.

Khamis, 13 April 2017

NASA TAK PERLU RISAU






CARi


SIAPA TAHU

DIMANA

NASARUDDIN

MAT ISA 

PEMIMPIN PARTI

ISLAM PAS

BERADA 

SEKARANG

SILA BERI 

TAHU DIA

JANGAN RISAU

KES INI TIDAK

MELIBATKAN FBI

SEMUA NAJIB

BOLEH KAUTIM





--------------------

SIAPA TERAPONG DALAM SUNGAI KLANG






MAYAT SIAPA

TERAPONG

DALAM SUNGAI 

KLANG

SAJE TANYA

JANGAN MARAH





---------------

CARI NASA SEKARANG









MERAH
Sejak beberapa hari lalu, Malaysiakini telah berulang kali cuba menghubungi Nasharuddin melalui pelbagai cara – panggilan telefon, pesanan teks, e-mel dan faks – untuk mendapatkan reaksinya tetapi tidak berbalas.

KEMANA NASA

HILANG

DIA DALAM

BAHAYA

NASA LARI

ATAU NASA

BUNUH DIRI





--------------------

MUKA GIGI RONGAK






JENG

Rafizi dedah nama tokoh Pas terlibat dengan 1MDB

SUNGAI BESI - Naib presiden PKR, Rafizi Ramli mendakwa bekas pemimpin Pas, Tuan Haji Nasharudin Mat Isa menerima dana 1MDB daripada akaun Najib.

Pendedahan itu dibuat menerusi sidang media di Ibu Pejabat Invoke, di sini, hari ini.

Menurut Mohd Rafizi, pendedahan  itu dibuat setelah seminggu beliau mendakwa ada wang dari akaun peribadi Najib mengalir kepada tokoh yang rapat dengan pimpinan Pas.

Difahamkan, Mohd Rafizi juga membuat akuan berkanun berhubung perkara itu.

"Siasatan SPRM ke atas SRC International Sdn Bhd mendapati sejumlah dana syarikat itu telah dipindahkan ke akaun peribadi Najib. Daripada akaun Najib, terdapat bayaran kepada peguam tertentu.

"SPRM telah menyoal siasat peguam tersebut dan mendapatkan bukti tokoh-tokoh yang dibayar menggunakan wang SRC International Sdn Bhd yang disalurkan melalui peguam tersebut.

"Salah seorang penerima bayaran daripada peguam tersebut adalah Nasharudin," katanya dalam sidang media tersebut.

Menurut Mohd Rafizi lagi, maklumat mengenai dakwaan tersebut didedahkan oleh seorang kenalannya yang juga merupakan bekas pegawai kanan SPRM.

"Pada 28 Januari lalu, saya bertemu dengan seorang bekas pegawai kanan Suruhanjaya Pencegahan Rasuah Malaysia (SPRM) untuk bertanya khabar setelah beliau bersara daripada perkhidmatan kerajaan. Itu adalah kali pertama kami berkomunikasi baik secara elektronik mahupun bersua muka.

"Beliau adalah pegawai SPRM terkanan mengetuai siasatan ke atas dana 1MDB dan keterlibatan Najib dalam skandal tersebut. Oleh itu, beliau mempunyai maklumat yang sahih dan terperinci mengenai siasatan dan aliran dana daripada 1MDB ke akaun peribadi Najib, seterusnya ke akaun tokoh politik lain," katanya lagi.

Sehubungan itu, beliau berkata, pihaknya akan ke SPRM esok pada jam 11 pagi bagi membuat laporan berhubung perkara berkenaan.

Beliau turut menyarankan mana-mana pihak tampil membuat laporan polis jika tidak berpuas hati dengan pendedahan yang dibuat.

"Kepada mereka yang banyak cekadak di luar sana, melalak di Facebook tidak akan mendatangkan hasil. Saya minta mereka buat laporan polis," tegasnya.


KAH KAH KAH

KAH KAH KAH

KAH KAH KAH

BELUM SENIN

NAMA DAH

TERPANCUT

MUKA GIGI

RONGAK

RUPANYA

KAH KAH KAH





-------------------

SEMUA MAIN WAYANG




AYAT QURSI BUKAN AYAT PARSI
semua main wayang beb, dolak dalih kuntau muntau, isu sebenarnya adakah pas dapat 90 juta? jawab ya atau tidak...kan mudah...tak payah lah ayat ayat Qursi, ayat ayat Parsi kah kah kah...
kalau YA... apakah yang pas nak bagi balik sebagai balasan kepada bayaran? kalau TIDAK jawapan tidak boleh percaya sebab tindak tanduk pas macam sudah terima dedak dan menerima arahan pemberi dedak, kan simple je...kenapa buat wayang lebih lebih kah kah kah...
sebenarnya 90 juta bukan dedak, ianya derma ikhlas kepada pas kerana memperjuangkan islam di msia kah kah kah macam arab bagi 2.6 b tu lah kah kah kah, yang aku tau, yang aku nampak, arab nie bab rm 10 pon bergaduh ngan pak teksi kah kah kah tak percaya caya caya lah kah kah kah on TIDAK HORMAT HA HA
Publish | Delete | Spam
Anonymous
on 4/13/17





----------------------

TUNGGU SENIN DEPAN






NANTi

HARi

SENiN
Tt apo rumusan kau bilo tengok sequence of events atau turutan peristiwa begini: 

Hari1: rafizi umumkan ada bukti aliran duit 1mdb ke akaun seseorang, 

Hari2: chip pendakwa umumkan takde suruh sprm henti siasat duit src, 

Hari3: pdrm umumkan dah selesai siasat 1mdb dah serah pada chip pendakwa, 

Hari4: pm buat 1 portfolio baru dalam kabinet dan lantik sepupu sendiri jadi menteri tanpa ada timbalan, 

Hari5: aku tanya kau soalan ni. on 
KULIAH RASUAH WAJIB DIADAKAN
Publish | Delete | Spam
Anonymous
at 4:01 PM

Eh, Hari5: sprm umum mula siasat jualbeli hartanah oleh mara yang pengerusinya annuar musa, yang bosnya pulak adalah...pm? on KULIAH RASUAH WAJIB DIADAKAN
Anonymous
at 4:06 PM






------------------

TANDA TANDA PRU 14






TANDA 

PRU14

1 - SPRM SECARA RESMI
    TUTUP KES 
    SRC INTERNATIONAL
2 - TUAN HAJI APANDI UMUM
    KES 1MDB TUTUP
3 - TUAN HAJI KHALID BAKAR
    UMUM SATU KESALAHAN 
    BERCAKAP HAL SRC & 1MDB
4 - HARGA SAWIT NAIK
5 - HARGA GETAH NAIK
6 - BRIM 2 SELESAI
7 - MAK CIK FELDA DAPAT 
    15,000 RINGGI
8 - HARGA MINYAK TURUN
9 - PEGUAM NEGARA SWISS 
    MULA CARI SAKSI 1MDB
10 - GURU JI KATA NOW





-------------

H2O PEMBAWA SUWEY





PEBAWA SUWEY

lidah kontot tengah high noon tu..dpt duit dari sultan salman utk banteras ISIS..mana ada tokoh melayu yg seberani menteri lidah kontot ni..dlm jubah setan salman ketawa berdekah2 sb melihat betapa bodohnya menteri melayu islam sunnah wal jemaah kena tipu sb makan dedak..



H20


berjihad la warga2 tentera sekalian menyerang yemen..dimalaysi ni ramai doktor2 islam yg sokong syiah dibunuh..mujur muhammad bukan doktor... on 
H20 BAWA SUWEY
Publish | Delete | Spam
Anonymous
on 4/13/17



----------------

RANCANGAN TELAH DISEDIAKAN AWAL








KUASA ZIONIS

ANGLO-AMERIKA

TELAH LAMA

MERANCANG

DARI TAHUN

80'AN LAGI




1983 CIA Document Reveals Plan To Destroy Syria, Foreshadows Current Crisis

By Tyler Durden 
April 12, 2017 "Information Clearing House" -  "Zero Hedge" -   Prophetically foreshadowing the current crisis (and apparent action plan), leaked CIA documents from the reign of Bashar al-Assad's father in the 1980s show a Washington Deep State plan coalescing to "bring real muscle to bear against Syria," toppling its leader (in favor of one amenable to US demands) , severing ties with Russia (its primary arms dealer), and paving the way for an oil and gas pipeline of Washington's 
MA
MASIH ADA

LAGI KAH

YANG PECAYA

PERANG SYRIA

INI ADALAH

PERANG AGAMA

SUNNI - SHIAH


BACA DISINI
http://www.informationclearinghouse.info/46846.htm


--------------------

RAKYAT MULA NAIK MINYAK









f.book

Kepalo ayah ehh nk sejahterakan rakyat pas 2 nk kukuhkan ekonomi memang dasar NAJIB LIDAH BERCABANG...BANGSAT





------------------

KULIAH RASUAH WAJIB DIADAKAN










BERITA AMAT

MENARIK

WAJIB BACA

DG TELITI

SIAPAKAH

YANG LEBIH

TINGGI DARI

PENGERUSI 

AMANAH MARA

SAJA TANYA

JANGAN MARAH


SPRM siasat pembelian hartanah

PUTRAJAYA - Suruhanjaya Pencegahan Rasuah Malaysia (SPRM) dipercayai akan memulakan siasatan mengenai pembelian hartanah oleh anak syarikat Mara, Mara Incorporated Sdn Bhd, di Melbourne, Australia, yang dipercayai melibatkan seorang orang kenamaan.

Siasatan itu dijangka menyusuli laporan mengenai kes itu oleh Setiausaha Persatuan Perjuangan Masyarakat Kota (Perkata), Adzley Ab Manas di SPRM, semalam.

Bagaimanapun, suruhanjaya itu tidak mendedahkan identiti individu yang mungkin dikaitkan dengan kes berkenaan atau menyatakan apakah kes ini akan disiasat di bawah penyalahgunaan kuasa atau rasuah.

Sementara itu Adzley, dalam laporannya berkata, beliau mendapat maklumat baharu iaitu pembelian syarikat tidak aktif dikenali sebagai Scarlett Nominees dibuat sebelum pembelian apartmen Dudley International House di Australia yang sedang disiasat SPRM.

Beliau mendedahkan, bahawa pembelian hartanah berkenaan yang dikendalikan firma guaman dan jurunilai dari Malaysia berharga 41.8 juta AUD.

“Daripada pembelian itu, anak syarikat Scarlett Nominees iaitu Thrushcross kemudian membeli satu hartanah di Swanston di Melbourne dengan harga 23.5 juta AUD,” dakwanya.

Menurut Adzley, ia kemudiannya dicagarkan kepada Westpac Bank Australia untuk membeli dua hartanah di Dudley berhampiran Universiti Monash.

“Saya percaya hartanah ini dibeli dengan manipulasi harga yang lebih tinggi daripada harga pasaran oleh Mara Inc,” katanya.

Beliau percaya arahan membeli syarikat domain datang daripada pihak atasan yang lebih tinggi daripada Pengerusi Mara.

Adzley berkata, semua sedia maklum Pengerusi Mara yang sedang digantung, Tuab Haji Annuar Musa pada 9 Januari lalu telah memberi keterangan kepada SPRM untuk membantu siasatan namun hingga kini pembelian syarikat itu tidak disahkan.

“Sehubungan itu, saya mahu merujuk kepada SPRM sama ada mereka tahu pembelian syarikat tidak aktif tersebut dibuat untuk beli hartanah berkenaan sebelum dicagarkan untuk beli hartanah di Dudley,” katanya.

Beliau meminta SPRM mendedahkan sejauh mana siasatan dilakukan supaya orang ramai tahu jika ada penyelewengan berlaku.

PERASUAH

KITA DAH

INTERNASIONAL

BUKAN HANYA

BERJOLI DUIT 

RASUAH

DI LUAR NEGARA

KINI PERASUAH

DAH LINTAS

SELAT MELAKA

DAH TIBA MASA

ILMU RASUAH

DIAJAR DI UITM

ATAU MULAKAN 

DARI PASTI 

DAN  TADIKA








-------------------------

SPRM TANGKAP DATUK SERI








DATUK

SORI

SPRM IKUT MUSIM
bro tt..cerita sprm ni ikut musim..ketika sultan johor bongkar tan sri merasuah , maka tetiba ramai tan sri2 kena tangkap kemudian dibebaskan dgn jaminan sprm..keep it up sprm.tangkap lepas, tangkap lepas..
kpd media, terus mainkannya di media2, lama2 penonton akan terbiasa yg cerita datuk2 seri, tan tan seri kena tangkap..kpd wakil2 ph, teruskan cite 1mdb, gst, minyak naik, sawit naik, pegangan bebas dijual..jgn ikut sgt cerita2 tulang rasis ruu355, cerita dr islamic nak debat hukum hakam.. on 
BERAPA JUMLAH DATUK SERI KENA TANGKAP
Publish | Delete | Spam
Anonymous
on 4/13/17






-------------------

MINYAK NAIK DALAM 2 MINGGU






f.book


NAIK LAGI !!!... Terima kasih & bersyukur kepada KERAjaan Umno-BN kerana rakyat didahulukan..
Harap slps ni biarlah minyak naik tiap2 minggu demi kesejahteraan rakyat serta kukuhkan ekonomi..


Plsharevme Luke Kasi dap la meperintah negara ini, lagi jaga hak melayu tapi important sekali dapat jaga ekonomi negara. Tak tipu rakyat. Dap sekarang banyak juga melayu sebagai peminpin.
LikeReply3315 hrs
Yus Yusaini Zainal pandai pm n menteri kabinet urus negara, ini baru good job, paSyiah mana, dok kira kerusi ka
LikeReply1615 hrs
Wira Rimba Wira Rimba Tahniah krn harga minyak naik lagi...Masih murah jika dibandingkan dg negara2 lain... Terbaik .... Mari kita sokong kenaikan harga minyak ni krn utk kesejahteraan rakyat..
LikeReply1414 hrs
LikeReply2 hrs
Muhammad Ali Proses kesejahteraan rakyat dan kukuhkan ekonomi kepala bapak hang. Kau naik harga minyak, barang lain confirm naik. Pastu harga barang tak turun lagi dah, terus naik manjang. Rakyat terpaksa berbelanja lebih sebab barang mahal..itukah kau kata sejahte...See More
LikeReply812 hrs
Zakaria Abdul Bersabarlah dgn pemimpin kita yg bebal lagi bodoh ..mana tau esok lusa dia dah sedar dan insaf...harga minyak bulih naik lagi jadi 2.50 seliter...sabar dan terus mengundi beliau ye...
LikeReply58 minsEdited
----------------