Nurul Izzah Aidilfitri

selangorku 1

.

Isnin, 16 Februari 2009

ADUAN POLIS FOTO BOGEL EXCO SELANGOR – Mkini





Seorang exco kerajaan Selangor telah membuat aduan polis tengah malam tadi berhubung penyebaran foto-foto bogelnya kepada umum.

Elizabeth Wong, yang juga wakil rakyat Bukit Lanjan, membuat laporan di balai polis Damansara, Petaling Jaya kira-kira jam 11 malam.

Difahamkan foto-foto yang dirakam tanpa kebenarannya itu - kemungkinan oleh seorang bekas teman lelakinya - sewaktu beliau sedang tidur.

Ahli Dewan Undangan Negeri (Adun) wanita itu, dalam usia lewat 30-an dan masih bujang, dijangka mengeluarkan kenyataannya hari ini.

Beliau menjadi sasaran kedua berkaitan dakwaan seks selepas serangan terhadap seorang wakil rakyat PAS, yang juga exco kerajaan negeri, Dr Halimah Ali yang didakwa ditangkap basah di sebuah hotel sekitar Pelabuhan Klang.

Sambil menafikannya, beliau membuat aduan polis hujung bulan lepas terhadap sebuah laman web pro-Umno berhubung penyiaran tuduhan tersebut.



kah kah kah… kah kah kah… kah kah kah….

woit…. TAK KAN DESPRATE SANGAT…. GAMBAR BOGEL TAK PERNAH TENGOK ?.... kah kah kah

woit… KUEH APAM TAK PERNAH TENGOK?…. kah kah kah…

kah kah kah…. IKAN SEPAT TAK PERNAH TENGOK?…. kah kah kah

woit….. MANA PUNYA MANGKOK NI ….. kah kah kah

woit…. NAK TENGOK SANGAT ?.... PERGI BELI KERANG….. kah kah kah... JANGAN REBUS BUKA... TENGOKLAH....kah kah kah

kah kah kah…. NAK TENGOK SANGAT ?...... TENGOK LAH GAMBAR BOGEL JOHN DAN YOKO …. kah kah kah … kah kah kah….

woit… DAH TENGOK?…. DAH NGANG?.....PERGILAAA PA CHU CHENG…. PERGI CHAK WOW … PERGI WANKING….kah kah kah...




PEGUAM MAHU TERTUDUH KES ALTANTUYA DIBICARAKAN SEMULA - melayau


KUALA LUMPUR 16 Feb. – Peguam Kamarul Hisham Kamaruddin yang mewakili Koperal Sirul Azhar Umar membuat kejutan di Mahkamah Tinggi Shah Alam dengan mengemukakan permohonan supaya ketiga-tiga tertuduh dalam kes bunuh Altantuya termasuk penganalisis politik, Abdul Razak Abdullah Baginda dibicarakan semula.

Beliau mengemukakan permohonan tersebut ketika menyampaikan hujahan di akhir kes pembelaan.


kah kah kah… kah kah kah….. INI BARU BETUL…. BUAT KATA ORANG FILEM SECOND TAKE…. kah kah kah…


woit…. PENDAKWA TANYALAH SOALAN INI:

1: siapa beri arahan bunuh altantuya
2: dari mana dapat C4
3: macam mana kad imigrisen altantuya hilang – arahan siapa suruh hilangkan
4: mana hilangnya bala ?
5: bik mama berapa kg sekarang?.... kah kah kah… kah kah kah




CINTA CINTA AGUNG - BERCINTA LAH KAMU



CINTA CINTA AGUNG

Lalu aku teringat kepada Hari Kekasih. Maka aku pun teringat kepada cinta. Maka aku pun teringat kepada kekasih pertama. Maka aku teringat kepada deraian air mata putus kasih. Semuanya datang satu persatu macam putaran filem 8 mm – kabur bergoyang tapi membawa ingat-ingatan.

Tahun ini aku tidak mengadakan pesta Untuk Mereka Yang Gagal. Saban tahun semenjak 7 tahun yang lalu setiap Hari Kekasih aku akan mengadakan pesta untuk semua cinta yang gagal. Aku merayakan cinta-cinta yan gagal.

Cinta yang suci dan cinta yang agung ialah cinta yang gagal.

Qays ibn al-Mulawwah ibn Muzahim, seorang penyaer Badwi dari Bani Amar telah jatuh cinta dengan Layla binte Mahsi ibn Sa’d. Lalu si penyaer Badwi ini menulis bait-bait shaer untuk si Layla kekasehnya.

Layla Al-Aamiriya tidak berkahwin dengan Qays ibn al –Mulawwah. Inilah cinta agung cinta air mata. Bait bait shaer Qays hingga ke hari ini masih di bacakan di Timur Tengah untuk mengingati Hari Kekasih.

Tongkat tidak mengakhiri Uda dan Dara dengan perkahwinan. Cinta Uda terus di halang. Maka matilah Uda membawa diri. Maka menangislah Dara sepanjang zaman.

Dari balcony mana di Tuscany si Juliet mengintai-intai bayangan si Romeo.

Setialah hati seorang Juliet melihat kekasihnya mati dibunuh. Setialah hati seorang Romeo melihat kekasih mati di racun. Bersatulah si kekaseh didalam makam. Bertapa sucinya cinta mereka. Cinta yang agung adalah cita yang gagal.

Ingatilah betapa sucinya cinta Quasimodo kepada gadis gipsi La Esmeralda. Ingatlah betapa suci hati si gadis gipsi terhadap Quasimodo yang cacat bongkok. Mereka maut bersama-sama melawan kuasa yang penuh dengan pura-pura.

Ingatilah Kurban Said dengan Ali dan Nino – kesah cinta penuh pengorbanan dalam dunia yang semakin kacau bilau.

Ketika aku di Tokyo aku terjumpa satu lagi kaseh agung – antara Barat dengan Timur – antara John dengan Yoko. Inilah cinta yang paling hebat di kurun yang lalu – cinta John terhadap Yoko.

Lalu aku teringat kembali pada gadis itu yang aku panggil Yoko. Dimana kah si Yoko ini sekarang. Tahukah dia yang aku memanggil dirinya Yoko. Semuanya gagal. Yang tinggal hanya ingatan. Yang tinggal hanya aliran air sungai di hadapan rumahnya.

John dan Yoko - cinta revolusiner berlatarkan Perang Vietnam. Cinta yang mengoncangkan dunia – cinta rock n roll – cinta anak-anak muda di jalan-jalan raya – dari Dc ke New York, ke Paris , ke London, ke Berlin, ke Rome, ke Tokyo dan ke Jalan Pantai.

Give Peace A Chance – Make Love Not War – Berilah Laluan Kepada Damai – Bercintalah Bukan Berperang.

Bait bait shaer John
Bait bait shaer Qays
Bait bait shaer Romeo
Bait bait shaer Dara
Adalah cinta-cinta agung
Adalah cinta-cinta yang gagal.

Bercintalah lah kamu!
Bukan berasuah !
Beranilah kamu !
Berani menyanggah !




GERAN RM1 JUTA PEMBANGUAN GOLF REMAJA - melayau



PETALING JAYA 15 Feb. - Kerajaan meluluskan geran khas bernilai RM1 juta bagi membantu pembangunan sukan golf di kalangan remaja di negara ini.

Timbalan Perdana Menteri, Datuk Seri Najib Tun Razak berkata, sudah tiba masanya penumpuan diberi kepada pembangunan sukan golf remaja sebagai sebahagian usaha meningkatkan mutu sukan itu secara keseluruhan.

"Kerajaan akan membantu pembangunan sukan golf remaja, dengan ini saya ingin mengumumkan peruntukan geran bernilai RM1 juta bagi pembangunan golf untuk kumpulan itu," katanya
.

kah kah kah….kah kah kah… kah kah kah kah…

woit…. NAK BODEK REMAJA ?.... kah kah kah…..

kah kah kah...REMAJA MANA NAK MAIN GOLF? ...kah kah kah

kah kah kah... NI MACAM NAK BAGI PROJEK UNTUK KRONI... kah kah kah...

woit…. INI PEMBAZIRAN… kah kah kah… MACAM BELI KAPAL SELAM… kah kah kah



LAPORAN POLIS: GAPENA DI BIDAS - melayau


KUALA LUMPUR 15 Feb. - Menteri Pelajaran, Datuk Seri Hishammuddin Tun Hussein membidas Gabungan Persatuan Penulis Nasional (Gapena) kerana membuat satu laporan polis terhadap kementerian itu hari ini.

Laporan polis Gapena itu adalah bagi membantah pelaksanaan Pengajaran dan Pembelajaran Sains dan Matematik dalam Bahasa Inggeris (PPSMI).

Hishammuddin yang dihubungi oleh Utusan Malaysia mempersoalkan agenda Gapena kerana bertindak selepas enam tahun dasar itu diperkenalkan.

Menurut beliau, tindakan badan gabungan penulis itu juga boleh menjejaskan kredibiliti mereka suatu hari nanti.

"Laporan polis? Enam tahun tak buat apa-apa, tiba-tiba buat demonstrasi anjur itu ini, saya tidak tahu apa sebenarnya agenda mereka.


kah kah kah… DULU TAKUT PADA MADEY…. kah kah kah…..

woit…. TAK KAN TAK FAHAM… kah kah kah… TAK SEDAR KE ?... kah kah kah

woit… APA AGENDA MEREKA ?... kah kah kah…. APA NGOK SANGAT ?...kah kah kah…

woit… MEREKA HENDAK MATHS DAN SAINS DI AJAR DALAM BAHASA IBUNDA … kah kah kah…. TAK KAN TAK TAHU… BERAP KALI DIA ORANG SUDAH CAKAP…. kah kah kah

woit ... MEREKA JUGA TANYA MENGAPA NAMA MASIH UNITED MALAYS NATIONAL ORGANISATION....kah kah kah....

woit... TAK KAN TAK ADA NAMA MELAYU.... CAKAP KETUANAN MELAYU... kah kah kah



USAH JADI HAMBA SI KITUL – NOH - melayau




KUALA LUMPUR 15 Feb. – Dalam sejarah Melayu, Si Kitul disebut sebagai tali barut asing sehingga mengakibatkan kejatuhan pemerintahan Kesultanan Melayu Melaka kepada Portugis pada 1511.

Ahli Majlis Tertinggi UMNO, Datuk Noh Omar berkata, rakyat negara ini tidak boleh mengulang sejarah Si Kitul yang melakukan apa saja untuk mencapai cita-cita, sehingga sanggup menderhaka kepada sultan.


jeng jeng jeng…. SI KITUL ? …. SI KITUL ?... jeng jeng jeng…

jeng jeng jeng…. SI KITUL INI WATAK YANG MANA ?.... NAK PERLI SIAPA INI?...jeng jeng jeng…

jeng jeng jeng …..UNTUK TAHU SIAPA SI KITUL SILA BACA SEJARAH MELAYU…. jeng jeng jeng…

woit …..SI KITUL NI DUDUK DI KOTA STAR KE…. DI KUBANG PASU ?...kah kah kah