Nurul Izzah Aidilfitri

selangorku 1

.

Isnin, 26 Julai 2010

MACAM ORANG GILA !





JARUM ZIONIS TELAH MENYERAP MASUK !




UMNO TETAP MAHU JALIN KERJASAMA PERPADUAN DENGAN PAS MESKI PUN DITOLAK MUKTAMAR, NIK AZIZ - minsider

Usaha Umno untuk menjalinkan perpaduan bersama PAS tidak akan dihentikan meskipun mendapat tentangan Mursyidul Am PAS Datuk Nik Abdul Aziz Nik Mat.

Ketua Penerangannya Ahmad Maslan berkata ini kerana Umno yakin masih terdapat kumpulan tertentu dalam PAS yang menyokong usaha berkenaan.

“Nik Abdul Aziz boleh cakap apa saja tapi dalam PAS itu ada juga kumpulan-kumpulan tertentu. Sebagaimana orang maklum, PAS ini bukannya semua berkisar pada Nik Abdul Aziz saja,” katanya kepada pemberita selepas merasmikan seminar Pengurus Felda 2010 di Dewan Perdana Felda, di sini hari ini.

Ahmad berkata PAS tidak bergantung kepada kepimpinan Nik Abdul Aziz semata-mata kerana masih ada pemimpin lain termasuk presiden, timbalan presiden dan jawatankuasa tertinggi parti.

KAH KAH KAH
KAH KAH KAH
KAH KAH KAH

woit… SEKALI PANDANG MACAM ORANG GILA…. kah kah kah..

woit… SEKALI PANDANG MACAM ORANG SASAU…. kah kah kah

woit… SEKALI PNDANGAN MACAM LULUSAN TANJUNG RAMBUTAN…. kah kah kah..

woit... SEKALI PANDANGN MACAM LULUSAN TAMPOI... kah kah kah..

woit… AWAS DAN WASPADA… kah kah kah…

kah kah kah… RANCANGAN INI TIDAK AKAN BERHENTI SEHINGGA PAS PECAH… kah kah kah..

kah kah kah... SEMUA INI TEKAH DI RANCANG... kah kah kah..

kah kah kah… INI ADALAH NASEHAT STRATEJI DAN TAKTIK DARI APCO… kah kah kah…

MALAYSIA KAH KAH KAH MALAY SIA APA ? KAH KAH KAH





TAK KAN KETAWA KAH KAH KAH PUN HARAM !





MARI KETAWA KAH KAH KAH - TAK KAN KETAWA PUN DIHARAMKAN






KENYATAAN ZUNAR/MALAYSIAKINI MENCABAR PENGHARAMAN BUKU OLEH KDN DI MAHKAMAH



KENYATAAN

Malaysiakini dan Zunar hari ini memfail dua permohonan berasingan kepada mahkamah untuk mencabar keputusan Kementerian Dalam Negeri yang menharamkan dua buku, “1 Funny Malaysia” and “Perak Darul Kartun” yang mana kedua-duanya menampilkan kartun-kartun politik karya Zunar.

LATAR BELAKANG

Pengharaman tersebut adalah di bawah Akta Mesin Cetak dan Penerbitan (Kawalan penerbitan tidak sesuai) (No.5) Order 2010 [P.U.(A) 208 / 2010] yang digazetkan pada 17 Jun 2010. Pengharaman ini dilakukan oleh Timbalan Menteri Dalam Negeri Datuk Wira Abu Seman bin Yusop "bagi pihak dan atas nama Kementerian Dalam Negeri."

Satu-satunya alasan pengharam tersebut dinyatakan dalam arahan itu sendiri, iaitu kedua-dua buku dikatakan “boleh mengencam ketenteraman awam”. Arahan tersebut dikatakan dibuat mengikut Seksyen 7 Akta Mesin Cetak dan Penerbitan 1984.

1Funny Malaysia adalah koleksi karya-karya pilihan kartun Zunar yang tersiar dalam ruangan Cartoonkini dalam portal web Malaysiakini dari tahun 2005 hingga 2009. Perak Darul Kartun buku terbitan syarikat yang dimiliki Zunar sendiri, Sepakat Efektif Sdn Bhd menampilkan karya-karya Zunar bersama beberapa kartunis dan penulis tempatan.

Oleh kerana kedua-dua buku tersebut adalah berbeza dan diterbitkan oleh dua syarikat yang berbeza, kami dinasihatkan untuk memfail dua semakan kehakiman yang berasingan.

ALASAN PENCABARAN

Kedua-dua Malaysiakini dan Zunar berpendapat pengharaman tersebut adalah percubaan kerajaan untuk mengekang hak kebebasan bersuara dan menghalang hak kebebasan untuk bertukar-tukar pendapat serta idea diantara rakyat Malaysia.
Kerana kedua-dua hak ini dijamin dalam Artikel 10 (1) (a) Perlembagaan Persekutuan, kami berpendapat pengharaman ini adalah tidak wajar dalam sebuah negara demokrasi seperti Malaysia.
Kami juga berpendapat pengharaman ini adalah satu bentuk penyalahgunaan kuasa oleh kerajaan untuk membisukan kritikan terhadap polisi kerajaan dan Perdana Menteri sekarang.

Kami tidak dapat memahami bagaimana kartun-kartun politik yang secara satira memberi komen mengenai politik serta ahli-ahli politik Malaysia boleh mengancam ketenteraman awam. Tidak ada bukti bahawa mengenai ternacamannya ketenteraman awam yang ditunjukkan kepada kami (oleh pihak kerajaan). Begitu juga kami tidak diberi peluang untuk memberi penjelasan sebelum pengharaman tersebut dibuat.

Kami juga tidak diberitahu sebarang alasan mengenai pengharaman tersebut melainkan melalui kenyataan media bahawa buku-buku itu mengancam ketenteraman awam.
Tindakan kerajaan mengharamkan buku-buku ini tidak konsisten dengan representasi yang dibuat kepada dunia mengenai hak asasi. Tambah mengecewakan Malaysia adalah ahli The United Nation’s Human Rights Council bagi penggal 2010 hingga 2013.

TUNTUTAN

Kami mencabar pengharaman ini atas alasan berikut:

a. Pengharaman ini tidak sah, kerana ia bertentangan dengan hak kebebasan bersuara yang dijamin oleh Perlembagaan Persekutuan.

b. Pengharaman ini tidak sah kerana ia bersifat ultra vires (tidak terdapat dalam skop) Akta Mesin Cetak dan Penerbitan 1984 memandang buku-buku tersebut tidak mengancam ketenteraman awam.

c. Pengharaman ini melanggar undang-undang sejagat dan tidak dilakukan dengan adil kerana kami tidak diberi peluang memberi penjelasan sebelum pengharaman ini dibuat dan tidak diberitahu mengenai alasan pengharaman.

d. Pengharaman ini adalah satu bentuk tindak balas yang tidak wajar terhadap buku-buku kami.

Kerana itu kami memohon arahan mahkamah seperti berikut:

1. Arahan untuk membatalkan pengharaman ke atas kedua-dua buku tersebut.

2. Pengistiharan bahawa pengharaman tersebut adalah tidak boleh diterima pakai dan tidak sah serta tidak boleh dikuatkuasa kerana ia bersifat ultra vires bagi Akta Mesin Cetak dan Penerbitan 1984 dan bertentangan dengan hak kami yang dijamin dalam Artikel 10 (1) (a) Perlembagaan Persekutuan.

3. Kos Kerugian dan kerosakan kerana tidak dapat menjual buku-buku tersebut.

Kami diwakili oleh Edmund Bon Tai Soon, Amer Hamzah Arshad, Edward Saw, K Shanmuga, Aston Paiva dan Fahri Azzat.

Tarikh: 26 Julai 2010.

Zunar (kartunis politik)
( Zulkiflee Anwar Ulhaque)
Email: zunar49@gmail.com
Tel: 03 22724045

Premesh Chandran (Bagi pihak Malaysiakini)
Email: prem@malaysiakini.com
Tel: 03 22843367


nota:

betul tak ramalan tt
komik komik ini akan menjadi
cult dan collector items.
siapa ada simpan baik baik
siapa belum ada menangislaa
sampai dapat kah kah kah

KETAWA PETANG SENIN




HIDUP JANTAN TERSEKSA - MEMBAWA BALA SEPANJANG MASA




nota:
cilako den nak golak tapi
mi no spiks inklis
cilako kah kah kah


ADA SURAT NIKAH BOLEH MASUK FRAME




BUKAN SENANG NAK DAPAT SURAT NIKAH - MESTI ADA JANGGUT DAN SERBAN





KHAIRY MINTA PEMUDA UMNO DEKATI RAKYAT DENGAN IKHLAS
- minsider

Dekatilah masyarakat dengan ikhlas, bukannya sekadar ‘masuk frame’ atau menonjolkan diri untuk mencuri perhatian, demikian ingatan Khairy Jamaludin kepada anggota pergerakan itu hari ini.

Beliau berkata, keikhlasan adalah lebih penting kerana sebagai pemimpin mereka tahu siapa yang membuat kerja dan siapa pula sebaliknya.

“Kita kena tunjuk bahawa Umno ini sentiasa dekat kepada rakyat. Sebab itu saya tegur Pemuda, sekiranya saya turun untuk membuat gotong-royong tak perlulah dikerumuni dengan rombongan... itu nampak macam kita sengaja nak masuk frame.

“Pemuda kena keluar daripada budaya nak masuk frame. Saya tahu siapa yang buat kerja. Jadi tak payahlah nak masuk frame kalau nak dinilai oleh saya sebagai Ketua Pemuda,” katanya.

Khairy berkata, budaya menonjolkan diri ketika menyertai aktiviti kemasyarakatan yang melibatkan pemimpin perlu dihindarkan, selaras dengan saranan Najib Razak yang mengingatkan pemimpin dan pegawai kerajaan agar menjauhi budaya ingin popular.

Beliau berkata, janganlah apabila hanya ketika pemimpin atasan turun ke bawah barulah seseorang itu menonjolkan diri sedangkan sebelum ini mereka tidak pernah melakukannya.

KAH KAH KAH…

kah kah kah…. MALAON INI PUN NAK MASUK FRAME…. kah kah kah..

kah kah kah…. MALAON INI BUKAN MASUK FRAME BUKAN DG GOTONG ROYONG…kah kah kah..

kah kah kah… MALAON INI MASUK FRAME DENGAN SURAT NIKAH…. kah kah kah..

SURAT NIKAH KAH KAH KAH

woit... TAK PERCAYA TANYA MADEY... kah kah kah

nota:
kalau pemuda gerombolan dekati rakyat
ini bahaya besar – habis harta rakyat kena rembat
banyak tanah tergadai kerana kelentong gerombolan
mula malaon ini tanya geran tanah – kemudian di cadang untuk
buat niaga – guna geran tanah untuk cagaran –
projek lingkup – cagaran tergadai kah kah kah

pemuda gerombolan ini macam nyamok
nampak peluang boleh isap darah dia keluar
macam nyamuk… kita tampar awal awal kah kah kah


LIMA PULUH TAHUN - UNDANG UNDANG ZALIM




BILIK SULIT





MALAM TAHAN TANPA BICARA SARAT MESEJ BENCI ISA
- harakah daily

Gerakan Mansuhkan ISA (GMI) mencipta sedikit kelainan dalam menyampaikan mesej bantahan terhadap akta itu dengan menyalurkannya melalui seni dan hiburan.

Meneruskan kempen 50 Tahun ISA: Mansuh Sahaja! Bukan Pinda!, GMI dengan kerjasama Ahli Dewan Undangan Negeri (Adun) Kota Damansara, Dr. Nasir Hashim, menganjurkan Malam Seni Tahanan Tanpa Bicara malam tadi yang diisi dengan pelbagai persembahan menarik termasuk deklamasi puisi daripada beliau sendiri.



(ini sajak yang dibacakan malam itu )


JANJI LELAKI ITU

SATU

mereka datang tidak di jemput
mereka sampai tidak memberi salam
mereka masuk tidak mengetuk pintu

mereka datang ditengah tengah gelap yang hitam
mereka datang dengan muka tertutup
mereka datang dengan menendang pintu

datang untuk menangkap
datang untuk mencekup
datang untuk menggempar
datang untuk menakutkan sesiapa saja yang akan takut

ayah itu di gari
isterinya memandang
anaknya menangis
tentangga mengintai intai
lalu dia di bawa pergi

sang isteri bingong
sang anak meraung lagi
tetangga menjauhkan diri
takut telibat berimplikasi

kemana agaknya sang suami di bawa lari
kemana agaknya sang ayah di bawa pergi
kemana agaknya polis ganas itu membawa dia pergi

heboh
heboh
heboh satu negeri
ada pengganas sedang beroperasi
untuk menjatuhkan kerjaan negeri


dua bulan kemudian sang ayah mucul kembali
dari kuala lumpur dia naik lori
waktu malam dinihari
dia dipindah ke sebuah penjara lagi

DUA

di kamunting kami dipertemukan
di kamunting kami di raikan
di kamunting kami di kurung dan di rayakan
di kamunting kami di kunci agar tahu harga kebebasan diri

satu hari dibilik bacaan
aku bertemu dengan si ayah

ianya seorang musliman yang warak
jantan yang berjanji kepada allah dan nabi untuk menjadi insan yang soleh
jantan yang berjanji kepada sang insteri untuk menjadi suami yang berbudi
jantan yang berjanji kepada anak untuk menjadi ayah yang sering memberi
jantan yang berjanji kepada alam untuk membawa kebajikan ke dunia ini

lalu kami bertegur sapa
lalu kami menjadi mesra
lalu kami bertukar cerita
tentang si anu
dengan si anu
tentang si polan
dengan si polan

sang isteri tidak datang melawat
sang anak jauh sekali
mahal harga tambang bas
dimana nak tidor
dimana nak bermalam
akhirnya tak perlu datang
akhirnya tak perlu bertandang

TIGA

dibilik bacaan kami bertemu sekali lagi
aku bertanya khabar
bertanya khabar seolah olah
kami baru pulang dari luar negeri
mukanya sedih tidak berseri

dia bercerita tentang anaknya ke sekolah
dia bercerita tentang bayaran hutang rumah
dia bercerita tentang isterinya yang susah

aku hanya mendengar
berat telinga mendengar
berat hati merasa
berat lagi sang isteri di rumah
berat lagi anak ke sekolah

lalu dia bercerita tentang rayuannya ditolak
lalu dia bercerita tentang semua tuduhan
lalu dia bercerita tentang malam dia di tahan

dia bercerita tentang pukulan dan tamparan
dia bercerita tentang tendang dan api rokok
dia bercerita tentang sumpah seranah yang diterima
dia bercerita tentang ancaman kepada anak dan isteri

kemudian dia mendongak ke langit
matanya memandang ke luar jendela
memandang ke arah bukit hijau
memandang ke alam bebas

EMPAT

ramadan pun sampai
maka kami pun beramal
sebulan kami berkhalwat
sebulan kami melihat hidup
sebulan kami bersendirian

ketika ramadan
aku juga mencuba menjadi lelaki yang baik
aku juga mencuba menjadi anak yang soleh
aku juga mencuba menjadi manusia yang membawa kebajikan

bila hari raya sampai
maka kunci itu pun di bukalah
pintu penjara luas terbuka
agar sanak saudara datang melawat
agar kaum keluarga berjabat mesra

pagi itu aku pun diziarahi keluarga

tidak aku sangka sangka
di meja hadapan aku
si jantan itu juga di kelilingi oleh anak dan isteri
ku lihat mukanya gembira ria
anak dipangku kiri
anak diriba kanan
isteri dihadapan

aku pun gembira sendiri
milihat kawan bersenang hati

mata aku liar memerhati dan mencari
mengintai bekalan jaudah hidangan mereka
aduh ! aku terperanjat tak percaya
apa yang aku lihat di pagi raya

bukan ketupat
bukan satay
bukan udang
bukan ayam
bukan lemang
bukan rendang
yang terhidang hanya mee goreng dan biskut kering
dan sebotol ayer lemonade

lalu aku mengalih mata
memandang ke atas bukit yang hijau
memandang ke alam bebas

LIMA

jam 7 pintu itu dikunci
maka aku pun terkurung
hari raya pun selesailah

malam pun datang
sehari telah berlalu

maka aku pun berjanji untuk menjadi manusia yang berbudi
maka aku pun berjanji untuk menjadi menusia yang memberi
maka aku pun berjanji untuk membawa kebajikan

untuk kau yang tidak tahu penjara
untuk kau yang belum ditahan tanpa bicara
untuk kau yang memiliki segala gala

kau dengar surah aku ini
di bumi ini orang orang baik lebih banyak dari orang orang jahat
di bumi ini orang orang baik lebih banyak dari orang orang jahat

jika kau ingin menjadi manusia yang baik
jika kau ingin menjadi manusia berbudi
jika kau ingin menjadi manusia pemberi
lakukan sesuatu untuk mengubah diri

kezaliman yang ada ini
sedang menunggu kau
menunggu kau yang baik hati
menunggu kau yang berbudi (TT)

TENGAH HARI INI DI MAHKAMAH JALAN DUTA





KAH KAH KAH






ZUNAR DAN KUNCU KUNCU NYA

Kartunis Zunar dan Malaysiakini akan memfail semakan kehakiman bagi mencabar tindakan Kementerian Dalam Negeri mengharamkan buku kartun beliau, '1Funny Malaysia' dan 'Perak Darul Kartun'.


Tarikh: 26 Julai 2010 (Isnin)
Masa: 2.30 petang
Lobi Utama, Mahkamah Jalan Duta


Semua peminat/penyokong sekirannya ada kelapangan, sila berkumpul di lobi mahkamah jam 2.30 petang


nota:
datanglaaa beramai ramai
dan ketawa kah kah kah


PELACUR ITU APA?





ALAMAT PEJABAT GERAK NGOK SENATAK BERALIH KE SINI ?




SAYA BUKAN PELACUR - mkini

Kalau kita ada maruah, seharusnya kita bangkit mempertahankan kedaulatan (negari kita) dan menyahkan Anwar Ibrahim dari negeri Selangor," katanya.

Menurutnya lagi, beliau juga tidak akan berdiam diri dan akan berjuang habis-habisan untuk menyerang Anwar.

Dalam ucapannya juga, Ezam turut menafikan dakwaan beliau menyertai Umno kerana "habuan".

Sebaliknya, beliau meninggalkan PKR "hanya semata-mata kerana prinsipnya".

"Saya bukan pelacur politik. Orang kata, saya kena bayar untuk buat keputusan (sertai Umno). Bukan kerana duit. Saya tak dapat satu sen atau dua juta. Tak ada," katanya.

KAH KAH KAH
KAH KAH KAH
KAH KAH KAH


woit…. NASIB BAIK SENATAK NI CAKAP BETUL…. kah kah kah..

kah kah kah… DULU ADA ENAM KOTAK… ITU TIPU…. kah kah kah…

woit… TAPI SEKARANG… MALAON NI TAK TIPU…. kah kah kah..

kah kah kah… MEMANG BETUL MALAON INI BUKAN PELACUR… kah kah kah..

kah kah kah… KALAU MALAON INI PELACUR…. SIAPA NAK MELANGGAN…. kah kah kah..

kah kah kah… SIANG MALAM KAT LORONG HAJI TAIB…. kah kah kah…

kah kah kah… MATI BERAGAN MALAON NI …. TAK ADA PELANGGAN…kah kah kah…

CARI UNTUNG PULAK !




AHLI AHLI NGOK SEDANG BERAKSI





PERPADUAN UMNO-PAS UNTUNGKAN RAKYAT MALAYSIA : AHMAD MAZLAN
– berita hairan

Perpaduan antara UMNO dan PAS bukan sahaja menguntungkan orang Melayu tetapi turut memberi manfaat kepada semua kaum di negara ini, kata Ahmad Maslan.

"Semua rakyat akan mendapat keuntungan daripada perpaduan antara UMNO dan PAS kerana kalau kaum Melayu asyik berbalah ia tidak akan menguntungkan sesiapa malah ekonomi negara akan menjadi teruk serta mundur.

Tetapi jika orang melayu bersatu dan berhenti bergaduh sesama sendiri pastinya mereka boleh menumpukan kepada pembangunan ekonomi yang mampu menguntungkan negara dan rakyat," katanya.

"Mereka tidak pernah membantah kerana ia juga turut menguntungkan mereka dan jika BN kuat ia sudah pasti memberi faedah kepada parti-parti komponen dalam BN.

"Setahu saya sekarang ini Parti Keadilan Rakyat (PKR) dan DAP saja yang tidak boleh menerima perpaduan itu kerana bimbang UMNO dan PAS bersatu," katanya.

KAH KAH KAH…

woit… MUNKEEE INI DARI MANA ASAL USULNYA?... kah kah kah..

woit… MUNKEE NI TAK BACA AKHBAR KE?.... kah kah kah..

woit… BELI LAH HARAKAH… BACA…. kah kah kah…

kah kah kah..BERAPA KALI PAS NAK CAKAP…. APNO PENIPU… kah kah kah..

woit….NAK BUAT PERPADUAN BUAT APA… kah kah kah…

nota:
mahfuz kata pas nak dijadikan
talian hayat agar gerombolan
masih dapat bernafas.

kalau pemimpin pas bodoh parti pas
akan bersetuju untuk berpadu
dan ini akan memanjang nafas gerombolan

nanti macam melepaskan ajing tersepit
dapat sahaja bergerak anjing ini akan menggigit

baru padan muka dua kali masuk lubang ular
dua kali kena gigit ular
patutnya ular ini gigit ibrahim ali kah kah kah…


nota:
untung dapat apa?
macam mana boleh jadi untung
siapa kena jual dan siapa menjual

gerombolan suka jula menjual
bari fulus masyuuuk kah kah kah.