALAU DISIASAT SPRM
– harakah daily

Ahli-ahli Parlimen Pakatan Rakyat kesal dengan kejadian yang berlaku ke atas seorang pegawai kastam yang bertugas di Pelabuhan Klang yang ditemui mati ketika dalam siasatan Suruhanjaya Pencegahan Rasuah Malaysia (SPRM) di sini, hari ini.

Sambil menyuarakan rasa kesal dengan kejadian yang tidak sepatutnya berlaku itu, mereka juga turut mengambil kesempatan merakamkan ucapan takziah kepada keluarga Allahyarham di atas kematiannya yang agak tragis.

Ahli Parlimen Shah Alam (PAS), Khalid Samad berkata, kematian Allahyarham menimbulkan satu tanda tanya yang sama juga dengan mendiang Teoh Beng Hock kerana ia dilaporkan terjatuh ketika dalam proses siatan SPRM.

Menurut beliau, perkataan terjatuh memberikan gambaran tidak sengaja, tetapi yang menimbulkan tanda tanya, yang dikatakan terjatuh itu bukan kanak-kanak tetapi orang dewasa.

"Kalau kanak-kanak yang jatuh mungkin benar tidak sengaja kerana melompat dan sebagainyaƂ tetapi kalau orang dewasa, ini mungkin kerana terpaksa melompat atau ditolak," katanya ketika mencelah perbahasan yang sedang disampaikan oleh Ahli Parlimen Indra Mahkota (PKR), Azan Ismail, pada persidangan Dewan Rakyat, hari ini.

"Kejadian terbaru ini jelas akan lebih menghakiskan lagi kepercayaan rakyat terhadap SPRM. Secara kebetulannya pula mangsa dan SPRM adalah sama-sama dari agensi penting kerajaan yang sama-sama terlibat dengan tugas penguatkuasaan undang-undang," katanya.

Sementara itu, Ahli Parlimen Sungai Petani (PKR), Datuk Johari Abdul ketika bangun mencelah berkata, kejadian terbaru itu ternyata bukan sekadar menghakiskan lagi kepercayaan rakyat terhadap SPRM, tetapi menjadikan SPRM bukan lagi agensi yang boleh diharapkan lagi untuk melakukan penyiasatan, tetapi tempat kematian.

"Selepas ini kalau ada sesiapa lagi yang akan disiasat oleh SPRM termasuk ahli-ahli Parlimen sendiri mestilah turut membawa bersama kain putih," katanya sinis.

Ahli Parlimen Balik Pulau, Mohd Yusmadi Mohd Yusoff yang juga dari PKR ketika bangun untuk turut memperkatakan perkara itu turut bersetuju dengan hujahan tersebut, tetapi dihalang oleh Yang Dipertua Dewan Rakyat untuk diperkatakan dengan lebih jauh.

Sebelum itu, kesemua ahli Parlimen terbabit turut gagal untuk memperkatakan perkara itu dengan lebih jauh kerana dihalang keras oleh beliau, atas alasan perkara itu menyimpang dari tajuk perbahasan.

Ketika membangkitkan perkara itu, mereka turut diganggu oleh wakil BN yang membawa gambaran kejadian itu adalah kejadian amat kecil kepada mereka dan tidak perlu dibangkitkan di Dewan Rakyat.

NOTA:
semua ini boleh selesai dengan enteng
parlimen luluskan akta baru
semua sisatan wajib dilakukan di bangunan bawah tanah

akta ini akan memberi peluang kepada
kontrektor bumiputera kelas f
untuk membuat bangunan tambahan
diksemua pejabat sprm dan balai polis

sebelum banguan ini siap
sesiapa saja yang akan di soal siasat
oleh sprm wajib memakai payung terjun

juga semua aras bumi bangunan sprm dan balai polis
hendaklah dilapuik dengan tilam dunlopilo
kah kah kah


SEMUA BIKIN TIPU




ROH DATANG MENUNTUT NYAWA





PEGUAM SPRM DAKWA SAKSI BERBOHONG DISEKSA MENTAL
- berita hairan

Muhammed Shafee Abdullah yang mewakili Suruhanjaya Pencegahan Rasuah Malaysia (SPRM) hari ini mendakwa anggota Majlis Perbandaran Kajang, Tan Boon Wah, berbohong beliau diseksa secara mental dan psikologi oleh pegawai SPRM.

Isu itu timbul apabila Tan didakwa tidak memasukkan kenyataan itu dalam afidavit berhubung saman yang difailkan ke atas SPRM, Selangor pada 22 Julai 2009 di Mahkamah Tinggi Kuala Lumpur.

"Afidavit itu hanya mempersoalkan temu bual yang dibuat ke atas Tan dalam tempoh masa 17 jam yang melebihi waktu pejabat dan tidak memasukkan kenyataan Tan diseksa oleh pegawai SPRM, seolah-olah perkara itu tidak pernah berlaku," katanya pada prosiding Siasatan Kematian Teoh Beng Hock di sini.

KAH KAH KAH
KAH KAH KAH
KAH KAH AKH

woit… PEGUAM BANGANG…. kah kah kah…

kah kah kah…SAPA NAK PERCAYA CAKAP BANGANG NI…. kah kah kah…

kah kah kah… BELUM PUN ABIS BERCAKAP… SATU LAGI TERCAMPAK MATI…. kah kah kah..

kah kah kah… KALAU INI BUKAN BUKTI… APA NAMA MAYAT INI…. kah kah kah…


PENJELASAN SPRM BERHUBUNG KEMATIAN PEGAWAI KASTAM – harakah daily

Berikut adalah penjelasan daripada Suruhanjaya Pencegahan Rasuah Malaysian (SPRM) yang dihantar kepada Harakahdaily berhubung kematian seorang pegawai kastam pagi tadi.

Pada hari ini, 6 April 2011 di antara jam 10.15 pagi hingga jam 10.20 pagi satu kejadian telah berlaku di bangunan Suruhanjaya Pencegahan Rasuah Malaysia (SPRM) Wilayah Persekutuan Kuala Lumpur, Jalan Cochrane, Kuala Lumpur dimana seorang individu telah ditemui meninggal dunia.

Individu yang ditemui meninggal dunia ini dikenal pasti sebagai Ahmad Sarbani Mohamed, 56, seorang Penolong Pengarah Kastam daripada Jabatan Kastam Diraja Malaysia, Selangor.

SPRM mengesahkan bahawa penama berkenaan adalah di antara pegawai Kastam yang telah ditahan pada 1 April 2011 jam 1.00 tengahari di Pejabat Kastam Pelabuhan Utara, Pelabuhan Kelang.

Penama tersebut setelah membantu dalam siasatan yang melibatkan operasi 3B iaitu satu siasatan berkaitan kesalahan di bawah Akta Suruhanjaya Pencegahan Rasuah Malaysia 2009, telah dilepaskan melalui jaminan pada hari Sabtu 2 April 2011 jam 12.30 tengahari.

Penama tersebut telah pun meninggalkan pejabat SPRM Wilayah Persekutuan Kuala Lumpur selepas dilepaskan melalui jaminan tersebut.

Pada hari ini, Rabu 6 April 2011 jam 8.26 pagi, penama berkenaan telah datang ke Pejabat SPRM Wilayah Persekutuan Kuala Lumpur bersendirian dengan menunggang sebuah motorsikal.

Penama ini telah meminta untuk berjumpa dengan pegawai penyiasat bagi berbincang mengenai kes terhadapnya.

Oleh kerana pegawai-pegawai sedang bermesyuarat maka penama berkenaan telah menunggu di lobi pejabat sehingga jam 9.30 pagi.

Penama tersebut kemudian telah diiringi oleh seorang pegawai ke bilik pejabatnya untuk mendapatkan pegawai penyiasat menemui penama tersebut.

Pegawai yang mengiringi penama tersebut telah berada bersamanya dalam bilik pejabat pegawai berkenaan.

Pada jam lebih kurang 10.15 pagi, pegawai yang mengiringi beliau telah meninggalkan penama tersebut di pejabatnya dan keluar sebentar pergi mendapatkan pegawai penyiasat.

Dalam beberapa minit kemudian, pegawai tersebut telah kembali ke pejabatnya dan mendapati penama berkenaan tiada dalam bilik berkaitan.

Setelah mencari dalam kawasan pejabat, seorang pegawai telah terlihat satu tubuh manusia terlantar di tingkat 1 bangunan pejabat ini.

SPRM telah pun memaklumkan kejadian ini kepada keluarga simati dan pihak pengurusan jabatannya serta menyerahkan perkara ini kepada pihak Polis untuk mengambil sebarang tindakan.

nota:
dari penjelasan ini amat jelas lagi terang
pegawai sprm telah meninggalkan pegawai kastam
dalam bilik pejabatnya untuk beberapa minit sahaja
apabila pegawai sprm ini masuk kembali ke dalam bilik
pejabat ini – pegawai kastam telah hilang

tetiba mayat ditemui sudah sejuk

saheh !
bangunan sprm ini ada hantu
kah kah kah

kah kah kah
kalau bukan hantu
macam mana boleh mati
kah kah kah

nota:
sila hantar bomoh ke semuan bangunan sprm