.

Jumaat, 10 Ogos 2018

PIAGAM RAKYAT ASIA TENGGARA





PIAGAM RAKYAT

ASIA TENGGARA





MUDAH LUPA










MUDAH LUPA

TINGGALKAN

PEMIMPIN JUJUR

WARAK LAGI

SYUMUL

inilah perangai melayu, mudah lupa, mudah lupa jasa pemimpin syumul, masa berkuasa ramai cium tangan kaki, bila sudah jatuh, berak atas kepala, masih ramai melayu tidak sedar, selagi ada jawatan, selagi ada pangkat, selagi ada kuasa, semua kelilingnya, pabila tiada apa, 
semua pun tidak singgah, kesian kesian Najib, hanya sayangku Ros bersama susah senang, nak shopping tak boleh, nak berjalan tak boleh, nak Noah tak boleh, Hu Hu Hu kesian pemimpin syumul bagi salam kat makam Nabi...melayu mudah lupa kah kah kah on 
HINA PEMIMPIN ISLAM
Publish | Delete | Spam
Anonymous
on 8/10/18

woi




---------------

JANGAN TIKAM BELAKANG




JANGAN TIKAM

BELAKANG
wei Nuar jangan mudah lupa, masa engkau susah, rakyat yang melawan pemerintah, bukan orang yang engkau cium tangan tu, sedarlah engkau kalau bukan kerana rakyat mu masih dalam penjara woit kah kah kah, tak salah tun maha kata melayu mudah lupa, so ingat selalu siakap senohong yang tikam belakang MU dulu, bukan balas dendam, tapi beringat saja ok lah kah kah on MENANGKAN RAKYAT
Publish | Delete | Spam
Anonymous
on 8/10/18

sejarah m



-----------------

BUKTI PENRAGUH KRISTIAN





BUKTI PENGARUH

KRISTIAN
Salah satu bukti kebenaran kata2 ahli parlimen pasir salak yang kristian sudah menguasai malaysia adalah forum ni dibuat di jalan GEREJA.. kenapa tak buat dijalan MASJID? jalan SURAU? jalan TAHFIZ?? knp dibuat di jalan GEREJA?? Tak tau ke org melayu sensitif dgn salib dan gereja.. 
Bangsa melayu adalah tentera panji hitam diakhir zaman yang akan memusnahkan salib, org kafir dan tentera azhab..terbukti skrg malaysia sudah dikuasai kristian dab Hisyamudin Rais sebagai agen. Takdirrr...!! on 
JEMPUTAN FORUM
Publish | Delete | Spam
Anonymous
on 8/10/18




-----------------

UPAH KENAPA TAK UPAH






PASAI APA

TAK ADA

SERATUS RIBU

OPSS... TAK

ADA SERATUS 

ORANG DATANG

SOKONG NAJIB?

Penyokong Najib tidak puas hati


Sekumpulan penyokong Najib menyuarakan 
kekecewaan mereka 
kerana tidak dibenarkan 
masuk ke Kompleks Mahkamah Tinggi 
Kuala Lumpur.
 (Ubah saiz teks)
KUALA LUMPUR - Penyokong  Najib  menyatakan kekecewaan mereka susulan tidak dibenarkan masuk ke pekarangan Kompleks Mahkamah Tinggi Kuala Lumpur, di sini, hari ini.


SAJE TANYA

NAPA TAK RAMAI

UPAHLAH UNTUK

PENYOKONG

DATANG MACAM

BERSIH BUAT

DEMO 

RAMAI DATANG

KERANA  BERSIH

UPAH  ORANG

DATANG

TAK UPAH TAK

ADA YG DATANG

DUIT DARI CIA


------------------

CADANGAN TERBAIK







HAJI PORNOWI

CADANG PAKAI

BIKINI
Ketua Pornowi mencadangkan bikini sbg uniform Pramugari MAS kerana alasan komersil. Ini kerana Kerajaan Negeri Terengganu membenarkan bikini utk tujuan komersil industri pelencongan, hormati hak bukan Islam dan kemasukan kewangan Negeri dari industri pelancongan, 
Ketua Pornowi terpaksa guna rasional yg sama memelihara komersil industri pelancongan Negeri Terengganu dan hormati hak pelancong2 bukan Islam termasuk pelancong2 LGBT, pengamal seks bebas, porno, arak, berbogel. Pelancong2 ini membawa aliran kewangan kenegeri Terengganu sbg destinasi pelancongan sama taraf Phuket, Patpong dll. Masuk akai ke cakap tak serupa bikin? on 
SILAP BESAR
Publish | Delete | Spam
Anonymous
on 8/9/18





----------------

PURTAN CUN







PURTAN
Cunnya azalina dalam gambar tu...ini baru gadis terakhir malaya. Senang cakap ginilah lina...kau nikah dengan aku dan boleh ada anak dan kita besarkan bersama. Kalau begini cara hidup kau, sampai kesudah tak merasa berumahtangga. Jangan kecil hati lina...cadangan saja. on 
TAK ADA AGENDA
Kelentit biru
at 3:34 PM
Berahi pulak aku tengok gambar lama purtan tu. Mana lagi bergetah masa muda purtan berbanding kak ijat? Yg suka bulu mesti pilih kak ijat, kan? Hishh melalut pulak di hari jumaat ni, ni semua salah tt. on
 TAK ADA AGENDA
Publish | Delete | Spam
Ontahmano
on 8/10/18

Kita mengundi PH buk






----------------------

AWAS AMERIKA AKAN MENYEANG IRAN





AWAS

DAULAH TERPENDAM AMERIKA
SEDANG MERANCANG 
UNTUK MENYERANG IRAN

BERITA MULA DISEBAR
PEJUANG DAN TENTER SIBER IRAN 
SEDANG MERANCANG
UNTUK MENYERANG AMERIKA

BERITA SADEMIKIAN
SEDANG DISEBAR 
OLEH 
MEDIA AMERIKA 
DAN
MEDIA ISRAEL

SERANGAN TERHADAP IRAN
DICADANG OLEH KUMPULAN
KANAN AMERIKA
YANG MENYOKONG ZIONIS ISREAL

INI TERMASUK 
KUMPULAN WAHABI 
DARI SAUDI ARABIA

DIBELAKANG SEMUA INI
IALAH ZIONIS ISRAEL






-------------------

DULU CIUM TANGAN SEKARANG KENA TERAJANG









DULU CIUM 

TANGAN

SEKARANG KENA

TERAJANG
Jangan buat Najib marah...nanti ada yang ikut temankan dia di balik tirai besi...! Kalau dia buka mulut..!!! Paham tuuu..??? on 
HINA PEMIMPIN ISLAM
Whiteeagle Brando
on 8/10/18
Add caption
inilah perangai melayu, mudah lupa, mudah lupa jasa pemimpin syumul, masa berkuasa ramai cium tangan kaki, bila sudah jatuh, berak atas kepala, masih ramai melayu tidak sedar, selagi ada jawatan, selagi ada pangkat, selagi ada kuasa, semua kelilingnya, pabila tiada apa, semua pun tidak singgah, kesian kesian Najib, hanya sayangku Ros bersama susah senang, nak shopping tak boleh, nak berjalan tak boleh, nak Noah tak boleh, Hu Hu Hu kesian pemimpin syumul bagi salam kat makam Nabi...melayu mudah lupa kah kah kah on 
HINA PEMIMPIN ISLAM
Anonymous
on 8/10/18
woi tt.. gua rasa sekarang memang betul semua orang lari dengan najib bila dah tak jadi presiden sbb bila aku tengok tibi rambut rosmah pun lari dah x macam gunung berapi lombok tu ..kembang semangkok dulu dah jadi rata macam dataran merdeka... kah kah kah on 
HINA PEMIMPIN ISLAM
Publish | Delete | Spam
Anonymous
on 8/9/18
Orang bukan benci najib. .orang benci umno punya orang... Mcm tengiling. ...semua guling diri pakai sisik kalau masalah....sisik pulak cantik... Terpukimak.. .Opppsss... Cilap.. Terkesima siapa yg melihat.... Kakkakakkakak on
 HINA PEMIMPIN ISLAM
DIDI KOTA BELUD
on 8/9/18






--------------------

JEMPUTAN FORUM






JEMPUTAN

FORUM
SABTU DEPAN

DI JAY BEE


-----------------

TAK ADA AGENDA






SUDAHKAH

GAMBAR2 INI

DITURUNKAN

DARI 
PEJABAT MENTERI BESAR  JOHOR


DARI
 KEMENTERIAN PERTAHANAN



DARI 
PEJABAT PERDANA MENTERI

SAJE TANYA

BUKAN ADA

AGENDA APA2

JANGAN MARAH

KAH KAH KAH


--------------------

GAMBAR DITURUNKAN





Jahabar Sadiq - DARI MINSIGHT

Episod potret GTF dedah mana hilangnya hormat



RASA hormat, atau hilangnya hormat itu, menyelubungi episod turunnya dua potret rakyat Malaysia dalam pameran foto di Festival George Town (GTF) yang bermula Sabtu lepas.

Pameran itu mengumpulkan foto sejumlah rakyat Malaysia dengan bendera kebangsaan hasil rakaman jurugambar Mooreyameen Mohamed, termasuk Nisha Ayub dan Pang Khee Teik, aktivis lesbian, biseksual, gay dan transgender (LGBT).
Kegiatan LGBT dicemuh, disisih dan diharamkan di Malaysia, sementara kerajaan baru Pakatan Harapan tidak banyak bercakap mengenainya sejak mentadbir pada Mei lalu. Dasarnya tidak jauh berbeza dengan yang dipakai oleh kerajaan Barisan Nasional (BN) dulu.

Menteri persekutuan Mujahid Yusof mengarahkan setiausaha kerajaan negeri Pulau Pinang untuk memberitahu penganjur GTF supaya menurunkan dua potret itu selepas heboh di media sosial kononnya program itu menggalakkan aktiviti sedemikian. Potret itu diturunkan, mencetuskan satu lagi kemarahan.


Inilah masalahnya. Apa hak kerajaan persekutuan mengeluarkan arahan kepada kerajaan negeri untuk menurunkan potret tersebut? Adakah Putrajaya menaja GTF? Adakah ia menapis festival tersebut, yang sudah ada reputasi sejak bertahun-tahun mengangkat dan merayakan kepelbagaian dan keunikan dari serata dunia di George Town, antara bandar raya terbaik di Malaysia?

Yang dipamerkan ialah sekumpulan rakyat Malaysia yang bangga membalut tubuh mereka dengan bendera negara. Yang dipamerkan ialah sekumpulan rakyat Malaysia dari pelbagai layar belakang mengangkat perpaduan dan patriotisme. Yang dipamerkan ialah sekumpulan rakyat Malaysia yang kemungkinan besarnya mengundi dan membayar cukai.

Yang dipamerkan ialah sekumpulan rakyat Malaysia. Wajarkah mereka didiskriminasikan atas seksualiti atau perjuangan mereka?

Wajarkah kerajaan persekutuan tunduk pada sebahagian masyarakat yang percaya pameran itu menggalakkan perkara yang bertentangan dengan kepercayaan mereka? Bagaimana dengan orang lain? Di mana hujungnya semua ini?

Selebihnya, bolehkah kerajaan persekutuan menghormati pengasingan antara negeri dan persekutuan? Undang-undang apakah yang digunakan untuk menurunkan potret tersebut? Boleh kerajaan Pulau Pinang juga menghormati kebijaksanaan penganjur tentang apa yang ia pamerkan?

Mujahid, yang sebelum ini menunjukkan keterbukaannya sebagai ahli parlimen pembangkang, sekarang ini jadi sama seperti pihak yang dikecam oleh pembangkang bertahun-tahun dulu kerana berfikir apa yang mereka rasakan terbaik.

“Kita dapat banyak komen daripada mereka yang kasar terhadap kumpulan  ini, jadi untuk meredakan keadaan saya perlu buat keputusan.

“Kebimbangan saya ialah saya tak nak mereka ini disakiti atau jadi mangsa. Banyak yang marah dengan keterbukaan mereka. Saya mahu melindungin mereka,” katanya, seperti dipetik semalam.

Tahu siapa yang pernah berkata begini lebih kurang 10 tahun lalu?

Syed Hamid Albar, ketika itu Menteri Dalam Negeri pada 2008 mendedahkan bahawa polis menahan seorang wartawan di Pulau Pinang di bawah Akta Keselamatan Dalam Negeri (ISA) demi keselamatannya sendiri kerana melaporkan kenyataan berbaur perkauman yang dibuat oleh seorang pemimpin Umno.

Wartawan Sinchew itu, Tan Hoon Cheng dibebaskan sehari kemudian. Polis turut menahan wakil rakyat DAP, Teresa Kok, yang sekarang Menteri Industri Utama.

Rakyat Malaysia mengundi menyingkirkan BN pada 9 Mei atas banyak sebab, dan bukannya saja kerana laungan PH bahawa kerajaan dulu merompak dan rasuah. Mereka menyingkirkan BN kerana penindasan. Pengundi mahukan kesaksamaan dan kesamarataan. Kegembiraan dan sokongan yang ditunjukkan sejak itu menggambarkan perasaan itu.

Sekarang ini, walaupun belum lagi 100 hari berkuasa, kerajaan PH tidak nampak mentadbir berbeza berbanding BN.

Satu-satu perbezaan ialah PH belum lagi dilihat sebagai pencuri, walaupun episod GTF ini merompak keyakinan bahawa ia boleh menghormati dan mentadbir mengikut kedaulatan undang-undang.– 9 Ogos, 2018





----------------

SEJARAH NAJIB








SEJARAH NAJIB


APALAH NASIB BADAN
DULU DIJULANG
DULU DITATANG
DULU TANGAN DICIUM

SEKARANG HINA DINA

NAJIB KAKI SAPU
SUDAH JADI 
KAIN SAPU KAKI

PERSOLANA KURUN INI
DIMANA HILANGNYA
BOMOH ROSMAH
DARI KERALA



---------------------

TEORI UNITED FRONT







TAHNIAH

BARU SEDAR

TEORI

UNITED FRONT

Umno sedia kerjasama dengan 'musuh', kata Annuar

UMNO bersedia menjalinkan kerjasama dengan mana-mana parti, termasuk MIC, kata Setiausaha Agung Annuar Musa, sambil menambah parti Melayu itu tidak boleh lagi tegar dalam Malaysia Baru.

“Kita (Umno) ingin terbuka kepada sebarang pilihan. Formula lama gabungan Barisan Nasional (BN) sudah ketinggalam zaman.


MUSUH KEPADA

MUSUH KAMU

ADALAH

KAWAN KAMU


----------------------

JANGAN PENJARA NAJIB SORANG





TAK ADIL

PENJARA NAJIB

SORANG
rakyat tak setuju Najib seorang tanggung semua, yang tukang nasihat, tukang bodek, tukang jilat, tukang merapu kena penjara sekali, tak adil hukum dia seorang, yang lain senang lenang dapat habuan...orang subahat kena juga cari, cuba try mat Google,dapat nama nama bodek, cium tangan cium kaki sekali dengan gambar...kah kah kah on RAKYAT TAK SETUJU
Publish | Delete | Spam
Anonymous
on 8/10/18

inilah pera





---------------------

CABUT LARI








CABUT LARI
woi tt.. gua rasa sekarang memang betul semua orang lari dengan najib bila dah tak jadi presiden sbb bila aku tengok tibi rambut rosmah pun lari dah x macam gunung berapi lombok tu ..kembang semangkok dulu dah jadi rata macam dataran merdeka... kah kah kah on 
HINA PEMIMPIN ISLAM
Publish | Delete | Spam
Anonymous
on 8/9/18
Orang bukan benci najib. .orang benci umno punya orang... Mcm tengiling. ...semua guling diri pakai sisik kalau masalah....sisik pulak cantik... Terpukimak.. .Opppsss... Cilap.. Terkesima siapa yg melihat.... Kakkakakkakak on 
HINA PEMIMPIN ISLAM





---------------

SEMUA DAH BERANI







SEPAK KEPALA

NAJIB
Kahkahkah ini berita paling lawak, paling trending!! Kalau annuar musa pun dah berani sepak kepala najib, maknanya pahlawan bugis dah boleh tutup kedai. Eh! Jap jap.. rahman dahlan apa kabar? Kikiki on 
MEMIKUL ROSMAH
Publish | Delete | Spam
Anonymous
on 8/9/18





--------------

BERAMBUS






BERAMBUS
Berambus lah najib, kehidupan sosial kami akan lebih bahagia tanpa mu. Jgn lupa ajak suami mu bersama. Semoga bumi malaysia ini lebih baik tanpa kalian berdua. on 
RAKYAT TAK SETUJU
Publish | Delete | Spam
Ontahmano
on 8/9/18



-------------------

AZEEZ NAJEEB ZAHEED






AZEEZ  NAJEEB

ZAHEED MUSEE
Kah kah kah.. apa beza Najeeb.. Zaheed.. Azeeez.. Nuar Musee. Bole ke mereka dibawa kempen.. semua nama ada ee.. hanya Azeeez ada lebih ee. on HINA PEMIMPIN ISLAM
Publish | Delete | Spam
panglimo potaseh
on 8/9/18




--------------