Nurul Izzah Aidilfitri

selangorku 1

.

Isnin, 11 Januari 2010

UNTUK MEREKA YANG ANGKUH !



AKU HADIAHKAN SEGUNUNG BUNGA - SEKUNTUM INGATAN





LALU DIA PUN LUPA


dia pun lupa

lupa akan dirinya
lupa akan akan hari hari kelahirannya
lupa tentang sawah dan padi
lupa tentang sungai dan perigi

maka dia pun lupa
lupa kenapa di berada disini
lupa kenapa dia menjadi sebegini

jika dia melihat bumi ini
jika dia mendongak ke langit
jika dia ternampak awan
jika dia ternampak bintang
jika dia ternampak bulan
jika dia ternampak sinar matahari

pasti dia sedar betapa luasnya maya
pasti dia sedar betapa kecilnya dirinya
sebutir debu dalam mahamaya

lalu dia lupa

lalu dia menjadi angkuh
lalu dia menjadi sombong
lalu dia ingin memiliki dunia ini
lalu dia ingin memiliki maya ini
lalu dia ingin memiliki

lalu dia lupa akan kitab kitab kita kuno
lalu dia lupa akan surah surah lama
lalu dia lupa akan kesah kesah lalu
lalu dia lupa akan teromba alam

lalu dia lupa akan dirinya yang kini menjadi bagitu angkuh

lalu dia lupa
lalu dia memaksa semuanya tunduk ke bawah dulinya

lalu dia lupa
lalu dia mengakui bahawa dia sahajalah yang betul

lalu dia terlupa
setelah 80 ramadan
setelah 80 kong hee fatt chai
satelah 80 dewali
setelah 80 gawai
setelah 80 krismas

tujuh puluh kali salju turun
tujuh puluh kali musim bunga
tujuh puluh kali dia berpesta

akan sampai hari hari akhir

dia terlupa lilin lilin akan cair
dia terlupa musik musik akan berhenti
dia terlupa pesta angkuh ini akan berakhir

seperti dalam kitab kitab lama
seperti dalam surah surah kuno
kita semua akan berterbangan
kembali menjadi debu
kembali ke alam yang mahamaya

jangan terlupa
tidak ada apa yang tinggal
tidak pun sebaris ayat
tidak pun sekuntum shaer

yang tinggal hanya jejak jejak ingatan
yang tinggal hanya titik titik kebaikan
yang juga akhirnya akan dibalut masa





PAS SEMAKIN DEWASA



NIK AZIZ DALAM GEREJA - DI BELAKANG YANG TESENGEH TU IALAH DR.HATTA - JANGAN BUAT TAK KENAL




PEGAWAI GEREJA TERHARU TERIMA KUNJUNGAN NIK AZIZ – harakah daily

Kesediaan Mursyidul Am PAS, Tuan Guru Nik Abdul Aziz Nik Mat melawat tiga gereja petang tadi menimbulkan rasa terharu pihak gereja.

Perasaan terharu itu dinyatakan oleh Pegawai Penyambut Tamu Gereja Katholik Assumption, Jalan Assunta dekat sini, Calvin Jacob yang juga sempat mengucapkan terima kasih kepada Menteri Besar Kelantan itu kerana sudi mengunjungi mereka.

Menurut Calvin, Nik Abdul Aziz telah meluahkan rasa simpati di atas apa yang telah berlaku ke atas gereja itu yang dibaling dengan bom buatan sendiri pada minggu lalu.

“Saya telah mempelawa beliau masuk ke dalam gereja untuk melawat namun kerana ketika itu pengunjung gereja sedang melakukan kegiatan mingguan mereka, beliau menolak dengan baik.

“Jika cuaca tidak hujan saya bercadang untuk membawa beliau meninjau di sekeliling gereja, tetapi saya sempat maklumkan kepadanya tentang keadaan gereja yang tidak mengalami apa-apa kerosakan lantaran bom yang dilontar itu tidak meletup,” jelas Calvin lagi.

nota :

tempat ibadat
adalah tempat membuat ibadah

nota:
gerombolan berharap pas akan bersama gerombolan
gerombolan mahu pakatan pecah

tapi

pas semakin mendewasa
pas semakin ke tengah
gerombolan semakin kanan

akhirnya gerombolan semakin jadi langau
menghidu buntut pas kah kah kah

kuntau makan tuan kah kah kah




SAEKOR EEE BUAT BUAT SEDIH



BANGUNAN SEKOLAH MENENGAH DI KUALA TERENGGANU

TERBENGKALAI

PATUT SIAPA SEPTEMBER 2008.




PEMAJU MESTI SERAH TAPAK SEKOLAH – berita hairan

Nor Mohamed Yakcop mendedahkan ada pemaju perumahan di Pulau Pinang enggan menyerahkan tapak yang dicadangkan bagi pembangunan sekolah di kawasan projek mereka walaupun ia ditetapkan dalam pelan perancangan projek terbabit.

Sambil melahirkan rasa kecewa dengan sikap pemaju terbabit, beliau berkata, tindakan itu bukan saja menjejaskan pelaksanaan projek dalam Rancangan Malaysia Kesembilan (RMK-9), tetapi juga menyusahkan rakyat.

KAH KAH KAH…

woit… BARU SEKARANG SEDAR…. kah kah kah..

woit…. BARU SEKARANG NAK TIMBULKAN…. kah kah kah…

kah kah kah… BARU SEKARANG TAHU RAKYAT SUSAH….kah kah kah..

woit… PEMAJU SENTIASA MENIPU… kah kah kah…

kah kah kah… ADA TIPU SIMIN… ADA TIPU BATU MAMAR… kah kah kah…

woit… ADA REMBAT TANAH LEBIH LUAS DARI YANG DIBELI…kah kah kah..

woit…. ADA PEMAJU DUIT SUDAH AMBIL… KEMUDIAN LARI…kah kah ka

woit… BUKAN SUSAH NAK LULUS CF… SUAP AJE… MESTI LULUS…kah kah kah…

woit… TAK PAYAH RASA KECEWALAA….kah kah kah…

woit… JANGAN NAK BUAT MUKA EEEE SEDIH… kah kah kah…


nota:
pernah dengar pemaju kena tahan?
pernah dengar pemaju masuk penjara?
pernah dengar pemaju kena hukum bunuh?

tapi selalu dengar pemaju tipu
tapi selalu dengan bangunan baru tiba-tiba retak
tapi selalu dengar bagunan baru paip bocor
tapi selalu dengar pemaju curi air
tapi selalu dengar rumah runtuh orang mati
tapi selalu dengar banguan runtuh oarang terkorban
tapi selalu dengar rumah tak siap pemaju lari

paling selalu didengar pemaju pakai buruh murah
bila projek siap panggil polis untuk tangkap buruh
tak payah bayar gaji kah kah kah

DARI ARKIB BERITA

Berita Harian 04/03/2006

KERAP kali media massa mendedahkan isu rumah terbengkalai. Namun, pihak terbabit khususnya pemaju perumahan seakan-akan memekakkan telinga.

Pendedahan isu itu sebenarnya boleh menimbulkan kebimbangan kepada orang ramai untuk membeli rumah.

Menerusi pendedahan itu, pelbagai pihak termasuk kerajaan sering memberikan cadangan termasuk meminta pembeli membuat laporan polis, menggunakan khidmat guaman, bersemuka dengan pemaju dan sebagainya.

Ada sesetengah cadangan itu bagaikan melepaskan tanggungjawab membela nasib pengguna yang teraniaya.

Laporan polis memang diakui baik untuk rekod, tetapi kerajaan bertanggungjawab memantau perkara berkenaan dan mencari jalan penyelesaian bagi mengelak kejadian berulang.

Di sini, saya ingin mencadangkan Kementerian Perumahan dan Kerajaan Tempatan menyediakan kaedah atau sistem senarai hitam kepada pesalah (pemaju). Ikutlah seperti dilakukan bank tempatan yang mempunyai senarai mereka yang gagal menjelaskan pembiayaan pinjaman dan namanya akan disenaraihitamkan.

Kaedah itu juga perlu dipraktikkan kepada pemaju degil. Kita juga mahu pemaju yang gagal menyiapkan projek perumahan supaya nama syarikat dan pengarahnya disiarkan di dalam akhbar utama.

Ini menunjukkan kerajaan amat tegas dan tidak berkompromi dengan pemaju yang gagal dalam projek itu dan mereka tidak seharusnya diberi peluang untuk membuat projek lain atau membuka syarikat perumahan baru bagi projek seterusnya.

Pihak berkuasa tempatan (PBT) juga boleh membuat semakan menerusi senarai itu bagi mengelakkan mereka yang disenaraihitamkan mendapat projek baru untuk dilaksanakan.

Walau apapun, kebajikan dan kepercayaan rakyat perlu dijaga. Jangan sekali-kali khianati amanah yang mereka beri untuk membela nasib mereka.

IBNU NORED,

Perlis.




APA PUNYA NGOK



APA LAGI YANG AKAN NAIK HARGA?




MENTERI KESAL KOPI O DIJUAL RM1 SECAWAN -melayau

Timbalan Menteri Perdagangan Dalam Negeri, Koperasi dan Kepenggunaan, Tan Lian Hoe kesal dengan tindakan segelintir peniaga makanan yang menaikkan harga minuman ekoran kenaikan harga gula termasuk menjual kopi O secawan RM1.

Menurutnya, kenaikan harga secawan kopi itu tidak wajar dilakukan kerana harga gula dinaikkan begitu minimum.

"Jika harga secawan kopi O dinaikkan sehingga RM1 berbanding 90 sen sebelum ini, bermakna secawan minuman itu mempunyai setengah kilogram gula, ia tidak munasabah langsung,"

KAH KAH KAH…

woit… MUNKEEE NI DARI MANA?.... kah kah kah..

woit… MUNKEE NI ADA SINGGAH KEDAI KOPI KE?... kah kah kah..

woit… JANGAN LAH BUAT KENYATAAN BODOH MACAM INI…kah kah kah..

kah kah kah… BODOH MACAM INI SAMPAI MAKAN TULANG...kah kah kah

woit... MUNKEE NI TAK PERNAH MASUK OLD TOWN KE?... kah kah kah...

woit... MUNKEE NI TAK TAHU BERAPA HARGA KOPI DI STARBUCK..kah kah kah..

woit… MEMANG LAAA TAK MUNASABAH… ITU PASAL JANGAN NAIKKAN HARGA GULA…. kah kah kah..

nota:

kenapa tak saman starbuck
kecut telor takut kena marah oleh bik mama oppps sori ...oleh obama kah kah kah




TAYANGAN FILEM TAMIL DI TERUSKAN LAGI



INI DUA INDIAN BERBINCANG





INI DUA INDIAN BERGADUH





MAJLIS DIHADIRI MURIGIAH KECOH
- mStar

PETALING JAYA: Majlis Perhimpunan Penerangan KetuaKetua Cawangan Parti Progresif Penduduk (PPP) bersama T. Murugiah di sini hari ini kecoh seketika apabila 'diganggu' kira-kira 50 orang yang mendakwa penyokong M. Kayveas.

Kekecohan yang tercetus di luar dewan perhimpunan itu berlaku kirakira 2.30 petang ketika Murugiah sedang berucap di hadapan 2,100 ketua cawangan parti dari seluruh negara.

Kumpulan penyokong Kayveas itu mendakwa majlis perhimpunan yang diadakan di Wisma Peladang itu tidak sah dan tidak mempunyai permit.

KAH KAH KAH…

kah kah kah… INI BUKAN SELINGAN POLITIK LAGI…. kah kah kah…

kah kah kah… INI SUDAH JADI LAWAK SERAM… kah kah kah..

woit… BILA NAK BALING KERUSI ?….kah kah kah..

woit… TAK BALING KERUSI MANA ADA KELAS…. kah kah kah…