.

Ahad, 28 Mei 2017

MAKAN PUCUK PEGAGA





PUCUK PEGAGA
TT .. nabi mana pernah makan pegaga, budu, petai, jantung pisang ontok borbuko .. sohih kau ni masih Jahiliyah. Kau kono balun korma dulu gogo korma dah rm12 sokotak .. kono balon nasi arab, kambing panggang, daging unto, roti arab, kueh arab .. sogalo-galonyo arab .. pi den suko korma california? on 
BUDU DAN DAUN PEGAGA
Publish | Delete | Spam
panglimo potaseh
on 5/28/17




-----------------------

MISKIN DI KUALA L;UMPUR





MISKIN 
KUALA LUMPUR
Aku simpati pada keluarga buruh ibukota. Tulus. Macam tt, aku pun tak tau bagaimana mereka dapat mengharung hari-hari yang semakin memanjang setiap purnama. Aku saran tt berbuat baik dengan pakcik dbkl samada pengutip sampah atau tukang kebun atau tukang sapu jalan (bukan tukang sapu duit rakyat!) 
dan bertanya persoalan ini direct pada kumpulan ini, barulah kita semua dapat tahu keperitan mereka terutama yang ada beberapa tanggungan. Perlu juga ingat, keperitan ini bukan terhad pada buruh ibukota, tetapi juga merantai buruh desa tanpa mengira warna kulit. Kesian :( lebih lagi bulan puasa ni. on 
HARI KE DUA
Publish | Delete | Spam
Anonymous
at 7:31 PM





--------------

BERBANGGA LIHAT TUAN HAHA



 





BANGGA

Aku bangga dan suka sangat tengok gambor hj Hadi wktu majlis konvo tu dah mcm DEWA buddha Lagi rasa bangga tengok hj Hadi naik kereta kuda melambai2 umpama DEWA maharaja glamor Takde salahnya hj Hadi mnjd sprt DEWA buddha  
DEWA maharaja sbb dia olarmak donia Takde salah pun hj Hadi buat FITNAH2 pilkuda barua dan broka sbb dia Imam solat mrata donia Klu org tuduh2 dia curi 90juta, itu semua FITNAH sbb tu dia tak perlu saman kat mahkamah Dia tuan guru olarmak yg bijak sbb tu dia dah tak perlu belajar dgn sesiapa2 pun lg KECUALI belajar dan diajar oleh Petir Banjir RIBUT sprt yg telah pon membelai lembut kemuka, mcm yg trjd kat kota Sarang Semut t.
hari TT, hanya tinggal bahasa Petir  RIBUT shj lg yg dpt mengajar dgn lunak  lembut DEWA jubah sorban yg sgt hebat mnjd Imam semayang serta berjela2 doa bahasa Arab nya itu agar doa Jahannam geng2nya itu dgn lunak RIBUT pun segera dtg memakbulkan! on 
DAPAT BIDADARI
Publish | Delete | Spam
Anonymous
on 5/28/17







-------------------

HARI KE DUA







HARI KEDUA

pagi tadi kl agak panas
tak sepanas mana
masih enak nyaman

tengah hari redup
bumi kuala lumpur
dipayungi awan

ah! indahnya hidup ini
tetiba jam  lima lebih
awan yang berkumpul jadi marah
awan jadi berat hitam dan bengis
kilat petir sabung menyabung
hujan turun

gua baru sabentar membawa
tak tak dan ezi ke luar rumah
belum sempat ke padang kubur
hujan menyerang

ah! indahnya hidup ini

malam kelmarin gua
bersahur di kampong baru
jangan datang awal
gua sampai lewat dua pagi
dah kurang sibuk
tempat bersahur masih yang sama
warung asmara

hampir satengah jalan raja alang
telah di payungi oleh khemah
kali ini lebih luas
kali ini lebih gempaq
dari tahun lalu

jumaat malam
sabtu malam
ada pasar barang terpakai
ada pasar bundle anak muda
untuk yang ada masa
sila datang menyelam
mencari mencari mencari
agar  terjumpa
petang ini gua puasa dirumah
kata orang belgium
'rien special'
tapi gua ada beli jering muda
harga dah melambung tinggi
lapan ringgit satu kilo
barang barang naik harga
di pasar malam jln raja alang
kembung 23$ satu kilo
sardin 16$ satu kilo
ikan susu 18$ satu kilo
tenggiri 45$ satu kilo
gua selalu bertanya
bagaimana agaknya
satu keluarga buruh
hidup dalam kota ini?
yang ini gua tak ada berita
yang ini gua mahu dengar cerita

selamat

berbuka






------------

BIARKAN BIARKAN







JANGAN PAKSA

MEREKA MASUK

SYURGA


Guna sumber tangkap mereka ponteng puasa bantu asnaf, kata Khairy

 | May 28, 2017
Khairy menasihatkan pihak berkuasa agama agar menggunakan sumber yang ada untuk membantu golongan miskin daripada menangkap mereka yang tidak berpuasa.

PETALING JAYA: Ketua Pemuda Umno, Khairy Jamaluddin menasihatkan pihak berkuasa agama agar menggunakan sumber yang ada untuk membantu golongan miskin yang memerlukan bantuan daripada menangkap mereka yang tidak berpuasa.
Dalam salah satu mesej menerusi twitter hari ini, Khairy berkata, sumber-sumber yang digunakan untuk menangkap mereka “ponteng puasa” seharusnya digunakan untuk membantu asnaf.
“Satu lagi pemerhatian (lebih berkontroversi): sumber-sumber yang digunakan untuk menangkap mereka yang tidak berpuas wajar digunakan untuk membantu mereka yang miskin dan mereka yang memerlukan (bantuan).”

BERITA AMAT

BAIK 

KALAU RAMAI

TAK MASUK

SYURGA MAKA

BANYAK XTRA

BIDADARI

KAH KAH KAH




-------------------

PARTI KELENTONG








PARTI

KELEN

TONG

Pas konsisten tentang ajaran bercanggah dengan Islam

SHAH ALAM - Pas secara konsisten menentang sebarang ajaran yang terpesong atau bercanggah dengan ajaran Islam di negara ini.

Timbalan Ketua Pemuda Pas,  Tuan Haji Muhammad Khalil Abdul Hadi berkata, pihaknya tidak akan sesekali membenarkan penyebaran fahaman yang sesat daripada ajaran Islam menular dalam kalangan masyarakat

INI KELENTONG

MANA KITA TAHU

PARTI PAS INI

TIDAK SESAT

APAKAH PARTI INI

SELALU ONLINE 

DENGAN TUHAN

DAN TAK MAKAN

DEDAK DARI NAJIB

NAMPAK NAK

TIPU MELAYU 

POOOOODAH



-----------------

CHINA REMBAT PROTON






NAJIB JUAL

IKON NEGARA

PADA 

CHINA MERAH





LOGO BARU




----------------------

AWAS - JAGA JAGA








AWAS

BAHAYA

Umno tiada masa depan lagi, kata Zam

Bekas ketua pengarang Utusan Malaysia, Zainuddin Maidin yang popular dengan gelaran Zam berkata, Umno sudah tiada masa depan lagi.
"Masa depan Umno sudah tidak ada lagi kerana jasanya yang tersemat di hati rakyat telah terpadam dan tidak ada lagi bersinar tugu-tugu yang mungkin boleh mengingatkan mereka untuk meneruskan sokongan kepada Umno.
"Sukar untuk menebus kembali keyakinan rakyat setelah keruntuhan berlaku satu demi satu. Semua ini hanya tinggal kenangan.

SEBELUM

DIKAMBUS

PARTI INI

AKAN REMBAT

AKAN GADAI

MUSNAH

HARTA 

NEGARA

SEKARANG

SEDANG 

BERLAKU




---------------------

TINGGALKAN PAS MASUK AMANAH






BERITA BAIK




Bekas penasihat undang-undang Pas umum sertai Amanah

28 Mei 2017
Tampil berkongsikan rasa kecewanya terhadap Pas, peguam Hisham Fauzi memberitahu tiga daripada enam Ahli Jawatankuasa Teknikal Pelaksanaan Syariah Persekutuan telah menyertai Amanah.
Bekas penasihat undang-undang Pas itu tidak dapat lagi menerima sikap Pas pada masa ini yang gagal bertindak menyuarakan kesempitan ekonomi rakyat.
"Saya salah seorang enam daripada Ahli Jawatankuasa Teknikal Pelaksanaan Syariah Persekutuan. Kita dalam jawatankuasa membincangkan bagaimana untuk melaksanakan syariah di Malaysia.
"Tapi daripada enam itu, tiga sudah masuk Amanah. Dr Zulkarnain, peguam Tarmizi dan malam ini saya secara terbuka menyatakan saya juga masuk Amanah," ujarnya dalam Ceramah Pakatan Harapan di Pengkalan Chepa, 25 Mei lalu.
Beliau menyifatkan pemimpin Pas termasuk ahli parlimen parti itu hanya seperti "pasu bunga" kerana tidak menunjukkan pendirian jelas membela rakyat dan masa depan negara.
TAHNIAH

TERUSKAN







------------------------

CHINA MELOROH MASUK GANU






CHiNA
kita tengok la nanti..kot2 ada darah2 wali ke darah2 sunan ke atau darah2 panglima ke darah mat over aka pangnapar ke yg bole pertahankan terengganu..cerita wali2 bagai nak rak, cerita pondok2 berdarah sunan bukan main lagi hebat..kebal la, bole solat kat mekah sekelip mata la..kita tengok apa turunan waris2 darah suci ni bole buat??


MASUK

yg gua tahu cuma haji hadi sorang je yg pandai, yg lain semua tumpang berkaki2 dalam saf dan jubah yg satu..kepandaian haji hadi adalah menerima wang rm90juta dan sehingga saat ni, blum saman sesapa..


GANU

begitu juga janji arwah harun jin,pas akan keluar dari selangor lepas raya, ni dah nak masuk posa pastu raya..sian arwah harun jin, janjinya tidak dipunaikan keluar dari jubah..yg tersimpan dlm jubah hanyala fulus dan pussy.com on 
CHINA MELOROH MASUK
Anonymous
on 5/24/17





-------------------

DAPAT BIDADARI






MATI KAYA
jawapannya mudah bro..antara nabi muhammad dgn ulama dunia haji hadi adalah sgt jauh dan tak mungkin dpt dirasai oleh nabi..nabi takda rm90juta dalam akaun, nabi mati miskin, nabi takda ladang kurma sb tanah madinah tidak subur utk kurma, haji hadi ada menantu niaga ayam, niaga doa.menantunya juga dibenci dihina,cucu nabi dibunuh kerajaan islam pula.nabi mati miskin dan dapat syurga, 
hadi mati kaya dapat bidadari..kekayaan bole membeli tuhan..tanpa kekayaan, dineraka jahanam la kalian..ingat nak zakat, nak fitrah, nak haji nak umrah tak pakai duit..kalo g buat sendiri nnt kena tangkap sb agen2 muslimin muslimat yg kaya raya tak bole cari makan..yg kekal utk kekuatan seks hanya la kacip fatimah dan tongkat ali.. on 
YA USTAZ LAGI
Publish | Delete | Spam
Anonymous
on 5/27/17







-------------------

JANGAN MERAPU





MERAPU

Ulasan ni tak yah publish... TT... Apa ni, janganlah post komen orang yang merapu2 tu... Jali geli tekak aku baca... KALAU TAK ADA BAHAN, JANGAN BUAT POSTING... Tunggu sampai tuhan bagi idea.... on 
YANG BODOH KETUA AGAMA
Publish | Delete | Spam
Anonymous
on 5/27/17



---------------

SIRI YA USTAZ








YA USTAZ

Sementara ada ustad mimpi kat sini, aku pun nak tumpang sekaki tujuh inci tanya kat ustad yang bisastori, kalau orang tu puasa, dia bersungguh jaga tak minum air, tak makan nasi, tak makan budu, petai, sayur, buah, bubur, kuih, keropok, mcd, tapi dia bukan la tak makan semua,


JAWAB

dia ada gak makan angin, makan hati, makan tanggung, makan riba, atau makan rasuah, adakah puasa dia sah dan dia boleh beraya dengan orang lain yang puasa cukup? on 
YA USTAZ LAGI
Publish | Delete | Spam
Anonymous
on 5/28/17





------------------

BUDU DAN DAUN PEGAGA






BUDU DAN PEGAGA
Makan sayuran (celup sikit air panas la) dan buah mentah2 ni, walaupun banyak makan lebih dpd biasa.. perut x jadi sengkak, mahupun kita rasa mengah.. elakkan juga makanan proses semasa berbuka.. lebih2 lagi yg dimasak penjual bazaar ramadhan, biasanya hampas dan xdak langsung zat gizi nutrent.. 
biasa la lerkakas bahan berniaga TT.. gua aramkan pegi bazaar sepanjang tahun.. Satgi TT boleh terawih terus 4 rakaat x5 ja.. tanpa rasa mengah jugak. Berkelana x wajib posa bro.. ini hadiah dari Tuhan. Berbukalah.. Melayu x tau yg ni. Mengkala hang bagitau, satu Malaya jadi viral.. belik kampong pun, tegaq posa jugak.. Islam juling gila di tanahairku.. 
TT jadi ka resign jadi melayu?? Tanya jaa. Melayu malas membaca, sbb tu cakap kosong dan menipu ja lebey.. ilmu payah nak sumbat masuk otak.. tambah2, berkelana ni, syirik siot.. on 
SELAMAT BERBUKA PUASA - HARI PERTAMA
Publish | Delete | Spam
Anonymous
on 5/27/17




-----------------

DAH SAHUR?







dah

sahur?



---------------