Nurul Izzah Aidilfitri

selangorku 1

.

Khamis, 25 September 2008

MUHIYDDIN TAK PASTI PERHIMPUNAN AGUNG AKAN DITUNDA

KUALA LUMPUR: Naib Presiden Umno, Tan Sri Muhyiddin Yassin hari ini berkata beliau tidak pasti sama ada Perhimpunan Agung parti itu yang dijadualkan Disember ini akan ditunda ke tahun depan.

"Saya tidak begitu tahu tentang cadangan (tunda) itu, tapi yang jelasnya, ini satu perkara penting. Jadi saya tak dapat nak komen pada masa ini," katanya selepas melancarkan Forum CEO Malaysia-India 2008 di sini.

jeng jeng jeng..... kah kah kah kah.....



SELAMAT BERBUKA PUASA

Tadi hujan
Sekarang sejuk renyai, kabus dan basah
Jajan semakin laris
Sewa untuk dbkl dah lama selesai
Modal beli barang pun dah selesai
Jumaat sabtu ahad menuai untung

Raya lagi 6 hari

Statistik maut meningkat lagi
15 saudara kita gugur
Tak sempat berhari raya
Tak sempat jumpa sanak saudara

di finland sepuluh anak muda tewas di muncung senapang
lalu mereka memikirkan senapang wajib di haramkan
di amerika setiap saat warga tewas dimuncung senapang
tapi pemodal senjata enggan
pelobi senjata memiliki kuasa

15 saudara kita tewas di jalan raya
Siapa saudara kita  ini
Anak siapa mereka ini
Kekasih siapa mereka ini
Di mana rumah nya
Dia bersekolah dimana

Sesekali kita terbaca kesah mereka
Sedih untuk seketika
Akhirnya kita lupa
Masa meneggelam ingatan
Lagi pun bukan anak kita
Perlu apa ambil berita
Yang lain jadi stastik dan angka

Kalau di finland senapang membunuh dianggap musuh
Hairan di malaysia kereta membunuh 15 tidak dianggap musuh
Apakah ada pelobi kereta sama seperti pelobi senjata
Yang berkuasa lebih hebat dari Yang Maha Esa
Boleh mencabut nyawa sesuka suka

Marilah kita fikir tentang kereta
Musuh utama pembunuh diraja
Kenapa kita menyembah pembunuh
Kita terlupa: seperti bani isreal menyembah lembu
Wal hal musa datang membawa janji
Sekarang kita berpesta menyembah kereta

Mari kita fikir apakah ada jalan lain
Dari kota ke bandar
Dari bandar ke pekan
Dari pekan ke kampung
Dari kampung ke kampung

Manusia ialah haiwan yang berfikir
Manusia adalah haiwan penyelesai masaalah
Jadikan kembali jalan dan lorong
Denai dan pematang
Tempat kita jalan berlenggang
Melihat dunia dan alam semesta
Tanpa takut dari pembunuh bernama kereta



PEMECAH BERITA – HOT! HOT! HOT! - ESOK MT UMNO MESYUARAT TERGEMPAR

Esok Majlis Tertinggi United Malays National Organisation akan mengadakan mesyuarat ‘tergempar’.

Adakah pemilihana tahun ini akan ditangguhkan? Atau hari-hari akhir untuk Perdana Menteri Abdullah Badawi.




USAH HERET ISTANA PEMILIHAN UMNO – B/Hairan

RAUB: Pemimpin dan ahli Umno di Pahang yang akan bertanding jawatan peringkat bahagian parti itu bulan depan diingatkan supaya tidak mengheret istana dalam meraih undi dan sokongan, titah Tengku Mahkota Pahang Tengku Abdullah Sultan Ahmad Shah.

Ampun tuanku….patek bersetuju tuanku….. memang kerja bodoh nak heret istana ke pwtc….. kah kah kah… di mana nak pasang istana tu….. kah kah kah… kalau istana dah pindah ke pwtc… tuanku nak beradu dimana?..... kah kah kah…. sapa punya idea heret istana ke pwtc…. ni mesti kontrektor kelas F nak cari projek….kah kah kah




SENYUM PETANG

Mengikut tuan yang empunya cerita maka Syed Hamid Al-Bar Al Jilbab pun pergilah bercuti memancing untuk berehat dan menenangkan kepala.

Dia mencari-cari tempat yang sesuai di tepi tasik lombong. Lalu dia ternampak seorang lelaki tua yang sedang memancing ditepi tebing . Bila di hampiri kelihatan lelaki tua telah dapat banyak ikan. Ada lampan jawa, talipia, haruan dan puyu.

Syed Hamid pun bediri di tebing yang sama dengan harapan akan mendapat ikan. Setiap kali Syed Hamid memandang orang tua ini kelihatan kail orang tua ini telah dimakan ikan. Tetapi setiap kali Syed Hamid menganggat kailnya yang didapati hanyalah cacing….. kah kah kah

Syed Hamid merapati tempat orang tua ini dengan harapan memancing di lubuk terbaik. Dia gagal juga. Angkat-angkat yang ada hanya cacing di mata kail. Manakala orang tua ini terus mendapat ikan.

Akhirnya Syed Hamid berdiri memancing betul-betul di sebelah orang tua ini. Hampir 3 jam berdiri. Tidak ada saekor ikan pun yang makan umpan kail Syed Hamid.

Akhirnya Syed Hamid bertanya : Wahai orang tua, apakah rashia umpan yang anta pakai, hampir sebakul dapat ikan. Ana udah 4 jam disini. Tarak ada ikan mahu makan umpan ana. Anta ada apa-apa petua ke? Anta ada ayat-ayat ke?

Maka di jawab oleh Pak Cik itu: Ya Sheikh ya jilbab…. Itu ikan semua tak mahu buka mulut. Bila buka mulut nanti ya jilbab akan kenakan ISA……kah kah kah kah




LAWATAN NAJIB DITANGUH BUKAN KERANA POLITIK


Kalau mengikut jadual asal Datuk Seri Najib Tun Razak sepatutnya berlepas untuk lawatan ke Arab Saudi Jumaat kemudiannya terus ke New York untuk menghadiri Perhimpunan Bangsa Bersatu (PBB) dan hanya kembali ke tanahair pada Hari Raya ketiga.

Timbalan Perdana Menteri hanya akan berlepas ke New York pada 24 September ini dan dalam perjalanan pulang nanti baru beliau singgah di Arab Saudi. ( Ini juga telah dibatalkan)

Ditemui para wartawa selepas menghadiri majlis penyampaian zakat bagi Parlimen Pekan Jumaat Najib menolak andaian penangguhan lawatannya itu ada kaitan dengan senario politik dalam negara.

kah kah kah…. dia ni bukan orang politik ke? jadi menteri bukan politik? Dia ni mak andam rtm ke?.....kah kah kah….kalau tak kerana politik kerana apa? ….jeng jeng jeng…. ini mesti kerana takut dengan bik mama …. kah kah kah..




KENAPA PERLU PANGGIL AFP? – MOHAMAD HASAN – U.Melayau

SEREMBAN 24 Sept. - Menteri Besar, Datuk Seri Mohamad Hasan hari ini menyelar tindakan pakatan pembangkang yang tidak habis-habis membuat kenyataan kepada media asing berhubung usaha untuk menubuhkan kerajaan baru.

Menurutnya, tindakan itu jelas menunjukkan pembangkang khususnya Penasihat Parti Keadilan Rakyat (PKR), Datuk Seri Anwar Ibrahim mengharapkan agensi berita asing untuk menggembar-gemburkan 'kejayaan' memujuk Ahli Parlimen Barisan Nasional (BN) untuk melompat parti.


kah kah kah…. tak kan nak panggil rtm, tv3, berita hairan, utusan melayau bila nak buat press conference…. mat san oooi…. kao ingat PKR ni parti politik bodoh ko…. mesti media kao tak kan lapor…kah kah kah…. media ni kao yang punyo…. bukan PKR tak tahu… lagi pun orang tak cayo media kao… kah kah kah… media luar negara lapor betul… mereka lapor berita….kenduri-kenduri press, makan-makan, resmi-resmi mereka tak layan….kah kah kah…..dapat datuk-datuk jadi mak mak datin buka kerja mereka…mereka pro… kerja lapor berita…. kah kah kah bodek-bodek bukan kerja mereka….kah kah kah

Kalau tidak pecaya sila angkat talipon dan cuba panggil wartawan AFP dan katakan: Saya MB Negeri Sembilan, tolong  jangan lapor berita buruk tenatang abang saya…’

Wartawan AFP akan menjawab : Kao kontut ko jang… berangin tolo den…... kah kah kah





DAFTAR INAP DESA DI LAMAN WEB – AZLINA – U.Melayau

KUALA LUMPUR 24 Sept. - Operator homestay (inap desa) kini boleh mendaftar dengan Kementerian Pelancongan di laman web www.homestay.motour. gov.my yang dilancarkan hari ini.

Menteri Pelancongan, Datuk Seri Azalina Othman Said berkata, laman web itu merupakan platform kepada pengusaha inap desa yang antara lain untuk menjual pakej mereka kepada pelancong dalam dan luar negara.

Menurutnya, setiap permohonan mengambil masa antara tiga hingga enam bulan untuk mendapatkan kelulusan.

''Mereka (operator) perlu mematuhi beberapa syarat semasa proses pendaftaran termasuk mengikuti kursus asas inap desa serta menjalani pemeriksaan rumah.

''Panel pemeriksa terdiri daripada Kementerian Kesihatan, pihak berkuasa tempatan, Kementerian Pelancongan, Persatuan Homestay dan wakil Majlis Tindakan Pelancongan Negeri,'' katanya kepada pemberita selepas pelancaran Zoom! Homestay 2008 di sini hari ini.


Kah kah kah…. minah muka potoshop ni pandai buat duit…. Apa jadi dengan CUTI-CUTI MALAYSIA ….kah kah kah….minah potoshop ni dah tukar logo…. berapaa juta ringgit kroni syarikat iklan dapat kontrek…. kah kah kah… bijak buat duit.

Zooom….. kah kah kah ….zooom …. ini kamera nak zooom ke… kah kah kah… zoom apa ada sangkut paut dg melancung…. zoooom ni nak gi zoo ke…..kah kah kah

ini satu lagi projek nak buat duit…. kena daftar…ada syarat … kena masuk kursus…. kena masuk perikasa doktor….. semua ni adalah helah dan taktik nak buat fulus….. kah kah kah..

enam bulan mendaftar…. apa ke jadah nya lama sangat…woit…. rumah aku …. aku punya pasalaaa aku nak sewa atau tidak….. aku nak iklan dalam web yang aku suka …. kah kah kah… pasal apa aku nak masuk laman web minah potoshop ni…. laman web free….kah kah kah…. semua ni projek nak pasang tol…. tak habis-habis nak menipu….kah kah kah

woit bila nak buat laporan SUKOM 98….dah sepuluh tahun….dulu janji nak bentang kat parlimen….. kah kah kah….

Malaysia ada negara berbudaya unik yang menarik para pelancung datang kerana para menterinya pandai kelentong…..kah kah kah.. woit nak tanya sikit apa jadi dengan akhbar percuma Malaysia Today yang dananya dari kerajaan….tak nampak pun lagi…kah kah kah





JANGAN DENGAR KAHABAR ANGIN – U.Melayau


PUTRAJAYA 24 Sept. - Menteri Pengajian Tinggi, Datuk Seri Mohamed Khaled Nordin mengingatkan warga kementeriannya supaya jangan mudah mendengar khabar angin sehingga menjejaskan prestasi kerja mereka.

Menurutnya, ini kerana mereka mempunyai tanggungjawab yang lebih penting iaitu memastikan objektif kerajaan memajukan masa depan anak bangsa tercapai.

''Jangan dengar khabar angin, (kebelakangan ini) banyak khabar angin yang tidak menjadi kenyataan. Negara perlukan kita untuk mencapai objektif Kementerian Pengajian Tinggi (KPT)," katanya ketika berucap menghadiri Majlis Sumbangan Aidilfitri Kepada Kakitangan Sokongan Rendah KPT di sini hari ini.

kah kah kah….. khabar angin ni dari mana? …. dari rtm ke ?.... di malaysia ni selalunya khabar anginlaaa yang betul…. khabar yang tak angin, khabar yang bercetak, khabar yang besuara, khabar yang bergambar dilihat bohong…. kah kah kah tak percaya cuba tanya orang ramai…..sekarang orang percaya khabar dari internet…. nak buat cam naaa….kesian wak khaled….terpaksa cakap pada pegawai… lebih baik wak khaled sendiri buat berita angin….. bukan terkentut ….kah kah kah.