.

Jumaat, 25 Disember 2015

CHARLIE BROWN BERKRISMAS







CHARLIE

 oh 

CHARLIE



SELAMAT SAMPAI KE TOL







SELAMAT DATANG 

TAHUN 2016

SELAMAT SAMPAI 

KE TOL 



 | December 24, 2015
#ShutdownJalanDuta
Walaupun menerima pelbagai bantahan, kerajaan hanya memekakkan telinga dan tetap mengizinkan lapan lebuh raya menaikkan kadar tol, kata 





----------------

RAKYAT MENUNGGU






SATU 

SANDIWARA?




Derma, SRC International, rakyat hendak tahu apa sebenarnya‎

HARAPAN rakyat untuk mengetahui apa sebenarnya dalam kes RM2.6 billion dan SRC International yang disiasat oleh Suruhanjaya Pencegahan Rasuah Malaysia (SPRM) amat tinggi. Ia diakui oleh Ketua Pesuruhjayanya, Tan Sri Abu Kassim‎ Mohamed.



KAH KAH KAH

jagn goyang2

tapi tak pancut

KAH KAH KAH



--------------

PROJEK BALAK DI KELANTAN






PROJEK BALAK
Hang tau x TT..kalo kerjasama.. projek balak Kelantan pun.. nak kene kongsi dgn kroni2 UMNO la.. Lebih baik kerjasama jual Islam.. balak boleh balun sesama sendiri ja.. UMNO masuk kalu.. satu sen pun x merasa.. pandai jugak mamat ni auta balik.. Bila si perut boyot jual agama.. ginilah jadinya.. bukan nak selesaikan masalah rakyat.. Dulu PAS miskin.. xdak kuasa.. lani kaya raya projek sana sini.. xdak masa nak urus Islam lagi.. 

Petikan dari blog.. (ulamak dan ahli agama.. cuma mainan mulut saja..) Seorang ahli hikmah ada mengatakan: sesiapa yang berkawan dengan jenis2 manusia ini, maka akan mendapat berjenis2 pula akibatnya…. 

Pertama : sesiapa yang berkawan dengan orang yang kaya, maka akan bertambah kecintaannya kepada dunia.. 

Kedua : sesiapa yang berkawan dengan orang miskin, maka akan bertambahlah rasa syukur dan redha akan rezeki yang diberikan kepadanya. 

Ketiga : sesiapa yang berkawan dengan para penguasa, maka akan bertambah kebongkakan dan kesombongannya. Keempat : on AMAT JELAS DAN TERANG
Publish | Delete | Spam
Anonymous
on 12/24/1



-------------

ADA USTAZ SUKA BIDAAH







FACE BOOK


Selamat Menyambut Maulud Nabi. Kecik-kecik dulu suka campur penat. Penat sebab kena berjemur tengah panas jalan berarak dari sekolah ke masjid. Suka sebab dapat makan sedap kat masjid 
grin emoticon
Pada ustaz/ustazah yang tak bagi sambut Maulud Nabi kata bid'ah lah segala. Well, banyak benda yang si penceramah tu buat pun sebenarnya banyak lah bid'ah juga kan. Ustaz yang suka bid'ah kan itu ini tu pun, kalau bagi ceramah pun dalam bahasa Melayu, atau mungkin pernah mengaji kejap kat Eropah, atau pakai baju kot macam Mat Salleh, pakai kereta, naik kapalterbang, makan pakai sudu garpu , kalau Raya makan ketupat, buka puasa minum air batu sirap, macam-macam lah. Well - itu semua pun bid'ah lah juga sebab Nabi tak pernah buat semua tu kan...

At the same time, ustaz/ustazah juga yang suka kata Islam ini agama mudah, ad-deen. Kalau balik prinsip asas Islam - apa-apa yang baik itu halal, apa-apa yang tak baik atau yang memudarat kan itu haram. Mudah, kan.

Sambutan Maulud Nabi hanya tak bagus kalau ada buat acara besar-besaran yang membazir dan tak memanfaatkan orang ramai, atau acaranya menyesakkan jalan lalu lalang hingga menyusahkan pengguna jalan misalnya.

Maulud Nabi juga hanyalah tidak bagus kalau ianya boleh membuatkan orang seperti 'menTuhankan' Nabi seperti memuja Nabi seperti Nabi itu pun Tuhan, misalnya. Islam memang melarang sikap ini, sebab itu status Hadith Nabi juga tidak boleh mengatasi ayat-ayat Al-Qur'an. Maknanya hadith Nabi tidak boleh overrule firman atau ayat-ayat Tuhan, iaini hadith mesti subjected to the basic principles outlined by the Qur'an.

Tapi kalau sambut Maulud Nabi tidak memudaratkan, ok lah tu. Kalau sekadar membuat orang kenangkan kebaikan dan jasa Nabi, ciri-ciri baginda yang mulia termasuklah sangat toleran terhadap perbezaan - bagus lah tu.

Kalau Maulud Nabi buat orang kampung atau masyarakat setaman berkumpul, bertemu dan bergotong royong, beramah mesra mengeratkan silaturrahim - pun bagus lah tu.
Apatah lagi bila dapat cuti pulak di hari Maulud Nabi grin emoticon, sekeluarga rehat atau berholiday sama-sama, pun bagus juga lah tu.

ile emoticonDan ia juga begini - pada siapa yang tak nak sambut, sila kan saja lah duduk manis di rumah tak yah buat apa-apa. Tak da siapa nak marah pun sebab benda ni pun tak wajib. Cuma janganlah nak menghalang orang lain yang nak meraikannya pulak.. Belajar-belajarlah hormati perbezaan ...
Selamat Menyambut Maulud Nabi.! smile emoticon


-----------

SELAMAT SAMBUT KRISMAS







SELAMAT

 HARI KRISMAS 

DARI

 JAI &  EZI


 




-----------

MERRY X-MAS









SELAMAT

 MENYAMBUT

MAULUDUL RASUL 

NABI ISA














----------------