.

Khamis, 31 Ogos 2017

PERJUANGAN KEMERDEKAAN BERTERUSAN






PERJUANGAN

DITERUSKAN



------------------



GEDUNG KARTON DIHARAMKAN






F.B

Jangan lupa sejarah. Majalah Gedung Kartun vol 1 isu Merdeka pernah berada di pasaran. Konsepnya lawan. Bersama kawan-kawan kartunis dan ketua editor Zunar, saya sebagai editor, Jonos Pelukisketua pelukis, arwah Azzam Supardi, team produksiSyafiq SunnyMaisuri ZainalJasmine NgIsraq Elisia Verrerie kami bersama Naza grafik, Azlan Isa Sulaiman dan penyumbang Enot, Haili KkiRoy FadzliOly LukisArt Saad, Cabai, Pyanhabib RahmanUbi MarchinoBenludin Azhar, Abdullah Jones, Nazri Vovinski Annuar, Ismail Rockafella, (sekadar menyebut beberapa nama). 

Dua hari di pasaran terus diharamkan. Kemudian terbit pula yang lain dengan beberapa penyumbang seperti A. Samad Said, Hishamuddin Rais Tukar TiubRahmat HaronPuspa RosmanAyam FaredFathi Aris Omar dan lain-lain. Tekanan pihak berwajib kepada pencetak dan pengedar telah membunuh penerbitan majalah ini yang ternyata tidak gentar berkarya tetapi tewas dengan jentera gergasi yang bunuh dengan cara lain.




Fathi Aris Omar Jahanam KDN! <--- tidak tahulah sekarang, kot2 cakap macam ini boleh diseret ke mahkamah 
LikeShow more reactions
Reply
1
3 hrsEdited
Manage
Yuzi Azhar Nasib baik beli dan dalam simpanan..he he he
LikeShow more reactions
Reply2 hrs
Manage
Jonos Pelukis ...kesian Dol Kerepek.
LikeShow more reactions
Reply1 hr


MERDE-KA

--------------------

TIPU TIPU TIPU





FACE BOOK

Hadiah buat rakyat Malaysia. Negara Masih Aman.. Syukurrrrr.
Selamat Menyambut Hari Kemerdekaan 31 Ogos 2017 esok hari dgn kenaikan harga minyak yang tidak membebankan rakyat..


92 Comments
Comments
Salasiah Hamzah Arab saudi yg keluarkan 60 juta tong minyak setahun pun tidak boleh kawal harga minyak dunia
Tak kan kita keluar 600 000 ribu tong minyak boleh menentu kan harga pasaran
Tak masuk akal
...See More
Reply
2
15 hrs
Manage
Suara Rakyat Boleh beri pencerahan..

Yg dimaksudkan MACIK "M'sia menentu kan harga pasaran itu" harga pasaran dlm M'sia atau dunia ??
Reply
4
13 hrs
Manage
Nor Azam Isdoros Bak kata menteri,rakyat bising minyak naik tapi sy tgk hiway byk je kereta.. bila otak sampah berbicara,aku xnampak satu menteri pon yg blh jaga rakyat,sampah belaka
Reply
3
16 hrs
Manage
Hashim Yaacob Naik sikit aja pun
Reply10 hrs
Manage
Aminurrahhidin Ami Dalam pembarisan raptai bukan main bnyak jabatan penguatkuasa tempatan (pbt) tp tiada 1 pun yg boleh rkyt harapkan dlm kes salahguna kuasa,rasuah dan penyelewengan oleh parti yg memerintah..xmalu ke masih nk tunjuk gah tp kaku tiada integriti..
Reply1 hr
Manage
Tuan Haji Darwish Minggu lepas nk naikkan tp cover lu, so maintain. Minggu ni naikkan 1sen ah ,1sen jer bkn seposen..kahkah..jahanam
Reply
6
17 hrs
Manage
Khairul Nizam Abd Rashid Yesss minyak naik ni namanya pertambahan ekonomi yg semakin baik.. sy yakin dengan GST harga barang akan toron, sekali lagi sy ulang Harga barang akan toron selepas GST.. musibat punya BN
Reply
10
17 hrs

-----------------