.

Selasa, 15 April 2014

APA TERJADI PADA TIAN CHUA




MALAM KELMARIUN 
TIAN CHUA 
DI KEPONG
MATA MATA


Polis ke Perompak nih?... main rampas jer barang2 peribadi Ahli Parlimen PR hanya semata2 kerana takutkan rakyat bangkit pada Black14! Dah ada waran tu tak payahlah sampai rampas2! Cuba runding elok2!
Polis rampas telefon, ipad Tian Chua ketika mesyuarat!
Polis merampas seunit komputer tablet dan telefon bimbit milik Tian Chua, ketika Ahli Parlimen Batu itu sedang menyertai satu mesyuarat di Hotel Armada di Petaling Jaya, malam tadi.
Tian berkata, rampasan itu berikutan tulisan beliau di twitter yang didakwa polis sebagai ‘menghasut’.
Menurut beliau, operasi pada kira-kira jam 7.30 itu dijalankan di hadapan umum oleh sepasukan polis berpakaian preman yang membawa waran geledah.
“Pasukan serbuan polis mengepung Hotel Armada seolah-olah mereka mahu menangkap penjenayah besar dan mereka menghina saya di khalayak umum di hadapan tetamu saya.
“Rakan-rakan, saya kini tidak boleh dihubungi…Celakalah negara polis!,” kata Tian yang juga Naib Presiden KEADILAN di twitter.
Beberapa jam sebelum polis menyerbu dan merampas alat telekomunikasi berkenaan, Tian menulis mengenai Black 14 – merujuk kepada tarikh 14 April 1999 apabila Datuk Seri Anwar Ibrahim disabitkan kesalahan untuk kali pertama atas tuduhan rasuah.

--------

SIAPA DIA KANG KONG INI





ASAL USUL KANG KONG
Profesor kangkung ialah seorang akademia yg berjaya mndapat jawatan profesor kerana pelbagai kecemerlangan akademia KECUALI menulis buku, artikel dlm jernal berwasit & tidak berwasit. Mereka ini biasa nya menumpang, menenggek, menunggang hasil penulisan para pelajar nya samada pd peringkat paeca ijazah / sarjana muda dgn alasan mrk ada hak terhadap karya para pelajarnya setelah bertungkus lumus mnyelia kerja2 mrk. 

Memndangkn para profesor kangkung ni tidsk pernah menghasilkn penulisan(kecuali Phd )nya, mrk tk tahu nk membezakn dantara karya para pelajarnya yg patut dtumpang /dbuang ke dlm longkang. Oleh itu bnyk universiti d Msia telah berjaya mngeluarkn kangkung2 atas usaha para kangkung oleh krn ini dlm kawalan mrk.

Tpi sayang nya penerbitan buku ilmiah & penulisan djurnal berimpak tinggi tidsk selaras dgn bilangan graduan dokter fslsafah yg dkeluarkn oleh universiti melalui profesor kangkung ini. Sebab utama semestinya berpunca dari kangkung2 yg tumbuh dlongkang itu tidak layak on SUARA SAEKOR KANG KONG
Publish | Delete | Spam
Anonymous

on 4/15/14

--------

BILA AZMIN NAK SAMAN?





JANGAN BUAT FITNAH

tolong jangan buat fitnah
nanti azmin merajuk
terus pergi umrah

saman 
jangan tak saman
ini fitnah besar
kalau tak saman
ini kesah benar

KAH  KAH KAH



DARI FACE BOOK


Jangan sesiapa lupa bagaimana Azmin susun sebuah 'kartel' besar menjadi calon proksinya ketika PRU-13... Akhirnya Azmin dapat 12 MP di dalam tangan, iaitu jumlah yang hampir cukup untuk mengembalikan majoriti 2/3 Barisan Nasional...


  • Shahrum Subang nasib ko lah labuu...kali ini tak sama yg dulu...
    4 hrs · Like · 1
  • Muhammad Saufi Mi'ad Kite nk lepas ni jgn bagi azmin jadi pengarah pilihanraya lagi....
    Pastu kite tgk apa reaksi die !
    Dgn jawatan itulah die kumpul kekuatan dgn meletakkan calon yg pro dgn die utk ugut anwar !

    Kamarul baharin abbas negeri sembilan adalah org kanan die yg mnyusun setiap calon2 yg pro dgn die...+
    4 hrs · Like · 1
  • Dio Sani Samm Akhirnya n9 punah!
    4 hrs · Like
  • Muhammad Saufi Mi'ad Tapi malangnya dan bangangnya, semua yg nk lawan kamarul baharin, jadi garang lepas dah kene game !

    Masa awal2 dulu kite dah susun, masing2 playsafe !
    Penakot !
    Bile dah kono cong,baru nk jadi rimau ! Nk jadi singo !
    Lambek dahhh !
    Nazrul Aznan betol tak?
    4 hrs · Like · 4
  • Abdul Halim Ab Samad Den lamo tau dah . Korang x nak cayo.
    4 hrs · Like · 2
  • Khairooll Anuar Almegat Calon parlimen hulu slngor pn disailang oleh proksi azmin dgn meletakkn khalid jaafar sbg calon.. akhirnya jentera & bilik gerakan mati kerana boikot dlmn.. akhirnya bn menang dgn majoriti selesa..
    4 hrs · Like · 4
  • Dio Sani Samm "Selamatkan keADILan"
    4 hrs · Like · 1
  • Bazlan Shah emmm....adekah die punya pasal sampai ade di letakkan calon yg di ragui akan keperibadiannya??? sperti kes di trg....
    4 hrs · Like
  • Dio Sani Samm Salah satu punca PR gagal tawan putrajaya...
    4 hrs · Like · 1
  • Nazrul Aznan Muhammad Saufi Mi'adbtul...sehingga ada yg mengatakan kami cuba rosakkan pru13 ditelok kemang selepas bt pc menolak kamarul bahrin abas
    4 hrs · Edited · Like · 3
  • Syed Kach It is difficult as a leader like Azmin to choose its people. May be whom he chose has leadership quality. We are created with different strength. It is always easy to throw stone to glass wall and break it than to build one.
    4 hrs · Like
  • Muhammad Saufi Mi'ad Semua kebodohan ! Semua penipuan ! Semua percaturan busuk ! Dtg dari azmin ali...

    Namun malangnya, yg berani mlawan hnya segelintir !
    ...See More
    4 hrs · Like · 3
  • Khairooll Anuar Almegat Ingat x sape yg bunyi supaya jgn lg heret rkyt utk trun jln raya isu blackout sblum ni.. dgn alasan rkyt da letih.. azmin ni mmg perlu ditukar.. naikkan timbln yg baru.. da semak da tngok die ni..
    2 hrs · Edited · Like · 1
  • Makio Afix Ayob Samm Tiada Azmin Tiada Anwar,
    Tiada Anwar Tiada Azmin...
    Quote paling bangang
    2 hrs · Like · 1
  • Charles Endion Esuh Reject la dia


KAH  KAH KAH

--------