.

Khamis, 14 Julai 2016

JEMPUTAN SAMBUTAN HARI RAYA




JEMPUTAN

HARI RAYA






---------

BAJU MERAH TAK MARH KE?






TEPAT 

SOKONG

SYABAS


Pensyarah UTM singgung penganut Sikh, Hindu dipecat

 | July 14, 2016
Pemecatan dikenakan kerana beliau tidak mengikuti modul yang disediakan kementerian.




PUTRAJAYA: Pensyarah Universiti Teknologi Malaysia (UTM) yang terlibat dengan kontroversi bahan pengajaran mata pelajaran Tamadun Islam dan Asia Tenggara (Titas) yang menyinggung sensitiviti penganut agama Hindu dan Sikh dipecat semalam.
Menteri Pendidikan Tinggi  Idris Jusoh berkata pemecatan pensyarah berstatus kontrak itu dibuat universiti berkenaan kerana beliau tidak mengikuti modul yang disediakan kementerian.
“Modul yang dikeluarkan merupakan garis panduan kepada semua pensyarah dan kejadian ini berlaku kerana pensyarah tersebut tidak mengikuti garis panduan yang diberikan.
“UTM menubuhkan jawatankuasa yang terdiri daripada beberapa profesor pelbagai latar belakang budaya dan agama dan mengakui apa diajar pensyarah itu tidak selari daripada apa yang sepatutnya,” katanya pada sidang media di sini hari ini.
Sehubungan itu, Idris meminta semua pihak pentadbiran universiti di negara ini supaya sentiasa memantau perkara tersebut bagi mengelak kejadian yang sama berulang pada masa hadapan.

WAHAI

PANGLIMA

AIR  LUDAH

DIMANAKAH

KAMU BERADA

SAJE TANYA

JANGAN MARAH


------------

CAKAP SORANG JIN




TAK BOLEH PAKAI
itu cakap timbalan presiden pas je.mana bole pakai.presiden tak ckp apa pun..sblm tuan man ckp hal ni, tuan man ada kata sarawak report memporak perandakan fikiran rakyat..tetiba sekarang ckp mcm tu..ni skrip dari harun din atau menteri penasihat hadi..takyah kluk klak..bila pas nak keluar dari selangor?

bila nak letak jawatan?jin sudah tidak dibelenggu, takkan sibuk cari jin kat umah jin shamsudin.lebih baik tuan man sibuk dengan usul hudud..hududkan sekali sultan2 dan pemegang botol2 besar,hududkan sekali menteri yg main golf pakai duit yapeim dan menteri yang guna duit zakat utk bayar lawyer..

hududkan sekali selangor agar warga2 dari kelantan tidak menjadikan selangor sbg jamban utk mebuang taik maksiat atau taik ayam2 peliharaan din ayam..hududkan najib dgn tanduk badak.. on JIN DAN BOMOH BERKELIARAN

Publish | Delete | Spam
Anonymous
at 6:08 PM





---------

JANGAN BUAT TEATER





TAK PERLU

BUAT TEATER


Muhkriz mohon kerja sebagai pelayan kafe‎

SHAH ALAM - Mukhriz Mahathir mencuri perhatian netizen apabila membalas komen mencuit hati di laman sosial Instagram milik sebuah kafe di Kedah.

Difahamkan, akaun Instagram berkenaan pada mulanya memuat naik gambar bagi mengiklankan jawatan kosong sebagai pelayan di kafe berkenaan.

N‎amun begitu, apa yang mengejutkan adalah gambar yang dimuat naik tersebut turut mendapat perhatian dan komen yang menggelikan hati daripada anak kepada bekas Perdana Menteri tersebut.

“Lelaki - ya memang lelaki. - boleh kerja sepenuh masa - memang tak ada kerja pun. - berumur 18 tahun ke atas - dah 52 tahun dah. - Menepati masa - Inshaa-ALLAH. -

berperwatakan menarik-boleh lah. Menariklah juga.
“Menjaga kebersihan diri - wajib. - berkomunikasi dengan lancar - bersyarah pun boleh. - sihat tubuh badan - kalau makan free lagi sihat,” tulisnya di laman Instagram tersebut

HARTA TUJUH

KETURUNAN

TAK HABIS

BIAR ORANG

LAIN JADI

PELAYAN

JANGAN 

MENGADA2



------------

MANA KU LI HILANG?



CALON TETAP PM MALAYSIA


Tuan TT Saya tarak picaya sama ini anak gua musang aka pontianak gua musang. Sejak dari dulu lagi mangkuk ni bukan bukan pejuang agama bangsa dan negara. Dia hanya pejuang untuk kesenangan dan kemewahan bagi insan kepala botak perut boroi bernama coolie. Itu saja...full stop.

Mak saya pesan org kepala botak sama perut boroi tak boleh percaya. Apek dari kedah bagi tau saya "luit sama mulit tak leh caya". Jgn harap mat dogol ni nak memperjuangkan kepentingan the masses sedangkan dia sendiri datang drpd golongan elites. Tengik apa jadi dgn temberang semangat 46. Ptuiiii. on ANK RAJA GUA MUSANG

Publish | Delete | Spam
bakri
on 7/14/16


----------

APA JADI DENGAN JIN INI






KE MANA

JIN INI HILANG

RAMADAN TAMAT

JIN INI LESAP

KE MANA?


KAH KAH KAH






-------------

LAWAK BANGANG DARI BINI ROSMAH





LAWAK

BANGANG

DARI

BINI ROSMAH


INGAT pesan Perdana Menteri paling bersih dari rasuah..
JANGAN CURI DUIT ORANG !!!



















------------

JIN DAN BOMOH BERKELIARAN




AWAS 

BERJAGA JAGA

JIN & BOMOH


BERKELIARAN


KENYATAAN MEDIA

13 JULAI 2016
  
Saya menyambut baik kenyataan media oleh Timbalan Presiden PAS, Tuan Ibrahim Tuan Man yang mahukan semua parti pembangkang menyatukan kembali dan memperkukuhkan perpaduan dan menghentikan serangan sesama sendiri.

Saya bersetuju dengan kenyataan Tuan Ibrahim bahawa kita harus fokus dan menyatukan banyak persamaan di kalangan parti-parti pembangkang berbanding ketaksuban terhadap perbezaan yang muncul.

Kenyataan ini mencerminkan ketokohan Timbalan Presiden PAS sebagai seorang pemimpin politik yang matang dan berpengalaman serta memiliki visi yang jauh dengan meletakkan kepentingan negara dan rakyat melebihi kepentingan kepartian.

Pendirian baru yang dikemukakan oleh PAS memberikan harapan kepada rakyat Malaysia yang mahukan perubahan dalam negara yang tidak mungkin dicapai tanpa perpaduan yang utuh dikalangan semua parti pembangkang.

Sejarah membuktikan bahawa melalui perpaduan yang utuh dan berpegang kepada dasar bersama di kalangan parti-parti pembangkang, kita telah berjaya menafikan majoriti 2/3 Barisan Nasional (BN) di Parlimen 2 kali berturut-turut dan memperolehi majoriti undi popular dalam Pilihan Raya Umum ke 13.

Sebaliknya, perpecahan sesama pembangkang hanya akan menguntungkan UMNO-BN sebagaimana yang terbukti dalam Pilihan Raya Negeri Sarawak, Pilihan Raya Kecil Sungai Besar dan Kuala Kangsar baru-baru ini. Kita harus insaf bahawa perjuangan kita yang sebenar adalah untuk menyelamatkan Malaysia dan musuh kita yang sebenar adalah UMNO-BN.

KEADILAN tuntas dalam membawa politik nilai secara inklusif dan mengekalkan perpaduan di kalangan parti-parti pembangkang melalui Barisan Alternatif, Pakatan Rakyat dan Pakatan Harapan termasuk tahaluf siyasi bersama PAS. KEADILAN tidak pernah berganjak daripada memperjuangkan agenda reformasi dengan menjamin prinsip keadilan, tatakelola yang baik dan menentang sebarang bentuk ketidakadilan dan rasuah.

Akibat kecurangan pengurusan ekonomi negara dan budaya politik yang durjana oleh UMNO-BN, saya yakin pimpinan parti pembangkang menyedari bahawa rakyat sedang menuntut satu sistem yang telus dan mengharapkan kepimpinan untuk merealisasikan aspirasi rakyat.

Susulan itu, KEADILAN bersedia menyediakan ruang perbincangan meja bulat dikalangan semua parti-parti pembangkang, NGO dan individu-individu yang komited kepada agenda perubahan dalam masa terdekat.

 MOHAMED AZMIN ALI


------------

KETUA PEMUDA LEMBIK MANAI






MANA HILANG

KETUA PEMUDA

GEROMBOLAN


hairan bin takjub
pelik binti ajaib
najib kena serang 
diserang portal sarawak report
ketua pemuda geromboilan senyap
senyap menikus
pasal apa?

tim pemuda demo
depan perjabat DAP
ketua pemuda tak bersuara
sokong ke?
tak sokong ke?
terus menikus

apa sudah jadi
dengan ketua pemuda
dulu masa prk IJOK
bukan main ngang
tegak mencanak
sekarang ini mengikut
kata orang rombao
dah lombek manai
pancut tak kuek?

dah konop bomoh ko?




------------

KEMPEN DI NOTTINGHAM UNIVERSITI




Alamak! Petisyen Keluarkan Potret Najib Di Universiti Nottingham, UK ...

darisungaiderhaka.blogspot.com/.../alamak-petisyen-keluarkan-pot...
Translate this page
Mar 11, 2016 - Satu petisyen sudah dikemukakan kepada Universiti Nottingham, United ... Najibmenuntut di Universiti Nottingham sebelum kembali ke Malaysia .... Jom Belajar Beli Rumah Dari Guan Eng · Panas Melampau, Raja Bomoh ...


TAHNIAH

ANAK MUDA

PELAJAR

SAMBUNG

KEMPEN KE

NOTTINGHAM


Universiti Adelaide padam nama Taib dari plaza

Universiti Adelaide baru-baru ini memadamkan nama gabenor Sarawak dan bekas Ketua Menteri  Abdul Taib Mahmud dari plaza yang berhampiran sekolah undang-undang sebagai respons kepada kritikan mengenai urusannya dengan Taib.
Universiti itu bertindak sedemikian selepas tunduk akibat daripada tekanan daripada Tabung Bruno Manser (BMF) dan Yayasan Bob Brown sejak dua tahun lalu supaya tidak memberi penghormatan kepada Taib, yang dituduh mereka mendapat manfaat hasil pembalakan haram hutan hujan tropika di Sarawak.
UNIVERSITI

NOTTINGHAM

WAJIB 

DICERAHKAN

TENTANG

ALTANTUYA
------------

SATU PERTANYAAN




 | July 13, 2016
Sim Tze Tzin
Timbul persoalan berhubung penyalahgunaan senjata api haram secara berleluasa di negara ini yang menunjukkan kegagalan penguatkuasaan undang-undang.

PETALING JAYA: Kerajaan tidak boleh lagi memberi alasan dan perlu bertindak segera untuk mengembalikan keyakinan rakyat, susulan satu siri kes tembakan yang berlaku di seluruh negara baru-baru ini.
Ahli Parlimen PKR Bayan Baru, Sim Tze Tzin berkata, dalam tempoh 30 hari lalu, negara dikejutkan dengan 8 kes tembakan dan semuanya dipercayai membabitkan senjata api haram.
Sehubungan itu, katanya, timbul persoalan berhubung penyalahgunaan senjata api haram secara berleluasa di negara ini yang menunjukkan kegagalan penguatkuasaan undang-undang.
“Kenapa senjata api haram begitu mudah diperolehi?

SAPA DAPAT

LESEN JUAL

SEPETOL

BARU2 INI

GUA TANYA

LU JANGAN

TWEEET OK

JANGAN MARAH

GUA LUPA

KAH KAH KAH



------------

JAI MASIH DALAM HOSPITAL




                         NAJIS BERAT
bro tt .. dlm mazhab shafie anjing tergolong dlm najis berat - mughalazah. tidak di galakan membela anjing sekadar utk suka2 kecuali utk tujuan tertentu spt menjaga kebun , menjaga ternakan atau utk berburu. saya pn bknlah org yg arif dlm ilmu fekah tp yg terbaiknya utk menghindari bro tt sendiri dari fitnah maka berita sebegini tak perlu la bro tt siarkan. hrp bro tt peka dgn sensitiviti umat islam di sini yg rata2nya bermazhab shafie . on JAI TIDOO DI HOSPITAL
Publish | Delete | Spam
Anonymous
on 7/14/16

DAPATKAN KERTAS

nak tergelak aku bila org kata najis mughalazah itu haram dan berdosa! HA AH AH A H AHA HA WHA HAH... siap nasihatkan org lain pulak tu... hu hu hu... kalau kail panjang sejengkal, jgn lautan hendak diduga... itulah tahap pengetahuan umat Islam negara ini.

sanggup belajar bertahun2 utk dptkan sekeping kertas bernama ijazah, phd dsb utk kehidupan didunia yg tak sampai pun 100 tahun! tp tak sanggup belajar agama yg akan menentukan keadaan kehidupan yg abadi, tiada noktah - forever and ever. on HARI KEDUA JAI DALAM HOSPITAL
Anonymous
at 9:16 PM

IMAM LAIN MACAM MANA?
Bodoh betul laa komen atas tu. Habis mazhab imam imam lain tu nak tolak tepi celah mana?? Habis tu yg ikut imam ahmad, malik dan lain2 tu masuk neraka ke? Memang dari anjing adalah najis, kalau nak solat kau cuci laa bodoh. Nak tunjuk alim suruh org brlajar agama, kau tu yg kena gi belajar agama. on HARI KEDUA JAI DALAM HOSPITAL
Anonymous
at 7:44 PM

TYPO ERROR

Sori ralat. Maksud saya Jai bukan Ezi. kah kah kah Dah macam Tuan TT typo error memanjang ... on HARI KEDUA JAI DALAM HOSPITAL

Suku Samdol
at 5:35 PM

SAMPAI BERBUNUH BUNUH
Amboihhhh.poluk anjing xbuleh yo..poluk makwe camno plak..sontuh anjing bdoso eh camno plak sontuh awek entot awek kiro makruh ko apo..apo mazhab2 ni dale isle pung berpocah bolah,mazhab ini buleh pgg anjing mazhab lain xbuleh pulak, apo isle awal2 dah kasi perpocahan, 


Dari dulu sampei skrg isle berpocah sampei berbunuh2 pengikut saidina ali dan yg xnk ngikut saidina ali .apo cito ni isle mulio pung gaduh2.. Tt bueklo mazhab baru buleh pogang anjing tp jange pogang ore tino..doso rasuah lobeh boso masuk noroko berbanding poluk anjing.. on HARI KEDUA JAI DALAM HOSPITAL

Publish | Delete | Spam
Anonymous
at 4:43 PM



----------

SILA BACA UNTUK PENCERAHAN





SILA BACA:


https://www.malaysiakini.com/columns/348409




Satu artikel yg menarik dan mudah difahami akan apa itu Brexit atau sedikit mengenai politik Eropah selepas pasca Perang Dunia I dan II. TT begitu lancar menjelaskan proses2 yg membawa ke penubuhan Blok Kesatuan Eropah atau EU.TT ada menyentuh akan gagasan kegagalan projek AS ini tapi tidak berapa cerah huraiannya. Bagaimana satu anggota yg bukannya pemula penting dalam gabungan EU itu boleh memberi kegagalan tuntas kepada projek EU tu. 

Memang ada hiruk-pikuk dalam banyak bidang di struktur EU buat masa kini tapi pada jangka panjang mungkin TT boleh huraikan lagi di rencana akan datang bagaimana projek Brexit ini pasti menghuru-harakan projek AS, NATO,IMF dan sebagainya sehingga kuasa imperial Anglo-AS terus dibungkam dan kita tak lagi gerun dengan kehadirannya. Apakah 52% yg mahu Brexit itu mempunyai jangkaan dan aspirasi yg mereka tidak mahu lagi melihat syaitan imperial Anglo-AS itu hadir di bumi mereka ? on MEMAHAMI POLITIK EROPAH
Publish | Delete | Spam
UNCLE RAMLI
on 7/13/16
----------