.

Sabtu, 9 Januari 2016

PARTI BARU DI MALAYSIA








PAS JADI

PUNAHSEHAT 

ANTARA

SEMUA




'PAS penasihat semua termasuk DAP dan wartawan'

Tidak timbul soal PAS mahu jadi penasihat Umno atau bertanding kerusi Umno pada pilihan raya umum (PRU) akan datang.
Sebaliknya, menurut Naib Presiden PAS,  Idris Ahmad sudah menjadi kebiasaan untuk kepimpinan parti itu memberi nasihat kepada semua pihak kerana ia merupakan amalan parti Islam itu.

KAH KAH KAH
woit
ada parti politik baru
sudah jadi parti baru
dengan tugas baru
kah kah kah
punah sehat 
kah kah kah

PUNAHSEHAT




---------

NEGARA TERJUAL












MANA PEJUANG 

BANI MELAYU

NAJIB JUAL

HARTA NEGARA

PADA CHINA






Jualan Bandar Malaysia - tunggu hari pembalasan, kata DPMM



Dewan Perniagaan Melayu Malaysia (DPMM) hari ini memberi amaran kepada kerajaan tentang 'hari pembalasan' berhubung penjualan Bandar Malaysia kepada sebuah syarikat di China.
Presidennya,  Syed Ali Alattas pada mulanya mengelak ketika diminta mengulas mengenai perkara itu tetapi kemudiannya menjawab terpulang kepada mereka yang berkuasa untuk memikirkannya.
“Ini terpulang kepada yang memikir, mereka yang bertanggungjawab.
“Dewan tak dapat aset kuasa, tak pernah mimpi dapat pun jadi tak erti, ini semua orang besar-besar dapat (dan) mereka jual pula,” katanya.
Walau bagaimanapun, ketika mengulas lanjut, beliau memetik kata-kata perdana menteri kedua negara, Allahyarham  Abdul Razak Hussein dalam bahasa Inggeris.
“Saya nak petik kata-kata  Razak, pada hari pembalasan (nanti), mereka akan dihukum. Bertanggungjawab untuk itu,” katanya.
1MDB minggu lalu menjual 60 peratus pegangan ekuitinya dalam Bandar Malaysia Sdn Bhd kepada sebuah konsortium yang terdiri daripada Iskandar Waterfront Holdings (IWH) Sdn Bhd dan China Railway Engineering Corporation (CREC) Sdn Bhd.
Ia berkata penjualan itu adalah bahagian penting dalam pelan rasionalisasi untuk mengatasi masalah hutangnya.

KAH KAH KAH
woit
limgkup tanah melayu
lingkup negara ini
lingkup malaysia
kah kah kah
melayu sudah berjaya
menjadi PAK KADOK
malang nasik pak kadok
menang sorak 
kampong tergadai
cakap ketuanan melayu
tapi jual tanah melayu

TERGADAi LAGi



--------------------

PROJEK TIPU MELAYU






PROJEK 

TIPU MELAYU
 


Hanya Malaysia diberi pilihan keluar dalam TPP
KUALA LUMPUR - Malaysia merupakan satu-satunya negara yang diberi klausa pilih keluar dalam satu surat sampingan kepada Perjanjian Perkongsian Trans-Pasifik (TPP), kata Ketua Pakar Ekonomi Asian Development Bank, Jayant Menon.

"Ini sebenarnya membolehkan Malaysia menarik diri daripada TPP walaupun tanpa cuba untuk meratifikasikannya di Parlimen. Tiada negara yang terlibat TPP lain boleh melakukannya.

"Bagaimana Malaysia mampu memperolehnya, saya tidak tahu tetapi, saya fikir Menteri Perdagangan Antarabangsa dan Industri Mustapa Mohamed merupakan seorang perunding yang hebat," katanya pada Forum Ekonomi Asean di sini hari ini.

KAH KAH KAH
woit
hebat sangat ke malaysia
boleh keluar masuk
orang lain tak boleh
kah kah kah
ini perangkap tikus
dah masuk mampoos
kah kah kah
dah masuk kena telan
kah kah kah

MAMPOOS




-------------

RINGGIT MAKIN KECUT







HANG INGAT HANG

KITA KAYA





-------------

PROGRAM DI BATAL






FACE BOOK


Projek pembodohan dilakukan oleh Jabatan Agama islam.

Anda bodoh, jabatan agama Islam suka.

Anda pandai, islam suka.








--------------

PROGRAM HUJUNG MINGGU









MALAM INI

DEWAN CHINA




MALAM ESOK

DEWAN CHINA









------------

APA SUDAH JADI ?






SINGAPORE/PASIR GUDANG
Dulu waktu buat menara radar kat pulau batu putih aku rasa heran jugak apasal banyak tongkang bawa 'tanah merah' datang dari arah Kuantan/Mersing/Desaru tak stop kat Rengit/Pengelir tapi terus lagi ikut laluan pi Singapore/Pasir Gudang. Tapi lepas tengok foto tongkang bawa lebih muatan yang hampir nak karam ni baru 'perasan' tu bukan tanah merah biasa tapi bauksit.

Mau tak merah rabak laut Kuantan kalau kargo tongkang dah terlebih muatan sampai air laut boleh masuk mendobi bauksit tu. Lani kan dah masuk musim monson jadi ombak laut kat sana agak brutal daripada biasa. Harap biro PKR ni pi buat repot kat JPJ ka SPAD ka atau jabatan laut ka minta semua tongkang-tongkang tu pi timbang dulu check dia punya berat muatan. 

Kalau dibiarkan takut nanti kesemua ikan-ikan kat sana termasuk belacak akan bermutasi jadi ikan merah atau kerapu bara la pulak. Ini bakal akan jadi isu kebangsaan spesis ikan-ikan merah kuantan yang bakal bertambah populasi akibat mutasi hasil daripada pendobian bauksit on BUKAN KERANA SIREH BANGLA
Publish | Delete | Spam
Nick Bagan
on 1/7/16



-------------

GEMOK MONTOK TOYOK







GEMOK MONTOK

HOTOK TOYOK

Beban kerja tinggi punca kegemukan, kata anggota polis


Arahan agar anggota polis gemuk mengurangkan berat badan atau berdepan risiko tidak dinaikkan pangkat mengundang bantahan dengan seorang pegawai berpangkat inspektor berpendapat gejala obesiti ini berlaku akibat beban kerja tinggi yang mereka hadapi.
Inspektor berusia awal 30-an itu, yang hanya mahu dikenali sebagai Musa berkata, pegawai sepertinya mengalami masalah berat badan kerana jadual waktu kerja sibuk.
- See more at: http://www.themalaysianinsider.com/bahasa/article/beban-kerja-tinggi-punca-kegemukan-kata-anggota-polis#sthash.sWnLLBh6.dpuf

SOKONG BETUL

JADI GEMOK

KERANA BANYAK

BUAT KERJA 

KAH KAH KAH

BIK MAMA GEMOK

BUAT KERJA APA?

KAH KAH KAH



-----------

SANDIWARA KAH INI?








BETUL KE

BERITA iNI?



Kertas siasatan SRC, RM2.6b dikaji secara teliti – Peguam Negara

 | January 8, 2016
SPRM turut menyerahkan bukti yang diperoleh daripada lebih 100 saksi




KUALA LUMPUR: Peguam Negara, Mohamed Apandi Ali memberi jaminan beliau akan mengkaji secara teliti kertas siasatan mengenai kes SRC International Sdn Bhd dan derma RM2.6 bilion yang diserahkan Suruhanjaya Pencegahan Rasuah Malaysia (SPRM).
Beliau berkata, bukti telah diperoleh daripada lebih 100 saksi berhubung kes berkenaan.

KAH KAH KAH

woit
kalau betul ini hebat
kalau goreng
ini sandiwara
kah kah kah

GORENG LAGi

--------------