Nurul Izzah Aidilfitri

selangorku 1

.

Sabtu, 27 Oktober 2012

TERUS KAN PENCERAHAN AGAR BAYI TIDAK DIBUANG



berita dari arkib mStar kelmarin 26/10/12

Purata Golongan Muda Malaysia Adakan Seks Pertama Pada Umur 23 Tahun
KUALA LUMPUR: Belia Malaysia yang masih belajar atau kekal berada dalam persekitaran akademik adalah lebih cenderung untuk menangguhkan pengalaman seksual pertama mereka, menurut satu kajian.
Kajian “Face of Global Sex Report 2012” oleh Durex berkata, golongan muda di Malaysia secara purata akan menghadapi pengalaman seksual pertama mereka pada usia 23 tahun dan menerima pendidikan seks dari umur 15 tahun, berbanding purata 12 tahun di negara-negara seperti Austria, Jerman dan Mexico.
Kajian itu turut menunjukkan bahawa Malaysia merupakan salah satu negara yang mengamalkan seks yang selamat, berada pada kedudukan ke-13 di kalangan 37 negara yang terlibat dalam kajian secara global.
Selain itu, kira-kira 54 peratus daripada responden di Malaysia berkata, mereka lebih cenderung untuk menggunakan kondom ketika pertama kali melakukan hubungan seks berbanding rakyat Singapura dan Indonesia.
Ia turut mendapati hampir 67 peratus responden rakyat Malaysia berkata, mereka tidka pernah mengalami kehamilan yang tidak dirancang, meletakkan negara ini pada kedua terakhir dalam rantau Asia Tenggara.
Ini adalah kajian yang menunjukkan bahawa rakyat Malaysia menerima pendidikan seks pada usia agak lewat iaitu 15 tahun, tertua kedua selepas India.
“Ia menunjukkan bahawa rakyat Malaysia secara amnya bertanggungjawab apabila melakukan seks. Ini akan mengurangkan kemungkinan jangkitan kelamin dan kehamilan yang tidak dirancang, yang mengakibatkan kesan kesihatan seksual yang lebih positif dalam kehidupan,” kata Nikhilesh Kalra, Pengarah Komersial Strategik Reckitt Benckiser Malaysia dan Singapura.
Reckitt Benckiser merupakan syarikat yang mengeluarkan kondom jenama Durex.
Brazil, Greece dan Korea Selatan merupakan tiga negara dengan kadar tertinggi bagi pengguna kondom manakala mereka yang berada di bawah adalah Indonesia, Republik Czech dan New Zealand.


KOMENTAR TUKAR TIUB
perbincangan dan pencerahan diteruskan
tentang pengunaan kondom
untuk mengelakan bayi dibuang

pelbagai cadangan diterima


SOALAN:
bolehkan zakar yang keras
ditundukkan oleh zikir ?


JANNGAN BUANG BAYI – PAKAI KONDOM
Syabas kepada Tukar Tiub! Saya menghormati Isham sebagai seorang aktivis yang memperjuangkan nasib bayi malang yang dibuang. Gejala buang bayi sering berlaku dikalangan masyarakat Melayu yang beragama Islam kerana umat Islam terlalu pentingkan "maruah" mereka sebagai seorang Muslim daripada nyawa anak sendiri.

 
 Mereka takut dipandang hina oleh masyarakat Muslim lain yang susah tentu akan mengumpat, mencela, menghina gadis dan ibu-bapa gadis yang mengandung dan melahirkan anak luar nikah itu.

 Sebab itu gadis-gadis yang mengandung diluar nikah ini lebih rela membunuh anak kandungan sendiri daripada dihina oleh masyarakat yang terlalu pentingkan agama (seolah-olah mereka tidak pernah melakukan sebarang kesalahan) daripada nyawa seorang bayi yang tidak berdosa.

 Kes buang bayi jarang berlaku dikalangan orang kafir di Malaysia kerana ibu bapa mereka hanya marah bila mengetahui anak gadis mereka mengandung dengan teman lelaki. Ibubapa kafir akan menyuruh anak mereka berkahwin. Jadi gadis on PENCERAHAN DARI PEMBACA


NASEHAT TENTANG HUBUNGAN SEX
Anak muda pun kena diajar bahawa nikmat seks itu sebenarnya bagaikan bunga api, menyala indah tapi sejenak saja. Tak tahu kenapa naluri atau ghairah seks pada lelaki itu mula gebu-gebu mulai saat lepas baligh atau dapat mimpi ejakulasi pertama. Naluri atau pacuan ghairah seks itu bersifat gebu-bebu pada muda saja tapi akan kendur selepas stres hidup mula himpit mereka

 Anak muda mesti tahu bahawa untuk enjoy seks kedua pasangan mesti sama-sama sinkronise jika tidak pihak lelaki saja yang enjoy tapi rasa tidak memuaskan. Apabila isteri dah lahirkan dua cahaya mata maka nikmat seks akan berkurangan kerana tiub vagina dan longgar dan si wanita pun dah kureng nafsu seksnya, tapi si lelalki tetap ada ghairah seks yang kuat walaupun tiba masa mati pucuk.

 Jadi anak muda kena faham ghairah seks akan menggila semasa muda dan ia boleh dikawal. selepas ejakulasi minat seks menyurut tapi tak kala habis waktu rihat ghairah seks muncul semula pada pihak lelaki. Pihak wanita terpaksa berpura-pura on LAGI SURAT DARI PEMBACA TENTANG KONDOM
Anonymous
on 10/26/12

LAGI NASEHAT  UNTUK PEMBACA
Aden kira semua anak muda/mudi mulai dari sekolah menengah satu mesti diajar dengan pendidikan seks yang termasuk akan maklumat bahawa naluri berahi seks lebih-lebih lagi di pihak lelaki harus dikawal kerana tuntutan biologikal alami. naluri seks ini akan menggila dan ia juga boleh dikawal jika disedarkan bahawa mempunyai anak tanpa ada tanggungjawab kewangan akan memudaratkan pasangan belum matang itu. Ibu bapa boleh membantu tapi jangan pakai kaedah agama kerana kaedah agama tiada fahaman saintifik mengenai psikologi/biologi.

Agama akan mainkan akidah/keimanan/iblis/syaitan/ ayat Quran/hadis/ayat-ayat karut lain yang tiada kena-menggena dengan anak bayi anak bayi dibuang tanpa digniti. TT sungguh risau yang ramai tak faham hakikat yang air mani bertemu telur di rahim wanita boleh menghasilkan bayi atau nyawa.

TT nasihat pakai kondom tapi pasangan tak terlintas yang mereka akan bersetubuh akhirnya jika mereka hilang kawalan berahi gila yang mengamuk lalu tak terfikir nak pasang on PENCERAHAN DARI PEMBACA
Anonymous
on 10/26/12

KAHWIN SEDAP
Kebanyakan budak2 ni bukan nak nikah sangat pun, cuma nak kahwin (sedap) yang sekejap tu je. Macam kes budak2 nak ambik SPM ni, cuba tanya nak ke dinikahkan? Kalau betul dia nak cara halal tapi tak dapat, dia takkan buang/bunuh anak tu. on PENCERAHAN DARI PEMBACA
Anonymous
on 10/26/12

8 TUNTUTAN 
YANG BELUM DI TUNAIKAN

SENYUM LEPAS RAYA








IKLAN PALING JUJUR

kah kah kah
kah kah kah
kah kah kah
hanya mutu dan mengenal maniam
hanya lembu yang mengenal shahrizat




hanya keling yang mengenal madey
kah kah kah





NOTA:
ini adalah tanda sabotaj
yang sedang berjalan
jelas  pusat khidmat ini
sengaja melembukan shahrizat
kah kah kah
kah kah kah
kah kah kah




JUMPA ULAR JUMPA SAMY VELLU - KETUK SIAPA DULU?


KOMENTAR TUKAR TIUB
jangan lupa projek perumahan ini
diluluskan oleh majlis bandaran
sebelum  2008 - nanti akan terbongeng rahsia
bahawa ada kerjasama antara 
ketua bahagian gerombolan batgu caves
dengan pemaju

sabar dan tunggu!


 ‘Selamatkan Batu Caves’ bantah pembinaan kondo dihadiri Samy Vellu


Ratusan penganut agama Hindu dan aktivis badan bukan kerajaan (NGO) menyertai himpunan di perkarangan Batu Caves bagi menyatakan bantahan ke atas pembinaan kondominium yang terletak di sebelah kuil tersebut yang dikatakan akan memberi ancaman kepada alam semulajadi  bukit.
Bekas menteri kerja raya,  Samy Vellu yang hadir atas jemputan pihak jawatankuasa kuil turut sama menyertai himpunan tersebut dan memberikan ucapan dihadapan kira-kira 300 orang ramai yang hadir pada pagi ini.
Dalam ucapannya, Samy menjelaskan bahawa kerja-kerja pembinaan kondominium tersebut telah dilakukan tanpa kajian dan tidak merujuk kepada pihak yang bertanggungjawab sambil berkata tindakan undang-undang akan diambil ke atas Majlis Perbandaran Selayang (MPS).
“Pembinaan yang dilakukan ini adalah tidak teliti dan tanpa kajian yang menyeluruh dengan merujuk pihak-pihak yang sepatutnya,” kata Samy.
“Malahan MPS sendiri tidak pernah menemui jawatankuasa kuil untuk berbincang atau memaklumkan tentang projek tersebut.”
KAH KAH KAH
KAH KAH KAH
KAH KAH KAH
woit....  KESIAN TENGOK ORANG INDIA INI...kah kah kah..
kah kah kah...MEREKA HANYA 8% SAHAJA... kah kah kah..
kah kah kah...TAPI ADA 12 BUAH PARTI POLITIK.... kah kah kah..
kah kah kah...MIC BUNGKUS JUAL MEREKA.... kah kah kah..
kah kah kah...PUNDEK PUNDEK BUNGKUS JUAL MEREKA.... kah kah kah..
kah kah kah...NALA KURAP BUNGKUS DAN JUAL.... kah kah kah..
kah kah kah...UTAYA BUNGKUS DAN JUAL.... kah kah kah..
kah kah kah... GOBALA BUNGKUS DAN JUAL... kah kah kah..
woit...MAT EZAM PUN BUNGKUS DAN JUAL KELING... kah kah kah

KAH KAH KAH
KAH KAH KAH
KAH KAH KAH
woit...DEMO DIPIMPIN OLEH SAMY VELLU.... kah kah kah..
kah kah kah... DENGAR SAHAJA NAMA ITU SATU MALAYSIA MUNTAH...kah kah kah..
kah kah kah...INI MESTI KES  NAK JUAL  KELING LAGI.... kah kah kah..
woit...  NAMA SAMY INI SUDAH CUKUP MEMBUKTIKKAN BAHAWA KES KONDON INI KES JUAL KELING.... kah kah kah..
kah kah ka... KELING SAMY SAJA BUAT BISING KERANA HENDAK DAPAT KERUSI... kah kah kah..

NOTA:
jumpa ular
jumpa samy vellu
ketuk kepala mahathir dulu
kah kah kah

DEMO 3 NOVEMBER SEREMBAN

HARI HARI AKHIR SAEKOR NAJIB




KOMENTAR TUKAR TIUB
united malays national organisation
sedang hadapi masalah besar - SABOTAJ
ini adalah sebahagian dari budaya gerombolan

pada tahun 1999 najib razak hanya menang 242 undi
ini pun undi tipu  yang datang lambat dikatakan undi orang asli
malah cerita sudah mula muncul dikalangan gerombilan yang najib razak
tidak yakin dengan ketua ketua di bahagian
najib membuat tim sendiri yang di kepalai oleh raba raba bontot
untuk memastikan laporan yang betul
tim najib ini dilihat pula oleh tim muhyiddin sebagai langkah untuk
memancung bakal calon yang pro- muhyiddin

NOTA:
ini belum masuk kira
hal duit yang sedang di nanti nanti
kah kah kah
HARI HARI AKHIR 
SAEKOR NAJIB
BN Mungkin Umum Nama Calon Lebih Awal - Tengku Adnan - berita hairan

PUTRAJAYA: Barisan Nasional (BN) berkemungkinan akan menamakan calon Pilihan Raya Umum (PRU) ke-13 lebih awal berbanding pilihan raya sebelum ini, kata Tengku Adnan Tengku Mansor.
Beliau berkata perbezaan daripada amalan biasa ini tidak tertakluk kepada calon Umno sahaja malah semua parti komponen BN.
Tengku Adnan, yang juga Setiausaha Agung Umno, berkata ada lebih banyak kebaikan untuk menamakan calon lebih awal berbanding keburukannya dan menegaskan ada sedikit perbezaan pada pilihan raya umum akan datang.
"Saya yakin kali ini ia akan dilaksanakan dengan sedikit perbezaan. Barangkali ia akan dinamakan lebih awal dari biasa," katanya.
 KAH KAH KAH
KAH KAH KAH
KAH KAH KAH
woit... CUBA BACA KENAPA GEROMBOLAN NAK BUAT MACAM INI?... kah kah kah...
kah kah kah.... JAWABNYA CUKUP SENANG.... kah kagh kah...
kah kah kah.... NAMA KELUAR AWAL  SEBAGAI  PERCUBAAN ..... kah kah kah...
kah kah kah.... NAK TENGOK NAMA INI AKAN DI SABOTAJ ATAU TIDAK... kah kah kah..
kah kah kah.... NAMA YANG KELUAR AWAL INI HANYA NAMA PERCUBAAAN... kah kah ka..
kah kah kah...NAK TEST MARKET...BOLEH PERGI ATAU KENA SABOTAJ...kah kah ka

SEREMBAN 3 NOVEMBER



MAHAFIRAUN NAK JADI RAJA AFRIKA




BLACK MONEY DARI AFRIKA

 
SINDIKET WARGA AFRIKA MAKIN SERIUS - meloya

KUALA LUMPUR 26 Okt. - Sindiket penipuan warga asing khususnya dalam kalangan rakyat Afrika di negara ini menunjukkan peningkatan menggerunkan apabila jumlah kerugian yang direkodkan sepanjang tahun ini mencecah nilai kira-kira RM500 juta.

Lebih mengejutkan, angka tersebut merupakan separuh daripada keseluruhan jumlah kerugian pelbagai jenayah komersial berjumlah RM1.2 bilion setakat Ogos lalu.

Angka tersebut juga menunjukkan perbezaan ketara berbanding kerugian jenayah komersial berjumlah RM917 juta pada 2010 dan RM1.2 bilion pada tahun lalu.

Maklumat yang diperoleh daripada Jabatan Siasatan Jenayah Komersial (JSJK) Polis Diraja Malaysia (PDRM) turut mendedahkan peningkatan sebanyak 40 peratus kes penipuan bersiri warga Afrika dalam masa setahun yang sehingga tarikh sama sudah melebihi 5,000 kes.

KAH KAH KAH
KAH KAH KAH
KAH KAH KAH

woit... KES INI TANYA MADEY.... kah ah kah..

kah kah kah...MADEY YANG GILA NAK JADI RAJA AFRIKA..... kah kah kah...

kah kah kah...BOLEH MASUK TANPA VISA.... kah kah kah...

kah jkah olah... AMBIL VISA DI LAPANGAN TERBANG..... kah kah kah..

kah kah kah... DUDUK BERBULAN -  BULAN.... kah kah kah

kah kah kah... MASUK VISA PELAWAT..... kah kah klah...

kah kah kah...AKHIRNYA MELIWAT NEGARA INI..... kah kah kah


KITA AKAN BERDEMO LAGI
TUNGGU DAN NANTI