Nurul Izzah Aidilfitri

selangorku 1

.

Jumaat, 10 Oktober 2008

HOT HOT HOT !!! SHAH RUKH KHAN JADI TAN SERI

Melaka akan menghadiahkan pingat Tan Seri Kublai Khan kepada Shah Rukh Khan.

Pingat sebesar taik lembu ini akan di hadiahkan pada Harijadi Yang Dipertua Negeri Melaka yang ke-70, esok.

kah kah kah kah…… agak-agak cam mana mamat bombay ni dapat tan seri…

1 – dia selalu gulung dam
2 - dia hadihkan kan jam pada Yang Dipertua Melaka
3 - dia ini kawan baik mansor putih yang juga dari melaka
4 – dia menulis Siti Salina Part Two nak lawan samad said yang juga dari melaka
5 – dia tulis As I Please Part Two nak lawan salleh joned yang juga dari melaka

ATAU

6 – dia bagi bik mama pil kuruskan badan buatan bombay... bik mama ilang 2 kilo... kah kah kah



ISMAIL HASHIM MAHU REBUT PRESIDEN – B.Hairan

KANGAR: Pelakon bangsawan dan penggiat teater di Perlis, Ismail Hashim, menawarkan diri bertanding jawatan Presiden Umno.

Dalam kenyataannya kepada media di sini, semalam, Ismail, 43, yang lebih dikenali sebagai 'Mail Bangsawan' berkata beliau menawarkan diri bertanding selepas Perdana Menteri, Datuk Seri Abdullah Ahmad Badawi mengumumkan tidak akan mempertahankan jawatannya pada pemilihan parti, Mac tahun depan.

Pengerusi Tetap Pemuda Umno bahagian Arau itu berkata, hasratnya ikhlas dan yakin tindakannya turut membuka mata golongan muda yang secara tidak langsung mengembalikan minat mereka terhadap perjuangan Umno.

kah kah kah…. akhirnya muncul wira berkeris, berdastar dan bertanjak tapi tak pakai seluar dalam…..kah kah kah... inilah mamat yang selama ini kita tunggu-tunggu…. kah kah kah… lebih kacak dari mahafiraun… lebih di raja dari ghurkha ku li …. lebih jongang giginya dari raja katak…lebih sembab muka nya dari wak sembab…. kah kah kah…. lebih botak kepalanya dari munkee botak…hebat gumpalan katilnya untuk menjatuhkan bik mama… kah kah kah….lebih slim dari zana zain....kah kah kah..

satu lagi projek untuk membangunkan minda melayu…. kah kah kah…

kesian tengok parti united malays national organisation ni…. dah jadi bahan lawak bangsawan…..kah kah kah



MD ISA MAHU TERUS SELESAIKAN YANG ‘TERTANGGUH’

SEREMBAN: Bekas Menteri Besar Negeri Sembilan, Tan Sri Mohd Isa Samad yang hari ini mengumumkan bertanding Naib Presiden Umno, yakin mendapat sokongan perwakilan atas dasar pengalaman lamanya dalam parti.

kah kah kah….TERTANGGUH…. kah kah kah…. bahaya woit…. dia cari balik orang-orang yang dah dapat sampul surat dalam jamban tapi tak undi…. kah kah kah… member gua malam itu dapat 1000…. dia tunjuk pada gua…. dapat dalam jamban….. kah kah kah…. tapi mesti ramai yang nak tunggu munkee pendek ni…. dia ni tak kedekut macam jilbab….. mister gan di seremban mesti dah mula bawak beg….kah kah kah… sino/malay joint venture…. kah kah kah


TUKAR TIUB TEPAT – MANGSA PERTAMA

Datuk Seri Kalimullah Hassan, naib pengerusi New Straits Times Press (NSTP), telah meletakan jawatan.

Lebih di kenali sebagai Kali, dia telah memainkan peranan wartawan bodek untuk Dolah sama seperti Kadir Jasin untuk Madey dan Johan Jaafar untuk Anwar Ibrahim.

Dalam masa tidak lama lagi perhatikan pasti ramai wartawan-wartawan bodek di Tv3, stesen dan media lain akan menjadi polong tidak bertuan, tidak dapat makan telo kerana tuan telah hilang kuasa.

Atau mereka beralih untuk membodek tuan yang baru agar terus menjadi polong bodek.

Perhatian juga polong-polong yang dulunya hilang tuan akan datang menyamar sebagai wartawan untuk meneruskan tradisi wartawan bodek.



TUDUHAN RAJA PETRA ‘CUT n PASTE’ KERJA POLIS – TANGGUH BICARA

Tuduhan ke atas Raja Petra tentang satu artikle yang ditulisnya bukanlah salinan asli dari artikle asal yang terdapat dalam laman web MalaysiaToday. Tetapi dari potong dan lekat – cut n paste - hasil kerja tangan polis.

Bila pekara ini timbul pihak pendakwa mengelabah lalu meminta ditangguhkan perbicaraan ke Isnin depan.

Sebelum dari ini mengikut laporan akhbar The Sun peguam bela Raja Petra, Gobin Singh Deo telah menanya saksi pihak pendakwa Superintendent Gan Tack Guan tentang dimanakah tulisan itu yang dikatakan tidak benar.

Saksi ini yang hanya membaca tulisan ‘cut n paste’ ini dua kali telah menerangkan yang dia telah menemui beberapa para tidak benar.

Peguam bela Raja Petra kemudian bertanya: Sebagai orang yang membuat laporan polis terhadap tulisan ini apakah betul yang awak tidak dapat melihat ‘kebenaran’ di seluruhan tulisan ini.

Saksi ini berkata: Ya

Kemudian peguam Raja Petra bertanya : Kamu hanya melihat empat bahagian sahaja jadi apakah yang lain-lain itu benar?

Saksi menjawab : Saya tidak pasti yang lain-lain itu benar atau tidak.

Peguam Raja Petra juga mengatakan kepada mahkamah bahawa saksi ini ‘ seorang pegawai polis yang tidak berguna’ kerana dia tidak dapat memberitahu mahkamah bagaimana bom letupan itu telah dipasang ke badan Altantuya.

Bicara disambung Isnin depan.



UMNO MESTI BERUBAH JIKA INGIN KEKALKAN KUASA – U.malayau

KUALA TERENGGANU 9 Okt. - Pemimpin serta ahli-ahli UMNO mesti melakukan perubahan sesuai dengan persekitaran semasa sekiranya ingin terus berkuasa memegang tampuk pemerintahan negara.

Timbalan Presiden UMNO, Datuk Seri Najib Tun Razak menegaskan, UMNO perlu meniti arus perubahan itu jika parti berkenaan ingin terus menjadi sanjungan dan sentiasa berada di hati rakyat.

kah kah kah…. nak berubah cam mana….banyak kes belum selesai…. ada kes altantuya, ada kes duit komisen kapal selam, ada kes duit komisen sukhoi…. kah kah kah…

nak meniti macam mana badan berat gempal….. kah kah kah…. jambatan pulau pinang pun senget kalau di titi…. kah kah kah…. kalau slim macam ziana zain okalaaa kot…. kah kah kah..



BERI HAK EKSEKUTIF PM TADBIR NEGARA – U.malayau

SEREMBAN 9 Okt. - Menteri Besar, Datuk Seri Mohamad Hasan (gambar) berkata, Datuk Seri Abdullah Ahmad Badawi perlu diberi hak eksekutif untuk terus mentadbir negara sebagai Perdana Menteri.

Kata beliau, walaupun Abdullah telah membuat pengumuman untuk tidak mempertahankan jawatan Presiden UMNO, tidak bermakna beliau tidak boleh terus mentadbir Malaysia.

kah kah kah…. ni betul-betul last kopek…. empat tahun suruh buat kerja dia zzzzzzzzzzz…. kah kah kah…tinggal 4 bulan baru nak buat…. kah kah kah… tapi respeklaaa mat san ni.....setia pada dolah.... tapi boleh ke dolah tadbir malaysia...berat kerja ni.... kah kah kah....bagi dia jaga kedai batik ok kot....kah kah kah



PM KEKAL KETUA UMNO KEPALA BATAS – U.malayau

KUALA LUMPUR 9 Okt. Datuk Seri Abdullah Ahmad Badawi berkata, beliau akan terus memegang jawatan Ketua UMNO Bahagian Kepala Batas.

Perdana Menteri yang menang tanpa bertanding jawatan itu berkata, keputusan tersebut diambil kerana UMNO bahagian berkenaan tidak mempunyai calon lain
.

kah kah kah…. kesian dolah…. dia menang tak bertanding…. alangkah sukanya hati kj kalau dolah menang tak bertanding untuk jadi presiden…. kah kah kah… .. ini pun last kopek….akhir-akhirnya jadi ketua bahagian kepala terbatas opps sori kepala batas…. kepla batas pun kepala bataslaaaa.... tapi lebih hebat dari madey….. nak jadi calon kubang pasu pun kantoi…. kah kah kah



SOKONG NAJIB 100 PERATUS - U. malayau

BACHOK 9 Okt. - Naib Presiden UMNO, Tan Sri Muhyiddin Yassin meminta perwakilan bahagian yang memulakan persidangan esok supaya memberi sokongan 100 peratus kepada Datuk Seri Najib Tun Razak untuk menerajui kepimpinan parti.

kah kah kah… wak sembab…. awal-awal lagi dah jadi kaki bodek…. tak bagi can ghurkha ku li ke….. laaaa najib ni belum pernah berlawan dari ketua cawangan, ketua bahagian, ketua pemuda…. semua najib menyelit…. kah kah kah…. trylaaa sekali…. kah kah kah….