Nurul Izzah Aidilfitri

selangorku 1

.

Sabtu, 26 November 2011

BERITA TERPERANJAT!




GEMOK INI BUKAN SHAMSUL







PEMUDA DAP TERKEJUT PENYATAAN RASIS SHAMSUL - mkini

Pemuda DAP hari ini menyelar kenyataan Ketua Pemuda PKR (AMK) Shamsul Iskandar Md Akin yang mencabar Umno meminda perlembagaan untuk memastikan hanya Melayu boleh menjadi perdana menteri.

Ketuanya Anthony Loke berkata, kenyataan yang disampaikan dalam ucapan dasar Kongres AMK di Johor Baharu semalam bersifat rasis dan menjejaskan usaha Pakatan Rakyat merampas Putrajaya.

"Saya terkejut dengan kenyataan bersifat rasis Shamsul kerana sayap Pemudanya sentiasa menganjurkan prinsip pelbagai kaum PKR.

"Kenyataan rasis dan melulu sebegitu akan melambatkan usaha PKR untuk menyumbang kepada penamatan (era) rasisme di negara ini," kata Loje dalam kenyataannya semalam.

KAH KAH KAH
KAH KAH KAH
KAH KAH KAH

woit...INI LAAA MASAALAH.... PEMIMPIN TAK ADA OTAK... kah kah kah..

kah kah kah... TAK MEMILIKI PANDANGAN UNTUK DI GARAP... kah kah ka..

kah kah kah..MEMBACA MALAS...kah kah kah..

kah kah kah...LEPAS ITU...SUKA MAKAN KEROPK LEKORRR.... kah kah kah

NOTA:
lepas ini untuk membuktikan
kenyaatan shamsul ini tepat
dan bukan kenyatan rasis
shamsul akan membawa amk
bedebat denagn pemuda amk

amk anak diracuni pula dengan sikap anti china

ini poltik lama
ini politik dari politikus yang tak membaca
ini politik dari politikus yang tak tahu apa tujuan dia berpolitik
ini politik yang nak pakai baji batik lengan penjang
dan suka masuk frame
kah kah kah


KAH KAH KAH
KAH KAH AKH
KAH KAH KAH


woit...KITA TERKEJUT KENAPA PEMUDA DAP TERKEKUT... kah kah kah..

kah kah kah...KITA HAIRAN KENAPA PEMUDA DAP TERKEJUT.... kah kah kah

kah kah kah..SATU AMK DAH TAHU....kah kah kah... kah kah kah..

kah kah kah.. TAHU APA?.... kah kah kah

kah kah kah...TAHU KEDAI KEROPOK LEKOOOR.... kah kah kah


GEMOK INI JUGA BUKAN SHAMSUL



MUHYIDDIN BAKAL PM YANG TEGAS - BUKAN MACAM MACAM FLIP FLOP



BAKAL PM KITA




nota:
muhyiddin yang hebat
gendut cekap tegas dan lawak
inilah bakal pm kita





MUHYIDDIN : SAYA DAN UMNO BUKAN RASIS, ITU HANYA TANGGAPAN
– minsider

Muhyiddin Yassin berkata orang Melayu dan bukan Melayu masih boleh mengharapkan Umno sebagai parti yang menjadi tunggak kerajaan dan pemerintah negara ini, dan bukannya sebuah parti rasis.

Muhyiddin yang juga Timbalan Presiden Umno turut menyangkal dakwaan sesetengah pihaknya kononnya Umno dan dirinya rasis kerana ia adalah satu tanggapan sahaja.
Kata beliau, apabila Umno membicarakan soal kepentingan Melayu, itu tidak bermakna parti teras Barisan Nasional (BN) ini bersikap rasis.

KAH KAH KAH
KAH KAH KAH
KAH KAH KAH


NOTA:
bakal pm kita ini
bukan saje bodoh
rupa rupa nya bodoh ditambah dengan ngoook
kah kah kah


tak percaya sembab ini ngok

senang saje
politik ialah tanggapan
tanggapan itu cakap melayu
cakap orang puteh ialah perception atau persepsi

semua politik ialah persepsi

persepsi muncul dari pengalaman
persepsi lahir dari keadaan sekeliling

contohnya persepsi:
najib hidup terseksa
kerana dia minat wanita slim
tapi bernasib malang
najib berbini betina gemok


macam mana anggapan ini timbul?

senang saje
isteri pertama najib cun dan slim
altantuya cun dan slim
zaina zain cun dan slim
rosmah mansuh gemok macam anak badak
maka dari sinilah lahirnya persepsi bahawa najib ini bodoh
dari sinilah muncul tanggapan bahawa najib ini ngook

orang ramai melihat najib dulak dalik
najib flip flop
najib kluk klak
muncul persepsi yang najib ini sama macam dolah

orang ramai melihat muhyiddin tegas
muhyiddin cakap
muhyiddin buat
lahir persepsi yang muhyiddin ini lebih baik dari najib


satu lagi contoh persepsi:

filem filem awal dari holywood
menunjukakn orang gemok adalah bodoh
cerita hikayat melayu lama juga menfatwakan
orang gemok menjadi tukang lawak

orang gemok jadi persepsi satu dunia sebagai tukang lawak
maka orang menganggap muhyiddin yang gemok adalah pelawak
dan bila muhyiddin jadi pm kita
kita semua akan hidup gumbira
ketawa setiap hari
kah kah kah

apakah ini tak betul?
ingat lawak dari ghafar baba?
ingat lawak dari mat rahmat?
ini semua politikus yang pandai buat lawak
kah kah kah

politik ialah persepsi
politik ilah anggapan
ini hakikat
jika tak faham ini
jangan amsuk politik
lebih baik duduk di brickfeild
jaga lendir china doll
duit masuk
pancut senang
kah kah kah


PERSEPSI ORANG RAMAI PADA GAMBAR INI


NOTA:
gambar ini melahirkan persepsi
bila satu malaysia melihat gambar ini
maka satu melaysia akan menganggap
bahawa najib selalu kena buli oleh rosmah

kerana selalu kena buli
maka najib taidk dapat tidak
terpaksa pergi ke mekah
untuk meminta bantuan
kah kah kah


MEMAHAMI HARGA KUEH INI



BERAPA HARGA KUEH INI?





\

KUEH SIAPA INI?

laman web
face book
twitter
semua heboh macam nak rak
semua sedang sibuk membicangkan gambar kueh ini

pada ketika ini gambar kueh ini sedang sibuk
berjalan dan merayau rayau dalam alam siber

bila gambar kueh ini sampai di meja pengarang tukar tiub
para wartawan dan sokongan teknikal mula membincangkan
apakah dia gambar kueh ini?

pertama amat jelas bahawa kueh ini adalah jenis yang amat mahal
perhatikan betul betul
ada lima tingkat kueh ini
justeru kueh saperti ini
bukan buatan kampong
tidak mungkin mak cik felda membuat kueh ini

juga tidak mungkin kueh ini di buat oleh mek joh
mek joh dari kota bahru hanya pandai membuat kueh tahi itik saja
tidak mungkin ini kerja tangan mek joh

siapa agaknya pembuat kueh ini?
siapa agaknya yang membuat kueh ini?

adakah kueh ini buatan towkay china?
adakah kueh ini hasil kerja china doll?
adakah kueh ini dibuat oleh penyuludup dari iran?

sila perhatikan betul betul
kueh ini agak condong dan berlatarkan kelipan lampu lampu
saheh gambar kueh ini dirakam di waktu malam

latar belakang gambar kueh ini
seperti kota los angles di amerika syarikat di waktu malam
ini tempat jauh - mestilah mahal kalau naik kapal terbang
air asia belum ada jual tiket murah terbang ke sana

latar belakang lampu berkelip kelip betul betul macam los angles
gambar macam ini selalu kita nampak dalam wayang orang puteh
wayang amerika yang penuh dengan aksi pukul memukul
wayang cerita bunuh membunuh dalam penjara
wayang cerita polis cari penyulup dadah
wayang cerita polis tembak gengster
wayang cerita gengster tembak polis
wayang cerita gengster jadi polis
wayang cerita polis jadi gengster
wayang cerita polis menyuludup dadah
wayang cerita polis jadi kaya kerana melindung gengster
wayang cerita polis jadi kaya kerana lindung towkay judi haram
wayang cerita polis jadi kaya makan duit lendir

hebat hebat wayang dari kota los angles ini
ingat tak al pacino jadi polis dalam serpico?
ingat tak robert de niro jadi anak lebai dalam filem : Aku Nak Entot Lagi
sayang sekali filem ini tidak dibenarkan masuk ke malaysia

justeru kita terus bertanya
adakah gambar kueh ini diambil di kota los angles?
kalau bukan di los angles maka di mana gambar kueh ini dirakam?

kalau bukan di los angles
kueh ini pasti tegak berdiri di satu kawasan mewah
tempat orang kaya kaya di malaysia ini
jadi kueh ini mestilah kueh mahal
kueh yang gambarnya diambil ditempat orang kaya

jadi boleh kita rumuskan ini kueh kaya
jadi berapa harga kueh ini?
siapa hadiahkan kueh kaya ini?
berapa belanjanya kalau kita hendak meminang kueh ini?

dari kajian pakar IT tukar tiub
kurang kurangnya kalau ingin
meminang kueh ini belanja basah sahaja 80 ribu ringgit

80 ribu ringgit?
yap 80 ribu?
ini harga buret janda ke ?
atau harga buret dara?

kalau kueh semahal ini
pasti rumah tempat duduk kueh ini juga mahal

dari kajian pakar ilmu kaji masyarakat
didapati bahawa kueh lima tingkat jenis ini
jika hendak disimpan akan memerlukan sebuah rumah banglo
rumah banglo ini mestilah lah mahal

maka bila kita bincangkan
hal harga
hak nilai
hal wang ringgit
hal dolar dan sen
maka semua ini adalah bidang kerja SPRM

sprm patut datang dan bertanya:

sprm patut bertanya tepong kueh ini asal dari mana?
adakah ini tepung syabu atau tepong heroin?
gula datang dari mana?
adalah ini brown sugar dari iran?
kalau dalam kueh ini ada kismis
dari mana datang kismis
apakah kismis ini diseludup?

hanya sprm yang bertauliah
untuk menilai harga kueh ini

untuk kita para pembaca
kita hanya menunggu
apakah ada berita lanjut lagi
tentang kueh ini


BERHIMPUAN DI KLCC JAM 2.00 PETANG HARI INI




JEMPUTAN PETANG SABTU HARI INI







NOTA:
semua dijemput datang berkumpul
jam 2.00 petang di wilayah klcc
ini perhimpunan aman untuk
membantah undang undang zalim
yang akn diluluskan tidak lama
lagi di parlimen

datang dengan datuk
datang dengan nenek
datang dengan ibu
datang dengan ayah
datang dengan awek
datang dengan balak


jangan datang sorang sorang
pakaian cool dan trendy
jangan dilihat skema
jangan dilihat poyo


MALAM JAM 8.30 BERKUMPUL DI BANGUNAN MAJLIS PEGUAM

sila bawa lilin
ini ialah pesta
memasang lilin
tanda membantah
undang undang zalim!


JANGAN LUPA TUNTUTAN INI


KENAPA 8 TUNTUTAN TAK ADA FATWA




INI FATWA KITA SEBELUM PRU 13







INI LAGI FATWA DAN FATWI


Hamba Allah
By Anonymous on INI FATWA PUJANGGA KITA on 11/26/11

woi isham,,lu kalau pasal lawan kerajaan gua salute che guevara kat lu,,tp kalo bab agama lu xpayah ckp la bangang,,fatwa tu bkn sekadar pandangan,pandangan dlm bahasa arab rokyi,gua nk terang kat sini pon pnjg sgt,,,lu kena akui la kbodohan lu bab agama dan lu alim bab lain,,lu boleh banned mufti2 kat msia ni sb dok kluar fatwa2 remeh tp jgn plk lu nk berfatwa pasal agama lak,,pandangan2 komunis yg menafikan agama tu lu x payah siar la walaupun lu stuju ngan dia,,,APA PUNYA BANGANG
By Anonymous on FATWA FATWA - SEMUA BUAT FATWA BODEK on 11/25/11

yg ku tau sumber hukum adalah quran, hadith, ijmak dan kias... fatwa2 ni tak ada pon selama aku belajo... kalau fatwa tu tajuk lagu.. aku yakin pernah dengo... ini fatwa aku... nak tego boleh tego... bila menego kelilin akan tau watak sipenego... tapi jangan lupa... kafir briman nya hamba hanya sang pencipta yg menentukan... jangan lah kita nak pencenkan tuhan....
By Lang on INI FATWA PUJANGGA KITA on 11/25/11

Melayu melayu memang dah jadi bonsai...kalau bantai kepercayaan kolot dalam agama terus panggil orang 'kafir'. Aper yang so special pasal oarang putih?? kenapa bangga kalau orang putih masuk islam??? Orang putih tak der yang bengap ker?? Cakap pasal agama sikit dah mula bersilat..jangan fikir pakai kotek..pakai otak brader...Korang bantai hindu, bantai kristian tak der pun dia orang goyang..ini tengok kartun nabi pun dah nak berusuh...So agama you ajar you aper?? bunuh orang kutuk islam??
By Anonymous on INI FATWA PUJANGGA KITA on 11/25/11

TT dulu ngaji agama dimana ? mekah ? pondok mana ? ada siapa nampak TT di majlis ilmu ? dok depan ulama ? solat jemaah masjid mana ? siapa tahu ? mai khabaq sini haaaa..
By Anonymous on INI FATWA PUJANGGA KITA on 11/25/11

FATWA PUJANGGA KITA...telah ramai memberi fatwa secara biasa biasa gitu..penuh emosional dan ada meminta TT supaya bertaubat perrrg memang power...betul atau tidak?. Lynas kilang haram jadah itu dipuji untuk masa depan rakyat..sedar atau tidak itulah taligantung,itulah santau dan kepada segala kehancuran bukan kepada manusia hatta seluruh persekitaran...

Mana FATWA?,kepada siapa nak disuruh bertaubat?,mana FATWAnya? tak kan pasal BOGEL semata mata?,pasal nyawa kehidupan bagaimana pula?,pasal lembu kena rembat?,ini bukan isu takutkan hantu supaya mencari bomoh...isu sejagat..minta ADNAN buat rumah duduk makan tido sebelah kilang tu baru boleh sembang banyak..
By Anonymous on INI FATWA PUJANGGA KITA on 11/25/11

Bro TT... Aku naik jelek tengok ayat-ayat quran berhabuk, berminyak yang digantung dalam restuarant mamak ni! restauran kedai melayu takde gantung pun ayat-ayat quran kat kedai.. memang sah mamak ni jual ayat quran nak bagi laku lauk recycle depa tu...chit! lagi satu, lebai google crita, depa ni asal masa kat India dulu masuk Islam sebab lari dari budaya kasta...hanya dengan masuk Islam depa takde dikategori kasta itu kasta ini..dan paling ramai masuk Islam dari keturunan kasta pariah bro..
By anak kastam on INI FATWA PUJANGGA KITA on 11/25/11

LAWAN TETAP LAWAN


KAH KAH KAH - LAWAK SEKALI








AMK AKAN DEMO JIKA ANWAR DIPENJARA – mkini

Ketua Pemuda PKR (AMK), Shamsul Iskandar Md Akin berkata pergerakan itu merancang untuk mengadakan satu demonstrasi dalam menghadapi kemungkinan ketua umum parti itu, Anwar Ibrahim dipenjarakan.

Katanya, beliau yakin bahawa kes tuduhan liwat ke atas Anwar akan diputuskan dalam tempoh terdekat memandangkan kerajaan telah menyegerakan undang-undang untuk menyekat perhimpunan jalanan.



KAH KAH KAH
KAH KAH KAH
KAH KAH KAH


jkqw67 2349234 opndws
asd fjil8 9[[wer
as9393 479w4- 67w26^%#
%3^&() )0gbv% $54%6gb
^#$@6*90) 8G^6%^#%8(
j*^%%%m 03* &#!@##$&())

KAH KAH KAH
KAH KAH KAH
KAH KAH KAH