.

Khamis, 12 Januari 2017

CUKONG PASTI SOKONG





CUKONG

PASTI SOKONG

INI TUGAS

CUKONG

YG TERGADAI

TANAH MELAYU

CUKONG JADI

KAYA RAYA


ACCCIM: China rakan strategik sangat berharga

China adalah rakan strategik sangat berharga yang membawa kepada banyak situasi menang-menang di Malaysia, kata Gabungan Dewan Perniagaan dan Industri Cina Malaysia (ACCCIM).

ACCCIM berkata komitmen pelaburan China bukan sekadar memberi rangsangan langsung kepada ekonomi negara tetapi juga meningkatkan keyakinan pelabur di Malaysia.

"Justeru, sektor awam dan swsta perlu mengambil manfaat daripada ini bagi menarik lebih banyak pelaburan domestik dan asing, yang seterusnya meningkatkan pembangunan dan pertumbuhan ekonomi," kata dewan itu dalam satu kenyataan hari ini.



INI MEMANG

PERANAN

PARA CUKONG

MELUNAK

KEADAAN

MELALAIKAN

BANI MELAYU

HINGGA 

TANAH MELAYU

TERGADAI

MUSTAHIL 

LUPA DENGAN

SINGAPURA



---------------

NAJIB GADAI TANAH MELAYU PADA CHINA









TANAH MELAYU TERGADAI
Bani melayu ditakutkan jk umno tewas dlm PRU cina dap akan perintah negara. Tapi mrk tak sedar najib sdg sedikit demi sedikit gadaikan negara kita kpd China komunis. 

Klu kita biarkan lambat laun China komunis akan jajah negara kita dan apa yg bani melayu takutkan akan benar2 terjadi, iaitu cina akan perintah negara kita! on SRI LANGKA JUGA TERGADAI PADA CHINA
Publish | Delete | Spam
Anonymous
on 1/9/17





---------------

INI LOGO BARU UNTUK PENIPU







LOGO BARU TIPU
SPR.....SAPU PANTAT ROSMAH.....kakakakkakaka on SPR MENIPU PILIHANRAYA
DIDI KOTA BELUD
on 1/12/17








---------------------

BERSEDIA SUGUL






BENAR BENAR SEDIH
Salam...kamek org sarawak benar benar rasa sedih atas kematian Tok Denan, tok denan nang seorang pemimpin yang sik suka protokol. Kamek org sarawak nang hormat kat tok denan...Kerana tok denanlah pembangkang kalah terok dlm PRN yg lepas. 

Dolok kmkorg Sarawak nang sik suka bn Sarawak. Lepas tok denan jadi cm rasa legal sikit sik macam masa si tua rmabut puteh dolok, kayakan kaum kerabat jak. Org kata kenak org bagus ninggal awal...jawapannya...

Tuhah lebih sygkan org baik itu dari makhluknya. Habis ya kenak org sial, nyusah org lambat mati... Jawapannya...tuhan pun sayang kt org itu, dipanjangkan umur dan diberikkan peluang utk berubah. Dilemma kmkorg Swk ...

Mun abg jo jd CM, UMNO masuk sarawak, mun si Awg Tengah@tanah jd CM...abislah tanah kenak rembat, Naga ya oiii kah kah kah...Harap Douglas unggah jadi CM... on AL-FATIHAH
Publish | Delete | Spam
Anonymous
on 1/11/17




---------------

KOTOR MENCARUT





MENCARUT
Hishammuddin, aku hari ni dah beresolusi yang aku taknak follow blog kau sebab hari ni dup dap dup dap jantung aku menyirap tengok warna merah yang kau sengaja buatkan satu saja dan hanya untuk perkataan kotor yang mencarut. 

Selama ni kau tak pernah merahkan, maknanya hari ni kau dah prejudis pada warna merah, kau pilih warna, kau pilih bulu! Aku kuchiwa kau telah mensinonimkan warna merah dengan mencarut! on INI AKAN BERLAKU DI TANAH MELAYU
Publish | Delete | Spam
Anonymous
on 1/11/17






------------

GAMBARAN SPR BARU







SPR BARU

12 Januari 2017
SHAH ALAM - Masyarakat di negara ini berdepan dengan masalah persepsi, sehingga memberikan gambaran buruk kepada Suruhanjaya Pilihan Raya (SPR).


KAH KAH KAH
KAH KAH KAH
KAH KAH KAH
KAH KAH KAH




-----------------

DONALD TRUMP DISERANG







DAULAH

TEPENDAM

AMERIKA 

SEDANG 

BEKERJA KERAS

SIANG MALAM

UNTUK 

MEMASTIKAN

DONALD TRUMP

GAGAL JADI

PRESIDEN

APAKAH TRUMP

SEMPAT ANGKAT

SUMPAH PADA

20 JANUARI INI?

LIHAT APA

TERJADI PADA

J.F.KENNEDY








-------------------

BERITA BAIK UNTUK DUNIA






TRUMP SEDANG

MENGACAU

MENGANGGU

SEDANG

MENGHURU

MENGHARA

ELIT POLITIK

ELIT EKONOMI

ELIT TENTERA

DI AMERIKA

FBI CIA NSA

SEDANG 

DIKACAU

INI BERITA 

AMAT BAIK

KITA WAJIB 

BERSEDIA 

UNTUK TURUN

KE JALAN RAYA


Donald Trump lashes out at media and intelligence agencies over Russia claims

Donald Trump unleashed a firestorm of invective against “shameful” news outlets and the “disgraceful” behavior of the intelligence agencies, in a feisty press conference as he attempted to demolish salacious allegations concerning his dealings in Russia.

Coming just nine days before he enters the White House as the 45th president of the United States, Trump staged his first encounter with the world’s media since last July, admitting that he had actively avoided subjecting himself to press scrutiny in recent months on the grounds that we had been “getting quite a bit of inaccurate news”

MINGGU DEPAN

TT AKAN

MENULIS

TENTANG INI

SILA TUNGGU





------------------

SUMBANGAN AGONG







SUMBANGAN

AGONG

ADENAN SATEM
IALAH MENOLAK

KEMASUKAN

GEROMBOLAN

UNITED MALAYS

NATIONAL

ORGANISATION

KE SARAWAK








---------

SPR MENIPU PILIHANRAYA







MUKA BARU 

SPR 2017


SPR jawab spekulasi tarikh PRU14

SHAH ALAM - Timbul banyak spekulasi mengenai tarikh PRU14 yang dijangka berlangsung tahun ini.

Pengerusi Suruhanjaya Pilihan Raya (SPR), Tuan Haji Mohd Hashim Abdullah berkata, perkara ini sudah acap kali terjadi menjelang PRU.

“Jika kita lihat, pengkaji politik ada buat kajian mereka semasa dan selepas PRU. Kemudian, ada penganalisis yang akan buat analisis mengenai pihak yang menang dan kalah dan perkara ini menjadi topik debat hangat.


SEBELUM

PILIHANRAYA

TURUN 

JALAN RAYA




------------------

SIAPA MILIK SAHAMA UBER



SIAPA PUNYA SAHAM UBER
bila pas dilabelkan menjadikan islam tu wayang politik.. ko labelkan manusia itu jahil agama.. hakikatnya a.k.a real politik ko sudah dpt dihidu rakyat marhaen.. kesedaran akhirnya muncul.. ilmu puncha kemajuan.. 

wayang puncha kejatuhan.. bodoh puncha kebangangan.. miskin puncha kesusahan.. dedak puncha kebutaan.. SPR Puncha kerosakan.. yg paling ketara.. rakyat puncha kewangan.. apa punye ngok kerajaan najib arini.. tp jgn lupe... 

kak ros seting uber murah utk bg jobless yg rajin mkn.. rmai bersyukur ng kak ros.. sebelum pru... selepas pru.. ko tgk la.. permit uber setara teksi.. kahkahkah.. on PASTI ISLAM JANGAN TIPU ORANG KAMPONG
Publish | Delete | Spam
Anonymous
on 1/9/17








--------------

SATU JEMPUTAN MALAM INI







MALAM INI

UNIT 23 CAFE

SHAH ALAM

SEKSYEN 9



TT BUAT

LAWAK 

BERDIRI

LAWAK 

BAJU MERAH


----------------

HALAL DAN HARAM





USTAZAH BUKA CERITA
Dalam radio Melayu petang tadi. Seorang ustazah bercerita tentang halal haram. Beliau kupas".....cerita katun pun kena tengok katun yang halal" on ONLINE DENGAN ALLAH
Publish | Delete | Spam
yb
on 1/9/17



----------------

MUKA PAK AJI WAJIB DISOROKKAN







MUKA PAK WAJIB DISOROKKAN
muka pak aji makan rasuah wajib disorokkan..ini kerana pak aji telah menemui tuhan di kota suci mekah dan madinah..

pak aji telah memberi salam dan selawat kpd nabi ketika mengalami proses haji,..jesteru, sekiranya kemaluan pak aji tidak disorokkan, maka kemaluan tuhan akan terbongkar..ni pak aji yg makan rasuah yg tingkat iman yg rendah..

pak haji yg bergelar presiden ulama dunia haji hadi kluk klak tidak perlu menyorokkan muka walaupun duit rm90juta masuk akaun dan pak haji hadi ni masih belum saman sarawak report..

barangkali kerana proses haji dari hasil curi duit 1mdb, maka sifat tuhan menjadi sifat binatang..oleh itu, bersyukurlah pak2 aji dgn haji dari wang curi 1mdb.. on PAK AJI MAKAN RASUAH
Publish | Delete | Spam
Anonymous
on 1/9/1




--------------