Nurul Izzah Aidilfitri

selangorku 1

.

Sabtu, 13 Ogos 2011

SPR MENIPU UNTUK MENANGKAN ROSMAH DAN NAJIB



GUMBIRA RAKYAT MESIR



nota:
gambar inilah yang hendak kita lihat
madey
rosmah
najib
dalam kandang sedang dibicarakan
seperti husni mubarak di mesir
kerana menipu pilihanraya
kah kah kah


PAS TOLAK ASALAN SPR. MINTA CAMPUR TANGAN AGONG - minisider

KUALA LUMPUR, 13 Ogos — PAS menolak alasan “kesilapan teknikal” yang diberikan Suruhanjaya Pilihan Raya (SPR) semalam berhubung kontroversi daftar pemilih, sebaliknya mendesak campur tangan Yang di-Pertuan Agong.

Timbalan Presiden PAS Mohamad Sabu berkata, Tuanku Mizan Zainal Abidin perlu menggunakan kuasa baginda ke atas suruhanjaya itu selain mengambil tindakan ke atas pengerusi dan timbalan pengerusinya berhubung isu memanipulasikan butiran pengundi, didakwa pembangkang memihak kepada parti yang memerintah.

Beliau mengecam penjelasan Pengerusi SPR Abdul Aziz Mohd Yusof semalam bahawa kesilapan-kesilapan yang dilaporkan adalah berpunca daripada masalah teknikal dan maklumat laman web bukan terkini.

Mohamad berkata alasan itu tidak boleh diterima kerana wujud begitu banyak kecelaruan dalam daftar pemilih.

“Kami bercakap mengenai ribuan dan ribuan kesilapan, pendaftaran berganda, pemastautin tetap diberikan hak untuk mengundi dalam sekelip mata... begitu banyak.

“Kami juga ada kes di mana seorang pengundi atas nama ‘Kampung Baru’ dan ini bukan kesilapan-kesilapan terpencil... di Selangor sahaja ada beribu-ribu kes,” kata beliau pada sidang media di ibu pejabat parti di sini pagi ini.

Mohamad juga berkata kekurangan yang didedahkan oleh wakil rakyat pembangkang telah menyebabkan keyakinan rakyat terhadap integriti kepimpinan semasa SPR mencecah paras paling buruk.

Keadaan itu kata beliau, boleh menyebabkan keraguan dan rasa tidak puas hati di kalangan pengundi apabila keputusan pilihan raya umum akan datang.

“Jadi kami berharap Agong akan mengambil tindakan ke atas pengerusi (SPR) dan timbalannya yang telah gagal memberi keyakinan kepada rakyat bahawa proses pilihan raya adalah bebas dan adil,” kata Mohamad.

“Jika rakyat menolak keputusan pilihan raya, maka ia boleh menjejaskan keselamatan kebangsaan. Jadi, mereka yang bertanggungjawab mesti mengambil tanggungjawab penuh dan memastikan bahawa daftar pemilih adalah bersih,” kata beliau.

Mohamad memberitahu PAS dan rakan-rakannya dalam Pakatan Rakyat (PR) tidak akan merungut jika Barisan Nasional (BN) kekal berkuasa ataupun memperoleh lebih banyak kerusi dalam pilihan raya umum, tetapi kemenangan itu perlu diperoleh menerusi pilihan raya yang adil dan bersih.


NOTA:

jika pilihanraya diadakan tanpa:
- undi pos dihapuskan
- pembersihan senarai pengundi
- memanjang tempoh berkempen
- menggunakan dakwat kekal


maka pilihanraya ini adalah pilihanraya tipu
bila rakyat lihat ini tipu
rakyat jadi lagi marah

kalau pilihanraya tak tipu
sapa sapa boleh menang
orang ramai tak marah
ini pilihan orang ramai
rakyat akan akur

tetapi bila
mat indon mengundi

tetapi bila
mat bangla mengundi

maka rakyat akan menyinga
maka rakyat akan marah
rakyat marah kerana mereak kena tipu

ini samalah macam pilihanraya
yang dijalankan oleh mubarak di mesir
ini samalah macam pilihanraya
yang dijalankan oleh oleh mugabe di zimbabwe

semua naik angin
semua jadi marah


SELAMAT BERBUKA PUASA



SATU PETANG DI PASAR RAMADAN


hujan turun
hujan lebat turun
hujan dengan lebatnya turun
hujan dengan lebatnya turun mencurah curah

kesian tuan empunya warong
kesian tuan penjual kueh
kesian tuan tuan jual air batu
kesian yang menjual sarbat

minah cun itu
semakin cun jika dia basah
lagi basah lagi menarik
lagi basah lagi ramai pelangan datang

perhatikan titis titis di gigi payung
satu demi satu
tik
tik
tik
menitis ke bumi

kecil
kembang
kembung
dan jatuh

intan suci jatuh satu demi satu
bagitu erotik
bagitu mengancam

mengancam dahaga petang
mengancam berahi yang semakin basah


SELAMAT BERBUKA

SURAT DARI PEMBACA




CUBA FIKIRKAN SURAT INI



Salam nak share sikit pengalaman pergi ke negara Oman. penduduk dia boleh dikatakan 98 peratus Islam malah berjiran dengan saudi. Nabi pernah mendoakan Oman supaya terus banyak ikan sewaktu menghantar sahabatnya untuk pergi berdakwah. Dah lupa nama sahabat tersebut. Boleh chek sejarah. tapi yang bestnya aku pi sana tak dengar azan kuat macam kat malaysia. Lalu aku bertanya" why i didnt hear azan here like in my country". lalu member memberitahu kat sini memang ada larangan azan kuat terutama pada waktu subuh. Itu larangan dari Sultan. Aku ada juga dengar azan dari beberapa masjid waktu zuhur dan maghrib tapi takla sekuat kat malaysia. Malah negara Oman sangatlah bersih..Paling bersih di dunia mengalahkan Singapura. So kesimpulannya Islam kat malaysia ni islam budaya bukan Islam amalan. Lepas tu nak menembak tak tentu hala. Kononya lebih islam dari orang islam yang lain. malah berani pulak tu cakap mazhab syafiela yang paling betul. Sunnah wal jamaahla yang paling benar. Setiap orang ada pendapat masing2. tak semestinya kita yang terbetul antara yang betul. Allah Maha Mengetahui dan paling benar judgementnya. Apa hak seorang Islam menilai keislaman orang lain. Kita belum tentu akhir kita dimana.

lagi satu profesor aku dari afghanistan pernah berkata "only in Malaysia" ada halal certificate. Which is too much. for example dia bertanya.

1. Air newater kat Singapore tu halal ke haram. kan dah diproses dari segala macam najis manusia islam tak islam. Ada yg makan babi dan tak?

2. Kalau ubi kentang, tomato ditanam bubuh baja najis manusia halal ke haram. Sebab dia kata organic farm ni dah ada sejak zaman imam syafie lagi.
Isu ni aku timbulkan sebab baru-baru ni ada isu DNA babi dalam margerin yang buat kuih raya tu. What about DNA alkohol. Kan kita buat roti dari yeast. Dalam yeast tu mesti ada unsur alkohol.

Aku bukan nak confusekan pembaca tapi nak bagitau orang kerja jabatan agama ni tak kirala JAKIM, JAPUN,JAMBAN depa takdak kerja lain yang lebih prioriti dan signifikan ke?

tanpa nama - EEE ADALAH MALAPETAKA ORANG MELAYU
13 Ogos 2011 3:15 PM

PEJUANG ISLAM SEJATI




SYABAS TAHNIAH!






nota:
kita alu alukan mat ezam
membawa kepala lembu
membakar malaysiakini
menyerang orang bukan islam
mat ezam lah pejuang islam sejati
bukan zul nordin kah kah kah



EZAM : HENTIKAN MURTADKAN MUSLIM JIKA TAK MAHU PERANG - minsider

Ezam Mohd Nor memberi amaran kepada kumpulan Kristian agar menghentikan kegiatan memurtadkan umat Islam sekiranya tidak mahu berdepan dengan “perang.”

“Tapi kita nak jelaskan, kita ada masalah besar dengan orang bukan Islam yang kurang ajar... dengan orang bukan Islam yang biadab, dengan orang bukan Islam yang tarik orang Islam untuk keluar dan murtad,” katanya pada perhimpunan aman isu murtad pertahankan Jabatan Agama Islam Selangor (Jais) di pekarangan Masjid Negeri di sini.

“Kita memang ada masalah besar sebab itu kita keluar, kita mahu nyatakan pendirian kita dalam perkara ini, kita hormat mereka selagi mereka menghormat kita.

“Kalau terpaksa kita bersedia berperang dengan mereka demi mempertahankan akidah umat Islam kalau mereka tidak berhenti daripada meneruskan kegiatan ini,” katanya di hadapan kira-kira 100 orang.

KAH KAH KAH
KAH KAH KAH
KAH KAH KAH


woit...MAT EZAM... BILA KITA NAK PERANG LIM GOH TONG.... kah kah kah...

woit... MAT EZAM...BILA NAK PERANG DENGAN ANANDA?.... PEMBAWA BUDAYA LUCAH KE DALAM RUMAH ORANG ISLAM....kah kah kah...

woit...MAT EZAM ..BILA NAK PERANG LIM LIONG SIK ... YANG AMBIL DUIT ORANG ISLAM 12 BILION?.... kah kah kah...

kah kah kah.... BILA NAK PERANG TUN HANIF.... MALAON INI PENGERUSI GENTING.... kah kah kah..

kah kah kah ...BILA NAK PERANG DENGAN MADEY...MALAON INI BUAT JANJI RAHSIA DENGAN AMERIKA.... kah kah kah..

woit...JANGAN LAH NAK PERANG DENGAN CICAK KUBIN.... kah kah kah..

woit...PERANGLAH DENGAN ROSMAH ... kah kah kah...

kah kah kah....MAK JANDA ROMPAK DUIT NEGARA UNTUK BELI BEG TANGAN...kah kah..

kah kah kah...MAK JANDA INI KAHWINKAN ANAK PAKAI DUIT KERAJAAN.... kah kah kah...

woit...KENAPA TAK PERANG DENGAN MAK JANDA INI.... kah kah kah..


nota:
saranan mat ezam ini cukup baik
bila mat ezam bertempik maka
orang bukan islam akan meninggalkan
gerombolan


nota:
apakah ini tugas mat ezam
yang telah disusun oleh anwar?
kah kah kah

EEE ADALAH MALAPETAKA ORANG MELAYU




MALAPETAKA DARI EEE







nota:
sejarah telah mengenalkan
manusia melayu dengan kitul dan mendeliar
belajar lah dari sejarah!




ASRI : MUSLIM PULAU PINANG PATUT SOKONG FATWA LARANG GUNA PEMBESAR SUARA - minsider

KUALA LUMPUR, 13 Ogos — Bekas mufti Perlis Prof Madya Dr Mohd Asri Zainul Abidin menyokong keputusan Jabatan Mufti Pulau Pinang yang mengeluarkan arahan agar suara bacaan al-Quran tidak dikuatkan melalui pembesar suara seperti yang berlaku di kebanyakan masjid sebelum waktu solat.

Asri juga berkata, mematuhi keputusan dikeluarkan Jabatan Mufti Pulau Pinang tidak harus dianggap sebagai isu poliitk semata-mata.

“Mematuhi hal ini bukan kerana isu politik semata, tetapi itu arahan Nabi s.a.w. dan juga menjaga Islam yang harmoni. Umat Islam Pulau Pinang sepatutnya menyokong keputusan ini, dan saya menyokongnya,” katanya lagi.

“Fatwa atau arahan ini bagi saya selaras dengan kehendak syarak,” kata beliau dalam satu kenyataan dikeluarkan hari ini.

Asri , kelahiran Pulau Pinang ini berkata, apa yang Islam syariatkan untuk diangkat suara, hanyalah azan dan “selain itu, tiada nas yang menyuruh kita menguatkan suara sehingga mengganggu orang lain.”

Malah kata beliau, perbuatan itu dilarang oleh Nabi Muhammad s.a.w. dan apatah lagi dalam Islam, ketenteraman orang lain dipelihara melainkan jika ada pengecualian tertentu yang diizinkan oleh syarak.

“Maka, dengan itu memang wajar arahan meminta dielakkan bacaan-bacaan yang dibuat melalui pembesar suara yang boleh mengganggu orang luar dan dalam masjid,” kata beliau.

Mengikut laporan media semalam, Jabatan Hal Ehwal Agama Islam Pulau Pinang mengeluarkan pekeliling mengarahkan semua masjid dan surau di negeri itu menghentikan penggunaan sistem pembesar suara ketika bacaan al-Quran pada waktu sebelum subuh kerana amalan itu bercanggah dengan hukum syarak dan boleh mengganggu orang lain di dalam dan luar masjid.

Bagaimanapun kerajaan Pulau Pinang menyerahkan kepada pentadbiran masjid atau surau di negeri itu membuat pertimbangan sendiri sama ada mahu menggunakan sistem pembesar suara untuk mempendengarkan bacaan al-Quran dan zikir sebelum waktu subuh atau sebaliknya.

NOTA:
mesti ada pihak gerombolan
yang akan menuduh ini kerja china dap

akan meloncat loncatlah
para eeee di pulau pinang

inilah bahaya nya kalau negara ini
di dominasi oleh eee

kalau membaca buku sejarah melayu
kita akan bertemu dengan watak kitul
kita akan bertemu dengan keling mendeliar
watak watak eee ini aadalah yang awal membawa
fitnah ke dalam istana kerajaan melayu melaka

kalau membaac buku memoir abdullah sidi
kita juga akan bertemu dengan watak eee
yang suka memasukan jarum pekauman

justeru: jumpa eee jumpa ular ketuk
kepala zul nordin dulu kah kah kah

NOTA:
kita tunggu dan lihat
eee ini akan buat kacau
seperti di melaka 600 tahun dahulu

kita tunggu dan lihat
eee ini akan buat demo
untuk menunjuukan mereka
lebih islam dari nabi muhamad
kah kah kah

EEE BARU MASUK

BARUA KELAS BAWAH



BARUA INI ADA KELAS







nota:

gambar ini adalah gambar barua
tetapi barua ini masih ada kelas
berbanding dengan barua spr
yang ditakrifkan sebagai
berua kelas paling bawah
kah kah kah


SPR: JANGAN BESARKAN ISU, TIADA DUNIA DAFTAR PEMILIHNYA SEMPURNA - minsiderr

Suruhanjaya Pilihan Raya (SPR) menafikan dakwaan bahawa badan pengurusan pilihan raya itu sengaja membenarkan pemastautin tetap menjadi pengundi yang sah.

Sebaliknya Pengerusi SPR Abdul Aziz Mohd Yusof berkata, ia hanya kesilapan teknikal yang berlaku semasa proses pendataan Jabatan Pendaftaran Negara (JPN).

Bagaimanapun jelas beliau, pihaknya difahamkan Pakatan Rakyat telah menyemak semakan daftar pemilih melalui laman web JPN dan bukan Sistem Pengkongsian Maklumat Antara Agensi (Alis) yang datanya lebih lengkap dan tepat.

Justeru jelas, Abdul Aziz, pihaknya telah melakukan semakan dengan Alis dan mendapati pemastautin tetap yang didakwa Pakatan Rakyat adalah warganegara yang sah serta layak untuk mengundi.

“Dalam daftar pemilih kita ada lebih kurang 12.3 juta pengundi dan sudah tentu akan berlaku kesilapan sana dan sini, seluruh dunia pun ada masalah yang sama ... tiada dunia yang daftar pemilihnya
sempurna.

KAH KAH KAH
KAH KAH KAH
KAH KAH KAH


woit...KEPALA BANA AYAH KAO.... kah kah kah....

kah kah kah.... TAK ADA NEGARA YANG SEMPURNA?... kah kah kah....

kah kah kah...LANCHOW....kah kah kah..

woit...TENGOK SWEDEN.... TENGOK DENMARK... TENGOK NORWAY..... TENGOK FINLAND.... kah kah kah..

kah kah kah.... INGAT KAN MUKA KEPALA LANCHOW INI...kah kah kah...

kah kah kah...INI LAH MUKA PENIPU.... kah kah kah..

woit..TAHU TAK?....BARUA INI ADA TUJUH TINGKAT... kah kah kah...

kah kah kah... ADA BARUA BODEK TAPI TAK NAMPAK... kah kah kah..

kah kah kah... YANG INI BARUA TAK ADA KELAS.... kah kah kah...

kah kah kah...INI LAH MUKA BARUA KELAS BAWAH SEKALI.... kah kah kah...

INI PUN SAMA

PENDATANG HARAM DARI PANDANGAN PEMBACA




BAKAL PENGUNDI



nota:
pendatang haram ini
adalah modal pengundi untuk gerombolan
gerombolan akan diselamatkan


SURAT DARI PEMBACA


Disekitar Gombak lagi teruk.UIA sudah dijadikan "paspot" untuk Mat Gagak bermaharajalela.Depa bawa kereta macam jalan tu bapak mereka punya.No entry pun depa masuk,tak tau dimana depa dapat lesen memandu.Nampaknya polis tak buat apa-apa munkin masuuuuk lebih.Yang belajar diUIA seorang tapi dirumah ada ibu bapa,datok nenek,adik beradik dan ipar duai.Keluarga lanun Somali pun ramai - hingga kecucu cicit.

By Anonymous on TERUSAKN KEMPEN ANTI- PENDATANG HARAM on 8/13/11

ini berdasarkan kisah benar isteri aku yang pernah bekerja sebagai HR officer di sebuah kilang di johor. mana2 mat n minah indon yang dah dinyah keluar atau lari daripada kontrak mereka kat siti akan disenarai hitamkan oleh imigresen.tapi ada satu sindekit akan tukar nama mereka dan menggunakan paspot baru untuk masuk balik ke negara kita.

sebab itu kita akan lihat muka yang sama keluar masuk ke negara kita walaupun kita tahu dia dah dihantar balik dan disenarai hitamkan. satu lagi minah2 indon ni masa masuk kat malaysia alim gila. semua tutup. selepas satu bulan kau akan tengok perubahan mendadak diorang. pakaian mengalahkan gaya orang sini. mereka akan mencari jantan jongos kat sini yang boleh sara hidup mereka.

sebab itu kalau kau perasan minah indon yang datang kat sini akan pakai seksi, rambut rebonding dan buah dadanya besar walaupun muka hancus. semua tu aset nak pikat jantan2 kat sini. sebab tu kita sering dengar minah2 indon ni akan bawak lari laki2 orang kat malaysia tak kira melayu ke, cina ke, india ke. so, kena berhati2 bila berurusan dengan dioranbg sebab diorang ni kaki kencing kuat. kalau tak berhati2 memang kene belit. lagi kuat belit daripada mamak mahathir dan ee. anak johor

By Anonymous on TERUSAKN KEMPEN ANTI- PENDATANG HARAM on 8/12/11

Ini berita hanya untuk warganegara sahaja bukan untuk pendatang haram. Pendatang haram diharamkan dari menyertai pertandingan ini.

Bersih 2.0: Merakam Semangat Zaman/Capturing The Spirit Of The Times – Pertandingan Menulis Esei dan Cereka di dalam Bahasa Malaysia dan Bahasa Inggeris.

Lebih daripada RM6,000.00 untuk dimenangi + buku-buku + tshirt diskopi-bersih 2.0 yang super kool “melawan atas jalan bukan hanya atas talian” + peluang untuk karya anda diterbitkan di dalam bentuk buku!

Kalau korang berminat untuk terlibat di dalam usaha bersama merakam semangat zaman dan memenangi hadiah-hadiah tersebut, check it out butiran, syarat dan peraturan pertandingan ini kat: http://diskopi.wordpress.com Korang boleh juga download poster pertandingan menulis esei dan cereka ini dalam jpeg file dan meletakkannya kat blog, website atau facebook. Tolong war-warkan tentang pertandingan ini kepada jaringan dan kawan-kawan korang yang kat online mahu pun offline!

By diskopi on MULA KAN KEMPEN ANTI PENDATANG HARAM on 8/11/11

Salam nak share story sikit. Semalam bersembang dgn kawan orang Iran. Dia ni boleh dipercayai dan okla so far. Dah duduk Malaysia 4 tahun. tapi dia cerita pasal orang Iran yg datang ke Malaysia banyak drug dealers dia kata. Depa ni duduk kat kondo-kondo.

Dia kata semalam dia pi tukar duit kat money changers. Dia nampak satu couple dari iran ni tukar duit satu beg (luggage). Mesti drug punya. pasal dia profesional pun duit ciput je. Dia cerita ada satu drug dealer ni campur drug dgn air teh dalam flask lepas tu pergi tuang kat tepi-tepi kereta (ni kat Iran).

Bila polis bawa anjing, anjing pun menyalak kat semua kereta tu. Polis check satu pun tak dak drug. polis buat kesimpulan anjing tu yang tak betul. lagi satu member ni, profesor kat universiti, cerita pergi hantar duit kat keluarga dia lebih kurang 300rm je. tapi budak nigeria kat depan dia, duit setimbun, Dia cakap dan heran mana depa dapat duit, kerja apa? Kesimpulannya.

DAH TAK SANGGUP TENGOK BN MENJUAL NEGARA NI KAT NIGERIA , IRAN,INDON, BANGLA, MYNAMAR, NEPAL, FILIPINES...DAN SEGALA LAGI. SEMPENA RAMADHAN YANG BERKAT INI, MARILAH KITA BERDOA SEMOGA ALLAH MENJATUHKAN KERAJAAN YANG KORUP...KORUP DAN KORUP INI. AMIN
.

By Anonymous on BANGLA YANG LEGAM TELAH DI PUTEHKAN on 8/8/11

ANAK MUDA BERSEDIA !



ANAK MUDA BERSEDIA



nota:
anak muda penjana budaya
anak muda pengerak dunia
bersedia kerana akhirnya
dunia ini adalah milik anak muda




PAKATAN JAWAN WAN AHMAD : KAMI TIADA AGENDA KOTOR, SPR TAK NUETRAL - malaysianinsider

Pakatan Rakyat secara tegas menafikan dakwaan Suruhanjaya Pilihan Raya (SPR) bahawa perikatan itu mengulangi “agenda politik kotor” untuk memenangi pilihan raya umum ke-13 melalui penyebaran fitnah dan pembohongan.

Sebaliknya, menurut pemimpin-pemimpin Pakatan Rakyat, apa yang didedahkan mereka selama ini adalah berdasarkan fakta dan bukti yang dinafikan badan pengurusan pilihan raya itu.

Malah mereka juga mengecam kenyataan yang dikeluarkan Timbalan Pengerusi SPR Wira Wan Ahmad Wan Omar dan menggesa beliau meletakkan jawatan jika “benar-benar mahu terlibat dalam politik.”

“Kenyataan beliau (Wan Ahmad) adalah kenyataan partisan bukan neutral, beliau mahu berpolitik dan kalau benar beliau mahu berpolitik letak jawatan sebagai Timbalan Pengerusi SPR.

“Apa yang dikatakan pembohongan yang dilakukan Pakatan Rakyat? Apa pembohongan? Apa yang kita dedahkan dan bangkitkan adalah berdasarkan fakta dan bukti sebagai contoh itu daftar pemilih yang menyaksikan banyak penyelewengan itu yang kita sudah dedahkan, yang belum didedahkan lagi banyak,” kata Naib Presiden PAS Husam Musa kepada The Malaysian Insider.

Tegas beliau, apa yang didedahkan Pakatan Rakyat berhubung kepincangan sistem pilihan raya negara adalah benar sambil menyifatkan SPR tidak memandang serius setiap perkara yang dibangkitkan.

“Dalam soal daftar pemilih mengapa selepas didedahkan baru SPR kemas kinikan data? Begitu juga soal warga asing yang diberikan taraf kewarganegaraan dan kemudian dijadikan pengundi... apa yang dibangkitkan Pakatan Rakyat adalah benar tapi SPR tak ambil peduli.

“Siapa punya kerja kalau bukan sindiket, mengapa SPR tidak nampak apa yang berlaku di depan mata? Begitu juga dengan undi pos yang mana sudah ada pendedahan, SPR baru mahu melaksanakannya,” katanya sambil menambah, “semua yang kita dedahkan berdasarkan fakta tapi SPR tidak boleh terima sebab mereka tali barut Umno.”

NOTA:
hendak bukti
telah ditunjukkan bukti
hendak gambar
telah di tunjukkan gambar
hendak saksi
telah diajukan saksi

semua jelas
bahawa spr adalah badan penipu
semua jeleas
bahawa spr adaalh alat gerombolan
semua jelas
spr ada talibarut gerombolan

sokongan kepada pakatan rakyat semakin melonjak
sokongan ini akan di terjemah sebagai undi
jelas pakatan rakyat akan menang besar
tetapi
jika pakatan rakyat kalah
maka jelas penipuan telah berjalan

tak caya ada penipuan
tak caya pakatan akan di tipu
tak caya gerombolan tipu undi

baca ini:


BEKAS KOMANDO TUDM PULA DEDAH PENIPUAN UNDI POS - harakah daily

Saya berani tanggung risiko kerana menegakan kebenaran. Buat apa takut untuk berhadapan dengan penipuan sebab merekalah yang sebenarnya patut malu kerana bertindak sebagai pengkhianat memangkah undi pos tanpa pengetahuan si pengundi," ujar pesara komando Tentera Udara Diraja Malaysia (TUDM), Mohd Kamel Haji Omar (gambar) yang berpangkalan di Butterworth.

Beliau ketika menceritakan detik-detik yang berlaku pada pilihan raya umum ke-10 iaitu tahun tsunami politik Malaysia 1999 menjelaskan, undi pos memang talian hayat Umno dan Barisan Nasional (BN) seandainya rakyat berpaling tadah tidak menyokong parti pemerintah.

Jelasnya, semua itu berlaku di hadapan matanya sendiri ketika diberikan amanah menjaga uncang undi pos sebelum dibawa ke tempat pengiraan.

Menurut beliau, tidak dinafikan memang tiada penipuan ketika dihari pengundian secara pos kerana ada wakil parti yang bertanding tetapi ianya berlaku setelah uncang berkenaan dikumpul untuk dibawa di hari pengundian sesuatu pilihan raya sebenar.

"Di hari tersebutlah pegawai dan orang pangkat bawah bertungkus lumus buat kerja memangkah kertas undi yang tiada bertuan atau lebihan kertas undi kerana si pengundi berpindah tempat kerja atau tidak datang menunaikan amanah kepada negara," tambahnya.

Contohnya, kata beliau satu uncang itu patut diisi 1,500 pengundi pos tetapi yang datang mengundi sekitar 1,000 orang sahaja. Maka, lebihan 500 undi lagi dipangkah oleh individu lain.

Beliau terkejut apabila melihatnya sendiri setelah kembali dari tugasan mengambil uncang undi pos daripada pasukan lain seperti tentera laut dan darat di sebelah pulau untuk dikumpul di pangkalan TUDM, Butterworth.

KAH KAH KAH
KAH KAH KAH
KAH KAH KAH


woit...NAK CAKAP APA LAGI?.... kah kah kah..

nota:
4 tuntutan telah diajukan
4 tuntutan ini ialah:
- hapus undi pos
- guna dakwar kekal
- bersih senarai pengundi
- panjangkan masa berkempen

kita menunggu 3 bulan
bulan puasa tidak diambil kira
jadi bulan november kita nanti
jika tidak sebelum ke pilihanraya
kita ke jalanraya dahulu