.

Khamis, 6 Oktober 2016

MENCURI ADIK BERADIK




ADIK BERADIK
Sabah anatara negeri yang termiskin dalam Malaysia... Jumlah wang tunai yang dirampas susulan penahanan dua pegawai kanan Jabatan Air Sabah kerana disyaki menyalahgunakan kuasa dalam pemberian projek jabatan awam meningkat kepada RM52 juta, selain RM60 juta lagi dalam akaun bank yang telah dibekukan. 

Kedua-dua pegawai kanan berjawatan pengarah dan timbalan pengarah itu mengendalikan projek-projek pembinaan infrastruktur asas bernilai lebih RM3.3 bilion sejak 2010 dan telah memonopoli kesemua projek untuk diserahkan kepada adik-beradik mereka. Jumlah harta kekayaan yang dikumpul mencecah RM50 juta hasil penyalahgunaan kuasa yang dipercayai bermula sejak 2010. Wah mewahnya rasuah!!! K Bye Ancient Mariner on MASIH ADA YANG TAK SEDAR
Publish | Delete | Spam
Anonymous
on 10/6/16



--------------

INI POLITIK DUNIA KE TIGA







SEMUA SAMA

DI AFRIKA

DI ASIA 

DI LATIN AMERIKA



POLITIK TIPU

PILIHAN RAYA

TIPU

SEDANG MENURUN







SEDANG MENURUN
gambar baju merah sebab menurun ilmu atau amalkan ilmu memutih, gambar bawah paris hilton tidak amalkan ilmu mutih tp pantatnya berbulu perang keputih2han..apa baju merah tau pasal gst, apa baju merah pasal tanah dirembat cina jho low..apa baju merah tau apa itu bersih..sume tak tau..

yg diorg tahu hanya duit peruntukkan dari isteri rosmah, najib ..org kampung wajib hasut anak2 supya sokong presiden baju merah datuk jamal atas nama melayu..walhal tak sedar diri, melayu nya sudah dijual timbang kati..makan duit royalti dari cina ketika tiada tangkapan ikan sungai tiada, ketika sawit kena curi...

kalo dulu tun razak ada selempang merah, kini najib ada baju merah..it simple..takyah pikir2..pandai silat, pandai menurun belum tentu boleh berfikir..sehingga kini tiada bekas2 komondo yg kisah duit rakyat dicuri, namun komondo hanya berani berkata mgenai perlwanan myelamatkan melayu.. on PEMBUKA SELERA
Publish | Delete | Spam
Anonymous
on 10/5/16





------------------------

KES RASUAH DI SABAH




f.b




Ni hasil memancing sejak 2007-2016 oleh pemancing pinggir pantai.. bayangkan golongan yang memancing di LAUT DALAM...
Hasilnya amat memberangsangkan:
RM 52 JUTA DALAM BENTUK WANG TUNAI..
RM 23 JUTA DALAM AKAUN BANK..
RM37 JUTA DALAM AKAUN SYARIKAT..
6 SAFE DEPOSIT BOX..
EMAS DAN JAM MEWAH BERJENAMA
9 BIJI KERETA MEWAH...
Urang Sabah.. tolong SHARE... urang Sabah di Pitas.. yang terpaksa buat jalan sendiri kerana kjaan tidak ada peruntukan.. dijemput sekali tengok ini....




Aziz Aida Jgn cakap bukan2 tau, dia x pas ti lagi bersalah...kalau kes curi ikan dgn curi sardin dah comfirm kena jel..tp ini barang juta2 ..belum tentu salah...silap2 terlepas..
LikeReply2811 hrs
Pengembala Moden Harapan Diberitakan duit tu pruntukan dr krjn prskutuan shj blum tmsuk dr krjn negeri..mmm.. Mknanya prskutuan dh byk buat baik kat sabah cuma org sabah sdri yg klepet n nayakan org sabah..mmm musykil jg aku.. Xkan skelip mata je 2 pgwai tu leh kolet duit byk tu.. Xkan sblum ni xnmpak. Cash 52j n slbihnya dlm acc. Xkan xleh detect duit sbgitu byk dlm acc.. Mn pg AMLA.. Atau ada yg sngup jd kmbin itam??!! Hahahahaa.. Bg aku ini la yg dkatakan Bapak borek ank rintik....
LikeReply20
------------

NAK TANYA PENJUAL AGAMA





MiNTA BANTUAN

dikulit botol  ini 
ada bertulis
dengan air bacaan 
30 juzuk al-quran

ketika membaca 30 juzuk ini
adakah air masih dalam kolam
adakah air masih dalam paip
adakah air dalam balang
adakah dibacakan 
satu persatu tiap botol

adakah ayat quran 
30 juzuk ini
dibaca secara live  
atau menggunakan pita rakaman

bagaimana ayat ayat suci
ini boleh masuk
ke dalam air untuk jadi gel




saje tanya  jangan marah
mahu penjelasan 
sebelum membeli



------------------

TOK ARAB PAKAI KALENDER KAPIR





INSYAALLAH SYORGA DUNIA
so ini la dikatakan raikan hijrah dgn kalendar gregorian..ini menghina islam , mhina ulama warisan nabi..hijrah ke larikan diri atau dah lama duduk baru buat kalendar..perangai saudi ni mmg sudah diketahui, arab saudi sedikit demi sediikit mbuang dan mengkhurafaatkan setiap sejarah nabi..

slowly slowly but worth..bagi pak arab semuanya tidak mustahil, bole memancing salmon dipadang pasir, bole main sky sepanjang tahun, bole ada mata biru liuk lentuk..mana2 islamis yg taktau hal ni, bole duduk rapat dgn penduduk2 tempatan.pasti tau dimana ceruk ada wine, alcohol..beer tu cikai je..

pasti tau juga dimana port utk menikmati syorga dunia dibawah kelopak bunga mekar berlendir..sifat alim bole simpan dlm jubah sekejap..bukan org tau..cukup la hanya allah yang tahu..nanti dah tua bole taubat nasuha..

isyallah pasti syorga disebelah makam nabi..negara kaya minyak pun bole lingkup disbkan dana sudah dialirkan keatas pembunuhan rakyat yemen dgn mbeli senjata made in thagut amerika..tp ulama2 on MASIH ADA YANG TAK SEDAR
Publish | Delete | Spam
Anonymous
on 10/5/16




--------------

MAHKAMAH SWISS BUKA KES 1MDB







KANTOI

DI SWISS


NAJIB DIKEPONG

INI BAWA BAHAYA

RAKYAT WAJIB

WAPADA!
KOMENTAR
kes jenayah 1MDB
akan dibuka di los angles amerika
kes 1MDB sedang disiasat di swiss
kes 1MDB akan dibuka
bulan november di singapura

hakikatnya najib sednag dikepong
hakikatnya rosmah sedang dikepong

apa najib dan rosmah akan lakukan?
awas dan waspada!



1MDB: Switzerland minta bantuan, transaksi disyaki babitkan sektor kewangan Swiss

 | October 5, 2016
OAG mensyaki berlaku penipuan skim 'Ponzi' bagi menutup penyalahgunaan dana SRC dan 1MDB.
ZURICH: Pejabat Peguam Negara (OAG) Switzerland meminta bantuan perundangan daripada pihak berkuasa Malaysia dalam siasatan 1MDB.
“Ketika analisis bukti diperolehi, OAG mengenal pasti ada transaksi disyaki membabitkan sektor kewangan Switzerland.
“Pertama, $800 juta nampaknya disalah guna daripada dana berdaulat SRC untuk pelaburan dalam sumber asli.
“Kedua, disyaki berlaku penipuan skim ‘Ponzi’…bagi menutup penyalahgunaan dana SRC dan 1MDB,” kata OAG dalam satu kenyataan, hari ini.
Menurut kenyataan itu, di peringkat prosiding jenayah berhubung 1MDB dan SRC International, sebuah daripada bekas anak syarikat 1MDB, 4 individu serta sebuah bank sedang disiasat.

najib nak lari?

nak lari ke mana?

ke mekah laaaa

jaga masjid nabi

macam idi amin

rosmah boleh

kawan dg first lady

leila dari tunisia

kah kah kah

------------------

LEDAKAN EKONOMI AKAN SAMPAI




AMARAN

BERSEDIA

LEDAKAN AKAN

SAMPAI 



IMF urges governments 

to tackle record global 

debt of $152tn
The International Monetary Fund has urged governments to take action to tackle a record $152tn debt mountain before it triggers a fresh global financial and economic crisis.
Warning that debt levels were not just high but rising, the IMF said it was vital to intervene early in order to mitigate the risks of a repeat of the damaging events that began with the collapse of the US sub-prime housing bubble almost a decade ago.
It said that new research in its half-yearly fiscal monitor covering 113 countries had shown that debt was currently 225% of global GDP, with the private sector responsible for two-thirds of the total.



------------

STATUS QUO TENTUKAN









ADAKAH AGAMA

ISLAM KITA INI 

DITENTUKAN

OLEH STATUS QUO

SAJE TANYA

JANGAN TUDUH

KAPIR PULAK

Status Quo main peranan perkukuh, satukan akidah umat Islam

Sudah tiba masanya kerajaan digesa untuk mengekalkan status quo bagi memperkukuhkan akidah dan menyatukan umat Islam sejajar dengan prinsip maqasid syariah,  kata Prof Emeritus Datuk Dr Mahmood Zuhdi Ab Majid dari Jabatan Feqah dan Usul, Universiti Malaya.
Katanya, status quo ini berperanan untuk mengatasi perbezaan mazhab yang semakin menular di kalangan umat Islam masa kini.
"Status quo kini hanya ada pada kerajaan yang mempunyai kuasa dan majoriti umat Islam yang kini mengamalkan fahaman Ahli Sunnah Wal Jamaah (ASWJ).
"Terdapat juga pihak yang berfahaman sebaliknya (lain mazhab) mahu memecahkan status quo itu dan cuba memberi pandangan baru dalam mazhab Shafie.
"Jika keadaan ini berlaku, tidak dikawal secara positif memungkinkan akidah umat Islam akan mula terjejas, sebaliknya jika status quo itu dimanfaatkan untuk penyatuan umat dan kepentingan maqasid syariah ia boleh menyatukan umat dan mengukuhkan akidah walaupun berlainan mazhab," ujarnya kepada Malaysia Dateline.

KAH KAH KAH KAH KKAH KAH KAH KAH KAH KAH KAH
SAJE KETAWA




------------

DUIT RASUAH SABAH







INI BARU 

SATU JABATAN

BAYANGKAN 

BERAPA RIBU

JABATAN KERAJAAN

TU PASAL NEGARA

JATUH BANGKRAP


INI BELUM KIRA

DUIT DIREMBAT

ROSMAH


Rampasan terbesar RM114.5 juta di Kota Kinabalu
KOTA KINABALU - Suruhanjaya Pencegahan Rasuah Malaysia (SPRM) merampas RM114.5 juta daripada dua pegawai kanan sebuah agensi kerajaan di sini, yang didakwa menyalahgunakan kuasa membabitkan projek infrastruktur bernilai RM3.3 bilion di Sabah, yang merupakan kes terbesar dalam sejarah SPRM.   

Timbalan Ketua Pesuruhjaya (Operasi) SPRM  Azam Baki berkata rampasan itu dibuat daripada seorang pengarah dan timbalan pengarah sebuah agensi awam itu selepas mereka ditahan SPRM semalam.

"Hasil siasatan, SPRM merampas RM75 juta daripada pejabat, rumah dan akaun bank kedua-dua suspek tersebut dan keluarga mereka," katanya pada sidang berita mengenai kes itu di sini, hari ini.
    
Susulan penahanan kedua-dua suspek itu, katanya SPRM turut menangkap seorang ahli perniagaan bergelar 'Datuk' dan akauntannya yang disyaki mempunyai kaitan dengan mereka. 
   
Beliau berkata penangkapan 'Datuk' dan akauntannya itu membolehkan SPRM menyita kira-kira RM37 juta daripada akaun sebuah syarikat yang disyaki mempunyai kaitan dengan seorang daripada pegawai kanan agensi awam itu. 





ELLLEH EEEK

BANYAK INI JE

TAIK GIGILAAH

SEBANYAK NI

NAK BELI JET

MACAM ROSMAH

JAMIN TAK CUKUP

DUIT SAKU NAJIB

LAGI BANYAK

KAH KAH KAH

-------------

SURAT UNTUK ZUNAR





BAGI MUKA SIKIT


Laaaa zunar pun! Kalau iye pun nak mengutuk dan mengetawa balaci2 badut baju merah tu, bagi la mukat sikit kat depa. Sikiiiiiiit je bukan banyak mane pun. 

Jangan la buatkan sang badut2 tu punye remote control function cuma 2 channel je. Bagi la lebey skit. Sikiiiiit je. Takkan badut2 gerak depan ngan reverse je. Badut2 tu pandai gak, er tukar, badut2 tu boleh gak, tunduk menonggeng dan goyang2 buntot depa! on KACA MATA ZUNAR
Publish | Delete | Spam
Anonymous
on 10/5/16




--------------

DIMANA HILANGNYA PAHLAWAN MELAYU



SEMUA DUIT MANA PERGI
Duit 1mdb dah kena beku. Duit epf duit ltat duit tabung haji semua dah kena teropong dengan kanta pembesar. 

So cara lain cari duit pru ialah jual harta pada individu atau syarikat swasta. Dbkl tak kena serbu sprm lagi ke?? on MANA PERGINYA PEJUANG MELAYU
Publish | Delete | Spam
Anonymous
on 10/5/16

DAPAT DEDAK
Mungkin mereka sedang menikmati dedak yg diberikan oleh entahtausiape sehingga lupa isu yg lbh hebat kot... 

imaginasi dlm otak bgtau sy mcm tu je, jgn marah... on MANA PERGINYA PEJUANG MELAYU
Publish | Delete | Spam
Loh CK
on 10/5/16




---------------