.

Isnin, 1 Jun 2015

APA KATA MAT HASAN MALEK

 
 
 
MARI DENGAR MAHATHIR
               DENGAN
MAT HASAN MALEK



TOLONG JANGAN ALIH ISU





Najib tidak beri kata dua kepada menteri isu 1MDB, kata Nazri Aziz

Tiada kata dua diberikan Najib Razak kepada anggota Kabinet Jumaat lepas supaya meletak jawatan sekiranya tidak bersetuju dengan usahanya memulihkan syarikat sarat hutang 1Malaysia Development Berhad (1MDB), kata  Mohamed Nazri Aziz.

Menteri Kebudayaan dan Pelancongan itu memberitahu The Malaysian Insider, Najib mengamalkan keterangkuman dan mahukan konsensus daripada rakan Kabinetnya. - See more at: http://www.themalaysianinsider.com/bahasa/article/najib-tidak-beri-kata-dua-kepada-menteri-isu-1mdb-kata-nazri-aziz#sthash.qOICakpM.dpuf

KAH KAH KAH
woit
kata dua ke
kata tiga ke
kata sepuluh ke
kata seratus ke
tak penting
tak ada sapa peduli

apa yang penting ialah menjawab:
1- siapa beri arahan sirul
2- siapa upah sirul & azilah
3- mana duit 1MDB hilang

mahathir bertanya
orang ramai bertanya
ustaz bertanya
minah bertanya
mamat bertanya
satu Malaysia bertanya
woit  bila nak jawab
LANUN BUGIS PUNTAU









--------------

MALAM INI JAM 7 DARI HOTEL ISTANA


 

MALAM INI
DARI HOTEL ISTANA

MAHATHIR
atas jemputan
kelab wartwan luar negara
akan menyampaikan ucaptama
majlis bermula  jam 7 malam
di hotel istana


 
APA ISI UCAPAN
 
1 - sirul
2 - 1mdb
3 - siapa beri arahan pada sirul
4 - siapa upah sirul & azilah
kita tunggu
kita nanti
perang makin merebak 

 KAH KAH KAH
najib jangan kencin
dalam seluar
kah kah kah

--------------------

LEDAKAN MALAM INI



 
  MALAM INI
apa yang akan mahathir ledakan
malam ini dari istana
apa yang akan meletup
dari istana
 
bila agaknya mahathir akan turun ke jalan raya
 
akhirnya pilihan jalan raya adalah politik tepat
akhirnya jalan raya jadi budaya politik
 
satu ketika dahulu jalan raya dituduh
sebagai bukan budaya kita
satu ketika dahulu jalan raya dituduh
sebagai punca huru hara
 
hari ini jalan raya akan dinobatkan
 
NOTA
kita ke jalan raya
sebelum ke pilihan raya



--------------

BERANI KERANA MUHYIDDIN BERCUTI







KOMENTAR
najib cuba jadi berani
tetapi ketika najib mencabar
muhyiddin bercuti




Cabar menteri jawab  Mahathir, kata Zainuddin kepada Najib
Zainuddin Maidin hari ini menggesa Najib Razak mencabar anggota Kabinetnya membalas serangan bekas  Mahathir Mohamad, bukannya meminta mereka meletak jawatan sekiranya tidak bersetuju dengan pelan pemulihan 1Malaysia Development Berhad (1MDB).

 Bekas menteri penerangan itu berkata, Najib pasti tidak akan tahu siapa antara menteri yang sebenarnya tulen dan ikhlas menyokong beliau menangani 1MDB dengan mencabar mereka meletak jawatan kerana mustahil mereka akan berbuat demikian.

- See more at: http://www.themalaysianinsider.com/bahasa/article/cabar-menteri-jawab-dr-mahathir-kata-zainuddin-kepada-najib#sthash.PMQmsxFY.dpuf

KAH KAH KAH
woit
apa saje najib buat
apa saje najib cakap
apa saje najib rancang
semua kena sikat
semau kena tibia
kah kah kah
tim mahathir sentiasa siap siaga
menyerang setiap masa
najib terlungkup dan lokoi
kah kah kah
najib menyerang ketika muhyiddn tak ada
najib jadi berani ketika zahid tak ada
buat sekali lagi
kah kah kah
BIJAK PUNYA TRIK














-----------------

PENGALAMAN DARI SEBERANG





SATU JEMPUTAN
MALAM RABU
di ubu bangsar
semua dijemput
buat ramai

"ORGAN, ORGANISASI, ORGANIK”
  Dalam Seni dan aktivisma
‘Dongeng Kopi Indiebook | Kolektif adalah Protest-Punk PONTI | alam sekitar & pengurusan Sampah |
DARI YOGYAKARTA KE JAKARTA 
 28 April - 09 Mei 2005 bersama Aisyah Baharuddin
" Berkongsi perjalanan, merasai pengalaman dalam memahami perjuangan anak muda di Indonesia."
3 Jun | 8.30 malam | KBU
jemput buat ramai!

 










------------

MINTA TOLONG BANTU






KOTA BHARU - Dua rakan dalam komponen PR, iaitu PKR dan DAP tidak seharusnya memandang rendah kemampuan Pas untuk jika mahu bersendirian selepas muktamar ini, termasuklah dalam isu melaksanakan hudud di Kelantan.

KAH KAH KAH
woit
ada siapa boleh bantu tak?
terangkan dengan jelas
PKR dan DAP  tidak pandang PAS rendah
parti PAS besar dan luas
yang dipandang rendah
ialah punat hadi awing
tak kan tak faham faham
mu ni  susah nak royak
duk cetomh
tak  fahang fahang

BERSOTONG BERIKANG



---------------------

TETAP SETIA PADA NAJIB







FACE BOOK


Menteri di Jabatan Perdana Menteri, Shahidan Kassim berhasrat untuk menjadikan...
 
Setuju sangat2 dgn idea Menteri di Jabatan Perdana Menteri ni...selain berpotensi jadikan destinasi pelancongan di kem tu, saya pun nk cadangkanlah pada Datuk Seri Shahidan agar diusahakan ladang pokok ketum di situ....maklumlah Perlis antara negeri pengeluar ketum di utara tanahair...boleh juga jana ekonomi negeri...elok sangat idea datuk tu


-----------

WARTAWAN HEBAT LAGI SEBAT



Maklumat sulit diperoleh PAC punca presiden 1MDB tangguh pertemuan, kata wartawan veteran

A Kadir Jasin mendedahkan Jawatankuasa Kira-Kira Wang Negara (PAC) sudah pun mendapat banyak maklumat sulit berhubung syarikat sarat hutang 1Malaysia Development Berhad (1MDB) dan ia lebih buruk daripada apa yang diketahui sebelum ini.

Wartawan veteran itu berkata, mungkin atas sebab itulah Presiden 1MDB Arul Kanda Kandasamy menangguhkan pertemuan bersama PAC sebaliknya bergegas bertemu Pengerusi Majlis Ahli Parlimen Barisan Nasional (BNBBC)  Shahrir Abdul Samad.

 "Malangnya maklumat itu mungkin lebih buruk daripada yang kita ketahui selama ini. Besar kemungkinan lebih banyak bank dan institusi kewangan tempatan yang terdedah kepada krisis hutang 1MDB. - See more at: http://www.themalaysianinsider.com/bahasa/article/maklumat-sulit-diperoleh-pac-punca-presiden-1mdb-tangguh-pertemuan-kata-war#sthash.mFZLGFrQ.dpuf

KAH KAH KAH
woit
apa dia maklumat sulit itu?
adakah surat cerai dari bik mama?
adakah surat dari sirul?
adakah surat dari cina tembam?
apa apa dia?
tok kadiak ni memang hebat
semua hal najib tok kadiak tahu
inilah baru dikatakan wartawan
beri bocor berani lapor

BUKA KAKI BOOODEK













----------

BERITA BERITA DAN BERITA




 
 
ROMBAKAN KABINET
berita mula tersebar
melaporkan bahawa
hasan malek akan diberhentikan
dari jawatan menteri cap ayam
 
juga dilaporkan
hasan malek akan dilantik sebagai
guru besar sekolah menengah senaling
 
ada juga yang melaporkan
menteri cap ayam ini
akan dilantik menjadi duta malaysia
 ke negara IMBICILO
 
semua ini tidak betul
semua ini hanyalah berita angin kentut
yang mula tersebar
dan
dibau ranum
 
NOTA
ibu bapa yang telah menarik keluar
anak-anak mereka
dari sekolah menengah senaling
diharap akan gumbira
membaca berita ini
 



------------

MUKA HASAN MALEK BARU




 FACE BOOK


KAKI BUKIT, Perlis: Migrant camps found on the hills bordering Thailand should be turned into tourist spots, Minister in the Prime Minister's Department Datuk



KAH KAH KAH
woit
inilah muka munkee
yang sokong najib
bukan saje bodoh
bangang pun sama
bukan saje bangang
nampak hasan maleknya
APA PUN MUNKEE

--------------

PENCANDAT SOTONG








Abdul Hadi Awang KUALA LUMPUR - Krisis kepimpinan Pas Pusat semakin meruncing menjelang pemilihan parti itu minggu depan apabila  Abdul Hadi...
 
KUALA LUMPUR - Krisis kepimpinan Pas Pusat semakin meruncing menjelang pemilihan parti itu minggu depan apabila  Abdul Hadi Awang terus-menerus diserang dari pelbagai sudut kerana kelemahannya sebagai Presiden Pas.
 
Belum pun perbalahan dengan timbalannya, Mohamad Sabu selesai, kini giliran Ahli Jawatankuasa Kerja Pas Pusat, Nizar Jamaluddin pula menyindir kepimpinan Abdul Hadi.
  
Nizar yang juga bekas Menteri Besar Perak melahirkan kehairanannya apabila Abdul Hadi mempertahankan Najib  Razak ketika ahli dan pemimpin Umno sendiri menolaknya.
 
KAH KAH KAH
woit
nak hairan gapo
ini saje keupayaan fikrah hadi
nak fikir lagu mano
dah tak sampai
cakap pun  dah cakap
sampai berbuih buih mulut
candat sotong bijak lah
lagi cun namkap ikang
 
APA PUNYA SOTONG
 
 


--------------------

SATU PENCERAHAN - SATU PERTANYAAN





TIDAK GUNA AKAL
Bukan saja di dalam Quran tiada shahadat " aku naik saksi Muhammad itu pesuruh Allah' bahkan tiada disurahkan atau disebut dengan jelas dan teratur apa dia 1. Rukun Islam dan 2. Rukun Iman.

Yang organise atau susun itu adalah para ulama, ketua mazhab dan banyak lagi peraturan kini mungkin oleh Jabatan agama yg kononnya mereka adalah pewaris Nabi yg boleh dipersoalkan dari mana mereka dapat kewibawaan atau authority untuk para pengikut gullible dan bangan mesti ikut yg mereka susunkan jika tidak mereka bukan pengikut Muhammad saw dan mereka yg berani sedikit menyoal akan dikenakan tindakan sewajarnya..

 Kita tidak disuruh ikut panduan ' first n foremost' dari Quran tapi lebih kepada Hadiths dan mereka atau bani Melayu dah 'dipaksa' sehingga takut mengguna akaliah sihat mereka untuk menyoal dan berfikir secara rasional dan terbuka apakah yg mereka ditelankan dek ulama selama ini yg banyak berdakwah karut-marut dan kini ada semacam banyak penglibur dakwah di kaca tv,radio, surau dan on SAJE NAK TANYA - JANGAN MARAH
Publish | Delete | Spam
UNCLE RAMLI
on 5/30/15


-------------

PADAN MUKA GWA DAH CAKAP





Harga minyak naik 10 sen

Berkuat kuasa tengah malam ini, harga petrol akan naik 10 sen seliter.

Kedua-dua RON95 dan diesel akan berharga RM2.05 liter manakala RON97 akan berharga RM2.35 per liter.

Semua harga termasuk cukai barangan dan perkhidmatan (GST), yang mana berkenaan.

"Harga tersebut berkuat kuasa mulai 12.01 pagi, 1 Jun ini," kata Menteri Perdagangan Dalam Negeri, Koperasi dan Kepenggunaan, Hasan Malek, lapor Bernama.

Harga minyak
sebelum ini tidak berubah selama tiga bulan berturut-turut dengan petrol RON95 berharga RM1.95 seliter, RON97 pada RM2.25 seliter dan diesel pada RM1.95 seliter

KAH KAH KAH
woit
kah kah kah
apa gwa nak cakap
gwa sudah cakap
gwa sudah banyak kali cakap
ini minyak lu tak da control
padan muka
lu undi lagi ketuanan melayu

BEZAKAR KULUP


-----------